تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820493048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهم رويدادهاي امارات عربي متحده در سال 2011


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اهم رويدادهاي امارات عربي متحده در سال 2011
ابوظبي - امارات عربي متحده در سال 2011 شاهد تحولات بي سابقه اي در عرصه داخلي و خارجي شد .


به گزارش ايرنا گر چه در امارات تظاهرات و اعتراضات گسترده مردمي در سال 2011 برگزار نشد اما خيزش ملت هاي عرب بر اين كشور تاثير گذاشت و زمزمه هاي اصلاح طلبي و برقراري عدالت اجتماعي در ميان توده اي از روشنفكران آغاز شد.

سقوط ديكتاتورهاي تونس , مصر و ليبي نيز پيامدهاي مهمي را براي امارات در بر داشت.

( 27 / بهمن / 1389) 16 فوريه 2011

در پي تحولات منطقه بويژه درتونس , مصر و ليبي كه شعله آن به كشورهاي عربي ديگر از جمله عربستان سعودي، عمان و بحرين نيز رسيد، دولتمردان اماراتي در تكاپو و تلاش براي جلب رضايت شهروندان خود بر آمده تا به اين وسيله مانع بروز هرگونه تظاهرات يا تجمع اعتراض آميز عليه حكومت شوند.

اعلام زود هنگام اجراي انتخابات نمايندگان مجلس ملي فدرال امارات , شتافن دولتمردان به سوي محافل مردمي و رسيدگي به اوضاع شهروندان بويژه فقيران , افزايش حقوق هاي ماهانه و ارايه كمك هاي مالي كلان و دادن مسكن به شهروندان محروم از جمله اين اقدامات بود.

( 5 / فروردين / 1390 ) 25 / مارس / 2011

امارات عربي متحده با اعزام 12 فروند هواپيمايي جنگي در عمليات ناتو عليه حكومت قذافي شركت كرد. اين نخستين گام امارات در حمايت از مخالفان دولت قذافي در نزديك شدن به جامعه بين الملل بشمار رفت.

( 12 / فروردين / 1390 ) يكم / آوريل / 2011

شيخ احمد بن زايد آل نهيان برادر رييس كشور امارات و رييس صندوق سرمايه گذاري ابوظبي در جريان سقوط هواپيمايي در درياچه اي نزديك رباط پايتخت مراكش درگذشت. مرگ اين شخصيت اماراتي از سوي محافل مختلف مشكوك توصيف شد. وي در رديف 27 ثروتمندترين وبا نفوذ مردان جهان قرار داشت.

( 4 / خرداد / 1390 ) 25 / مي / 2011

امارات عربي متحده از وضعيت زندان و محاكمه حسني مبارك ديكتاتور و رييس جمهوري بركنار شده مصر اعلام نارضايتي كرد. مقام هاي اماراتي در گفت وگو با " عصام شرف" نخست وزير جديد مصر از وي خواستند براي محاكمه نشدن مبارك تلاش كنند. ابوظبي پيشتر آمادگي خود براي اعطاي پناهندگي به حسني مبارك اعلام كرده بود.

( 19/خرداد/1390 ) 9 / ژوئن/2011

نشست گروه تماس ليبي با حضور 40 كشور بويژه آمريكا ، انگليس ، فرانسه، ايتاليا ، قطر و امارات در ابوظبي تشكيل شد.

در اين نشست نحوه رساندن كمك هاي مالي , سياسي و نظامي به گروههاي مخالف معمر قذافي تدارك ديده شد.

در پايان اين نشست امارات، شوراي ملي انتقالي ليبي را به عنوان تنها نماينده مردم اين كشور به رسميت شناخت.

( 20/ تير / 1390 ) يازده / جولاي / 2011

سلطان قابوس پادشاه عمان در سفر به ابوظبي و گفت وگو با شيخ خليفه بن زايد رييس امارات به بحران سياسي چند ماهه ميان دو كشور پايان داد.

به دنبال كشف شبكه جاسوسي در عمان كه مسقط آن را وابسته به ابوظبي عنوان كرده بود، روابط سياسي عمان و امارات با بحران سياسي و چالشهاي متعددي مواجه شد.

امارات به منظور دلجويي از عمان متعهد شد كه كمك هاي مالي به ميزان يك ميليارد دلار به منظور بهبود وضعيت معيشت و رفاه اجتماعي شهروندان عماني در اختيار مسقط قرار دهد.

( 2/ مهر / 1390 ) 24 / سپتامبر/2011

برگزاري انتخابات پارلماني در امارات به نحو بي سابقه اي انجام پذيرفت. هم نامزدان و هم راي دهندگان از سوي دولت گزينش شدند.

اين انتخابات با مشاركت ضعيف راي دهندگان برگزار شد وتنها حدود 36 هزار نفر از 130 هزار شهروند برگزيده شده در فرآيند انتخابات شركت كردند. 20 نماينده در اين انتخابات از سوي راي دهندگان انتخاب شده و 20نماينده ديگر بطور مستقيم از سوي حكام امارات منصوب شدند.

( 7/آبان/1390 ) 28 نوامبر 2011

در اثر فشار فزاينده سازمان هاي بين المللي دفاع از حقوق بشر پنج فعال سياسي شهروند امارات كه به زندان محكوم شده بودند، از سوي رييس حكومت امارات مورد عفو قرار گرفتند.

اين پنج فعال سياسي كه به اتهام اقدامات تحريك آميز عليه امنيت ملي به مدت هشت ماه در زندان بودند، خواستار مشاركت فعال و فراگير مردم در روند سياسي شده بودند.

( 10/ آبان / 1390 )2/ دسامبر/ 2011

شيخ خليفه بن زايد آل نهيان رييس امارات مناسبت سالروز ملي را غنيمت شمرده و در جهت ارضاي بيشتر عموم مردم اقدام به افزايش حقوق هاي ماهانه شهروندان به ميزان صد درصد كرد.

وي در همين راستا دستور داد به فرزندان زنان اماراتي كه همسر خارجي دارند تابعيت امارات داده شود. شمار اين تعداد افراد به پنجاه هزار نفر مي رسد.

( 27/آذر/1390 ) 18/دسامبر /2011

دربار رياست امارات اعلام كرد رييس اين كشور در نشست سران شوراي همكاري خليج فارس شركت نخواهد كرد. علت اين امر ذكر نشد. در اين نشست ملك عبدالله شاه عربستان سعودي از شش كشور عضو خواستار انتقال از مرحله همكاري به مرحله اتحاد و تشكيل كنفدارسيون ميان اين كشورها شد.

(1/دي /1390 )22/ دسامبر / 2011

دولت امارات در اقدام بي سابقه اي تابعيت شش شهروند را از آنان سلب كرد. علت اين اقدام ارتباط اين افراد با سازمان هاي مندرج در فهرست همكاران با تروريزم اعلام شد. اين شش شهروند از جمله فعالان اصلاح طلب مي باشند كه در نامه سرگشاده اي از رييس امارات خواستار اجراي اصلاحات سياسي فراگير شده بودند.

اورم 2041**1501

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30739729

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن