تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816787379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين آبادي خبر داد:افزايش 440 درصدي كشف مخدرهاي صنعتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حسين آبادي خبر داد:افزايش 440 درصدي كشف مخدرهاي صنعتي
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در حوزه مواد مخدر صنعتي با توجه به تغيير الگوي مصرف در بخشي از معتادان و افزايش ورود مواد مخدر صنعتي كشفيات پليس در اين زمينه 440 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حميدرضا حسين آبادي ظهر امروز در يك نشست خبري ضمن بيان اين مطلب گفت: با كشف بيش از 500 تن انواع مواد مخدر در كشور ميزان كشفيات اين مواد در 10 ماهه گذشته سال نسبت به مدت مشابه قبل 26 درصد افزايش يافت.

وي ادامه داد: از 509 تن انواع مواد مخدر كشف شده 20 تن مربوط به هروئين است كه نسبت به سال قبل 54 درصد و كشفيات ترياك نيز با 409 تن 24 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: 80 درصد اين كشفيات به ترتيب در استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، يزد، فارس و كرمان بوده و 20 درصد بقيه از 24 استان باقيمانده كشور كشف شده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به انجام بيش از هزار و 900 عمليات پليسي عليه قاچاقچيان و توزيع كنندگان مواد مخدر در 10 ماهه گذشته اظهار كرد: در اين مدت هزار و 798 باند قاچاق توسط نيروي انتظامي در كشور متلاشي شده و همچنين 288 نفر از قاچاقچيان كشته و 36 نفر از آنان نيز مجروح شده‌اند. ضمن اين كه متاسفانه در اين عمليات 10 نفر از پرسنل پليس در درگيري مستقيم با قاچاقچيان به شهادت رسيده‌اند كه اين ميزان با توجه به تمهيدات انديشيده شده نسبت به سال گذشته 33 درصد كاهش داشته است.

وي افزود: همچنين در 10 ماه گذشته همزمان با برخورد با باندها و شبكه‌هاي اصلي قاچاق، چندين طرح منطقه‌اي استاني براي جمع‌آوري توزيع كنندگان خرده‌فروشان مواد مخدر در كشور انجام شد كه بر اساس آن 206 هزار و 498 نفر از آنان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه 87 درصد افزايش داشت.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر كشور ناجا ادامه داد: در حوزه مواد مخدر صنعتي با توجه به تغيير الگوي مصرف در بخشي از معتادان و افزايش ورود مواد مخدر صنعتي، كشفيات پليس نيز با رشد همراه بوده به طوري كه با كشف 157 كيلو آمفتامين و متاآمفتامين اين ميزان كشفيات 440 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

همچنين به گفته سردار حسين آبادي بيش از دو ميليون و 106 هزار عدد انواع قرصهاي روانگردان و اكستازي در كشور كشف شده كه رشد 240 درصدي اين كشفيات را در كشور نشان مي‌دهد.

وي افزود: با 44 درصد افزايش كشف آمپولهاي مرفين بيش از 90 هزار عدد آمپول مرفين كه عمدتا از طريق كشور پاكستان وارد كشور مي‌شود كشف و توقيف شد.

سردار حسين‌آبادي با اشاره به ورود مواد مخدر صنعتي از طريق كشورهاي اروپايي و آسياي شرقي به كشور گفت: قرصهاي اكستازي و شيشه معمولا از طريق جاسازي در بار، همراه مسافران و بارهاي ترانزيتي وارد كشور مي‌شود و عمده كشفيات پليس نيز در استانهاي غربي و در فرودگاههاي مختلف كشور بوده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا استفاده مداوم و مستمر از سگهاي موادياب، ايجاد ايستهاي بازرسي و توسعه اقدامات اطلاعاتي پليس را از جمله اقدامات و راهكارهاي ناجا براي مبارزه با ورود مواد مخدر به كشور اعلام كرد و ابراز اميدواري كرد مجلس با بودجه 200 ميليارد توماني سال 88 براي انسداد فيزيكي مرزها موافقت كند.

وي تصريح كرد: محال است كه با انسداد حتي همه مرزها و انديشيدن تمهيدات لازم بتوان جلوي دسترسي معتادان به مواد مخدر را گرفت اما مي‌توان گفت با انسداد مرزها حدود 80 درصد از ورود مواد مخدر به كشور جلوگيري مي‌شود چرا كه حتي كشورهاي غربي نيز با تمام تمهيداتي كه اتخاذ كرده‌اند نتوانسته‌اند جلوي قاچاق مواد مخدر را به كشورشان بگيرند.

سردار حسين‌آبادي افزود: پليس مبارزه با مواد مخدر در كنار انسداد مرزها، با نگاه به مسائل داخل مرزهاي كشور سعي دارد تا با پيشگيري از سوءمصرف مواد اين معضل را ريشه‌كن كند. به همين منظور طي سال گذشته 900 كارگاه توسط پليس در محيط‌هاي آموزشي، پادگانها و مناطق مختلف كشور براي پيشگيري از سوءمصرف مواد مخدر برگزار شده است.

وي درباره ميزان تنوع مواد مخدر كشف شده در كشور با بيان اين كه هيچ لابراتواري در كشور براي ساخت موادمخدر صنعتي وجود ندارد اظهار كرد: در چند ماهه گذشته با جمع‌بندي اطلاعات تمامي دستگاهها، سازمانها و حتي مراكز غيردولتي متولي مبارزه با مواد مخدر هيچ موردي از وجود يا استعمال موادي نظير نخ و برنز در كشور مشاهده نشده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه از كاهش 98 درصدي دستگيري معتادان در كشور طي 10 ماهه گذشته خبر داد و گفت: پليس سعي كرده كه به جاي دستگيري معتادان آنها را وارد چرخه درمان كند به طوري كه امسال 580 هزار نفر از معتادان تحت پوشش درمان قرار گرفته‌اند و برآورد ما اين است كه تا پايان سال جاري اين تعداد به 700 هزار نفر برسد كه در صورت تحقق اين موضوع مي‌توان گفت، حدود 80 درصد معتادان تحت درمان قرار مي‌گيرند.

وي تاكيد كرد: دستگيري و نگهداري حدود 10 تا 15 هزار نفر از قاچاقچيان اصلي و باندهاي مهم مواد مخدر در كشور حد مطلوب پليس در مبارزه با مواد مخدر است، هرچه فشار پليس بر مصرف كنندگان اين مواد براي هدايت آنان به سمت درمان اعتياد هنوز وجود دارد و ادامه نيز خواهد يافت.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تغيير الگوي توليد مواد مخدر در افغانستان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر به كشور را سخت‌تر از پيش عنوان و اظهار كرد: علاوه بر مشكل قاچاق مواد مخدر از مرزهاي افغانستان به كشور، ورود مواد مخدر از مرزهاي پاكستان نيز يك معضل براي ماست و به همان اندازه‌اي كه با مرزهاي افغانستان در اين زمينه با مشكل مواجه هستيم با مرزهاي پاكستان نيز مشكل داريم. چرا كه پاكستان در مرزهاي غربي خود حاكميت و كنترل ضعيفي براي مهار توليد و قاچاق مواد مخدر به ايران دارد.

سردار حسين آبادي با اشاره به ويرايش قانون تشديد مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كرد: تا آخر هفته، كار ويرايش سوم اين قانون در مجمع به اتمام مي‌رسد و پس از انجام اقدامات نهايي ويرايش، به احتمال زياد اين قانون تا پايان ماه جاري به صحن علني مجلس شوراي اسلامي ارائه مي‌شود.

وي افزود: قانون جديد مبارزه با مواد مخدر سه رويكرد پيشگيري، درمان و مبارزه را از اولويت‌هاي كنترل مصرف مواد مخدر در كشور قرار داده است.

وي در پايان از بهره‌برداري مركز تبادل اطلاعات منطقه‌اي مواد مخدر طي چند روز آينده در كشور خبر داد و گفت: كار راه‌اندازي مركز تبادل اطلاعات منطقه‌اي در ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا به اتمام رسيده و با استقرار افسران رابط كشورهاي افغانستان و پاكستان و سازمان ملل ظرف چند روز آينده اين مركز مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن