تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815469242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيمي مصوبات دولت براي استان ايلام را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رحيمي مصوبات دولت براي استان ايلام را تشريح كرد
دولت تلاش مي‌كند تا پايان سال ‌٩١ نرخ بيكاري در استان ايلام را به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش پيدا كند.
ايلنا: معاون اول رييس‌جمهور از اهتمام جدي دولت براي كاهش نرخ بيكاري در استان ايلام خبر داد و گفت: دولت تلاش مي‌كند تا پايان سال ‌٩١ نرخ بيكاري در استان ايلام را به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش پيدا كند.

به گزارش ايلنا، محمدرضا رحيمي عصر پنج‌شنبه پس از پايان جلسه استاني هيات دولت، در نشست خبري به تشريح مصوبات كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان و همچنين تصميمات هيات وزيران براي رفع موانع پيش روي اجراي مصوبات در استان ايلام پرداخت.

معاون اول رييس‌جمهور اظهار كرد: خدمت به مردم استان ايلام كه مردماني بزرگ، سخت‌كوش، مهربان و مهمان‌نواز هستند و در استقبال از رييس‌جمهور حماسه آفريدند، براي دولت افتخاري بس بزرگ است.

رحيمي در ادامه با اشاره به تصميمات اتخاذ‌ شده در كارگروه اشتغال استان خاطرنشان كرد: در اين جلسه براي رفع معضل بيكاري در استان ايلام برنامه ريزي شد و مصوبات مطلوبي در اين راستا به تصويب رسيد.

وي افزود: در طول دولت نهم و دهم در بخش اشتغال تا كنون ‌١٣٨٠ ميليارد تومان تسهيلات به امر اشتغالزايي در اين استان اختصاص يافته است كه اين رقم شامل ‌٢٨٠ ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه، ‌٨٠٠ ميليارد تومان تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده و ‌٣٠٠ ميليارد تومان در قالب طرح آمايش صنعتي بوده است.

معاون اول رييس‌جمهور همچنين با اشاره به ميزان تعهد اشتغال استان در سال ‌٨٩ كه بالغ بر ‌٧٠٠٠ نفر بود تصريح كرد: در سال ‌٨٩ بالغ بر ‌١٢٥٨٣ فرصت شغلي در اين استان ايجاد شد و اين بدان معنا است كه فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در استان ايلام ‌٨٠ درصد بيشتر از رقم تعهد شده مي‌باشد.

رحيمي ادامه داد: تعهد اشتغال استان ايلام در سال ‌١٣٩٠ نيز معادل ‌١٨٣٩٩ فرصت شغلي بوده كه از اين رقم تا پايان آذر ماه ‌١٠٦٣٤ فرصت شغلي تحقق يافته است.

وي از اتخاذ تصميم ديگري براي توسعه اشتغال استان خبر داد و افزود: تمامي مديران بانك‌ها متعهد شدند تا ‌٢٢ بهمن كليه تعهدات خود را در خصوص ارائه تسهيلات مربوط به بخش اشتغال استان ايلام اجرا كنند كه با تحقق اين امر و همچنين تصميمات ويژه‌اي كه در بخش مشاغل خانگي اتخاذ شد، گام موثري در بخش اشتغال استان ايلام برداشته خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه گزارشي از وضعيت و روند پيشرفت مصوبات سفرهاي استاني گذشته هيات دولت به استان ايلام پرداخت و گفت: از مجموع ‌٤٥٠ مصوبه طي سه دوره سفر، ‌١٧٤ مصوبه بطور كامل تحقق يافته، ‌٢٢٦ مصوبه در حال اجرا و ‌٥٠ مصوبه نيز با مشكلاتي روبرو بوده است كه در سفر چهارم موانع و تنگناهاي پيش روي اين مصوبات برطرف شد.

رحيمي در ادامه ضمن تشريح مصوبات كارگروه اشتغال و همچنين مصوبات جديد كه در سفر چهارم به تصويب رسيد، برخي از مهمترين مصوباتي كه با موانعي روبرو بوده و در جلسه استاني هيات دولت براي آنها چاره انديشي شد را تشريح كرد كه اهم آن به شرح ذيل است:

مصوبات جديد :

- مقرر شد وزير نيرو و وزير جهاد كشاورزي شخصا پيگيري نمايند به متقاضيان بويژه تعاوني‌هاي كشاورزي متشكل از فارغ التحصيلان زمين و آب مورد نياز لازم با سرعت اختصاص يابد.

- براي حل مشكل توقف پتروشيمي چوار مقررشد كميته اي با مسووليت وزير نفت و با حضور وزير اقتصاد، وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون حقوقي رييس جمهور و دبير هيات دولت موضوع را بررسي و گزارش لازم را براي رفع مشكل به دولت ارائه دهند.

- وزارت نفت طي سال آينده نسبت به گازرساني به كليه روستاها و شهرهاي استان كه فاقد گاز هستند اقدام نمايد.

- مقرر شد وزير نيرو موضوع حقابه رودخانه سيمره به زمين ها و اراضي دره شهر را بررسي و سريعا اجرا نمايند.

- ‌٣٠ ميليارد تومان براي عمران شهري و كمك به كشاورزان و دامداران استان اختصاص مي‌يابد.

- بانك مركزي موظف است ترتيبي اتخاذ نمايد كه بانكهاي خصوصي منابع خود را از استان خارج ننمايند و فقط در اين استان تخصيص دهند.

- احداث ‌٥ سالن ورزشي در شهرهاي مهران، دره شهر، شيروان و چرداول، دهلران و ملكشاهي.

مصوبات كارگروه اشتغال استان ايلام:

- اختصاص تسهيلات بانكي مورد نياز طرح ها و بنگاه هاي زوده بازده اقتصادي كوچك استان براي تكميل طرح‌هاي مصوب نيمه تمام و سرمايه در گردش آن‌ها .

- اختصاص تسهيلات بانكي ريالي و ارزي طرح‌هاي استان طي سال‌هاي ‌١٣٩٠ و ‌١٣٩١ توسط بانك‌هاي عامل و صندوق توسعه ملي كه براي اجراي اين بند مقرر شد كارگروهي با مسووليت رييس كل بانك مركزي و افراد زير تصميمات و تدابير اجرايي را اتخاذ و براي اجراي آنها پيگيري و نظارت نمايند: ( استاندار / دبير هيات دولت / رييس مركز آمار ايران / معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور / معاون وزير صنعت، معدن و تجارت / معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي / مدير عامل صندوق توسعه ملي )

- اختصاص مبلغ ‌٧٠٠ ميليارد ريال تسهيلات براي طرح‌هاي اشتغالزاي استان

- اختصاص ‌١٧٠٠ ميليارد ريال مانده تسهيلات قرض الحسنه مصوب سفرهاي قبلي به استان تا پايان بهمن ماه سال جاري.

- اختصاص مبلغ ‌٥٠٠ ميليارد ريال تسهيلات براي حمايت از طرح‌هاي صادرات‌گرا طي سال‌هاي ‌١٣٩٠و ‌١٣٩١ .

- اختصاص مبلغ ‌٣٠٠ ميليارد ريال اعتبار جهت كمك به ايجاد زير ساخت‌هاي شهرك‌ها و نواحي صنعتي، اصناف، مجتمع‌هاي كشت و صنعت، مناطق نمونه گردشگري و صنايع دستي.

- سرمايه گذاري شركت سرمايه گذاري صندوق تامين اجتماعي (شستا) در طرح‌هاي كلان اقتصادي و اشتغالزا به طور متوسط در سطح هر واحد ‌٥٠ ميليارد ريال.

- تامين ‌٥٠ درصد كسري وثيقه متقاضيان استفاده از تسهيلات بانكي از سوي صندوق حمايت از صنايع كوچك در استان.

- اختصاص مبلغ ‌١٠٠ ميليارد ريال اعتبار از محل كمك‌هاي فني و اعتباري وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهي اصناف استان.

اهم مصوبات باقي مانده از سفرهاي گذشته كه در سفر چهارم براي تكميل و يا آغاز اجراي آن‌ها تا پايان سال جاري برنامه ريزي شد:

- اختصاص ‌٥٠ ميليارد ريال براي اتمام پروژه‌هاي بهداشت استان.

- اختصاص مبلغ ‌٣٠٠ ميليارد ريال به صورت وجوه اداره شده به منظور اعطاي تسهيلات به تعاوني‌هاي فراگير استاني و شهرستاني.

- احداث شبكه آبياري تونل خروجي سد كرخه در سطح شش هزار هكتار.

- احداث و راه اندازي شركت‌هاي قطعه ساز مورد نياز شركت سايپا جهت رفع محروميت و ايجاد اشتغال

- اختصاص ‌١٢٠ ميليارد ريال براي كمك به ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي مورد نياز شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان و كمك به تأسيس صندوق حمايت اضطراري از سرمايه گذاران بخش صنعت.

- سرمايه گذاري در طرح هاي بزرگ صنعتي و كشاورزي استان ايلام به ميزان ‌٤٩ درصد توسط سازمانهاي توسعه‌اي و تامين سهم بخش غير دولتي.

- بررسي امكان احداث پالايشگاه نفت در مهران براي بهره برداري از مخازن نفت اناران و مهران و پالايشگاه گاز در ايوان با توجه به وجود منابع عظيم گاز شيرين در ميدان گازي باباگير.

- تامين اعتبار بهسازي سطوح پروازي و احداث اماكن و تجهيزات فرودگاه مهران.

- تامين اعتبار از محل منابع خارجي (فاينانس) جهت اجراي سد و شبكه آبياري و زهكشي سيكان، چوار و گلان، گاوي و ميمه و گوراب.

- اختصاص مبلغ ‌٣٠٠٠ ميليارد ريال تسهيلات براي اجرا و تكميل طرح هاي آمايش صنعت و معدن استان علاوه بر اعتبارات تخصيصي از محل منابع بانك صنعت و معدن.

پايان پيام

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن