تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 18 درصدي بودجه عمراني بخش كشاورزي در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رشد 18 درصدي بودجه عمراني بخش كشاورزي در سال آينده
اسكندري از رشد 18 درصدي اعتبارات بخش كشاورزي در لايحه بودجه سال 88 خبر داد و گفت: بودجه اين بخش در لايحه بودجه سال آينده 980 ميليارد تومان برآورد شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا "محمدرضا اسكندري" در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداري 2 هزار و 200 پروژه كشاورزي در دهه فجر خبرداد و گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 7 هزار و 600 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.

وي تصريح كرد: با بهره برداري از اين تعداد پروژه 19 هزار و 400 شغل جديد در كشور ايجاد مي شود.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه يك هزار و 500 پروژه به بخش دام و طيور و آب و خاك اختصاص دارد ،گفت: 700 پروژه ديگر به ساير بخش هاي كشاورزي از جمله صنايع تبديلي و تكميلي اختصاص دارد.

اسكندري با اشاره به دستاوردهاي وزارت جهاد كشاورزي در توليد بذر گندم با نام پيشگام افزود: اين گونه جديد به مناطق سرد اختصاص داشته و ضمن عملكرد بيش از 5/7 تن از مقاومت بالايي در برابر كم آبي برخوردار است.

وي تصريح كرد: از ديگر بذرهاي جديد معرفي شده دو رقم لوبياي مخصوص مناطق معتدل و سرد با عملكرد متوسط 400 كيلو و سيب زميني با علم مهندسي ژنتيك و مقاوم به بيد است.

وزير جهاد كشاورزي ميزان توليد بخش كشاورزي در ابتداي انقلاب اسلامي ايران را 4/23 ميليون تن عنوان كرد و گفت: اين ميزان با متوسط رشد ساليانه 5 درصد به 102 ميليون تن در سال 86 افزايش يافته است.

اسكندري ادامه داد: متوسط رشد سالانه بخش كشاورزي در سه دهه گذشته در زي بخش هاي دامي 4 درصد ، زراعي 5/4 درصد، شيلات 3/8 درصد و باقي 12 درصد بوده است.

كاهش 185 هكتاري سطح زير كشت گندم در سال آينده

وي با بيان اينكه سطح زير كشت گندم آبي و ديم نسبت به سال گذشته كاهش يافته است، گفت: سطح زير كشت گندم در سال جاري 6 ميليون و 470 هكتار است كه نسبت به سال گذشته 185 هكتار كاهش دارد كه از اين رقم دو ميليون و 595 هزار هكتار آبي و سه ميليون و 880 هزار هكتار ديم است.

وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: سطح سبز مزارع تاكنون به 2 ميليون و 410 هزار هكتار رسيده كه اين رقم در سال گذشته 3 ميليون و 444 هزار هكتار بوده است.

به گفته وي، جوي آبي در سال جاري 8 درصد و جوي ديم 4 درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد و در مجموع به يك ميليون و 680 هزار رسيده است.

وزير جهاد كشاورزي در رابطه با تاثير اجراي طرح تحول اقتصادي در بخش كشاورزي اظهار داشت: اجراي هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي ضروري است و بايد به طور علمي با آن برخورد شود.

اسكندري با تاكيد بر تخصيص يارانه ها در بخش توليد گفت: هم اكنون 99 درصد از يارانه ها مربوط به انرِژي است كه بايد به مديريت توليد اختصاص يابد.

تفاوت يارانه كشاورزي با حمايت هاي اجتماعي

وي ميزان يارانه بخش كودشيميايي و انرژي بخش كشاورزي را 11 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: با قطع يارانه 30 ميليارد توماني سم هم اكنون ضمن توسعه كلينيك هاي گياه پزشكي به 670 واحد، مصرف سم نيز به ميزان 44 درصد كاهش يافته است.

وزير جهاد كشاورزي آخرين راه حل مبارزه با آفات كشاورزي را شيميايي دانست و گفت: به دليل يارانه بالاي بخش سم در طول 30 سال گذشته فقط 6 عامل بيولوژيك در كشور ثبت شده است كه اين ميزان با قطع يارانه سم، هم اكنون به 16 عامل افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه يارانه هاي بخش كشاورزي بايد در بخش توليد مصرف شوند، گفت: يارانه كشاورزي نبايد با حمايت هاي اجتماعي كشاورزان اشتباه گرفته شود به طوري كه هم اكنون يارانه به كشاورزان كم بضاعت با عملكرد پايين اختصاص مي يابد.

اسكندري با تاكيد بر افزايش بهره وري توليد در بخش كشاورزي تصريح كرد: براي نجات بخش كشاورزي و رسيدن به ظرفيت هاي مناسب توليدي بايد يارانه ها هدفمند شوند.

به اعتقاد وي، يارانه هاي بخش كشاورزي بايد به محصولات خاص و هدفگذاري شده نظير پسته در رفسنجان و زعفران در خراسان هدايت شود.

وزير جهاد كشاورزي تغيير الگوي كشت محصولات كشاورزي را از ديگر اهداف تخصيص يارانه هاي بخش كشاورزي دانست به منظور كاهش قيمت تمام شده محصول ، بهره وري آب و برق نيز بايد افزايش يابد.

وي با بيان اينكه تنظيم بازار بخش كشاورزي توسط اعضاي ستاد متشكل از وزارتخانه هاي مختلف كشور صورت مي گيرد، گفت: هر گونه تصميم گيري در اين بخش به دولت ارجاع داده مي شود.

اسكندري از افزايش 100 درصدي سرمايه هاي بخش دولتي در سه سال گذشته خبرداد و گفت: به رغم افزايش منابع مالي با كمبود منابع روبرو هستيم ولي اين امر نمي تواند توجيهي بر كم كاري در اين بخش باشد.

وي در رابطه با اختصاص منابع خشكسالي به بخش كشاورزي اظهار داشت: تاكنون 15 هزار هكتار به بانك ها معرفي و 4 هزار هكتار تصويب شده است كه 2 هزار و 200 هكتار از اين ميزان نيز افتتاح پروژه شده است.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به خريد 500 هزار تن سيب زميني به صورت مدت دار توسط سازمان تعاون روستايي كشور افزود: به منظور تامين محصولات مورد نياز صنايع و همچنين حمايت از توليد كنندگان اين بخش سازمان تعاون روستايي اقدام به خريد انواع محصولات كشاورزي به صورت مدت دار مي كند.

وي تصريح كرد: 270 هزار تن سيب‌زميني بصورت تضميني توسط سازمان تعاون روستايي از كشاورزان خريداري و 240 هزار تن نيز در 10 ماه امسال صادر شده است.

اسكندري با بيان اينكه خريد تضميني به نفع كشاورز نيست، گفت: به منظور جلوگير ي از اجحاف كارخانه هاي لبني نسبت به دامداران و با موافقت دولت ،شركت پشتيباني امور دام براي نخستين بار شير دامداران را به نرخ تضميني خريداري و آن را تبديل به شير خشك مي‌كند .

خريد 800 هزار تن محصول كشاورزي

به گفته وزير جهاد كشاورزي ، تاكنون 800 هزار تن محصول كشاورزي در سال جاري توسط سازمان تعاون روستايي خريداري شده است.

وي با اشاره خريداري 146 هزار تن تاكنون سويا از كشاورزان ادامه داد: با هدف حمايت از توليدكننده سويا ي كشاورزان مازندراني به نرخ 370 تومان به 430 تومان افزايش يافت.

اسكندري اظهار داشت: براي نخستين بار سازمان تعاون روستايي 75 هزار تن ذرت دانه‌اي را به قيمت تضميني از كشاورزان خريداري كرده است.

وي در رابطه با اقدامات حمايتي و اجرايي وزارت جهاد كشاورزي براي مقابل با خشكسالي اظهار داشت: به اين منظور 10 پروژه با اعتباري بالغ بر 6 هزار و 690 ميليارد تومان لازم است كه به دنبال تامين آن هستيم.

وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر بهينه سازي مصرف آب در بخش كشاورزي گفت: 60 درصد از اعتبارات اين بخش به اقدامات اجرايي اختصاص دارد.

وي در رابطه با برنامه خودكفايي برنج گفت: طبق اعلام وزارت بازرگاني سرانه مصرف برنج براي هر ايراني 44 كيلو گرم در نظر گرفته شده است كه با احتساب 70 ميليون نفر جمعيت ايران،ميزان برنج مورد نياز كشور به 3 ميليون تن مي رسد.

وي با تاييد سرانه 44 كيلوگرمي مصرف برنج ،تصريح كرد: سطح زير كشت برنج براي سال آينده بدون افزايش معادل 600 هزار هكتار سال گذشته خواهد بود.

رشد 18 درصدي بوجه بخش عمراني كشاورزي در لايحه بودجه

اسكندري با اشاره به رشد 18 درصدي اعتبارات بخش كشاورزي در لايحه بودجه سال 88 گفت:بودجه عمراني بخش كشاورزي در لايحه بودجه سال آينده 980 ميليارد تومان برآورد شده است.

اسكندري از مذاكره با كارخانه‌هاي قند براي خريد چغندر خبر داد و گفت: در غير اين صورت از كشت بدون قرارداد چغندر توسط كشاورزان جلوگيري مي‌شود.

وي در خصوص باقي ماندن پنبه داخلي در انبارها گفت: مقرر شد انجمن صنايع نساجي مقرر شد د محصولات كشاورزان داخلي را خريداري كرده و در عوض براي واردات مازاد بر توليد داخل با تعرفه 4 درصد واردات پنبه انجام دهند، اما اين انجمن به تعهد خود براي خريد پنبه داخلي اقدام نكرد و فقط وارد كرد..

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن