تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806824812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از آخرين وضعيت مسكن و اجاره‌بها در تهران: طلا و دلار بازار رهن را داغ كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: گزارشي از آخرين وضعيت مسكن و اجاره‌بها در تهران: طلا و دلار بازار رهن را داغ كرد!
اين روزها بررسي قيمت مسكن اجاره اي در مناطق مختلف تهران، نشان مي‌دهد كه همچنان تعيين قيمت اجاره‌بها به خواست مالك و بدون در نظر گرفتن وضعيت بازار تعيين مي‌شود. درحال حاضر در برخي از مناطق تهران بعضا ديده مي‌شود كه دو واحد آپارتمان با يك متراژ و امكانات خاص با دو قيمت متفاوت اجاره داده مي‌شود. دراين بين آنچه طي يكي دوماه گذشته تغيير كرده است و مي‌توان از آن به عنوان تغيير رويكرد صاحب‌خانه‌ها ياد كرد،”تمايل مالكين به رهن است تا اجاره!»
اين درحالي است كه تا يكي دوماه گذشته صاحب‌خانه‌ها به شدت به دنبال گرفتن اجاره و افزايش نرخ آن بودند و در اين ميان نرخ وديعه پايين‌تر از حد معمول بود. دراين بين بسياري از اجاره نشينان از اين مسئله ابراز گلايه مي‌كردند.
برهمين اساس كارشناسان علت اين تغيير رويكرد را در كاهش توان مردم در پرداخت اجاره بها جستجو مي‌كنند و تاكيد دارند:طي چند ماه گذشته توان مالي اجاره‌نشين ها به شدت كاهش يافته و همين امر باعث تاخير در پرداخت اجاره به مالكين شده است. بنابراين مالكين به جاي وقت گذاشتن براي آمد و رفت در شوراهاي حل اختلاف در جهت دريافت اجاره خود راغب به گرفتن وديعه شده اند. به گفته اين كارشناسان در اين صورت مالكان با خيالي آسوده پول خود را به عنوان مثال در موسسات مالي و اعتباري مي‌گذارند و ماهيانه بدون دغدغه سود خود را مطالبه مي‌كنند. گذشته از اين افزايش سود در برخي بازارهاي موازي،همچون سكه و دلار، برخي را براي سرمايه گذاري در اين بازارها ترغيب كرده است.
اين درحالي است كه در شرايط فعلي نرخ وديعه نيز به شدت افزايش يافته، به نحوي كه يك واحد آپارتمان 23 متري 13 ميليون تومان رهن گذاشته شده است. البته تنها در صورتي مي‌توانيد يك واحد 23 متري را با اين قيمت پيدا كنيد كه قيد محله‌هاي شمال شهر را بزنيد و در جنوب شهر به دنبال چنين واحدي بگرديد. اگرچه در اين ميان مورد اكازيون هم گير مي‌آيد، اما با بالابردن رقم وديعه! در زعفرانيه يك 30 متري را كه مزاياي آن دارا بودن دو خط تلفن است، مي‌توانيد با 22 ميليون تومان رهن كامل كنيد. به گزارش خبرآنلاين اگر اين متراژ براي زندگي شما كوچك است و وديعه‌تان كم، بايد به فكر واحدهاي 40 تا 45 متري باشيد كه براي رهن آن هم به 25 تا 35 ميليون تومان، بسته به محله مورد نظر نيازمند خواهيد ود. البته در متراژهاي بالاتر بيشتر شاهد تقاضاي رهن و اجاره هستيد. به عنوان مثال مي‌توانيد در سعادت‌آباد يك واحد 96 متري را با كليه امكانات 80 ميليون وديعه با ماهانه 300 هزارتومان اجاره كنيد.
اگر قصد اجاره كردن خانه در فاطمي را داريد، بايد بدانيد براي يك واحد 90 متري در اين منطقه بايد 10 ميليون تومان وديعه و ماهانه 900 تومان اجاره بپردازيد. دراين ميان بازار رهن كامل خانه‌ها همچنان داغ است و مي‌توانيد با تامين 40 تا 55 ميليون وديعه، به فكر رهن كردن يك خانه 50 تا 60 متري مناسب در محله‌هاي مختلف تهران بيفتيد. در شرايطي قيمت وديعه خانه‌ها رو به افزايش است كه در حال حاضر دولت در تلاش است تا قيمت اجاره بها را با ايجاد روش هاي مختلف مديريت كند؛ اما تا كنون اين امر به دليل واكنش منفي مالكين با مشكلات زيادي همراه شده كه همين عوامل، قيمت اجاره بها را در سال جاري به شدت بالابرده است.
در اين راستا زمستان امسال با تثبيت قيمت اجاره بها در تهران فرارسيده است؛ اما اين بدان معني نيست كه در حال حاضر قيمت اجاره بها منطقي و بر پايه اصول درستي تعيين مي‌شود. اين در حالي است كه با افزايش قيمت دلار، برخي آپارتمان‌هاي اجاره اي كه با قيمت دلار اجاره داده مي‌شدند نيز با مشكلاتي روبه‌رو شدند؛ به طوري كه اين نوسان شديد باعث ركود در بازار اجاره دلاري آپارتمان‌ها شده است. آن‌طور كه دلالان اين آپارتمان‌ها مي‌گويند؛ متقاضيان خارجي با اطلاع از صعود دلار در ايران از بازار اجاره خارج شده‌اند. در ادامه به بررسي آن دسته از واحدهاي مسكوني در تهران كه به مستاجران خارجي اجاره داده مي‌شود، پرداخته شده است؛ چراكه نوسانات نرخ ارز به طور يقين بر ميزان ارزش نرخ‌هاي اجاره واحدهاي مسكوني كه به متقاضيان خارجي اجاره داده مي‌شود، تاثيرگذار خواهد بود.اغلب مشاوران املاكي كه واسطه قراردادهاي اجاره بين مالكان ايراني و مستاجران خارجي هستند، مي‌گويند؛ مدتي است كه همچون سابق مستاجران خارجي راضي به پرداخت اجاره‌بها به صورت ارزي نمي‌شوند و فقط تن به قراردادهايي مي‌دهند كه به صورت ريالي تنظيم شود.
از طرف ديگر، دلالان بازار مسكن از كاهش چشمگير حجم مستاجران خارجي خبر مي‌دهند، تا جايي كه چراغ بازار اجاره واحدهاي مسكوني به مستاجران خارجي در حال خاموشي مطلق است.
يكي از بنگاه‌داران فعال در شمال تهران، درباره نوع قراردادهاي اجاره واحدهاي مسكوني به مستاجران خارجي، از لحاظ ريالي يا ارزي افزود‌: با توجه به شناور بودن نرخ ارز و تاثير وضعيت اقتصادي و سياسي، نزديك به 100 درصد از مستاجران خارجي ترجيح مي‌دهند، واحد مورد نظر خود را به طور ريالي اجاره كنند؛ زيرا آن‌ها به اين مسئله كه ارزش دلار در ايران مدام در حال نوسان است، پي برده‌اند و قراردادهايي را كه مجبور باشند بابت آن ارز پرداخت كنند، به سود خود نمي‌بينند؛ به همين خاطر آن‌ها سعي دارند موافق عقد قراردادهايي باشند كه پرداختي‌شان به صورت ريالي باشد، تا مبادا دچار ضرر شوند.

ارسال نظر

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن