تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806880253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك تحليلگر: ايران كليد امنيت خاورميانه براي آمريكا است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك تحليلگر: ايران كليد امنيت خاورميانه براي آمريكا است
پرتوريا - يك تحليلگر امنيت بين الملل، ايجاد تفاهم ميان ايران و آمريكا را بهترين راه حل بحران هاي مهم منطقه خاورميانه توصيف كرد و گفت: امروز ايران براي آمريكا كليد حل بحران هاي خودساخته خاورميانه است.


"ديويد زون منو" روز چهارشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا گفت: مقامات ايران و آمريكا بايد فراتر از ماشين تبليغات مسموم غربي ها عليه ايران بيانديشند تا بتوانند با اعتماد سازي ميان مقامات دو كشور، صلحي پايدار را براي منطقه خاورميانه كه مواهب آن شامل حال همه جهان نيز خواهد شد، به ارمغان آورند.
وي با تاكيد مجدد بر صلح ميان دولت مردان دو كشور، همزيستي صلح آميز ميان ملت هاي دو كشور را اصلي از پيش اثبات شده خواند و افزود: از يك سو ايرانيان صاحب مناصب و جايگاه اجتماعي عالي در آمريكا براحتي براي منافع بشري تلاش مي كنند و از سوي ديگر آمريكايي ها نيز با انتقاد و حتي اعتراض به سياست دولتمردان خود براي برقراري صلح و امنيت در سطح جهان تلاش مي كنند.
اين استاد مطالعات امنيتي دانشگاه پرتوريا تصريح كرد: هژموني غرب به سركردگي آمريكا با آن همه رجزخواني ها در باره ايران امروز چاره اي جز آن ندارد كه از بازيگر موثر منطقه خاور ميانه يعني ايران براي حل بحران هاي خود ساخته استمداد بطلبد.
وي در اين باره افزود: غربي ها امروزه به اين نتيجه رسيده اند كه جز با كمك ايران نمي توانند بحران هايي را كه دور از ممالك خود در خاورميانه ايجاد كرده اند، مديريت كرده و از باتلاق خودساخته خارج شوند.
زون منو كه داراي دو دكترا در سياست بين الملل است در اين باره تصريح كرد: غرب با ظرافت خاصي نوعي خشونت را در جهان حاكم كرد كه تركش اصلي آن امروزه به سمت خود غرب كمانه كرده است و لذا تلاش مي كند زبان جنگي ضد ايراني را كه خود از طريق رسانه هاي تبليغاتي غرب ساخته و پرداخته بود تلطيف كرده تا از اين طريق بتوانند ايجاد صلحي نسبي را به غربي ها نويد دهد.
وي بار ديگر از ايران به عنوان كشوري توانمند در ظرفيت سازي هاي سياسي و امنيتي نام برد و گفت: ايران نيز در حل اين بحران چاره اي ندارد جز اينكه با در نظر گرفتن منافع خود با غرب همكاري كند، چرا كه ممكن است شعله هاي آتش اقدامات نابخردانه غربي ها حتي دامن ايران و حتي جهان را نيز بگيرد.
اين استاد مطالعات امنيت منطقه اي دانشگاه پرتوريا با تاكيد بر استقبال ايران از دعوت مصلحتي غرب براي حل بحران افغانستان افزود: خبر همكاري دو رقيب مايه تعجب و خوشحالي همگان است و حتي كشورهاي آفريقايي نيز خوشحال از اين روند صلح، اميدوارند تا با حل بحران هاي اساسي در خاورميانه به عنوان منطقه منابع سرشار انرژي جهان، نوعي صلح و همزيستي مسالمت آميز را در قاره آفريقا نيز تجربه كنند.
به اعتقاد اين كارشناس ارشد موسسه مطالعات امنيتي قاره آفريقا مستقر در پرتوريا، روند تغيير ديپلماسي غرب به ويژه آمريكا از حالت جنگ طالبانه به برقراري صلح، يك استراتژي نجات از بحران هاي خودساخته درازمدت غربي ها است كه در واپسين لحظات آنها را واداشت به نوعي عقلانيت براي كاهش هزينه هاي عملكرد خود دست يابند.
وي در اين باره اظهار داشت: چرخش سياست خارجي آمريكا نشان مي دهد دولتمردان آن كشور پس از پنج دهه جنگ افروزي به ويژه در آخرين بحران دهشتناكي كه در عراق ايجاد كردند از گذشته درس گرفته اند تا از زورآزمايي بيشتر در عراق دست بكشند و بحران را از طريق ديپلماتيك و مذاكره با همسايگان حل و فصل كنند.
وي افزود: اين حركت زيكزاكي سياست خارجي آمريكا تنها به دليل الزامات امنيتي است تا پيش از خروج از باتلاق عراق با مصالحه و حفظ منافع بلتد مدت گليم خود را از افغانستان نيز بيرون بكشند در غير اين صورت همه چيز براي آنها از دست رفته خواهد بود.
اين تحليلگر مسائل امنيت افريقا افزود: بحران عراق بيش از يك مساله "در زماني" ساده براي آمريكا هزينه داشته است چرا كه در واقع اثرات تاريخي شكست حل اين مساله از قبل ساده فرض شده از سوي مقامات آمريكا، سال ها در افكار عمومي امريكا و جهان باقي خواهد ماند.
زون منو در پاسخ به سووالي پيرامون بحران هاي اقتصادي جهان ناشي از همين سياست خارجي غلط غرب توصيف كرد و گفت: دولت جنگ افزوز "جورج بوش" هنوز از زايمان در افغانستان فارغ نشده بود كه به خلق بحراني ديگر در عراق مبادرت ورزيد، اين درحالي بود كه مراقبت و مديريت نامطلوب از دو نوزاد ناقص الخلقه در آن واحد نتيجه اي جز هلاكت نوزادان و خود مادر در بر نداشت يعني اينكه هم آن دو كشور را رو به موت برد و هم به حيثيت سياسي خود لطمه جبران ناپذير وارد ساخت.
زون منو روند متخصص "دمكراسي سازي و حسن حاكميت مردمي" و طراح برنامه هاي استقرار صلح در آفريقا و ظرفيت سازي براي استقرار صلح در مناطق داراي بحران هاي داخلي در سطح جهان است.
خاورم 1378**1368

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن