تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819920646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون برنامه‌ريزي استانداري قم پيشنهاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون برنامه‌ريزي استانداري قم پيشنهاد كرد
خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي استانداري قم پيشنهاد كرد در اتاق بازرگاني كميسيون ويژه‌اي براي ارتباط با علما و حوزه‌هاي علميه و استفاده از نظريات انديشمندان تشكيل شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، سيد‌رضا دهناد در گردهمايي مسئولان اقتصادي بخش دولتي و خصوصي با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم كه پنج‌شنبه شب با حضور علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجج‌الاسلام آشتياني و بنايي نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي،‌ قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، رئيس اتاق بازرگاني كشور و... در سالن همايش‌هاي سينما وتوس قم برگزار شد، اظهار كرد: استانداري‌ها به عنوان حلقه ‌ما بين دستگاه‌هاي اجرايي و صنعتگران و فعالان اقتصادي هستند و هر فشاري كه در اين حوزه وارد مي‌شود استانداري‌ها در خط مقدم پاسخگويي قرار دارند.
وي در ادامه به تشريح برخي چالش‌هاي بخش صنعت پرداخت و گفت: در حال حاضر چند دستگاه از جمله گمرگ،‌ سازمان تامين اجتماعي، نظام مالياتي، بانك مركزي و... داريم كه به نوعي به اقتصاد مرتبط هستند، يعني فعالان اقتصادي ما با اينها سر و كار دارند و مهم‌ترين چالش ما اين است كه اهداف و منافع اين گروه‌هايي كه در بخش دولتي حضور دارند با هم انطباقي ندارد.
معاون برنامه‌ريزي استانداري قم خاطرنشان كرد: هر كدام از اين دستگاه‌ها به دنبال تامين اهداف خود هستند بنابر اين به نظر مي‌رسد بايد يك هدف مشترك براي همه اينها تدوين شود و نظام ارزشِيابي اين دستگاه‌ها هم متناسب با اهداف آنها در نظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر نظام مالياتي ما فقط به دنبال درآمدي است تا رقمي كه در بودجه براي آن تعريف كرده‌اند تحقق پيدا كند، تصريح كرد: يك رئيس اداره مالياتي تمام تلاشش اين است كه رقمي كه برايش تعيين كردند را محقق كند و اصلا كاري به اقتصاد ندارد.
دهناد افزود: در نظام بانكي نيز همين گونه است، به طوري كه عمده‌ترين تلاش‌ نظام بانكي ما اين است كه سود كند و معوقه بانكي نداشته باشد، اما اينكه كدام واحد از كار مي‌افتد و كدام واحد كار مي‌كند برايش مهم نيست.
وي از اتاق بازرگاني ايران خواست منافع و اهداف دستگاه‌هاي دولتي كه با حوزه اقتصادي ارتباط دارند را با هم همسو كند.
معاون برنامه‌ريزي استانداري قم در ادامه خواستار تعامل موثر اتاق بازرگاني با سه قوه شد و عنوان كرد: اقتصاد موضوعي فرابخشي است، ما در بعضي از مواقع مشاهده مي‌كنيم قاضي يك پرونده براي احقاق حق يك كارگر يك دستگاه را از خط توليد توقيف مي‌كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار تدوين سند آمايش اقتصادي كشور شد و گفت: در حالي كه استان‌هاي ما هر كدام داري يك مزيت هستند اما در بسياري از موارد جهت‌گيري‌هاي صنعتي و اقتصاديشان متناسب با مزيت‌هاي استان‌ها نيست.
دهناد تاكيد كرد: به نظر بنده اتاق بازرگاني كشور به همراه اتاق‌هاي استاني آمايش اقتصادي كشور را تدوين و سهم هر كدام از استان‌ها را در آن موضوعي كه مزيت دارند را مشخص كنند و اقتصاد كشور يك پازلي باشد كه كاملا هدف‌دار و جهت‌دار حركت كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بين اينكه در نظام اسلامي ما اقتصاد ما نيز بايد اسلامي باشد گفت: اتاق بازرگاني بايد با حوزه‌هاي علميه در ارتباط باشد.
معاون برنامه‌ريزي استانداري قم با بيان اينكه بايد تلاش كنيم اقتصادمان از اسلام جدا نشود و لازمه اين امر، تعامل مستمر و عملي با حوزه‌‌هاي علميه است، تاكيد كرد: حوزه علميه قم ظرفيت بسيار بالايي دارد و لازم است براي رسيدن به اقتصاد حلال تعامل موثر با حوزه‌هاي علميه و ارتباط با علما انجام گيرد.
وي پيشنهاد كرد‌ در اتاق بازرگاني كميسيون ويژه‌اي براي ارتباط با علما و حوزه‌هاي علميه و استفاده از نظريات انديشمندان تشكيل شود.
انتهاي پيام/ج10

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن