تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيرشوراي هماهنگي مبارزه باموادمخدر كرمانشاه: برخي خانواده‌ها قرص‌ اعتيادآور ريتالين رابراي تقويت حافظه به فرزندان مي‌دهند پن كراك به شكل آدامس به فروش مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبيرشوراي هماهنگي مبارزه باموادمخدر كرمانشاه: برخي خانواده‌ها قرص‌ اعتيادآور ريتالين رابراي تقويت حافظه به فرزندان مي‌دهند پن كراك به شكل آدامس به فروش مي‌رسد
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: شهرستان‌ها

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه گفت: قرص‌هاي جديد ريتالين كه برخي از خانواده‌ها به منظور تقويت حافظه در ايام امتحانات به فرزندان خود مي‌دهند به شدت اعتيادآور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه كرمانشاه، سرهنگ مسعود محمدي امروز در نشست خبري با اشاره به وظايف و فعاليت‌هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، افزود: اين شورا، وظيفه هماهنگي بين 23 دستگاهي كه در امر مبارزه با مواد مخدر درگير هستند و از دولت بودجه دريافت مي‌كنند را دارد.

وي افزود: متاسفانه تنوع موادمخدر صنعتي به گونه‌اي است كه هر روز شاهد ورود انواع جديدي از مواد مخدر در كشور هستيم و به دليل اين كه بسياري از افراد و خانواده‌ها با اين نوع مواد مخدر صنعتي آشنايي ندارند، به اشتباه و با توجه به خواص كوتاه مدت درماني، آنها را مورد استفاده قرار مي‌دهند كه پس از مدتي به شدت به مصرف اين مواد اعتياد پيدا مي‌كنند.

سرهنگ محمدي با اشاره به اعتياد آور بودن قرص ريتالين گفت: قرص‌هاي جديد ريتالين كه برخي از خانواده‌ها به منظور تقويت حافظه، با توجه به تبليغاتي كه براي اين قرص‌ها صورت گرفته، در ايام امتحانات به فرزندان خود مي دهند، به شدت اعتيادآور هستند، لذا خانواده‌ها نبايد تحت تاثير اين تبليغات قرار گيرند و موجبات اعتياد فرزندان خود را فراهم كنند.

وي همچنين در خصوص مصرف قرص‌هاي ترامادول گفت: قرص‌هاي ترامادول به عنوان يك داروي تسكين دهنده باعث شده كه بسياري از افراد به مصرف آن گرايش پيدا كنند، غافل از اينكه پژوهشگران به ترامادول لقب ترياك مدرن را داده‌اند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه افزود: در تحقيقاتي كه چندي پيش در كشور صورت گرفت، اين نتيجه به دست آمد كه اغلب افرادي كه به مصرف كراك روي آورده‌اند، قبل از اعتياد به آن، قرص هاي ترامادول مصرف كرده اند، اين تحقيقات نشان مي دهد كه ترامادول عامل اصلي گرايش به مصرف مواد مخدر است.

محمدي در ادامه به كشفيات مواد مخدر در سطح استان اشاره كرد و گفت: در 9 ماهه سال جاري قريب به يكهزار و 500 كيلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان كشف و ضبط شده و در همين راستا 6 باند فعال در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر منهدم شده‌اند.

وي ادامه داد: تمامي كشفيات مواد مخدر استان به تهران جهت مصارف دارويي ارسال مي شود اما به مناسبت ايام دهه فجر در روز 18 بهمن در يك كار نمادين ده‌ها كيلوگرم از مواد مخدري كه مصرف دارويي نداشته‌اند با حضور خانواده شهدا، ايثارگران، مسؤولين و رسانه‌ها به آتش كشيده مي‌شود.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه با اشاره به مراكز ترك اعتياد در سطح استان، تصريح كرد: در زمينه درمان معتادان، استان كرمانشاه جزء 3 استان برتر كشور است به طوري كه در حال حاضر 57 مركز ترك اعتياد دولتي و خصوصي در حال درمان 7 هزار و 130 معتاد هستند.

محمدي افزود: مركز متادون درماني ويژه بانوان تحت عنوان نيلوفر نيز با همت دانشگاه علوم پزشكي استان راه‌اندازي شده است، به طوري كه اين مركز در نوع خود اولين مركز تحت حمايت دانشگاه علوم پزشكي در كشور است.

وي خاطر نشان كرد: يكي ديگر از نقاط قوت استان در زمينه درمان معتادان، وجود 30 مركز مردم نهاد است كه از اين تعداد، 18 مركز بسيار فعال هستند.

محمدي با اشاره به آمار معتادان كشور و استان گفت: در تحقيقاتي كه سازمان بهزيستي در سال 86 انجام داد، جمعيت معتادان استان قريب به 30 هزار نفر بود و اين در حالي است كه در كل كشور يك ميليون و 200 هزار نفر معتاد تفنني و 800 هزار معتاد حرفه‌اي داريم.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه افزود: ماه گذشته براي اولين بار در بين استان‌هاي غربي كشور در استان كرمانشاه، يك محموله 100 كيلوگرمي كراك و همچنين يك كارگاه توليد مواد مخدر شيشه كشف و ضبط شد كه علي رغم اينكه نشانگر فعاليت چشم گير مامورين انتظامي استان است اما اين كشفيات باعث نگراني شده، چون مي تواند آثار بسيار تكان دهنده اي را به دنبال داشته باشد.

محمدي با اشاره به يكي از جديدترين انواع مواد مخدر در استان خاطر نشان كرد: پن كراك كه نوع مدرن ناس سابق است متاسفانه در قالب بسته هاي آدامس، ژله و شكلات به فروش مي رسد كه نياز است خانواده ها در اين خصوص دقت كامل را به خرج دهند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه در پايان گفت: متاسفانه يكي از نگراني‌هاي جدي‌اي كه در استان كرمانشاه وجود دارد اين است كه مواد مخدر موجود در استان به لحاظ اينكه استان كرمانشاه آخرين ايستگاه توزيع مواد مخدر در كشور است، از ناخالصي بسياري برخوردار است كه اين امر علاوه بر اينكه عوارض اعتياد را دارد، يك سري عوارض جانبي خطرناك را نيز براي فرد مصرف كننده در پي دارد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن