تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده نيروي مقاومت بسيج در همايش عمليات رواني: بسيج هم توان عمليات رواني تحكيمي را دارد و هم قدرت عمليات رواني پدافندي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده نيروي مقاومت بسيج در همايش عمليات رواني: بسيج هم توان عمليات رواني تحكيمي را دارد و هم قدرت عمليات رواني پدافندي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: امروز ‌آمريكايي‌ها از اين‌كه بتوانند جمهوري اسلامي را از طريق قدرت سخت و نيمه سخت براندازي كنند، مايوس شدند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين حسين طائب عصر روز سه‌شنبه در اختتاميه همايش عمليات رواني، مهندسي و آينده‌پژوهشي با اشاره به وعده‌ الهي مبني بر پيروزي نهايي مستضعفين،‌اظهار كرد: اين وعده زماني اتفاق مي‌افتد كه استكبار بخواهد مستضعفين را به استضعاف بكشاند.

وي دو نوع استضعاف را براي ملت‌ها برشمرد و گفت: نوع اول اين‌كه قدرت‌هاي استكباري بخواهند ملت‌هاي محروم را به استضعاف بكشانند و حالت دوم اين است كه ملت‌ها خودشان را به استضعاف بكشانند. به استضعاف كشاندن استكبار با به‌كارگيري قدرت سخت و نيمه سخت و استضعاف رفتن ملت‌ها پذيرش تهديد نرم است.

وي اظهار كرد: در جايي كه ملتي مقاومت كند و استكبار بخواهد آن ملت را به استضعاف بكشاند، وعده‌ قطعي الهي اين است كه آن ملت را به پيروزي برساند فقط شرط اين مساله اين است كه آن ملت به عهد خود وفا كند. اگر ملت‌ها خداپرست شوند آن‌جاست كه خداوند هم به وعده خود عمل خواهد كرد ولي اگر انسان تن به ذلت دهد قسم شيطان عملياتي خواهد شد.

معاون فرمانده كل سپاه با بيان اين‌كه " ملت ما در سه دهه گذشته در مقابل انجام تهديدات دشمن مقاومت كرد" افزود: امروز ما شاهد پيروزي ملت خود در عرصه‌هاي مختلف هستيم. استكبار در اين سه دهه در تلاش بود در كنار عمليات‌هاي امنيتي، نظامي، سياسي و فرهنگي به دنبال اين مساله برود كه در ذائقه‌ مردم تاثيرگذار باشد يعني همان زمينه‌ نفوذ شيطان را در دستور كار خود قرار داد.

وي افزود: نهضت اسلامي كه آغاز شد تبليغات استكبار جهاني كه آن زمان در دو بلوك شرق و غرب و با دو تفكر سوسياليسم و امپرياليسم بودند،‌ اين‌طور بر ملت‌هاي جهان حاكم بود كه مي‌گفتند منهاي آمريكا و شوروي نمي‌شود، زندگي كرد. ولي انقلاب اسلامي اين مساله را شكست و نشان داد يك ملت مي‌تواند روي پاي خود بايستد.

وي با بيان اين‌كه " از همان ابتداي پيروزي انقلاب دشمنان تبليغات كردند كه منهاي آمريكا نمي‌شود زندگي كرد، پس بايد با آن‌ها ارتباط برقرار كنيم" يادآور شد: امام جريان را هدايت كرد و بدين ترتيب در مقابل آمريكا ايستاديم؛ بنابراين آن‌ها جنگ را شروع كردند كه در مقابل آن دفاع مقدس شكل گرفت. در همان موقع هم تلاش كردند با گسترش ستون پنجم خود و استفاده از ابزار رسانه‌اي در كشور ما رعب و وحشت ايجاد كنند ولي موفق نشدند.

طائب قدرت كشور ما را در حضور مردم و قدرت سازماندهي اين سرمايه اجتماعي عنوان كرد و گفت: در دوره بعد از جنگ دشمنان تهاجم فرهنگي را شروع كردند، يعني به اين جمع‌بندي رسيده بودند كه قدرت ملت ما را نمي‌توانند از طريق نظامي از پاي در بياورند پس براي محدود كردن آن به سراغ تهاجم فرهنگي رفتند و كارهايي نظير گسترش موادمخدر، مشروبات و ابزارهاي سوء اخلاقي براي سلب اراده و تغيير ذائقه مردم را در دستور كار خود قرار دادند كه مقام معظم رهبري هم نسبت به شبيخون فرهنگي هشدار دادند.

وي ادامه داد: بعد از اين دشمن بحث تهاجم سياسي را آغاز كرد و موضوعات مختلفي نظير نقض حقوق بشر، نقض حقوق اقليت‌ها و بحث ارتباط با آمريكا را مطرح كردند و با استفاده از شبكه‌هاي گسترده راديويي و تلويزيوني و مطبوعات داخلي اين كار را پيگيري كردند، ولي باز هم جواب نگرفتند؛ بنابراين از سال 80 دشمن به سمت براندازي نظامي رفت.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج در ادامه گفت: امروز آمريكا با به كارگيري همه ابزارهاي خود به وضعيتي رسيده است كه همان برآوردي كه تيم 60 نفره در سال 2000 اعلام كرده بود ـ كه آمريكايي‌ها قدرت به دست گرفتن رهبري جهان را ندارند ـ رسيده‌اند. بدين ترتيب از همان زمان شعار تغيير را اين تيم اعلام كرد.

وي با بيان اين‌كه " برآورد آن‌ها اين بود كه اگر آمريكايي‌ها سازماندهي خود را عوض نكنند در آينده نزديك با چالش جدي روبرو خواهند شد" افزود: امروز سه شعار تغيير، ما مي‌توانيم و قدرت هوشمند در آمريكا براي بازسازي قدرت نفوذ خود در ساير ملت‌هاست. انحلال بازداشتگا‌ه‌هاي آمريكايي براي اين است كه بگويند تغيير شروع شده است. بحث دادگاه لاهه و رييس‌جمهور سودان را هم اعلام كردند تا بدين ترتيب براي پوشش كارهاي خود طرح‌ريزي جديدي انديشيده باشند.

وي تصريح كرد: امروز هر عملياتي كه آمريكايي‌ها تعريف مي‌كنند بر ضد خودشان استفاده مي‌شود. آن‌ها براي جا انداختن شعار تغيير خود در بين ملت ما، بحث ارتباط را مطرح كردند ولي آن زمان كه آمريكا، آمريكا بود ملت ما حاضر نشد ذلت را بپذيرد. امروز براي اين‌كه روحيه‌ مقاومت و استكبارستيزي را در ملت ما بشكنند مساله ارتباط را مطرح مي‌كنند و اين يك طراحي جديد است ولي ملت ما از مقاومت خود نتيجه ديده است و سرنوشت آمريكا را هم مي‌بيند.

طائب با بيان اين‌كه " در زمان بوش مي‌خواستند قدرت جمهوري اسلامي را در منطقه كنترل كنند، ولي امروز مي‌گويند بدون كمك ايران نمي‌شود در افغانستان كاري كرد" افزود: در آستانه دهه چهارم كه دهه‌ پيشرفت و عدالت است، ملت ما بهترين اقتدار فرهنگي را پياده مي‌كند. دشمن تلاش مي‌كند به اين اقتدار پايدار ضربه بزند و براي اين منظور بايد بر روي ميل و باور مردم كار كند تا در يكپارچگي مردم شكاف ايجاد كند ولي ملت ما بارها خلاف اين را نشان داده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ به بركت تدبير امام و تشكيل بسيج مستضعفين و حمايت مقام معظم رهبري از گسترش بسيج، ملت ما با شتاب و سرعت حركت خود را به پيش خواهد برد.

وي با اشاره به توان بسيج براي سازماندهي مردم اظهار كرد: بسيج، هم توان عمليات رواني تحكيمي را دارد و هم قدرت عمليات رواني پدافندي. ملت ما با گسترش پيام اصلي انقلاب خواب خوش استكبار را به هم خواهد زد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن