تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از صادرات به بازار چين غافل نشويم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: از صادرات به بازار چين غافل نشويم
بسيار از فعالان اقتصادى براين باورند كه توليد كنندگان و صاحبان صنايع ايرانى نبايد از صادرات كالاهاى خود به بازار چين غافل باشند. در گفت وگوى ايرنا با تنى چند از اعضاى هياتى از فعالان اقتصادى و توليد كنندگان ايرانى، اكثر آنان اذعان كردند ، بازرگانان كشورمان از بازار مصرف چين غافل مانده اند.اين هيات ۲۰ نفرى متشكل از فعالان اقتصادى استان هاى مختلف ايران كه به پكن سفر كرده است،اين هفته در نشست هاى كنفدراسيون اتاق هاى بازرگانى «پكن» و منطقه «تيان جين» شركت كرد.در مذاكراتى كه اين هيات در شهرهاى «پكن » و «تيان جين» با طرف مقابل داشت، حتى بازرگانان و تجار چينى زمينه صادرات كالاهاى ايرانى به كشورشان را تاييد كردند.
محمد صمدى- رييس اتاق بازرگانى و صنايع معادن خراسان شمالى- مى گويد: بازار چين زمينه خوبى براى جذب كالاهاى ايرانى دارد. رييس اتاق بازرگانى و صنايع معادن خراسان شمالى كه سرپرستى هيات اقتصادى ايران را برعهده دارد ، در گفت وگو با ايرنا پيرامون تجربه اين سفر افزود: نگاه ما به چين يك بعدى است.وى افزود: از نظر تجار و اكثر فعالان اقتصادى ايرانى، چين يك كشور صادركننده كالا است و ما نيز بايد وارد كننده باشيم، اما اين نگاه را حتى بازرگانان چينى كه با طرف هاى ايرانى كار مى كنند، قبول ندارند. رييس اتاق بازرگانى و صنايع معادن خراسان شمالى با تاكيد براينكه « بايد ديدگاه ها به بازار چين عوض شود» گفت: رويكرد دولت ايران، اتاق هاى بازرگانى استان ها و سازمان توسعه صادرات حمايت از توليد كنندگان داخلى و صادرات است و اين رويكرد بايد در اهداف تمامى برنامه ها و تشكيل هيات هاى اقتصادى نهادينه شود.وى مراودات سياسى و تجارى خوب با چين را يك فرصت خواند و گفت: ما بايد در قالب سفر هيات هاى اقتصادى و مبادلات تجارى كارخانه و ماشين آلات خود را بازسازى و نوسازى كنيم و درصدد باشيم تا با رقابتى كردن كالاهاى ايرانى، جايگاه خود را در بازارهاى متنوع و ميلياردى مانند چين باز نماييم .
ما مى توانيم صادرات كالا به چين داشته باشيم و همزمان با واردات ماشين آلات صنايع خود را نوسازى كنيم.
صمدى با تاكيد بر اينكه هدف نهايى برنامه ريزى هاى اقتصادى برون مرزى بايد صادرات كالا با كيفيت ايرانى باشد، گفت: در گفت وگو با طرف هاى چينى ما دريافتم آنان مشتاق خريد محصولات كشاورزى، فرش، صنايع دستى و خشكبار ايران هستند.
حيدر حيدريان - مديرعامل يك شركت توليد كننده مواد پلاستيكى و يكى از صادركنندگان برتر ايرانى - در اين زمينه گفت: هدف من از سفر به چين تعويض ماشين آلات و ارتقاى سطح كيفيت كالاهاى توليد است.
وى با ابراز اطمينان از اينكه مى تواند در بازار چين براى كالاهاى خود مشترى پيدا كند، افزود: همين طور كه چين به تمام دنيا صادرات دارد، آمارها نشان مى دهد نياز جدى به واردات كالا نيز هست و به عنوان يك توليد كننده ايرانى بازار چين را در هدف برنامه هاى شركت خود قرارداده ام.
اين فعال اقتصادى با تاكيد براينكه بسيارى از كالاهاى ايرانى قدرت رقابت را در بازارهاى آسيايى از جمله چين دارند، گفت: ما در برخى كشورهاى آسياى مركزى رقيب كالاهاى چينى شده ايم و جاى آنها را گرفته ايم ،پس در داخل كشور چين نيز مى توانيم بخشى از تقاضاى بازار و مردم را پاسخگو باشيم .
كاظم پكاه - رييس يك شركت كشاورزى از شيراوان- نيز گفت: درسال هاى اخير توليد محصولات گلخانه اى در ايران خوب رشد داشته است و ما مى توانيم به كشورهاى مختلف از جمله چين اين محصولات را كه دوام زيادى نيز دارند، صادر كنيم.
وى اظهارداشت: من تا چند روز قبل كه براى اولين بار وارد چين شدم ،باور نداشتم اين كشور بازار بكر و خوبى براى صادرات كالاهاى ايرانى است اما اكنون بايد بگويم توليد كنندگان و صادركنندگان از اين بازار عظيم غافل هستند.
وى با اشاره به اينكه در مذاكرات خود با طرف هاى چينى دريافته كه بازرگانان چينى نيز به واردات از ايران مى انديشند، گفت : به هرحال چينى ها معتقدند منابع آنها تمام شدنى است و بايد به فكر مواد اوليه و واردات از كشورهاى ديگر نيز باشند.
وى با اشاره به همت مقام هاى ايرانى و چينى براى رساندن سطح مبادلات به بيش از
۴۰ ميليارد دلار در سال اضافه كرد: فعالان اقتصادى ايران بايد در ايجاد مسير دو طرفه مبادلات تجارى و هدف رساندن سطح آن به ۱۰۰ ميليارد دلار نقش مهمى ايفا كنند.
سبحانى - مدير يك شركت بازرگانى از اصفهان- گفت: ضعفى كه در كشور ما وجود دارد اين است كه محصولات ايرانى هنوز نفوذ خود را در بازارهاى جهانى بدست نياورده و به دوردست ها نيز كمتر مى انديشيم.
وى افزود: من فكر مى كنم اگر بازار مصرف چين پى به كيفيت كالاهاى ايرانى ببرد،زمينه خوبى براى صادرات وجود دارد.
وى با اشاره به كيفيت مواد غذايى ايران گفت: ما مى توانيم رقباى خود را از بازار خارج كنيم؛ محصولات ايران به خصوص كالاهاى كشاورزى كيفيت خوبى دارند.
صهماسب تركاشوند- از فعالان اقتصادى استان همدان شهرستان ملاير- نيز اظهارداشت: هدف من از سفر به چين براى ابزار آلات قنادى و شكلات سازى بود اما در اينجا ديدگاه من عوض شد.
وى افزود: من چين را يك كشور صادركننده مى شناختم اما دريافتم كه بازار مصرف بزرگى است .
وى با اشاره به اينكه بيش از يك دهه در امر تجارت خارجى فعاليت دارد ،افزود: بيش از نيمى از ايرانى ها اين ديدگاه را دارند كه چين صادركننده مطلق است در صورتى با توجه به جمعيت روز افزون در اين كشور، وجود كالاهاى ايرانى بدون متقاضى نخواهد ماند.
وى تصريح كرد: صادركنندگان كشور ما بيشتر با تركيه ، كشورهاى عربى و آسيا ميانه كار مى كنند اما بايد بازارهاى دور دست مانند چين را نيز تسخير كرد.
چين در سال ۲۰۱۱ ميلادى بيش از ۱۷۰۰ ميليارد دلار واردات داشته و انتظار مى رود تا پنج سال ديگر واردات آن به ۱۰ هزار ميليارد دلار برسد.
كارشناسان مى گويند، وجود رشد صادرات ايران درسال هاى اخير، نسبت صادرات به واردات درمقايسه با ديگر كشورها بسيار پايين است.
براساس گزارش هاى رسمى در سال ۲۰۱۰ ميلادى نسبت صادرات به واردات كشورهاى هند، مالزى ، تركيه ، چين و جمهورى كره به ترتيب ،۲۰۷ ،۹۶ ،۱۱۰ ۱۳۲ ، ۱۶۵ ، ۱۷۲ درصد بوده حال اينكه اين ميزان در مورد ايران ۳۴ درصد است .
با مقايسه اى از صادرات كشورها و ايران متوجه مى شويم كه كشورمان تا رسيدن به نقطه مطلوب راه بسيارى در پيش دارد.
كل صادرات جهان درسال ۲۰۱۰ ميلادى به ۸/۱۴ تريليون دلار رسيد كه از اين رقم سهم آمريكا ، آلمان و چين به عنوان سه كشور عمده صادراتى ۲۸ درصد و قاره آسيا ۳۰ درصد است .

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن