تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817101913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ولايت‌مداري تنها به ادعاي لفظي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ولايت‌مداري تنها به ادعاي لفظي نيست
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاسي از خطبه هاي حضرت علي (ع) در نهج‌البلاغه، راههاي برون رفت از فتنه را تشريح كرد و گفت: ولايت، بصيرت و تقوا راه‌هاي برون رفت از فتنه است.

به گزارش مهر حجت الاسلام احمد خاتمي در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته تهران به ابعاد مختلف حماسه ۹ دي پرداخت و در اين خصوص گفت: حماسه ۹ دي از مقاطع افتخار آفرين تاريخ انقلاب و تجلي عاشورايي ملت و همچنين تجديد بيعت باشكوه با ولايت بود.

وي افزود: اگر بخواهيم براي فتنه مشابهي در تاريخ اسلام پيدا كنيم سه جرياني كه در مقابل حضرت علي (ع) صف كشيدند را مي توان مصداق فتنه معرفي كرد همانگونه كه حضرت علي (ع) در نهج البلاغه آن جريانها را فتنه معرفي مي كنند.

خاتمي به خطبه حضرت علي (ع) در رابطه با برون رفت از فتنه اشاره كرد و افزود: سه چراغ در خطبه حضرت علي (ع) براي عبور از فتنه معرفي شده است كه چراغ اول بصيرت است ؛ يعني نبايد ظاهر بين باشيم و فريب شعارها را بخوريم بلكه بايد به عمق ماجرا توجه داشت و محتواي شعارها را ديد.

وي با ذكر ماجراي جنگ صفين و نقش عمار ياسر در آن جنگ گفت: بايد به اردوگاه دشمن توجه كرد و ديد كه چه كساني در اردوگاه دشمن قرار گرفته اند.

وي به فتنه سال ۸۸ اشاره كرد و گفت: نگاهي سطحي به اردوگاه فتنه ما را به اين نكته مي رساند كه اردوگاه فتنه مملو از دشمنان انقلاب است.

حجت الاسلام خاتمي افزود: بحث تقلب در انتخابات را قبل از اينكه فتنه گران سر بدهند وزيرامورخارجه آمريكا و انگليس و همچنين رسانه هاي وابسته به آنها مطرح كردند.

خطيب جمعه تهران به كساني كه در فتنه سال ۸۸ شركت داشتند اشاره كرد و گفت: در جريان بازداشت ها ۳۲ تن از منافقين، ۱۵ عضو بهائيت ، ۷ شخص مسلح و ۹ جاسوس دستگير شدند آيا با اين شرايط شك و ترديدي در اين خصوص باقي مي ماند.

وي اردوگاه فتنه گران را يزيدي خواند و گفت: بي دليل نبود كه مردم در ۹ دي از اين اردوگاه تبري جستند.

حجت الاسلام خاتمي در ادامه سخنان خود چراغ دوم رهايي از فتنه را چراغ ولايت عنوان كرد و افزود: مواضع ما بايد بر اساس نظر امام معصوم كه امروز حضرت ولي عصر (عج) و نايب برحقش ولايت فقيه شكل بگيرد.

خطيب جمعه تهران به راهپيمايي ۹ دي اشاره كرد و گفت: محور شعارهايي كه در راهپيمايي ۹ دي مطرح مي شد تبري و تولي به معني ابراز عشق به مقام معظم رهبري و تنفر از سران فتنه بود.

وي با اعلام اينكه همه آگاه باشند آنجايي كه ولايت است راه حق و كوچكترين انحرافي از آن فتنه است اظهارداشت: ولايت مداري تنها به ادعاي لفظي نيست و بايد در عمل و ادبيات با رهبر انقلاب همراه بود.

حجت الاسلام خاتمي سومين چراغ راه برون رفت از فتنه را نيز تقوا اعلام كرد و اضافه كرد: كسي كه الهي عمل كند در فتنه ها نمي افتد.

خطيب جمعه تهران بر تقواي سياسي خواص تاكيد كرد و افزود: بايد در دريافت خبر از رسانه هاي بيگانه بنا را بر سوءظن بگذاريم و حتي نقل خبر آن رسانه ها حرام است .

وي همچنين خطاب به كانديداهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توصيه كرد كه براي كسب راي دروغ نگويند و چنانچه كانديدايي اصلح تر از خود ديدند ميدان را به او واگذار كنند.

حجت الاسلام خاتمي در پايان در سالروز شهادت حضرت رقيه (س) به ذكر مصائب ايشان پرداخت .

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن