تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817000137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سي سال سرافرازي،توسعه راه هاي فارس ، دستاورد انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سي سال سرافرازي،توسعه راه هاي فارس ، دستاورد انقلاب
شيراز- همزمان با رشد و توسعه پايدار و تحولات اساسي و بنيادي در امور اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي، نقش مهم شبكه راه ها بويژه راه هاي زميني بعنوان يكي از بخش هاي مهم زيربناييِ توسعه نمايان مي شود.


راه، يكي از مولفه هاي مهم توسعه هر كشور است و هر جا راه وجود داشته باشد آبادي هم به دنبال آن بوده است. ايجاد و توسعه شبكه راه ها در توسعه اقتصادي و اجتماعي استان فارس نقش زيادي دارد و ميزان مبادلا‌ت اقتصادي و فرهنگي استان با استان‌هاي هم‌جوار و كشورهاي ديگر را به شدت افزايش خواهد داد.
به همين دليل توسعه محورهاي چهار خطه و شهرستاني در رونق اقتصادي و افزايش مبادلات شهرستان نقش اساسي داشته و حوادث بسيار خطرناك را به ميزان قابل توجهي در استان كاهش داده و موجب رونق كشاورزي و اشتغال شده است
توسعه شبكه راه هاي استان فارس حتي بر فعاليت هاي ديگر در مكانها و فضاهاي جغرافيايي گوناگون تاثير مي گذارد و منابع و استعدادهاي بالقوه آنها را بارور و سير پيشرفت اكثر طرحهاي كارساز را سرعت بخشيده، زمينه رشد و شكوفايي را فراهم مي نمايد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره كل راه و ترابري استان فارس راههاي حوزه استحفاظي اداره كل راه و ترابري اين استان محدوده اي به وسعت 101/97 كيلومتر مربع را در بر مي گيرد و داراي ??اداره شهرستان و ?? راهدارخانه و سه ايستگاه مخابراتي – كوه بيل – مهارلو – خرمنكوه مي باشد كه امور راهداري ، راهسازي ، نگهداري و مرمت از راه ها و حفظ ايمني و حريم راههاي آن را عهده دار مي باشد.
در اين مجموعه تعداد 9 دستگاه تونل جمعا به طول سه هزار و 397 متر و ??? گردنه مهم به طول يك هزار و ??? كيلومتر ، 13 تونل به طول چهار هزار و ??? متر و هفت تونل در دست اجرا به طول چهار هزار و 203 متر مي باشد.
بر اساس آمارهاي ارائه شده توسط معاونت برنامه ريزي استانداري فارس طول شبكه راه هاي زميني استان فارس در سال 1357 برابر پنج هزار و 38 كيلومتر بوده كه در سال 86 به رقم هفت هزار و 220كيلومتر جاده و 10 هزار و 768كيلومتر راه روستايي افزايش يافته است.
آمار ارائه شده رشدي در حدود 357 درصد را نشان مي دهد.
بر اين اساس بيشترين رشد در احداث راه هاي زميني به احداث راه هاي روستايي اختصاص دارد كه از رقم يك هزار و 167 كيلومتر در سال 57 به رقم 10 هزار 768 كيلومتر در سال 86 افزايش داشته و به عبارتي طي اين دوره تقريبا 2/9 برابر شده است.
راه هاي اصلي اين استان از يك هزار و 221 كيلومتر در سال 57 به دو هزار و 229 كيلومتر در سال 86 افزايش يافته و رشدي برابر با 183 درصد نشان مي دهد.
از اين رقم 569 كيلومتر هم مربوط به بزرگراه است كه در سال 1357 وجود نداشته است.
با ساخت و بهره برداري از بزرگراه شيراز- اصفهان، از طرح هاي بزرگ ملي، با 484 كيلومتر طول ، 12 متر عرض ، 6 دهنه پل بزرگ 60 تا 120 متري و 10 تقاطع غير همسطح اين مسير ارتباطي به يكي از شريان هاي مهم در اتصال شمال به جنوب كشور و بالعكس تبديل شد.
همچنين راه هاي فرعي استان كه در سال 57، دو هزار 650 كيلومنر بوده است در سال 86 به سه هزار و 222 كيلومتر افزايش يافته كه رشدي برابر 122 درصد را نشان مي دهد.
با توجه به اهميت حياتي راه ها در گسترش همه جانبه ي اين استان،سرمايه اي كه جهت احداث شبكه راهها در بسترهاي گوناگون جغرافيايي و سازه هاي مورد نياز آن و نيز حفظ و نگهداري و ايمن سازي آنها صرف مي شود، جزء سرمايه هاي ملي محسوب مي شود. حراست اين سرمايه ملي براي بهره برداري طولاني مدت از شبكه راه ها و جلوگيري از تاثير عوامل جغرافيائي و تخريب زودرس راه ها، معابر و ناوگان حمل و نقل بار و مسافر الزامي است. بنابراين لازم است كه راهها در برابر تاثير عوامل جغرافيايي مخرب هم هر چه بيشتر ايمن شوند تا بستر مناسب و مطمئني براي توسعه، بويژه توسعه پايدار، پديدار شود.
با توجه به ويژگيهاي خاص استان فارس در زمينه هاي مختلف به ويژه در زمينه ي كشاورزي و قرار گرفتن اين استان در مسير ترانزيت كالا از شمال به حنوب كشور و بالعكس، توجه به راه هاي ارتباطي فارس و اختصاص اعتبارهاي مورد نياز براي توسعه اين شريان هاي حياتي رشد و شكوفايي هر چه بيشتر اين استان را به دنبال خواهد داشت.
7380 /677

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن