تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عاملي خبرداد:ايران به فناوري طراحي و توليد صنعتي كنتورهاي الكترونيك برق دست يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عاملي خبرداد:ايران به فناوري طراحي و توليد صنعتي كنتورهاي الكترونيك برق دست يافت
قائم مقام مديرعامل شركت كنتورسازي ايران از دستيابي كشورمان به فناوري طراحي و توليد صنعتي كنتورهاي الكترونيك برق خبرداد و گفت: بر اين اساس ايران در اين زمينه به خودكفايي رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي عاملي در يك نشست خبري با اشاره به برگزاري جشن خودكفايي كشور در زمينه توليد كنتورهاي الكترونيك فردا با حضور وزير نيرو گفت: با راه اندازي خط توليد جديد شركت كنتورسازي ايران و اضافه شدن دو نوع كنتور جديد به بازار كنتورهاي الكترونيك كشور، ايران به خودكفايي توليد اين نوع كنتورهاي الكترونيك دست يافته است.

قائم مقام مديرعامل شركت كنتورسازي ايران افزود: ظرفيت خط توليد جديد به گونه اي است كه كل پتانسيل شركت را براي توليد كنتورهاي تك فاز به 5 ميليون دستگاه و براي كنتورهاي سه فاز به 500 هزار دستگاه در سال مي رساند كه اين رقم مي تواند كل نياز كشور را تامين كند، ضمن اينكه اين كنتورها چند تعرفه اي بوده و قابليت قرائت از راه دور نيز در مورد آنها به صورت پايلوت اجرا شده است.

وي تصريح كرد: وزارت نيرو اعلام كرده كه قصد دارد ظرف 4 سال آتي 20 ميليون كنتور را در كشور تعويض كرده و با كنتورهاي هوشمند و الكترونيك را جايگزين كنتورهاي فعلي كند.

به گفته عاملي، هم اكنون دانش فني توليد اين نوع كنتورها 100 درصد داخلي بوده و هم اكنون شركت كنتورسازي ايران 9 نوع كنتور الكترونيك را دارا است و ظرفيت توليد نيز بعد از خصوصي سازي 10 برابر شده است.

وي تاكيد كرد: خط توليد اين كنتورها در ايران، در دنيا بي نظير است و شيوه توليدي منحصر به فردي دارد كه اميد مي رود از سال آينده بتوان اين خط توليد را به كشورهاي آسياي ميانه صادر كرد. اين در حالي است كه ما همواره رقباي داخلي خود را در كنار مجموعه مي دانيم و تنها يك خط قرمز مشترك داريم كه آن هم جلوگيري از ورود محصولات توليدي بي كيفيت برخي كشورها به داخل است كه اين مسئله ما و رقبا را تهديد مي كند.

عضو سنديكاي توليدكنندگان صنعت برق تصريح كرد: اقتصاد ايران با مشكلات متعددي روبرو بوده كه مهمترين عوامل بروز اين مشكلات ساختاري، اقتصاد دولتي و نفتي بودن آن است كه البته با ابلاغ سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي توسط مقام معظم رهبري، در حال رفع شدن است.

عاملي گفت: بعد از واگذاري سهام شركت كنتورسازي ايران به بخش خصوصي، اين شركت سعي كرده با تدابير ويژه حل مشكلات را پيگيري كند و نه تنها تعديلي در نيروي انساني خود نداشته باشد، بلكه سال آينده نيز پرسنل جديدي به سيستم اضافه مي شوند چراكه با ارتقاء بهره وري سعي در ارتقاء كمي و كيفي توليدات را داريم.

وي خاطرنشان كرد: تقويت واحد تحقيق و توسعه، اين شركت را از نيروهاي خارجي بي نياز كرده است، اما همچنان شركت آكتاريس فرانسه 8 درصد سهام اين شركت را در اختيار دارد ولي توليدات صرفا تحت ليسانس اين شركت انجام نمي شود.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن