تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805639350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه بوشهر:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه بوشهر:
خبرگزاري فارس: امام جمعه بوشهر گفت: همه خواص كه در جريان فتنه پرچمدار منحرفان و سردمداري استكبار بودند، مردود ولي مردم پيروز شدند.


به گزارش خبرگزاري فارس از دشتي، آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري در مراسم سالروز نهم دي ماه كه در مسجد الغدير خورموج با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، امام جمعه خورموج، فرماندار دشتي و اقشار مختلف مردم در برگزار شد، اظهار داشت: دشتي سرزميني با تاريخ ماندگار و مردمي ولايتمدار است.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر ضمن سلام گرم مقام معظم رهبري مدظله العالي به مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه دشتي از تمام ادارات و نهادها و دست‌اندركاران به‌ويژه جامعه ايثارگري كه مراسم 9 دي را گرامي داشته‌اند و همواره پيشتاز در عرصه ولايتمداري بوده‌اند، تقدير كرد.
وي گفت: يكي از فرامين خدا به انسان مطالعه تاريخ است زيرا مطالعه تاريخ به انسان بصيرت مي‌دهد و انسان را با آموزه‌هاي گرانقدر هدايت مي‌كند و درس عبرت آموزي به محقق و مطالعه‌گر تاريخي عرضه مي‌كند.
امام جمعه بوشهر خاطر نشان كرد: در قرآن آمده است «اي انسان‌ها تاريخ زمين را مطالعه كنيد و ببينيد كساني كه دين خدا، ولايت و امامت را تكذيب كردند خداوند با آنان چطور برخورد و تمامي اين امور براي مردم بيان كرد».
وي ادامه داد: تاريخ اسلام فراز و نشيب بسيار داشته است كه ما مي‌توانيم با مطالعه تاريخ صدر اسلام به يك سري درس‌ها، آموزها و عبرت‌ها دست پيدا كنيم و اين عبرت‌ها در شرايط معاصر مبناي سياسي ما شود.
صفايي بوشهري گفت: در زمان حضرت علي(ع) كه يك حكومت به رنگ خدا و تجلي آن عدالت و گسترش معرفت ديني بود، دو گروه در مقابل حضرت علي(ع) قرار گرفتند، يك گروه ولايتمدار در كنار او و يك گروه ولايت ستيز عليه او بودند.
صفايي بوشهري اضافه كرد: گروه ولايتمداري كه در كنارآقا مطيع بودند تاريخ به نيكي از آن‌ها ياد مي‌كند و جبهه‌اي بود از عماربن ياسر، مالك اشتر، محمد ابن ابي بكر، ابوالفضل العباس، محمد ابن حنفيه و بسياري از پيشگامان عرصه دين و ديانت و ولايتمداري از صدر اسلام.
وي گفت: شاخص جبهه حاميان علي ابن ابي طالب(ع) ولايتمداري بود يعني دل در گرو عشق به ولي و جان نثار كردن در راه ولي و مجاهدت در مقابل تمام كساني كه در برابر ولي مي‌ايستند، داشتند.
صفايي بوشهري با بيان اينكه جبهه ولايتمداري ايمان، تقوي، اخلاص،‌ دانش و مجاهدت به رنگ ولايت است، تصريح كرد: ابوالفضل العباس و زينب(س) ولايتمداران اصلي روزگار بودند كه بايد در مقابل جبهه ولايت ستيزي الگو باشند.
وي گفت: در مقابل حضرت علي (ع) چهار گروه آمده بودند و يك جبهه ستيزي را عليه حضرت تشكيل داده بودند.
امام جمعه بوشهر يادآورشد: گروه اول قدرت پرستان و بازيگردانان سياسي كه به دنبال سلطه به هر قيمت بودند، گروه دوم خوارج و مارقيني كه مقدس معاب و ظاهر انديش و ساده لوح سياسي و گروه سوم پيمان شكنان ثروت گرا و گروه چهارم ساكتين كساني كه در قبال اين هجمه عليه نظام سكوت كردند.
وي خاطر نشان كرد: گرو اول معاويه با تمام منحرفين سياسي كه بازي گردانان سياسي بودند و سياست بازهاي قدرت طلب بودند و فتنه صفين را به راه انداختند.
صفايي بوشهري تصريح كرد: انديشه معاويه و جبهه ولايت ستيز صفين اين بود كه علي ابن ابيطالب (ع) و جبهه ولايتمدار را در بن بستي قرار دهند كه يا سازش كند و يا يك فتنه نظامي سخت بر او تحميل كنيم تا در يك حركت فرسايشي حكومت علي ابن ابي طالب سقوط كند.
وي گفت: فرزندان فرماندار علي (ع) را جلوي مادر سر بريدند، شايعه پراكني كرده، محيط را آلوده كردند و فتنه صفين كه فتنه قاصدين بود را به پا كرده و چنان كردند كه در شام به علي ابن ابي طالب دشنام داده مي‌شد.
نماينده ولي فقيه گفت: گروه دوم خوارج كه داراي بينش سياسي و فهم دقيق از معارف ديني نبودند كه ظاهر دين را مي‌فهميدند و عمق دين را درك نمي‌كردند و جنگ نهروان را به راه انداختند.
وي گفت: گروه سوم بيت شكنان( ناكثين) بودند كه به دنبال ثروت افزايي در پرتو حكومت علوي و ديني بودند مانند طلحه و زبير ديدند با علي ابن ابي طالب نمي‌توانند به اهداف و انديشه‌هاي خود برسند زيرا ناكثين جريان مخالفى بود كه عليه مولا على (ع) دست ‏به‏ كار شدند و آتش جنگ را برافروخت.
صفايي بوشهري ادامه داد: گروه چهارم ساكتين بودند كه در قبال اين هجمه عليه نظام سكوت كردند و مي‌خواستند دنياي خودشان را حفظ كنند هر چند حكومت اسلامي و رهبري حضرت علي مورد تعرض قرار گرفت.
وي تصريح كرد: شعار اين چهار گرو كه در يك شعار با هم مشترك بودند خروج از حاكميت و ستيز با ولايت بود و كاري كردند كه علي ابن ابي طالب در تنگنا قرار گرفت و با شهادت يارانش همچون مالك اشترو... آرزوي مرگ كرد.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر يادآورشد: در نظام جمهوري اسلامي ايران باز همان حوادث انتظار مي‌رفت اتفاق بيفتد چون حكومت جمهوري اسلامي برگرفته از نظام ولايي امير المومنين(ع) بود و بنيان‌گذارش فرزند رسول الله(ص) و اكنون هم فرزند رسول الله(ص) و ذخيره اصلي در جامعه اسلامي است يعني مقام معظم رهبري جانشين بر حق امام زمان(عج) بوده و خواهد بود.
وي افزود: رانت خواران و ثروتمندان كه در قبال حكومت به ثروت رسيدند و اكنون در مقابل نظام ايستاده‌اند و اين طبيعي است چون در مقابلشان حكومت علي(ع) است.
صفايي بوشهري يادآورشد: فتنه 88 فتنه‌اي بود كه در تاريخ اسلام از سقيفه رقم خورد در صفين، نهروان، جمل و در كربلا تجلي پيدا كرد و در ادامه در سال 88 در ايران اتفاق افتاد.
وي تصريح كرد: در فتنه 88 حاميان داخلي و خارجي وجود داشتند كه همه نقشه‌هاي آنان با امداد‌هاي غيبي از بين رفت.
امام جمعه بوشهر گفت: ساده لوحان و ساكتين بودند كه فتنه 88 را به راه انداختند و امام علي زمان مقام معظم رهبري با ايجاد درايت و بصيرت و حمايت مردم عزيز كه آموخته بودند چگونه بايد رهبري را حمايت كرد با روح ولايتمداري چنان درسي به فتنه گران دادند كه تا ظهور امام زمان(عج) جرات فتنه گري را پيدا نكنند.
صفايي بوشهري اضافه كرد: همه خواص كه در جريان فتنه پرچمدار منحرفين و سردمداري استكبار بودند مردود ولي مردم پيروز شدند.
خطيب نماز جمعه بوشهر يادآورشد: فتنه گران در واقع در فكر بر اندازي دين، نظام و ولايت بودند كه مردود شدند زيرا مردم با بصيرت دانسته و دين مداري آنان ظاهري نيست و عمقي است.
وي گفت: در فتنه 88 از همه حربه‌ها از جمله جنايت‌ها، ماهواره‌ها، اينترنت و ... عليه نظام استفاده كردند ولي مردم ولايت را تنها نگذاشتند و مشت محكمي را بر دهان آنان كوبيدند.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر افزود: به مردم مدينه انور و مدينه الرسول دشتي اعلام مي‌كنم اگر فتنه گران بخواهند روزي به حريم ولايت تجاوز و خدشه‌اي بر نظام وارد كنند، مردم ولايتمدار استان بوشهر به تنهايي چنان درسي به آنان خواهند داد كه تا ابد در تاريخ بماند.
وي ادامه داد: دشمنان بدانند ذوالفقار علي (ع) هنوز هم موجود است و اين ذوالفقار علي است كه فتنه، فتنه‌گران را خاموش كرد و بنابراين همه بايد هوشيار و با بصيرت باشند.
حجت‌الاسلام عبدالحسين مصلح امام جمعه خورموج نيز ضمن تقدير از حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر به دشتي مردم دشتي را مردمي با ولايت، با تقوا، ديندار و شهادت طلب دانست.
انتهاي پيام/م10

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن