تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804504776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور در همايش سامانه 137 شهرداري تهران؛ پورمحمدي: بايد از تندروي‌ها و كندروي‌ها فاصله بگيريم قبلا اظهارات شهرداري‌ها در جلب رضايت مردم اقناع‌كننده نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با حضور در همايش سامانه 137 شهرداري تهران؛ پورمحمدي: بايد از تندروي‌ها و كندروي‌ها فاصله بگيريم قبلا اظهارات شهرداري‌ها در جلب رضايت مردم اقناع‌كننده نبود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در همايش سامانه 137 شهرداري تهران كه صبح روز چهارشنبه در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد، اين سامانه را اعتماد آفرين خواند گفت: مديريت شهري در سلامت اداري، اجتماعي و ميزان رضايت‌مندي تاثير دارد.

به گزارش ايسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي افزود: علت حضور بنده در جمع شما ارج نهادن به زحمات شما در مركز پيگيري و رسيدگي به شكايات شهروندان است. اين همان چيزي است كه در اصطلاح سياسي به عنوان دولت خوب، تشكيلات اداري سالم و مناسب مي شناسيم. منطق خدمتگزاري اين است كه رضايت آن كس كه نيازمند است حاصل شود. خدمتگزار بايد تلاش كند مردم راحت تر پاسخ مناسبي براي كار خود دريافت كند. اين مساله پايه يك دولت و حكمراني خوب در ادبيات سياسي است.

وي شهرداري‌ها را به عنوان مهم ترين مراكز اجتماعي دانست و گفت: بيشترين خدمات در شهرداري شكل مي‌گيرد و شهروندان از ساعات اوليه تا آخرين ساعات روز درگير خدمات شهرداري هستند. اين در حالي است كه بسياري از خدمات به شهرداري داده نشده و در نشستي كه اخيرا با مديران قوه قضاييه داشتم اين بحث را مطرح كردم كه شهرداري بايد در برخورد و پيگيري در امر مبارزه با مواد مخدر مشاركت داشته باشد. اصلي ترين جايي كه بايد به كمك جماعت آسيب پذير شهري و آنان كه با مشكلاتي روبرو مي‌شوند بشتابد حوزه مديريت شهري است و او قبل از همه اين وظيفه را دارد. قانون مشاركت مديريت شهري در اين امور تصويب شده است ولي در واگذاري خدمات مقداري تاخير شده است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه مديريت شهري برخواسته و نزديك ترين دستگاه به جامعه است گفت: اعضاي شوراي شهر بايد توجه داشته باشند كه در اين فرايند بايد بهترين خدمات را به شهروندان بدهند. شهري كه بيشترين مشكل فرهنگي را دارد شهردار آن بايد بيشترين خدمات فرهنگي را به شهروندان بدهد يا اگر شهري مشكل امنيتي داشت هر چند وظيفه شهرداري اين نيست ولي شهردار آن بايد بيشترين كمك در اين زمينه را انجام دهد. همچنين اگر شهري مشكل اشتغال و اقتصادي دارد شورا و شهرداري آن شهر بايد در تامين معيشت مردم اهتمام داشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه مديريت شهري با نيازهاي آن جامعه رابطه مستقيم دارد، گفت: شهرهاي بزرگ مانند تهران تمام اين نيازها را دارد كه طبعا مديريت شهري بايد متكفل تمام آن ها باشد. اما برخي از اين حوزه ها زمين مانده است و ما خواستار آن هستيم كه به سرعت اين امور نيز به شهرداري ها واگذار شود. برخي ها مي گويند شما مي خواهيد اختيارات دولت را بگيريد. اين در حالي است كه ما مي‌خواهيم بخشي از اين بار سنگين از روي شانه دولت برداشته شود و يك‌سري مسئوليت‌ها كه در امور مادي و حوزه خدمات شهروندي است در اختيار مستقيم خود مردم و مديريت شهري قرار گيرد تا رضايت مردم را در پي داشته باشد. اگر شوراي شهر ديد كه مديريت شهري خواسته آنان را تامين نكرد بايد شهرداري انتخاب كند كه نسبت به نيازهاي جدي مردم پاسخگو باشند.

پورمحمدي تصريح كرد: بحث حوزه مديريت شهري در سلامت اداري اجتماعي يك جامعه بسيار مهم و بر ميزان رضايت مندي شهروندان و ايجاد اعتماد اجتماعي تاثير دارد. سامانه 137 اين چرخه را تسهيل مي‌كند، اما نكته‌اي كه بايد درباره آماري كه از عملكرد 137 و 1888 داده مي شود اين است كه آيا اين ميزان از رضايت مردم كافي است؟ راه‌اندازي سامانه 137 و 1888 حركت پايه اي و قابل ستايش است. اينكه مديريت شهري را با ارتباطات مردمي گره بزنيم كار بزرگ و تحولي خوب بود. چون قبل از اين شهرداري‌ها مي‌گفتند مردم از ما راضي هستند ولي اظهارات شان بر پايه اقناع كننده‌اي صورت نمي‌گرفت. اكنون اين پايه و چرخه شكل گرفته است.

وي ادامه داد: سوال اين است كه مردم از اين ميزان خدمات شهريرضايت دارند؟ آيا ميزان شكايات و پيگيري‌ها كم است يا زياد؟ آيا مردم بايد مشكلات شهري را اطلاع بدهند، يا سامانه اين‌قدر هوشمند و بايد خدمات در شهر آن‌قدر دقيق ارائه شود كه هر كجا يك نوسان ايجاد شد صدا ها و آلارم ها بلند شود كه مديريت شهري از آن آگاه شود؟ حال چه شهروندان اعتراض كرده باشند يا نكرده باشد. بايد اين را به يك فرمول منطقي تبديل كنيم. طبق آنچه اعلام شد حدودا سالي يك ميليون موضوع طي تماس‌هايي كه با مراكز 137 و 1888 گرفته مي شود با مديريت شهري در ميان گذاشته مي شود. 700 ، 800 مورد نيز پيگيري شدند. اين عدد را محاسبه كنيد كه آيا اين ميزان مراجعه در شهري مانند تهران با اين حجم خدمات طبيعي و قابل دفاعي است يا بهتر است يا عقب تر است؟ حالا كه شما پايه‌اش را ايجاد كرديد مرحله دوم را نيز انجام دهيد.

وي با بيان اينكه 50 درصد شكايت هايي كه از دستگاه ها به سازمان بازرسي كل كشور مي شود قابل پيگيري نيست، گفت: چون اين دست شكايت ها مجهول است و اطلاعات ندارد. مثلا كسي قصد دارد از عملكرد يك دستگاه شكايت كند ولي به خاطر هراسي كه دارد نام خود را نمي‌گويد. ما بايد هزينه همكاري و شكايت مردم به دستگاه ها و اطلاع دادن مردم به دستگاه ها را پايين بياوريم. امروز اگر كسي از دستگاهي شكايت كند مطمئن نيستم سرنوشت آن فرد چه مي شود. اين مساله بايد حل شود. در سازمان بازرسي كل كشور هر شكايت و نامه اعتراضي مي رسد براي آن يك فايل ايجاد مي شود اما ممكن است به خاطر مجهول بودن براي دستگاه‌ها ارسال نشود. طبق قانون اساسي ما وظيفه داريم بر حسن جريان امور نظارت كنيم.

پورمحمدي ادامه داد: در 50 درصد باقي مانده شكايت ها كه به دستگاه ها ارسال مي شود، شهرداري جزو دستگاه هاي خوب است و نمره قابل قبول براي پيگيري و پاسخگويي دارد. يك اتفاق خوب نسبت به شهرداري اين است كه روند پاسخگويي شهرداري به تذكرات سازمان بازرسي رو به رشد است و هر سال نسبت به سال قبل بهتر مي شود. برخي از آمارها درباره ساير دستگاه ها اين گواهي را نمي دهد.

وي با بيان اينكه سامانه 137 بستر سلامت را فراهم مي كند، گفت: يعني شهرداري و هر مديريتي خود را در معرض قضاوت قرار دهد. فعاليت هاي خود را در يك اتاق شفاف و شيشه اي قرار دهد. اين گام و قدم اول اصلاح و سلامت است. ما در سال هاي اخير اين روند را در شهرداري مشاهده مي‌كنيم. شايد شهردار در كنار همكاران خود تدابير مديريتي را رعايت كند ولي ما چون حساسيت هاي مديريتي را نداريم راحت تر حرف مي زنيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه از قديم رضايت مردم از شهرداري ها خوب نبود گفت: چون بيشترين خدمات را ارائه مي دهد و بيشترين گردش مالي در شهرداري اتاق مي افتد خواه ناخواه اين كاستي ها وجود دارد. مهم اين است كه مسير به سمت كاهش برود كه با سيتم سازي و شفاف كردن كمتر مي شود. البته احساس مردم تابع فضاهاي عمومي است. حتي از مردم در مورد سازمان بازرسي سوال كردم ولي ذهنيت تعدادي از مردم خوب نبود و نسبت به ما اشكالات جدي وارد كردند. اين در حالي است كه ما سازمان خدماتي نيستيم. ولي اين طور توجيه كرديم كه چون نسبت به ساير سازمان ها تصور بد دارند نسبت به ما نيز تصور بد دارند. اگر بخواهيم خود را اصلاح كنيم بايد داخل جامعه برويم و ببينيم مردم درباره دستگاه ها چگونه فكر مي كنند.

پورمحمدي با اشاره به روايتي از امام باقر(ع) الكمال كل كمال التفقه في الدين و الصبر علي النائبه و التقدير المعيشه اين تعبير در كلام امام باقر و چند امام ديگر نيز آمده است. مي فرمايند اگر شما مي خواهيد آدم هاي كامل و خوبي باشيد بايد سه ويژگي عمده داشته باشيد. يكي از اين ويژگي ها اين است كه دين خود را بشناسيم. به تعبير امروزي بصيرت ديني داشته باشيم. انسان بفهمد دين و خواستگاه دين چيست. ارزش هاي ديني چيست و اين را با دقت و فهم عميق بفهمد. تحت تاثير القائات، توهمات، ايده‌هاي مجهول و مبهم قرار نگيرد.

وي با بيان اينكه نبايد هر كسي از راه رسيد براي دين نسخه بپيچد، گفت: دين جايگاه و صاحب دارد. دين مبين، مبلغ و معرف دارد. بايد سراغ صاحب دين رفت. از صاحبان دين بپرسيم. ديني كه از امام، مقام معظم رهبري و مراجع تقليد و علماي راستين، صالح و رباني اخذ شود دين حيات بخش و نجات بخش است و الا كساني كه در عراق، پاكستان و بسياري از كشورهاي ديگر ترور مي كنند، دين ضلالت، تباهي، گمراهي و فلاكت است. ديني است كه همراهش مبلغ و راهنما و ولي دين همراه نباشد. كتاب دين خداست و مبلغ و هادي مي خواهد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: مردم ما به اين بصيرت رسيدند كه دين را از كجا اخذ كنند. مردم به ظواهر نيز اعتنايي نمي كنند. دين عمق و فهم مي خواهد. مقام معظم رهبري در جمع بسيجان فرموندند بسيج بايد معتقد باشد ولي نبايد متظاهر باشد. دين متظاهري مضر است. ديني است كه تمام سلطه گران منطقه با حمايت علماي به ظاهر اسلامي تسليم مي شوند.

وي با اشاره به ترور هاي عراق گفت: ديني كه مرزبان ندارد به افراط و تفريط مي كشد. يا در دامن بيگانه تسليم مي شود يا در در دامن بيگانه هويت مي بازند. دين افراطي نيز دين تروريست پرور و دين آدم كش مي‌شود. دين حذف كننده و دين دعوايي است. با همه دعوا مي كند. به همه پنجول مي كشد. تحمل‌اش كم مي شود. اين ديني است كه به خودش افراط مي بيند. دين شناسي عميق حافظ و مرزبان مي خواهد كه عترت است. اگر عترت باشد كه هستند و اگر نباشد نايب دارد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: در حوادث دو سه سال اخير برخي مرزها را رعايت نكردند. دين به ما گفت تسليم دشمن نشويد؛ دين به ما گفت مرزهاي خود را با دشمنان مشخص كنيد. مرزهاي خود را با كساني كه ارزش ها را قبول ندارد مشخص كنيد. به آنان كه دل به شما ندارند اتكا نكنيد. برخي‌ها رعايت نكردند. دين به ما مي گويد به نظام اسلامي تمكين كنيد. از ولي و رهبري مفترض الطاعه اطاعت كنيد. كسي كه طبق نظامات ديني سكاندار جامعه شده است و مسووليت پذيرفته اين جامعه را رعايت كند نسبت به او تمكين كنيد و اوامر او را رعايت كنيد. اطاعت اين است كه جايي اختلاف نظر داشته باشيد تعبد و تسليم داشته باشيد. اين پذيرش است.

وي با بيان اينكه كسي كه از ولايت رهبري فاصله مي گيرد بداند كه گرفتار مواجهه و حرمت شكني در عاشورا مي شود، گفت: از آنجا شروع و به اينجا مي رسد. عاشورا مظهر قداست انسانيت است. عاشورا مظهر آيات الهي است. امام حسين عصاره الهي است. اگر كسي قداست عاشورا و امام حسين را بشكند، در وادي فنا پا گذاشته است. اگر كسي به گناه صغيره دست زد به گناه كبيره مي افتد. بايد از افراط و تفريط فاصله بگيريم. بايد از تندروي ها و كندروي ها فاصله بگيريم.

پورمحمدي با اشاره به ادامه روايت گفت: نكته دوم اين روايت اين است؛ آنانكه مي خواهند به قله برسند بايد آدم هاي محكمي باشند. بايد مقاوم باشند. اگر تهديد و وسوسه شديد نبايد جا بزنيم. كسي كه مي خواهد خدمتگزار خوب، سالم و پاك باشد بايد مقاوم باشد. بايد مقابل هواي نفس خود و تطميع هواهاي انسي و جني بايستد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: نكته آخر روايت اين است كه جامعه خوب، جامعه حسابگر، برنامه ريز، كنترل گر و جامعه اي است كه در آن حساب‌كشي وجود دارد. ما بودجه مي نويسيم آخر سال كم مي آوريم. خرج مي كنيم و آخر سال كم مي آوريم. بزرگان به ما گفته اند كه آدم خوب آن است كه با برنامه عمل كند. يكي از ضعف هاي جدي ما به خاطر عدم برنامه ريزي، ضعف اطلاعات، ضعف در بسترهاي اطلاعات و ضعف در اخذ اطلاعات مردم است. تا اين پايه ها اتفاق نيافتد قدرت برنامه ريزي و كنترل ندرايم. اتفاقي مانند 137 و 1888 به ما كمك مي كند اندازه‌گيري كرده و با برنامه‌ريزي عمل كنيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 625]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن