تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817031204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدعلي آبادي ضمن تشريح طرح توسعه ورزش ملي ايران:ورزشگاه شيرودي آكادمي پرورش المپين‌هاي ورزش قهرماني مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: محمدعلي آبادي ضمن تشريح طرح توسعه ورزش ملي ايران:ورزشگاه شيرودي آكادمي پرورش المپين‌هاي ورزش قهرماني مي‌شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني ضمن تشريح طرح توسعه ورزش ملي ايران براي كليه معاونان و مديران ستادي و استاني از اختصاص مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران به المپين‌هاي ورزش كشور خبر داد.

به گزارش ايلنا، محمد علي آبادي، شب گذشته در دومين سمينار مشترك معاونان و مديران ستادي و استاني سازمان تربيت بدني كه در محل هتل المپيك مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد،اظهار داشت: پس از برگزاري نشست‌‏ها و جلسات متعدد كارشناسي در سازمان و دريافت نقطه نظرات صاحب نظران، سازمان تربيت بدني به اين نتيجه رسيد كه براي توسعه ورزش كشور بايد بنيه ورزش را قوي كند .بر اين اساس طرح توسعه ملي ورزش كشور طراحي شد كه در اين طرح سازمان با تكيه بر نظرات و تجربيات جمعي كارشناسان، پيشكسوتان، فدراسيون هاي ورزشي، مديران اجرايي ورزش و همچنين قهرمانان به نتايجي دست يافت.
رييس سازمان تربيت بدني ادامه داد: در اين بررسي‌ها با توجه خاص به زير ساخت هاي ورزش، مشخص شد در هرم ورزش كشور و در پلكان ورزش آماتوري و نيمه حرفه اي نواقصي مشهود است. به طوري كه چشم داشتن و دل بستن به تك ستاره هاي ورزش پاسخگوي رفع ضرورت ها و نيازهاي ورزش كشور نبوده و ضروري است در راستاي دستيابي به عناوين قهرماني در ميدان هاي بين المللي و جهاني، به قاعده بزرگ هرم توجه كنيم كه همانا بستر گسترش و توسعه در بخش گزينش تيم هاي ملي است.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه طرح توسعه ورزش ملي ايران قصد دارد با ارائه برنامه اي محوري و ميان مدت به شرايط مطلوب هرم قهرماني برسد، تصريح كرد: در اين ميان ورزش نيمه حرفه اي در حال حاضر متولي مشخصي نداشته و سازمان قصد دارد با برنامه ريزي و هدايت فدراسيون‌ها، تربيت بدني استان ها و هيات هاي ورزشي اين بخش را فعال كند.
علي آبادي ورزش همگاني و تفريحي، ورزش هاي آماتوري( محلات، تيم هاي شهري و استاني و ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها)ورزش هاي نيمه حرفه‌اي، ورزش هاي حرفه‌اي( باشگاه‌ها و ليگ‌ها) و تيم ملي را به ترتيب قاعده بزرگ تا راس هرم ورزش ايران برشمرد و افزود: در بخش ورزش همگاني بايد براي دستيابي به سلامت رواني و جسماني در راستاي نيل به اهداف عاليه انساني( گستردگي، استقبال عمومي، انگيزه براي سلامت عمومي و انگيزه حضور در ورزش هاي آماتوري) تلاش كرد. گستردگي اين بخش به دليل حضور اقشار گوناگون مردم بويژه گروه سني بزرگسالان نمايانگر آن است كه اين بخش داراي كاربردي قابل قبول است و چنانچه اهداف مورد نظر در اين مرحله در جامعه نهادينه نشود و يا حضور آحاد مختلف جامعه در اين بخش كمرنگ تر باشد بدين معني است كه در رده هاي بالايي عملكرد خوبي نخواهيم داشت. متوليان اين بخش معمولا شهرداري ها و ساير سازمان هاي مرتبط با مسايل شهري هستند.
وي افزود:در بخش ورزش‌هاي آماتوري اين هرم نيز بايد با به كار گرفتن علاقه‌مندان به ورزش و مسابقات در رقابت‌هايي كه انگيزه تشويق در آن بالاتر از كسب مقام است و ايجاد تمايل براي حضور در جرگه نيمه حرفه‌اي‌ها حركت كرد. ورزش‌هاي آماتوري به عنوان پشتوانه ورزش حرفه‌اي و نيمه حرفه‌اي محسوب شده و اغلب فعاليت‌ها در اين بخش در گروه سني جوانان و نوجوانان متمركز است. رقابت هاي ورزشي در آموزشگاهها و دانشگاهها در اين بخش جاي داشته كه محل كشف استعدادهاي برتر در ورزش است. اگرچه دانش آموزان و دانشجويان به دليل محدوديت هاي موجود در قالب گروههاي ورزشي در سطح محلات، شهر و استان نيز فعاليت مي كنند.در اين سطح ورزش ادارات و نيروهاي مسلح نيز جاي دارد كه هم اكنون به صورت نسبي فعال است.
رييس سازمان تربيت بدني در ادامه تشريح هرم ورزش ايران با اشاره به بخش ورزش‌هاي نيمه حرفه‌اي، خاطرنشان كرد: در اين بخش شناخت استعدادهاي برتر در هر يك از رشته هاي ورزشي و ايجاد انگيزه براي حضور در گروه هاي حرفه اي ورزش مد نظر است. ورزش نيمه حرفه‌اي در شرايط فعلي هيچ يك از نهادها و سازمان ها را كه قادر به ارتباط با آن هستند به خود مشغول نداشته است. در حالي كه ورزش نيمه حرفه اي يكي از مهمترين عوامل پشتوانه ساز براي بخش ورزش حرفه‌اي است. خلا موجود در حد قابل ملاحظه اي مي تواند ورزش حرفه اي را با مشكل مواجه كند. براين اساس است كه سازمان تربيت بدني بيشترين فعاليت خود را در اين بخش معطوف كرده است.
علي آبادي با بيان اينكه ورزش حرفه اي جولانگاه ورزشكاران زبده و محل رقابت هاي ورزشي از سوي باشگاه‌هاي حرفه‌اي است، ادامه داد:در بخش ورزش حرفه‌اي، بخش دولتي و نيمه خصوصي در شرايط فعلي با انگيزه‌هاي متفاوت درگير هستند.سعي بر اين است كه با تدوين و تنظيم برنامه اي مدت دار ورزش حرفه اي را به سوي كاملا خصوصي سوق دهيم.در اين مقوله كنترل و نظارت دولتي با بهره مندي از سيستمي كارآمد ضروري است.
رييس سازمان تربيت بدني در تشريح هرم ورزش ايران يعني تيم هاي ملي گفت: اين بخش تبلور توان ملي در يك رشته ورزشي و نمايانگر تلاشي است كه از سوي هر يك از فدراسيون هاي ورزشي بعمل مي آيد. در واقع تيم هاي ملي نشات گرفته از تدابيري است كه از قاعده هرم ترسيم مي شود.لازم است در اين بخش خواست عمومي مردم مورد توجه باشد. بنابراين نظارت بر عملكرد فدراسيون‌ها و هيات‌هاي ورزشي از سوي بخش دولتي ورزش در اين مرحله ضروري است.
محمد علي آبادي در ادامه اهداف طرح توسعه ورزش ملي ايران را اين گونه برشمرد:1- گسترش قاعده هرم ورزش همگاني با همكاري شهرداري ها و با تبليغ مناسب و بسيج لازم جهت فرهنگسازي ورزش كشور در جهات نهادينه كردن ورزش همگاني در بين همه اقشار مردم.
2-بستر سازي و ايجاد انگيزه هاي لازم براي توسعه عمومي ورزش آماتوري در ميانه هرم قهرماني و تحقق عدالت اجتماعي در ورزش با همكاري آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت علوم، نيروهاي مسلح و ساماندهي مسابقات كليه نهادها.
3- ايجاد رقابت هاي سالم ورزشي از سطوح روستاها تا قهرماني كشور و نهايتا كشف استعداد هاي برتر و شناشايي توان ورزشي كشور.
4- ايجاد امكانات مناسب براي انتخاب برترين هاي ورزشي در راستاي كمك به باشگاههاي حرفه اي و فدراسيون هاي ورزشي و در نهايت تشكيل تيم هاي ملي قدرتمند.
5-ارتقاي سطح دانش و آگاهي هاي مربيان و داوران.
6- رشد آگاهي هاي علمي و ارتقاي كارايي ورزشكاران.
7-ايجاد انگيزه در راستاي عملكرد هيات هاي ورزشي از سطح شهرستان تا استان به منظور كسب جايگاه مناسب قهرماني در منطقه و كشور.
8- توجه لازم به زير ساخت ها در ورزش هاي مدال آور در رقابت هاي قاره اي و جهاني.
9- نهادينه شدن سياست هاي راهبردي در جهت كسب مدال با آموزش هاي اوليه.
10- ارتقاي جايگاه ايران در بازيهاي آسيايي و المپيك ها.
11- ايجاد نظامي كارآمد در زمينه ارزيابي عملكرد مديران ورزش در سطح استان ها و در نهايت سازمان ورزش كشور.
12- توسعه ورزش بانوان كشور.
13-حضور موفق در المپيك 2012 لندن با كسب 114 سهميه.
وي در ادامه با بررسي تعداد مدالهاي كسب شده ورزش ايران در بازيهاي المپيك، تعداد رشته هاي شركت كننده كشورمان در بازيهاي المپيك و تعداد ورزشكاران كشورمان در ادوار مختلف بازي‌هاي آسيايي، دلايل عدم موفقيت ورزش ايران در بازيهاي المپيك و بازيهاي آسيايي را به شرح زير بيان كرد:
1-عدم توجه به شركت در تمامي رشته هاي ورزشي حاضر در المپيك.
2-نبود زير ساخت هاي مناسب براي كليه رشته هاي ورزشي.
3- عدم توجه به رشته هاي پرمدال در مسابقات.
4-توجه ويژه به رشته فوتبال و كم توجهي به ساير رشته‌ها.
5-عدم توجه به ارتقاي دانش مربيان.
6- عدم توجه به تربيت نيروي انساني.
7- عدم توجه به برنامه ريزي مالي در ورزش.
8-عدم برگزاري تورنمنت هاي مختلف در كشور.
9- عدم آماده سازي ورزشكاران براي مسابقات المپيك و بازيهاي آسيايي.
10-عدم توجه به فرهنگسازي در ورزش براي ورزشكاران و دست اندركاران جامعه ورزش.
11-دستيابي ديرهنگام به سهميه هاي المپيك در فرآيند مسابقات راهيابي.
12-عدم برنامه ريزي دقيق توسط فدراسيونها تحت هدايت و نظارت كميته تداركاتي بلافاصله پس از پايان هر دوره بازيها.
13-اجراي دقيق برنامه هاي عملياتي تداركاتي از المپيك تا المپيك.
14-نداشتن مسابقات منسجم و برنامه اي در ورزش آماتوري و نيمه حرفه اي.
15- محدود شدن مسابقات حرفه اي در يك يا دو رشته.
وي با بيان اينكه مطالعات سازمان تربيت بدني براي تدوين طرح توسعه ورزش ملي ايران بر اساس دو نظريه علمي و تجربي انجام شده است، مراحل مطالعات براي اين طرح را به شرح زير اعلام كرد:
1-برگزاري چندهزار جلسه با قهرمانان، صاحب نظران، اساتيد دانشگاهي و روساي فدراسيون‌ها.
2- انجام سفرهاي استاني و مشاهدات عيني و استفاده از نظرات مسوولان و دست اندركاران ورزش استان.
3- بررسي و تجديد نظر در طرح آمايش ورزش استان ها و شناخت ورزش هاي موفق هر استان.
4-بررسي و مطالعه زير ساخت هاي ورزش كشور و اولويت بندي در رفع نيازها.
5- بررسي نحوه هزينه هاي مالي در سازمان تربيت بدني( كميته ملي المپيك، فدراسيون ها و هيات هاي ورزشي) و استان هاي كشور.
6-بررسي نحوه اجراي تعامل با كليه دستگاههاي اجرايي ورزش كشور.
7- بررسي توسعه تشكيلات منابع انساني در ورزش كشور.
8- بررسي حضور ايران از المپيك 1948 لندن تا 2008 پكن.
9- بررسي حضور ايران در بازيهاي آسيايي پس از پيروزي انقلاب اسلامي.
10- نداشتن برنامه از المپيك تا المپيك.
رييس سازمان تربيت بدني با بيان اينكه اين كار مطالعاتي گسترده، منجر به تدوين برنامه اي در پنج محور اصلي شده است، اضافه كرد: بر اساس مطالعات انجام شده سازمان تربيت بدني به يك طرح ميان مدت رسيده كه داراي پنج محور است كه در هر محور اقداماتي انجام شده و يا در حال انجام است كه اين پنج محور شامل توسعه زير ساخت هاي ورزش كشور ، توسعه منابع مالي(عمراني، ورزشي و جاري)، توسعه منابع انساني( كارشناسان ورزش، داوران، مربيان و مديران)، توسعه فرهنگ ملي و مذهبي در ورزش و توسعه ورزش ملي كشور( توسعه ورزش همگاني، آماتوري، نيمه حرفه اي، حرفه اي و تيم هاي ملي) است .
علي آبادي ادامه داد: برگزاري رقابت هاي ورزشي در رشته هايي كه داراي مقبوليت عام هستند با توجه به اولويت ها از جمله ورزش هاي پايه و مدال آور در دو بخش بانوان و آقايان و در رده هاي سني نوجوانان و جوانان از روستاها ، شهرها، شهرستان ها، استان ها و كشور روش اجرايي اين طرح هستند. اين روش اجرايي كه در واقع برگزاري المپياد ورزشي ايرانيان است در مراحل زير اجرا خواهد شد:
1-برگزاري مسابقات در راستاي انتخاب هشت تيم منتخب و قهرمان( روستا، شهر، شهرستان، استان و كشور) در دو گروه پسران و دختران و در دو رده سني نوجوانان و جوانان( فعال كردن كليه دستگاهها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاهها، سازمان ها و محلات).
2- مسابقات روستاها.3- مسابقات شهرها4- مسابقات شهرستان‌ها5- مسابقات استان‌ها 6- حضور در مسابقات كشوري و المپياد ورزشي ايرانيان.
انتخاب هر يك از استان هاي كشور، تقسيم بندي استان به مناطق ، تقسيم هر منطقه استان به شهرستان‌هاي آن، برگزاري مسابقات بين تيم هاي هر يك از شهرها و منطقه استان، انتخاب تيم هاي برتر هر يك از شهرهاي هر منطقه( شامل چهار تيم منتخب نوجوانان پسر، منتخب نوجوانان دختر، منتخب جوانان پسر و منتخب جوانان دختر)، برگزاري مسابقات بين تيم هاي منتخب هر يك از شهرهاي منطقه،انتخاب تيم هاي برتر هر يك از مناطق استان( چهار تيم)، برآورد هزينه‌ها، برگزاري مسابقات بين تيم هاي منتخب هر يك از مناطق، انتخاب چهار تيم برتر هر استان،برآورد هزينه ها، برگزاري مسابقات بين تيم هاي منتخب استان هاي كشور و ورودي به مسابقات مختلف كشور و كسب سهميه المپياد جزئيات مراحل اجرايي اين مسابقات است كه مهندس علي آبادي آنهارا به تفصيل بيان كرد.
وي خاطر نشان كرد: در نهايت بر اساس طرح توسعه ورزش ملي ايران در مسابقات المپياد، فدراسيون هاي ورزشي موظفند با استقرار تيم هاي كارشناس و صاحب نظران فني از بين بازيكنان 30 استان در هر رده سني دختر و پسر چهار تيم انتخاب كنند تا اين افراد در آكادمي پرورش المپين هاي ورزش قهرماني و استان هاي خود تحت نظارت و مراقبت ويژه قرار گرفته و استعدادهاي خاص و ويژه از بين آنها شناسايي شود تا در تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان پسر و دختر به كار گرفته شوند.
محمد علي آبادي با بيان اينكه مجموعه ورزشي شيرودي براي همين منظور در نظر گرفته شده است، خاطر نشان كرد همه فدراسيون هاي و هيات هاي ورزشي از ورزشگاه شيرودي خارج خواهند شد تا برنامه ريزي صورت گرفته به بار بنشيند.
رييس سازمان تربيت بدني در پايان گفت:در آكادمي پرورش المپين هاي ورزش قهرماني در دو ماه فروردين و ارديبهشت، المپين‌ها در ورزشگاه شيرودي تحت نظارت و مراقبت ويژه فني و آموزشي هستند، از خرداد تا نيمه اول مهرماه طبق دستور كاري كه توسط آكادمي المپين ها براي استان ها صادر مي شود ، المپين ها در استان خود تحت مراقبت ويژه قرار مي گيرند، از نيمه دوم مهرماه تا پايان آبان ماه مجددا در ورزشگاه شيرودي تحت نظارت و مراقبت ويژه، فني و آموزشي هستند و در چهار ماه پاياني سال دوباره طبق دستور كاري كه توسط آكادمي المپين ها براي استان ها صادر مي شود ، المپين ها در استان خود تحت مراقبت ويژه قرار مي گيرند.
محمد علي آبادي در پايان تشريح اين طرح از حسن ميرزا آقابيك دبير ستاد اجرايي المپياد ورزشي ايرانيان به خاطر تدوين اين طرح قدرداني كرد.
پايان پيام

كد خبر: 471238

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن