تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816968527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگرد واكاوي ۹ دي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي-۲


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ميزگرد واكاوي ۹ دي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي-۲
خبرگزاري فارس: محمد رضايتي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد از اين پس نقش آقاي خاتمي را موسوي خوئيني‌ها بازي كند، تاكيد كرد: اين دسته با استراتژي فشار از پائين با ايجاد شكاف‌هاي سياسي اجتماعي و اقتصادي عرصه را براي امتيازگيري و چانه زني در بالا فراهم ساخته تا زمينه را نيز براي بازگشت هاشمي رفسنجاني فراهم سازد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، ميزگردي با حضور محمد پهلوان دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور، محمد جواد نيك‌روش مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع)، محمد رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور، حجت علمداري عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت و مهدي خوجگي عضو شوراي مركزي جنبش عدالتخواه دانشجويي و با موضوع «واكاوي و تبيين حماسه نهم دي و ابعاد فتنه88» در خبرگزاري فارس برگزار شد.

رضايتي در مقدمه سخنان خود با اشاره به نقش و تكاليف رسانه‌هاي متعهد و در خط انقلاب ضمن تشكر از خبرگزاري فارس به جهت برپايي نشست خبري دانشجويان گفت: ما انتظار داريم كه در اين شرايط رسانه‌هاي انقلاب تكاليف خود را شناخته و به آن عمل كنند چراكه ما دانشجويان، خبرنگران و بدنه خبرگزاري‌ها را از جنس خودمان مي‌دانيم كه تعلق خاطر به اين نظام و انقلاب دارند و حسب تكليفي كه دارند به وظايف خود عمل مي‌كنند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه به چند دليل از رسانه‌ها و مسئولان آن مي‌خواهيم كه حرف بدنه انقلابي و دانشجويي را به صورت كامل منتشر و آن را سانسور نكنند، افزود: چون همه رسانه‌هاي فعلي از بيت المال ارتزاق مي‌كنند و داعيه انقلابي بودن دارند پس بايد حداقل فضاي جريان مذهبي را پوشش دهند چه اينكه در غير اين صورت رسانه ها به لحاظ حرفه‌اي هم با افت مخاطب مواجه مي‌شوند و ما دوست نداريم رسانه‌اي انقلابي مثل "فارس" با اين رويه مواجه شوند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در ابتدا ضمن گراميداشت حماسه يوم الله 9 دي اظهار داشت: براي درك عظمت حماسه 9 دي بايد عوامل و ريشه‌هاي به وجود آمدن فتنه 88 را بازخواني كرد تا متوجه شد كه حماسه 9 دي چقدر عظمت و بزرگي داشت كه توسط مردم در كارنامه انقلاب اسلامي خلق شد.

وي با اشاره به انتخابات 12 خرداد 88 آن را نماد مشاركت مردمي در نظام مردم‌سالاري ديني جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: اين انتخابات در بعد داخلي و در بعد بين‌المللي موجب سربلندي نظام اسلامي شد و به تمام دنيا نشان داد كه جمهوري اسلامي داراي اين ظرفيت‌هاي بي‌نظير است.

وي با طرح اين سؤال كه براي واكاوي ماهيت فتنه ۸۸ و آنچه كه در ۹ دي به منصه ظهور رسيد بايد پرسيد كه قبل و بعد از انتخابات پر شكوه 22 خرداد چه اتفاقاتي رخ داد، گفت: همه شواهد و مستندات حكايت از برنامه ريزي، طراحي و سناريونويسي دشمنان خارجي و داخلي بر اين انتخابات دارد؛ در داخل جرياني در مقابل جمهوريت نظام و رأي مردم ايستاد و در مقابل قانون تمكين نكرد درحاليكه مدعي قانونگرايي بود.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با يادآوري اقدامات مرحله به مرحله فتنه‌گران در طول 8 ماه فتنه، گفت: ملت و نظام در مقابل اين جريان و بيحرمتي‌هاي آنها از خود صبر و تحمل نشان داد، تا اينكه جريان فتنه گستاخي و وقاحت را به نهايت رساند و نسبت به عاشورا و سالار شهيدان اهانت كرد، در اين زمان بود كه ديگر پرده از چهره اين مدعيان به طور كامل در مقابل همه ملت افتاد و حقيقت اهداف آنها اشكار شد؛ لذا مردم در حماسه‌اي پرشكوه و به صورت خود جوش در خيابان‌هاي كل كشور حاضر شدند و پاسخ قاطعي به بيشرمي‌هاي آنها دادند.

وي ادامه داد: 9 دي روزي بود كه ملت با بصيرت ايران، از خواص پيشي گرفت. اين روز ترسيم عملي رابطه امام و امت در نظام جمهوري اسلامي بوده و در حقيقت اين روز پيام بزرگي براي آنهايي داشت كه هيچگاه نتوانستند به عمق رابطه امام و امت در نظام ولايت فقيه پي ببرند.

رضايتي با بيان اينكه اختلاف سليقه و ديدگاه همواره در كشور و ميان خواص وجود داشته است، گفت: اختلاف خواص ممكن است ميان جبهه حق و باطل و يا در ميان جبهه حق رخ دهد اما 9 دي نمادي از مرز بندي‌هاي ميان جبهه حق و باطل بود چراكه نمي‌شود كسي هم در لشگر امام حسين(ع) باشد و هم در لشگر يزيد. هر چند برخي خواص ادعاي انقلابيگري داشتند اما در آزمون فتنه مردود شدند و متوجه شديم كه ولايتمداري و انقلابگري اينها فقط ادعا بود.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به اينكه 9 دي پيامي قاطع بود به خواص داخلي كه حرف حق نظام را نتوانستند بفهمند، با تشريح فتنه‌گريهاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دشمنان در طول انقلاب اسلامي گفت: فتنه 88 بزرگترين چالش و فتنه بعد از انقلاب بود و يكي از ابعاد شكل‌گيري آن، ايستادن عدهاي در برابر جمهوريت نظام بود كه گستاخانه مدعي مي‌شدند "هر كس غير از ما از سبد رأي بيرون آيد، انتخابات باطل است" كه اين ايستادن در برابر رأي مردم و بيحرمتي به رأي و نظر ملت، اولين مرحله سقوط نخبگاني بود كه گمان مي‌كردند به اراده آنها مردم بايد تصميم بگيرند كه چه كنند و به چه كسي رأي بدهند!

رضايتي با بيان اينكه يكي ديگر از ابعاد اين فتنه بي‌قانوني بود، ادامه داد: اين بي‌قانونياي كه به فرموده امام خميني(ره) سرانجامي جز ديكتاتوري نداشت تا جائي پيش رفت كه در شرايطي كه عاليترين مرجع قانوني كشور خود تقيد به قانون داشت، كانديداي شكست خورده بر طبل بي‌قانوني مي‌كوبيد.

دبير سياسي اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه مرحله ديگر فتنه 88، ايستادن در برابر اسلاميت اين نظام بود كه تا هتك حرمت شعائر ديني و مقدسات اسلامي پيش رفت، گفت: اين جريان كار را به جايي رساند كه در آخر در مقابل اسلاميت نظام هم ايستاد و ملت ديگر تحمل اين را نداشت و بعد از جسارت گستاخه فتنه گران در عاشورا به صحنه آمد و طومار فتنه را در هم پيچيد.

وي ادامه داد: 9 دي نماد حكومت مردم سالاري ديني بود كه به چنين فتنه‌اي خاتمه داد و نقشه‌هاي دشمنان را ناكام گذاشت؛ در حقيقت ملت بزرگ ايران در پشت سر رهبري به پشتوانه اسلاميت از جمهوريت نظام دفاع كردند.

وي در بخش ديگر سخنان خود 9 دي را برآمده از تكليف‌گرايي ملت ايران دانست و اظهار داشت: ملت ايران هميشه هر كجا كه به تكليف ديني خود آگاه شده، سعي كرده است براساس آن تكليف الهي عمل كند و بارها اين رويكرد را در طول نهضت انقلاب اسلامي و در دوران دفاع مقدس به عينه شاهد بوده‌ايم.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه رابطه امام و امت قدرتي دارد كه مي‌تواند چنين شكوهمندانه مطالبه رهبري نظام را عملياتي سازد، خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني تنها كسي كه استحقاق اين را دارد كه براي ملت تكليف را معين و مشخص كند امام امت يعني شخص مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي است و هيچ كس ديگري غير از ايشان شايستگي اين حق و توان تعيين تكليف را ندارد.

رضايتي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به مسئله انتخابات پيش رو پرداخت و گفت اولين اصل در انتخابات حضور حداكثري و مشاركت پرشور مردمي است و ساير مسائل كه دغدغه گروه‌ها، احزاب و سياسيون است فرع بر اين اصل است.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه اين موضوع مورد تاكيد رهبر انقلاب نيز هست و ساير خواسته‌ها در ذيل اين مطالبه مطرح و حل مي‌شود، اضافه كرد: همه مي‌دانيم كه دلسوزي، دغدغه‌مندي و جامع‌نگري رهبر معظم انقلاب در حضانت از انقلاب، مردم و اسلام از همه بيشتر است و بنابراين همه بايد به خط مشي‌هاي تعيين شده از سوي ايشان توجه جدي و عملي كنند.

وي با طرح سوالاتي ادامه داد: آيا جز اين است كه در طول تاريخ انقلاب اسلامي هرجايي كه به فرموده رهبري عمل شد، بهترين نتيجه‌ها حاصل آمد؟ آيا وعده الهي اين نيست كه دين خدا را ياري كنيد تا خدا شما را ياري كند؟ آيا جر اين است كه ادامه راه امام و انقلاب جز با تاكيد و استمرار ارزش‌ها و مباني انقلاب ممكن نيست؟ آيا جز اين است كه هرجا از پافشاري بر ارزش‌ها و خط اصيل امام و رهبري جدا شديم يا با تسامح برخورد كرديم، دچار انحراف و يا عقب‌گرد شديم؟

اين فعال دانشجويي با اشاره به مقوله وحدت گفت: مسئله ديگري كه در عرصه انتخابات از آن سخن گفته مي‌شود و بر آن تاكيد مي‌شود مقوله وحدت است. از نگاه جريان دانشجويي نماد و تجلي وحدت در حماسه بي‌نظير 9 دي نمود يافت. مردم متدين و انقلابي ايران خالق اين وحدت بودند و مشاركت حداكثري را در اين روز به نمايش گذاشتند و البته ناگفته نماند كه 8 ماه قبلتر نيز در قالب انتخابات 88 اين وحدت و مشاركت را به نمايش گذاشته بودند بنابراين وحدتي رمز پيروزي در انتخابات است كه در آن مشاركت حداكثري رخ دهد؛ وحدتي رمز پيروزي است كه مردم به دلخواه خود نمايندگان خود را انتخاب كنند؛ وحدتي رمز پيروزي در انتخابات است كه در آن بين مردم و نخبگان براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايران وحدت و تجميع صورت گيرد.

رضايتي افزود: همه طبقات مردمي با همه گرايش‌ها و سلايق در 9 دي براي دفاع از كيان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران در كل كشور به صحنه آمدند و اين بزرگترين عامل خشم دشمن از ملت ايران است كه موجب شد بعد از آن دست به تحريم‌هاي گسترده و حتي تهديد نيز بزنند. اين وحدت هميشه عامل يأس دشمن بوده است و اگر مي‌خواهيم در مقابل دشمنان قسم خورده كشورمان پيروز باشيم بايد به اين عنصر كليدي توجه جدي كنيم.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس و جريانات حاضر در اين انتخابات گفت: براي من دانشجو و بالاخص مردم، نام و شعارهاي جريانات با هر اسم و نشاني چه اصولگرا با نام و ليست متحد يا پايداري و چه اصلاحات، آنچنان مهم نيست، مهم براي ما اين است كه كدام جريان به طور جد و عملا به دنبال گفتمان انقلاب، امام و رهبر انقلاب است.

رضايتي در پاسخ اين سؤال كه مشاركت حداكثري در انتخابات چگونه شكل مي‌گيرد، گفت: لازمه مشاركت حداكثري اين است كه همه گروه‌هاي قانوني كشور بتوانند حرف خود را در فضاي آزاد سياسي بزنند و امروز در آستانه انتخابات خطيرترين و سنگين‌ترين وظيفه بر عهده شوراي محترم نگهبان است و از چند جهت بايد از گفتمان امام (ره) صيانت كند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل ادامه داد: برخي جريانات در طول انقلاب اسلامي امتحانات خود را براي چندمين بار پس دادند و نشان دادند كه با انقلاب، امام و ولايت فقيه عناد و تعارض دارند، اين گروه‌ها هميشه در مقابل ولايت فقيه ايستاده‌اند و به شكلهاي مختلف عليه اين جايگاه حركت كرده‌اند. بنابراين شوراي نگهبان به هيچ عنوان نبايد اجازه دهد كه اين گروه‌ها در انتخابات مجددا شركت كنند.

وي تأكيد كرد: خواسته جنبش دانشجويي اين است كه تنها انجام تكليف قانوني و الهي در احراز صلاحيت كانديداها براي شوراي نگهبان مورد نظر اين نهاد مهم باشد و برايش مهم نباشد كه چه مارك يا اتهامي را به آن مي‌زنند. قطعاً اين شورا به جريانات، گروه‌ها و افرادي كه در چارچوب نظام فعاليت مي‌كردند اجازه مي‌دهد كه در عرصه انتخابات آزادانه فعاليت كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترين مقام اين كشور با روي گشاده و آغوش باز سخنان مختلف و مطالبات جريان دانشجويي را مي‌شنوند و به آن توجه دارند، افزود: متأسفانه برخي مسئولان توجه چنداني به آن ندارند و برخي رسانه‌ها نيز مطالبات جنبش دانشجويي را سانسور مي‌كنند و هنوز اين جريانات به قدرت نرسيده‌اند صداي جريان دانشجويي را در رسانه‌هاي خود بايكوت مي‌كنند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به اهميت و جايگاه مجلس شوراي اسلامي در نظام اسلامي خاطرنشان كرد: بايد افراد متخصص، دلسوز، دغدغه‌مند و معتقد به اركان نظام مترقي جمهوري اسلامي ايران در عرصه انتخابات مجلس خود را كانديدا كنند و با شناختي هم كه ملت قدرشناس ايران از آنها دارند، آنها را به عنوان وكيل خود به خانه ملت بفرستند تا چرخ‌هاي اين كشور بهتر به گردش درآيد.

رضايتي ادامه داد: نبايد اجازه داد خواص منفعت طلبي كه يا با همراهي فتنه گران و يا با سكوت خود رهبري را در جريان مقابله با فتنه ۸۸ تنها گذاشتند امروز حماسه سراي ۹ دي شوند و براي انتخابات آينده مجلس از آن بهره‌جويي تبليغاتي كنند؛ متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه كساني كه نمره خوبي در فتنه 88 نگرفتند اكنون به دنبال مصادره 9دي شده‌اند.

وي همچنين به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص برنامه دشمن براي ايجاد چالش امنيتي در انتخابات نهم اشاره كرد و گفت: نهادها، دستگاهها و خود مردم بايد كاملا هوشيار باشند و تحركات دشمن را تحت نظر داشته باشند چراكه اين يك هشدار جدي بود كه رهبر انقلاب آن را بيان فرمودند اما متأسفانه مورد دقت مسئولين امر آنگونه كه بايد قرار نگرفته است.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه هر چالش امنيتي در انتخابات قطعاً با هدايت و كنترل سران صهيونيسم و آمريكا خواهد بود، خاطرنشان كرد: مشاركت حداكثري مردم توام با وحدتي از جنس 9دي، بهترين مانع براي تحقق توطئه‌هاي آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها و هرگونه چالش امنيتي احتمالي است چراكه همواره شاهد بوده‌ايم كه حضور گسترده مردم در عرصه‌هاي گوناگون انقلاب تمامي بحران‌هاي نظام را مديريت و سركوب كرده و دشمنان را ناكام گذاشته است.

رضايتي افزود: آمريكا و صهيونيسم هيچگاه دلشان به حال ملت ايران نسوخته است و بارها نشان داده‌اند كه با فريب و نيرنگ دم از حمايت از مردم ايران را مي‌زنند و هرگاه فرصت پيدا كرده‌اند كه به ملت مقاوم و شهيد پرور ايران ضربه بزنند، كوچكترين درنگي نكرده‌اند.

اين فعال دانشجويي گفت: وظيفه جريان دانشجويي اين است كه صحنه سياسي داخلي و خارجي را براي مردم بازگو كند و در جهت بصيرت‌افزايي آحاد مردم تمام تلاش خود را به كار بندد و در اين مسير فقط از گفتمان رهبري و در چارچوب منويات ايشان خط و مرز خود را تعيين كرده و از آن الهام بگيرد.

وي در ادامه با بيان اينكه همه جريانات ارزشي اتفاق نظر دارند كه نخبگان و مردم بايد در جهت وحدت حركت كنند با اشاره به ۲ مقوله وحدت و ائتلاف گفت: وحدت و ائتلاف 2 انگاره جداي از هم و متفاوت است و متأسفانه به نظر مي‌رسد منظور برخي افراد از وحدت، ائتلاف مقطعي براي انتخابات است كه اين خيلي درست نيست؛ لذا وحدت با معناي واقعي آن قطعاً مورد مطالبه جنبش دانشجويي بوده و به نفع جبهه انقلاب خواهد بود و ائتلاف تنها يك تعيين سهم سياسيون در عرصههاي انتخاباتي است كه شايد بتوان گفت توجه به مطالبات مردمي و نظام در مسير شكل‌گيري اين ائتلاف‌ها به حاشيه مي‌رود.

رضايتي جمع گروه‌ها و افراد سياسي با شعار هركس با ما نيست پس بر ماست، را نادرست دانسته و ادامه داد: چنين چيزي وحدت نيست، اين اسمش ائتلاف است و بايد توجه كنيم كه نتيجه انتخابات با ترجمه درست وحدت، قطعا به نفع نيروهاي جبهه انقلاب خواهد بود.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه براي فهم اينكه چه كسي در مسير ولايت هست يا نيست فقط بايد به بيانات رهبر انقلاب توجه شود، گفت: خود معظم له در خصوص معيار اطاعت از ولي فقيه مباني و معيارهايي را در ديدار با دانشجويان بيان كرده‌اند؛ برخي افراد مسائلي را مطرح مي‌كنند كه انگار اگر فردي مدلي را كه آنها مي‌گويند را قبول نكند ديگر در دايره اصولگرايي نيست و از اطاعت ولايت فقيه سر باز زده است كه اين مفهوم معنايي جز ديكتاتوري ندارد؛ اينكه بگوييم هر كس در مدل ائتلافي ما نباشد، اصولگرا نيست هم خلاف وحدت است و هم خلاف جذب حداكثري.

وي افزود: اين روش حتي با سياست رهبر معظم انقلاب مبني بر جذب حداكثري و دفع حداقلي نيز تفاوت دارد كه عدهاي خود را در داخل دايره ولايت و انقلاب فرض كنند و مابقي را خارج از دايره مطرح كنند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل ضمن اشاره‌اي به استراتژي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: جريان اصلاحات با 2 كانديداي ميرحسين موسوي و شيخ مهدي كروبي پا به عرصه انتخابات 88 گذاشت؛ حلقه اول ستاد موسوي اساتيد دانشگاه تربيت مدرس بودند كه سال‌ها با عنوان كانون توحيد در بحث الگوي زيست مسلماني كار مي‌كردند.

وي ادامه داد: قبل از نوروز 88 با قطعي شدن آمدن ميرحسين موسوي و كناره گيري با رنجش محمد خاتمي، مرد ترديدگراي اصلاح طلب كه پيش از آن تحت تاثير موسوي خوئيني‌ها اعلام كانديداتوري كرده بود، در ستادهاي موسوي فعال شدند و ستادهايي كه براي خاتمي تشكيل شده بود، با پشتيباني فكري اعضاي مشاركت و مجاهدين و پشتيباني مالي كارگزاران و فرزندان آقاي هاشمي، در اختيار موسوي قرار گرفت.

رضايتي افزود: مهدي كروبي كه از آّبان 87 اعلام كرده بود ديگر در انتخابات نمي‌خوابد، به اصلاح‌طلبان فهماند كه كنار برو نيست و اين شد كه براي نريختن آراي اصلاح‌طلبان، عناصر حاشيه‌دار و مسئله‌دار اصلاحات به ستاد كروبي آمدند تا جائي كه غلامحسين كرباسچي با سابقه اختلاس و محمدعلي ابطحي مرد معلوم الحال و حاشيه‌دار اصلاح‌طلبان با سابقه ابتذال و عبدي با سابقه زندان، كديور و مهاجراني با سابقه نزديك به انحلال و البته سروش با سابقه ارتداد به ستاد كروبي پيوستند.

رضايتي با بيان اينكه تيپ‌هاي متنوع اصلاح‌طلبان در انتخابات اخير در ۲ نوع كلي دسته بندي مي‌شوند، اولين دسته را اصلاح‌طلبان راديكال دانست و ادامه داد: اين دسته خود در سه دسته تقسيم بندي مي‌شوند كه دسته اول از مشاركتي‌ها و مجاهدين گرفته تا نهضت آزادي سقوط كرده و اپوزسيون را در بر مي‌گيرد كه عملكردشان، مهر "غيرقانوني" در پيشانيشان زده است؛ به طوري كه سران اين جريان اكنون ميهمانان هر شبه رسانه‌هايي چون بي‌بي‌سي با محوريت رجب علي مزروعي و جرس با محوريت تاجزاده هستند.

وي دسته دوم اصلاح‌طلبان راديكال را آنهايي دانست كه معتقدند شرط حضور در انتخابات، گرفتن يك امتياز بزرگ از نظام است و ادامه داد: دسته سوم نيز كه عقلاني‌تر به اين ورطه فكر مي‌‌كنند معتقدند راه بازگشت، تعامل با سيستم موجود است لذا طرح مباحثي مبني بر برائت از فتنه را بايد در اين استراتژي سنجيد.

رضايتي نوع دوم اصلاح طلبان را سنتي‌هاي اصلاح‌طلب مثل فراكسيون اقليت مجلس با چهره‌هايي مثل كواكبيان، تابش، خباز، پزشكيان، داريوش قنبري، شيخ قدرت عليخاني و چهره‌هايي نظير محمد عارف، حسن روحاني و علي اكبر منتجب‌نيا دانست و افزود: اما اين ۲ گروه چالش‌هاي مختلفي پيش رو دارند كه مهترينش به قول خودشان عبور از شوراي نگهبان است و اضافه كنيد ذهنيت منفي مردمي ناشي از ساختارشكني‌هاي صورت گرفته از سوي اين جريان در انتخابات 88 با طرح شعارهايي نظير نه غزه نه لبنان، پاره كردن عكس امام خميني(ره)، وقايع موهن صورت گرفته در روز عاشورا، موضع ديرهنگام و... را به چالش‌هاي موجود.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با بيان اينكه آن چيزي كه ذهن اصلاح طلبان را اين روزها مشغول كرده است چيز ديگري است، گفت: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند به حيات سياسي خود ادامه دهند ناچارا بايد نسبت به عملكرد خود توبه كنند و چنين چيزي پايگاه اجتماعي ساختارشكن مورد نظر آنها را از بين مي‌برد؛ بنابراين براي حل اين پارادوكس بايد با تقسيم كار، يكسري به بحث‌هاي ساختارشكنانه بپردازند تا آن پايگاه را نگه دارند و يكسري هرچند با توبه سوري به قدرت برگردند و آن كسي كه مي‌تواند در اين معادله موازنه برقرار كند، شخص ترديدگرا و مذبذب محمد خاتمي است كه اين روزها نه حرفهاي ساختارشكنانه مي‌زند و نه خيال بازگشت به قدرت دارد كه حتي موضعش در آسانسور هم تغيير مي‌كند.

وي با بيان اينكه به نظر مي‌رسد از اين پس نقش آقاي خاتمي را موسوي خوئيني‌ها بازي كند، تاكيد كرد: اين دسته با استراتژي فشار از پائين با ايجاد شكاف‌هاي سياسي اجتماعي و اقتصادي عرصه را براي امتيازگيري و چانه زني در بالا فراهم ساخته تا زمينه را نيز براي بازگشت هاشمي رفسنجاني فراهم سازد.

وي همچنين گفت: با اين حال معتقديم به غير از دسته اصلاح طلبان راديكال كه هيچ نقطه روشني در كارنامه خود ندارند، هر كس با هر تابلويي كه مي تواند اصلاحات هم باشد به شرط آنكه موضع درستي از فتنه 88 داشته باشد مي‌تواند در انتخابات در معرض راي مردم قرار گيرد.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن