تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديروز،امروز،فردا مطرح شد؛حضور مردم در 9 دي به موقع بود/ چشم فتنه را بايد كور كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در ديروز،امروز،فردا مطرح شد؛حضور مردم در 9 دي به موقع بود/ چشم فتنه را بايد كور كرد
حضور مردم در 9 دي به موقع بود/ چشم فتنه را بايد كور كرد
معاون اجتماعي و فرهنگي سپاه پاسداران با تاكيد بر اينكه چشم فتنه را بايد به هنگام كور كرد، گفت: حضور مردم در 9 دي به هنگام بود و اگر مردم به ميدان مي آمدند معلوم نبود چه بر سر كشور مي آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه تلويزيوني ديروز، امروز، فردا، پنجشنبه شب با حضور علي محمد نائيني رئيس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دي، حميدرضا مقدم فرمعاون فرهنگي - اجتماعي سپاه پاسداران و كامران باقري لنكراني وزير سابق بهداشت و استاد دانشگاه برگزار شد.

در اين نشست كه ابعاد شكل گيري حماسه 9 دي مورد بررسي قرار گرفت نائيني، گفت: كساني كه حماسه 9 دي را خلق كردند با ظرفيت هايي كه در بدنه اجتماعي وجود دارد صدها كار خلاقانه، توليدات هنري، نشست هاي علمي و تخصصي در سراسر كشور برگزار كردند و هدف ستاد بزرگداشت حماسه 9 دي آن است تا غفلتي متوجه اين رويداد بزرگ نشود.

مقدم فر نيز يادآور شد: كارهايي كه انجام گرفته در حد و شايستگي اين حماسه نيست و خيلي كارهاي ديگر بايد انجام شود. به طوريكه يك دبيرخانه دائمي در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي داير شود زيرا ما به دنبال آموزه هاي اين حماسه براي آينده هستيم.

نائيني در پاسخ به اين سئوال كه چرا از حادثه فتنه 88 تا 9 دي 8 ماه به طول انجاميد، گفت: فتنه اي كه شكل گرفت در بستر انتخابات بسيار پيچيده بود اما به تدريج اتفاقاتي افتاد كه بصيرتشان افزايش يافت تا به حوادث روز عاشورا رسيديم و همه ترديدها برطرف شد اما متاسفانه نخبگان كشور در آن زمان كه لازم بود به ميدان آيند و از مواضع رهبري دفاع كنند و به روشنگري جامعه بپردازند به وظيفه تاريخي خود عمل نكردند اما حركت مردم بارز و درست بود.

هشدارهاي رهبري را جدي نگرفتند

مقدم فر نيز در پاسخ به همين سئوال گفت: من معتقدم ما غافل گير شديم.دستگاه هاي رسانه اي كشور و دستگاه هاي امنيتي و نظارتي و اطلاع رساني مهياي يك پديده با آن وزن و سنگيني كه از آن به جنگ نرم و فتنه ياد مي كنيم نبودند و ما خودمان را آماده نكرده بوديم اگر آماده بوديم سريعتر مي توانستيم اين حركت را مهار كنيم.

وي به هشدارهاي رهبر انقلاب در اول فروردين سال 88 اشاره كرد و گفت: رهبري در مشهد مقدس هشدار جدي دادند و به نوعي گفتند كه مي خواهند در انتخابات تشكيك كنند اما هيچ كس اين هشدار را جدي نگرفت در حاليكه با اين هشدار همه دستگاه ها بايد خود را آماده مي كردند كسي آماده نشد و فتنه شكل گرفت حتي در زمان برگزاري دادگاه ها يكي از متهمان اعلام كرد كه رمز آشوب تقلب بود بنابراين ما غافلگير شديم. 20 سال بود كه رهبر انقلاب نسبت به جنگ نرم هشدار مي دادند اما مسئولان جدي نگرفتند.

لنكراني نيز در اين باره گفت: پس از فتنه هاي88 خطبه هاي تاريخي رهبري در 29 خرداد ادا شد و بسياري از ابهامات برطرف شد. بعد از آن عقبه جريان هايي كه آشوب ها را دنبال مي كردند از بين رفت و پيروزي 40 ميليون راي تثبيت شد.

وي ادامه داد: اما اينكه چرا بين 29 خرداد و 9 دي اينقدر فاصله افتاد به اين دليل است كه مردم منتظر بودند كه سياسيون مسئله را خاتمه دهند آنچه باعث شد كه اين فاصله ايجاد شود نوعي كم كاري دستگاه هاي مسئول بود كه البته موجب اميدواري جريان فتنه براي جنگ فرسايشي شد و مردم را منتظر گذاشت تا مسئولان وارد عمل شوند. از طرفي عده اي هم كه بايد به ريشه ها مي پرداختند به موضوعات فردي از جمله تشكيل گروه هاي تحقيق و تفحص براي موضوعات فرعي و شخصي پرداختند بنابراين مردم نا اميد شدند و خودشان به صحنه آمدند و اين صحنه را به نفع جمهوري اسلامي رقم زدند و اميد را از سايرين قطع كردند. جالب اين است كه اين حضور از جانب دستگاه هاي رسمي نبود واقعا يك حماسه عاشورايي بود.

نائيني هم در ادامه اين برنامه در پاسخ به اين سئوال كه چند درصد سياسيون پيام 9 دي را گرفتند گفت: مقام معظم رهبري فرمودند فتنه 88 آن نبود كه در خيابانها ديده شد ريشه و اهداف آن مشخص بود ريشه اي 10 - 15 ساله بود و هدفش براندازي نظام بود كه در بستر جنگ نرم شكل گرفت. اما در لايه هاي مختلف جامعه به جنگ نرم توجه نشد. هم اكنون هم خيلي ها باور ندارند و اين پيام را نگرفتند.

مقدم فر نيز درادامه اين نشست درباره گزارش قرائت شده در مجلس درباره فتنه 88 گفت: اين گزارش جامع و خوب بود هر چند كه بيست و چند صفحه آن در مجلس قرائت نشد اما اسناد 700 -800 صفحه اي دارد كه به ابعاد مختلف در اين موضوع پرداخته است كه يكي دخالت خارجي و نفوذ عوامل خارجي در داخل و تماس ها و ارتباطاتي است كه عوامل داخلي با بيرون داشته اند.

وي معتقد است اين گزارش بايد زودتر در مجلس قرائت مي شد.

وي گفت: ما در فتنه 88 لطمه خورديم دشمن پرحجم به ميدان آمد و يكي از نگراني هاي ما اين است كه چرا هشدار رهبري را جدي نگرفتيم زيرا آقا فرمودند مراقب باشيد عده اي مي خواهند انتخابات را به چالش بكشند البته هنوز هم عده اي هستند كه چنين قصدي دارند و انتخابات آينده براي همه ما يك فرصت است كه بايد مراقب باشيم و اجازه ندهيم فتنه رشد كند چون جمع كردنش سخت مي شود.

لنكراني در خصوص توطئه هاي احتمالي فتنه گران براي انتخابات آينده گفت: ما توقعاتمان چيزي غير از دشمني نيست آنها از هر راهي براي لطمه زدن به انقلاب اسلامي استفاده خواهند كرد در سال 88 كاملا روشن بود كه دشمنان به دشمني خواهند پرداختند البته عده اي هم كه نقشي ايفا كردند سكوت كردند و با سكوت خود باعث پر رو شدن عقبه هاي داخلي دشمن شدند و اين مجال را دادند كه به فتنه گري هايشان ادامه دهند.

9دي نبود فتنه به جنگ داخلي و براندازي تبديل مي شد

وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر 9 دي اتفاق نمي افتاد چه مي شد، گفت: در اين صورت فتنه ادامه مي يافت و به نوعي جنگ داخلي و براندازي تبديل مي شد و ما حماسه 9 دي را مرهون مردم خوب كشور هستيم و از اين مردم جز حادثه 9 دي توقع ديگر نبود. آنها وقتي هجمه به سمت عمود خيمه نظام را احساس كردند خودشان به صحنه آمدند البته فضاي دانشگاهي و نخبگان ما از اين فضاي عمومي مردم جدا نبود اما يك عده مي خواستند اين تلقي را بوجود آورند كه 9 دي عقبه دانشگاهي ندارد.

مقدم فر در اين نشست در پاسخ به اين سئوال كه 9 دي چقدر ما را واكسينه كرده است، گفت: فتنه هميشه يك نوع نيست. اگر ما در برابر برخي موارد واكسينه شده ايم دشمن از مسيرهاي ديگري وارد مي شود. بايد هميشه هوشيار بود و دست دشمن را خواند.

وي افزود: دشمن مي خواست مردم را فريب دهد و ما بايد اين فريب را زودتر كشف مي كرديم و نخبگان ما جلوتر حركت مي كردند اما عقب ماندند. حال بايد بينديشيم كه آيا دشمن مي خواهد در انتخابات آتي تهمت تقلب بزند؟ مردم را به خيابان بكشاند؟ يا افرادي را كه مي داند ناسالم هستند راهي انتخابات كند و در صورت رد صلاحيت موج مخالفت با رد صلاحيت ها را ايجاد كند؟

معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه گفت: رسانه ها در اين زمينه نقش مهمي دارند بايد ميزگردهاي تخصصي ايجاد شود و چشم فتنه را به هنگام كور كرد حضور مردم در 9 دي به هنگام بود و اگر نمي آمدند معلوم نبود چه بر سر كشور مي آمد.

به گزارش مهر، نائيني نيز در پاسخ به اين سئوال كه هم اكنون ستاد بزرگداشت حماسه 9 دي چه پيش بيني هايي از منفذهاي ورودي دشمن دارد، گفت: هم اكنون به اقدامات دشمن نسبت به دوره هاي قبل بيشتر توجه مي شود در واقع فتنه 88 كمك كرد باور به وجود جنگ نرم تقويت شود و نخبگان هوشمند تر عمل كنند.

وي افزود: همه به اين باور رسيده اند كه انتخابات يك فرصت براي دشمن و يك فرصت براي ماست. دشمن تلاش مي كند فرصت را به تهديد تبديل كند نبايد انتظار داشت كه روش 88 عينا تكرار شود ما روش هاي تحريم، سرد كردن انتخابات، تاثيرگذاري بر راي مردم. امنيتي كردن انتخابات را تجربه كرده ايم ممكن است دشمن تركيبي از اين روش ها را استفاد كند.

لنكراني نيز در اين باره گفت: متاسفانه برخي از افراد در ماه هاي اخير مجددا بحث امكان برگزاري انتخابات ناسالم را مطرح كردند يا اينكه بحث نامه فعالان اصلاحات را در رسانه ها منتشر كردند و بنابراين اين مباحث را به نوع ديگري دنبال مي كنند اين اقدامات آزمايش فضاي عمومي كشور بود كه خوشبختانه مورد اقبال مردم هم قرار نگرفت و موجي كه توقع داشتند بوجود نياورد.

جورچين دشمن اين است كه ما به دست خود فضا را امنيتي كنيم

وزير سابق بهداشت گفت: در هفته هاي اخير ملاحظه مي كنيد هجمه به قوه اجرائيه به عنوان يك محور كه مي خواهد نتيجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند بوجود آمده. يا اينكه عده اي به نوعي طلبكاري مي كنند و وقايع ارديبهشت ماه امسال را نقطه ضعفي تلقي مي كنند كه البته نقطه ضعف بود بنابراين همه اين مسائل بايد ما را هوشيار كنيم كه در اين صحنه درجورچين دشمن قرار نگيريم. جورچين دشمن اين است كه ما به دست خود فضا را امنيتي كنيم در حاليكه بايد فضايي بوجود آوريم كه انتخابات پرشور و با حضور حداكثري برگزار شود.

لنكراني گفت: مجلس نهم در دهه چهارم انقلاب اسلامي و قرار است الگوي پيشرفت ايراني اسلامي دنبال كند و كارآمدي را در نظام جمهوري اسلامي ريل گذاري كند و همچنين با نظارت جلوي تخلفات احتمالي را بگيرد اين نگراني وجود دارد كه يك عده اين فضا را با پيچيد گي هايي كه دارد متوجه نشوند.

مقدم فر در پاسخ به اين سئوال كه سربازان دشمن در انتخابات چه كساني خواهند بود گفت: ابزار مشخص است ابزار دشمن در فتنه 88 رسانه ها از جمله فيسبوك و توئيتر بودند مهم اين است كه اهداف را بشناسيم در آن صورت سربازان مشخص مي شوند چه آنها كه براي دشمن عامليت دارند چه آنها كه از روي غفلت اقدام مي كنند. هدف اول آنها ايجاد آنارشي و هرج و مرج است و اگر نتوانستند براي كاهش مشاركت اقدام مي كنند.

لنكراني در پاسخ به اين سئوال كه آيا فضا را براي حضور همه طيف ها و سلايق مناسب مي دانيد گفت: به هر حال نظام مقدس جمهوري اسلامي يك نظام با شرح صدر بالاست و در طول زمان نشان داده مردم آنچه انتخاب مي كنند اثر گذار است.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن