تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802766001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
«خراسان امروز» گزارش مي دهد؛ اعطاي مجوز داروخانه در مشهد؛ سهم مناطق نابرخوردار در حد صفر!

خراسان امروز- طيراني: داروخانه يكي از مراكز مورد نياز بيماران براي تهيه دارو است كه مراكز درماني نيز به آن وابستگي دارند، چرا كه نسخه پزشك هنگامي مثمر ثمر خواهد بود كه داروي آن تهيه شود.
بنابراين وجود داروخانه درحوالي مطب پزشكان و مراكز درماني امري ضروري محسوب مي شود كه هر چه تعداد داروخانه ها درمناطق مسكوني بيشتر باشد، احتمال سرگرداني بيماران جهت تهيه دارو نيز كاهش مي يابد.
اين در حالي است كه در برخي از مناطق سطح شهر مشهد به رغم امكانات رفاهي و در دسترس بودن مراكز درماني مجهز، تعداد داروخانه ها از تعداد سوپر ماركتهاي همان منطقه بيشتر مي باشد، اما در بسياري از مناطق نابرخوردار و حاشيه شهر يا هنوز داروخانه تأسيس نشده و يا براي جمعيتي چندين هزار نفر تنها يك داروخانه فعال است.
به نظر مي رسد توزيع داروخانه نيز مانند ساير امكانات در مناطق نابرخوردار نسبت به ساير نقاط شهر عادلانه نبوده و همواره مشكلي بر مشكلات ساكنان اين مناطق مي افزايد، به طوري كه آنها ناچارند براي تهيه نسخه، هزينه هاي بالايي را پرداخت كنند تا داروي مورد نياز خود را از مراكز شهر تهيه نمايند.
* تأسيس داروخانه با ضوابط خاص
در اين رابطه معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد مي گويد: تأسيس داروخانه مستلزم چندين ضابطه از سوي وزارت بهداشت و درمان است كه از جمله آنها بحث جمعيت ساكن در منطقه مي باشد، به طوري كه در ازاي هر 6 هزار نفر جمعيت يك داروخانه مي تواند تأسيس شود.
دكتر وحدتي با اشاره به اينكه در صورت لزوم مي توان براي تأسيس داروخانه اقدام موردي انجام داد و مجوز صادر كرد، مي افزايد: هم اكنون بيش از 50 مورد ظرفيت خالي براي تأسيس داروخانه وجود دارد كه در آينده نزديك اعلام خواهد شد.
وي يكي ديگر از ضوابط وزارت بهداشت و درمان را رعايت فاصله بين داروخانه ها عنوان مي كند و مي گويد: فاصله قانوني بين داروخانه ها براي شهرهايي چون مشهد 300 متر است، اما در مناطقي كه بيش از 0 1 مطب پزشك فعال باشد، امكان تأسيس داروخانه بدون در نظر گرفتن فاصله وجود دارد، زيرا به ازاي هر 0 1 مطب پزشك، مجوز تأسيس يك داروخانه در همان منطقه صادر مي شود.
* توزيع داروخانه درمناطق برخوردارمنطقي است
وي با اذعان به اينكه در مناطقي نظيراحمدآباد و بولوار سجاد بيش از دهها داروخانه فعال است، اظهار مي دارد: طبق اين قوانين، به منظور رفاه بيماران پس از مراجعه به مطب پزشك، به ازاي هر 0 1 مطب مجوز تأسيس يك داروخانه صادر شده است و از آنجا كه در اين مناطق تعداد مطب پزشكان حداقل 0 1 برابر تعداد داروخانه ها مي باشد، از همين رو توزيع داروخانه در اين مناطق منطقي و طبق ضوابط وزارتخانه است.
دكتر وحدتي ضمن اشاره به يكي ديگر از ضوابط يادآور مي شود: هنگام اعلام نياز براي تأسيس داروخانه، بيشتر مناطقي اعلام مي شود كه نياز بيشتري به تأسيس داروخانه دارند و از طرفي ديگر براي مناطقي كه ظرفيت آنها كامل شده ممنوعيت تأسيس داروخانه جديد اعلام مي شود تا همكاران براي جاهايي كه نياز بيشتري به تأسيس داروخانه دارند، اقدام كنند.
وي در خصوص كمبود داروخانه در برخي مناطق نظير سيس آباد و حاجي آباد اظهار مي دارد: در اين مناطق داروخانه وجود دارد، اما نه به تعداد ساير خيابانها و مناطق سطح شهر، و دليل آن نيز نبود مطب پزشك به تعداد كافي در آن مناطق است.
* در صورت نياز مجوز مي دهيم
وي ادامه مي دهد: در صورت نياز و دارا بودن شرايط، مجوز تأسيس داروخانه به اين مناطق داده خواهد شد.
دكتر وحدتي با تأكيد بر اينكه جمعيت منطقه از جمله عواملي است كه مي تواند منجر به تأسيس داروخانه شود، مي گويد: مبناي آمارهاي رسمي در اين زمينه استانداري و فرمانداري است و البته در بعضي مواقع كه آمار غير رسمي از سوي ساكنان منطقه و معتمدين محل ارايه مي شود، بيشتر از آمار رسمي است و نمي توان به آمار غير رسمي اكتفا كرد.
* متقاضي نداريم!
وي همچنين مي افزايد: در اغلب مواقع مجوز تأسيس داروخانه براي مناطقي نظير شهرك حجت صادر مي شود، اما متقاضي تأسيس داروخانه در اين منطقه وجود ندارد.
وي در ادامه تصريح مي كند: طبق تمهيدات انديشيده شده براي سال جديد تلاش مي شود با كار كارشناسي، مناطق نابرخوردار شهر شناسايي و در صورت كمبود داروخانه جزو مكانهاي نيازمند تأسيس داروخانه اعلام شود.
به گفته اين مسؤول، داروخانه بايد در مكاني قرار داشته باشد كه نسخه و بيمار باشد و از همين رو، اغلب داروخانه ها در مكانهايي كه تعداد مطب پزشكان زياد است و يا جنب درمانگاهها و كلينيكهاي پزشكي تأسيس مي شوند كه متأسفانه در برخي از مناطق به خصوص مناطق حاشيه شهر پزشكان رغبت چنداني به تأسيس مطب ندارند.
وي از تأسيس داروخانه در شهرك حجت خبر مي دهد و مي گويد: براي اين شهرك مجوز تأسيس داروخانه صادر شده است.
دكتر وحدتي تعداد داروخانه هاي فعال در سطح شهر را 89 3 مورد عنوان مي كند و مي افزايد: در صورت تأسيس ظرفيتهاي خالي با مشكل كمبود داروخانه در هيچ يك از نقاط شهر مشهد مواجه نخواهيم بود.

يك مسؤول: 8 2 درصد تصادفات خراسان جنوبي مربوط به واژگوني خودروهاست

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون راهداري اداره راه و ترابري استان خراسان جنوبي گفت: طي يك برنامه پنج ساله شيب راههاي استان كاهش مي يابد.
ابراهيم كريم پور فرد، يكي از راهكارهاي به حداقل رساندن تلفات واژگوني تصادفات جاده اي را كاهش شيب محورهاي مواصلاتي عنوان كرد و افزود: طبق آمار ارائه شده در 9 ماهه سال جاري، 8 2 درصد تصادفات استان را واژگوني خودروها به خود اختصاص داده است.به گفته وي از ابتداي سال جاري، ميزان تصادفات بر اثرخواب آلودگي و سرعت بالاي رانندگان 5 2 1 مورد بوده است.
وي از برنامه ريزي در جهت كاهش 20 درصد كل شيب طول محورهاي استان خبرداد و افزود: در حال حاضر ادارات راه و ترابري شهرستانهاي استان موظف شده اند شيب 20 درصد طول محورهاي استحفاظي را به حداقل كاهش دهند.
وي با اشاره به اينكه 20 درصد شيب راههاي استان امسال بهسازي مي شود متذكر شد: براساس اين طرح 20 درصد كار محورهاي فردوس و بشرويه به اتمام رسيده ضمن اينكه در حوزه سربيشه و نهبندان نيز عمليات كاهش شيب آن، طي روزهاي اخير آغاز شده است. وي افزود: تا پايان سال جاري عمليات كاهش شيب محورهاي شهرستان سرايان نيز طبق برنامه به پايان مي رسد.

نماينده مردم مشهد در مجلس: مديران استان بايد تحمل شنيدن انتقاد را داشته باشند

خراسان امروز: نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: مديران استان بايد تحمل شنيدن انتقاد را داشته باشند.
جواد آرين منش درباره واكنش استاندار خراسان رضوي در جلسه شوراي اداري استان به اظهارات نماينده مردم درگز گفت: اگر چه در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي اقتضا مي كند كه به تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي بپردازيم تا كام مردم از شنيدن آن شيرين شود و اميدواري و نشاط را به جامعه هديه كنيم اما رعايت جايگاه و منزلت مجلس و نمايندگان مردم نيز يك ضرورت جدي است.
وي در ادامه افزود: نطق هاي قبل از دستور معمولاً بيان ديدگاهها و نقطه نظرات نمايندگان است كه معمولاً در صحن مجلس نيز هيچ نماينده اي حق ندارد معترض بيان دادگاهها و نظرات ناطق در زمان نطق هاي قبل از دستور شود.
وي كه خود نيز در جلسه شوراي اداري استان حضور داشت، در ادامه افزود: بدون ترديد كارنامه دولت در سالهاي اخير بسيار درخشان و اميدبخش است، اما اين موفقيتها به مفهوم نبود نقص و اشكال در همه سياستها و اقدامات نيست و كسي نمي تواند منكر اشكالات پديد آمده ناشي از واردات بي رويه شكر باشد.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر كسي نمي تواند نارسايي هاي ناشي از مصرف نامناسب بخشي از وامهايي كه تحت عنوان سرمايه در گردش در اختيار وام گيرندگان قرار گرفته است را منكر شود.
وي در ادامه اظهار داشت: در چنين شرايطي كه نمايندگان به احترام مديران در جلسات شوراي اداري شركت مي كنند و گزارشهاي مديران را با دقت گوش مي دهند، جا دارد در مقابل فرصت طرح ديدگاههاي نمايندگان، تحمل شنيدن اظهارات آنان وجود داشته باشد، هر چند اين اظهارات منطبق با سليقه و گرايش سياسي ما نباشد و شبهه سياسي و انتخاباتي بودن در اين سخنان وجود داشته باشد.

چهار قلوزايي « بز » در نيشابور

نيشابور- خبرنگار قدس: يك رأس بز در شهرستان نيشابور 4 بزغاله سالم به دنيا آورد كه اين مسأله در نوع خود در منطقه كم نظير است.
به گفته كارشناسان اين مسأله نتيجه تلاش و همكاري دامداران شهرستان و استفاده از علم تغذيه و اصلاح نژاد دام بوده است.
شهرستان نيشابور با داشتن يك ميليون و 750 هزار واحد دامي يكي از مناطق مهم پرورش گوسفند به شمار مي آيد.
همچنين سالانه بيش از 0 1 هزار و 500 تن گوشت قرمز در شهرستان توليد مي شود كه از اين حيث شهرستان نيشابور مقام اول را در استان خراسان دارد.

سارقان انبارهاي بزرگ در مشهد دستگير شدند

خراسان امروز: با ردزني دو پرونده، 6 سارق حرفه اي انبارهاي بزرگ در مشهد شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در جمع خبرنگاران گفت: در پي كسب اخباري مبني بر اينكه مقادير زيادي پارچه و بيش از 0 1 تن ضايعات چدني از دو انبار بزرگ كالا در مشهد به سرقت رفته است كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي وارد عمل شدند و تحقيقات وسيعي را در اين باره آغاز كردند.
سرهنگ ماشاءا... صادقي اظهار داشت: پليس در پيگيري اين دو پرونده توان اطلاعاتي و عملياتي خود را به نمايش گذاشت و در كمتر از چند روز پارچه هاي سرقتي را داخل منزل مسكوني در نزديكي ميدان بار نوغان مشهد پيدا كرد كه پس از تكميل تحقيقات پرونده، با دستور مراجع قضايي به طور ضربتي و غافلگيرانه محل موردنظر مورد بازرسي قرار گرفت.وي خاطرنشان كرد: در اين عمليات چهار سارق حرفه اي كه همگي اتباع خارجي هستند شناسايي و دستگير شدند و مقادير زيادي پارچه نيز از آنان كشف شد.
وي افزود: ادامه تحقيقات در اين خصوص سرنخ پرونده سرقت از انبار بزرگ ضايعاتي را نيز به دست كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي داد و پليس با اين فرضيه كه امكان ذوب كردن ضايعات سرقتي توسط سارقان وجود دارد بلافاصله مكانهاي شناسايي شده را به طور نامحسوس تحت كنترل قرار داد.وي ادامه داد: در اين عمليات نيز بيش از يك تن مواد سرقتي از داخل انباري واقع در همت آباد مشهد كشف شد و دو سارق به همراه چهار مالخر دستگير و دو دستگاه خودرو وانت مزدا و نيسان نيز توقيف شد.
سرهنگ صادقي در پايان تصريح كرد: متأسفانه در بازديدي كه از دو انبار به عمل آمده است اين مكانها فاقد سيستمهاي حفاظتي و تجهيزات بازدارنده از سرقت بوده اند كه در اين راستا به مالكان انبارها و مراكز فروش تجاري توصيه مي كنيم نسبت به رعايت نكات حفاظتي و ايمني توجه بيشتري داشته باشند.

كشف 0 1 كيلوگرم هروئين فشرده در تربت جام

تربت جام- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي تربت جام در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه پرايد مشكوك شدند كه با اقدام پليس خودرو مذكور متوقف شد. بر اساس اين خبردر بازرسي از اين خودرو 0 1 كيلوگرم مواد مخدر از نوع هروئين فشرده كشف شد و راننده خودرو نيز دستگير شد.
خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي اين شهرستان از يك دستگاه خودرو مقدار 8 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و ضبط كردند كه در اين خصوص يك نفر دستگير شد كه اقدامات قانوني نيز در دست بررسي است.

چه خبر

نيشابور: قائم مقام ستاد دهه فجر شهرستان نيشابور گفت: به مناسبت فرا رسيدن سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، بيش از 5 8 برنامه فرهنگي، هنري و ورزشي و افتتاح پروژه در شهرستان نيشابور اجرا مي شود. وي افزود: از 2 1 تا 2 2 بهمن ماه، برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري از قبيل افتتاح نمايشگاه هاي فرهنگي و هنري و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب اسلامي، افتتاحيه پروژه هاي گوناگون، جشنواره ها، نشستهاي فرهنگي هنري، مسابقات فرهنگي متنوع در سطح شهرستان توسط دستگاههاي اجرايي برگزار خواهد شد.وي تصريح كرد: علاوه بر اينها برنامه هاي متعددي نيز براي مراكز بخش و روستاها پيش بيني شده است.
صالح آباد: به مناسبت گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با برگزاري جلسه اي در بخشداري صالح آباد، ستاد دهه فجر اين بخش تشكيل و كميته هاي 4 1 گانه آن، به طور رسمي آغاز به كار كرده اند.
* يادواره شهداي روستاي جهان آباد از توابع بخش صالح آباد با همكاري خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اين بخش در بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود.در اين يادواره از مقام شامخ شهيدان اين روستا تجليل مي شود.
* دهقاني رئيس كميته امداد صالح آباد گفت: مردم منطقه محروم و مرزي صالح آباد براي كمك به مردم مظلوم غزه مبلغ 2 3 ميليون ريال كمك نقدي اهدا كردند.
* اين روزها شرايط آب و هوايي نامطلوب و كمبود نزولات آسماني، مردم منطقه محروم صالح آباد بخصوص دامداران و كشاورزان را نگران كرده است و آنان براي نزول رحمت الهي دست به دعا برداشته اند.
نهبندان: مدير جهاد كشاورزي نهبندان از آشنايي زنان روستايي اين شهرستان با انواع گياهان دارويي خبر داد. محمد خيرخواه گفت: در راستاي برگزاري دوره هاي آموزشي ترويجي، 3 0 1 نفر از زنان روستايي شهرستان نهبندان توسط واحد امور بانوان جهاد كشاورزي اين شهرستان، آموزشهاي ترويجي در زمينه گياهان دارويي و توليد نهال را فرا گرفتند.وي افزود: بودجه مورد نياز به منظور ارائه اين آموزشها از محل اعتبارات اداره آموزش و ترويج جهاد كشاورزي شهرستان نهبندان تأمين و هزينه شده است.مدير جهاد كشاورزي شهرستان نهبندان از برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه دامداران و عشاير اين شهرستان در بخش امور دام و دامپزشكي خبر داد.
وي گفت: در سال جاري بيش از 0 0 3 نفر از دامداران و عشاير منطقه نهبندان آموزشهاي ترويجي در زمينه مقابله با بيماريهاي مشترك انسان و دام، مبارزه با انگلهاي دامي داخلي و خارجي، بهداشت دام و طيور و تغذيه و ساير موارد را در قالب 2 1 دوره آموزشي فرا گرفتند.وي با بيان اينكه اين دوره هاي آموزشي با همكاري شبكه دامپزشكي و اداره امور دام جهاد كشاورزي شهرستان نهبندان برگزار شده است، افزود: در اين راستا حدود 2 1 ميليون ريال از محل اعتبارات جهاد كشاورزي اين شهرستان هزينه شده است.
* معاون پرورشي آموزش و پرورش شهرستان نهبندان از كمك 65 1 ميليون ريالي فرهنگيان و دانش آموزان اين شهرستان خراسان جنوبي براي بازسازي عتبات عاليات خبر داد.عبدالصمد مؤمن زاده گفت: در راستاي مشاركت دانش آموزان در بازسازي عتبات عاليات، كمكهاي دانش آموزان اين شهرستان به ارزش 2 8 ميليون ريال، جمع آوري و به حساب ويژه ستاد بازسازي عتبات عاليات واريز شد.وي افزود: فرهنگيان شهرستان نهبندان نيز در اقدامي خدا پسندانه مبلغ 3 8 ميليون ريال براي انجام عمليات اجرايي طرح بازسازي عتبات عاليات كمك كردند.وي همچنين استقبال فرهنگيان و دانش آموزان شهرستان نهبندان ازطرح كمك به مردم مظلوم و ستمديده غزه را خوب ارزيابي نمود و گفت: جمع آوري اين كمكها در اين شهرستان تا يازدهم بهمن ماه امسال ادامه خواهد داشت.

فرماندار جوين: وضعيت سه راهي جوين- سبزوار و اسفراين اسفبار است

جوين- خبرنگار قدس: فرماندار جوين سه راهي محور ارتباطي جوين، سبزوار و اسفراين را بسيار اسفبار توصيف كرد و افزود: مردم شهرستان جوين انتظار دارند حداقل در خصوص راه هاي ارتباطي مشكلي نداشته باشند.
وي تصريح كرد: محورهاي اصلي سبزوار و اسفراين منتهي به شهرستان جوين، به روكش نياز دارد و همچنين محورهاي بخش عطاملك به مركز شهرستان و همچنين نقاب بايد تعريض شود.
فرماندار جوين همچنين اظهار داشت: برخي محورهاي روستايي مانند كمايستان و عباس آباد ملك نيز بايد آسفالت گردد. عبدالكريم نقابي رئيس شوراي شهر نقاب نيز مشكلات ترافيكي شهرنقاب را تشريح كرد و گفت: چون كمربندي شهر به علت عدم آسفالت مورد بهره برداري قرار نگرفت، اين مشكل براي شهر پيش آمده است.
رئيس شوراي شهر افزود: از مديران راه و ترابري استان درخواست داريم در مورد آسفالت كمربندي شهر، ما را ياري كنند.
وي اظهار داشت: تاكنون مساعدتهاي خوبي از طرف مديركل راه و ترابري استان انجام گرفته و با آسفالت كمربندي، اين مساعدتها كامل خواهد شد.
معاون مدير كل راه و ترابري استان خراسان رضوي نيز گفت: سر فصل اعتبارات راه و ترابري با نيازها همخواني ندارد، اما با همه اين مشكلات مديريت راه و ترابري استان برنامه هاي خوبي اجرا كرده و در سطح شهرستان سبزوار در امور راه ها موفق بوده و در شهرستانهاي تازه تأسيس بويژه شهرستان جوين، موفق تر عمل كرده است.
وي راه هاي ارتباطي موجود در شهرستان جوين را 4 2 3 كيلومتر اعلام كرد و ادامه داد: اين شهرستان داراي 06 1 كيلومتر راه بين شهري و 8 1 2 كيلومتر راه روستايي است كه مجموعاً 65 1 كيلومتر راه آسفالته دارد و با تخصيص اعتبارات جديد وضعيت بهتر خواهد شد.
وي اضافه كرد: شهرستان جوين در سطح استان از نظر وضعيت راه ها رتبه اول را دارد و با ايجاد نمايندگي، موقعيت مطلوبتري را كسب خواهد نمود.
وي اظهار داشت: تا پايان سال از نظر اعتبارات، شهرستان سبزوار اعتبارات نمايندگي را تأمين خواهد نمود و از ابتداي سال جديد اداره راه و ترابري با اعتبار مستقل در خدمت مردم شهرستان جوين خواهد بود.
وي در خصوص ارتقاي سطح كيفي رانندگي در جامعه گفت: براي حفظ ايمني در رانندگي، فرهنگ جامعه در اين زمينه بايد ارتقا يابد و رانندگان درجاده ها با رعايت ايمني مانع بروز تصادفات و آسيبها شوند. وي افزود: عوامل مختلفي در بروز حوادث جاده اي از جمله خطاي انساني، نبود علايم، رعايت نكردن حق تقدم، دقت نداشتن در ايمني خودروها هنگام توليد آن دخيل است و عوامل جاده اي نيز سهم اندكي در بروز حوادث دارد، كه با فرهنگ سازي مي توان بر تمام اين عوامل پيروز شد و از حوادث احتمالي جلوگيري كرد. همچنين، مهندس غلامرضا توسليان به عنوان رئيس نمايندگي راه و ترابري شهرستان جوين معرفي گرديد.

پيوند اعضا بازهم جان چند بيمار را نجات داد

خراسان امروز: يكصد و هفتاد و سومين عمل پيوند اعضا از بيمار مرگ مغزي به نام مجتبي برجي 4 2 ساله از نيشابور كه در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد با موفقيت انجام شد.
كليه هاي زنده ياد مجتبي برجي به دو نفر خانم 8 3 ساله و 3 4 ساله از مشهد كه سالها از نارسايي كليه رنج مي بردند، به صورت رايگان اهدا و پيوند زده شد.همچنين، اهداي قسمتي از پوست مرحوم مجتبي برجي به برخي بيماراني كه در بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) بستري مي باشند، زندگي دوباره بخشيد. همچنين، قرنيه هاي نامبرده به بيمارستان خاتم الانبيا(ص) و كبد وي به بيمارستان نمازي شيراز براي پيوند فرستاده شد.

واكسيناسيون رايگان پرندگان بومي در اسفراين

اسفراين- خبرنگار قدس: رئيس شبكه دام پزشكي شهرستان اسفراين گفت: طرح مايه كوبي پرندگان بومي اسفراين در مدت ده روز اجرا و پيش بيني مي شود چهل هزار قطعه پرنده بومي در اين طرح واكسينه شوند.
دكتر مهدي احمدي افزود: طرح سطح ايمني دام نيز در اين شهرستان در حال اجرا مي باشد كه با اجراي اين طرح بيش از 98 2 هزار رأس دام سبك عليه بيماريهاي مختلف افزون بر پيش بيني ساليانه عملكرد شبكه دام پزشكي اسفراين واكسينه مي شوند.

رسيدگي به 4 پرونده اختلاس در دادگستري خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون قضايي دادسراي عمومي و انقلاب بجنورد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون چهار فقره پرونده اختلاس به ارزش 5 ميليارد و 70 3 ميليون ريال در شعبه 1 0 1 جزايي كه ويژه رسيدگي به جرايم اختلاس و ارتشاء مديران و كاركنان دولت در استان خراسان شمالي است رسيدگي شده است. سيدحسين احمدي گليان افزود: در اين ارتباط 6 نفر دستگير و پرونده آنها مورد رسيدگي و صدور حكم قانوني قرارگرفته است.وي درباره احكام صادره اين پرونده ها خاطرنشان كرد: مجازات هايي همچون انفصال دائم از مشاغل دولتي، استرداد وجوه اختلاس شده بيت المال و پرداخت جزاي نقدي و حبسهاي طولاني و انفصال موقت براي متهمان اعمال و اجرا شده است.وي يادآور شد: به منظور كنترل فعاليتهاي مالي دستگاه هاي دولتي، ديوان محاسبات كشور به عنوان سازمان ناظر پس از احراز وقوع تخلف، مجازاتهايي مانند جبران ضرر و زيان وارده و مجازاتهاي اداري مانند توبيخ كتبي با درج در پرونده استخدامي تا انفصال دائم از خدمات دولتي را در نظر گرفته است.

احتمال بارش باران در اغلب نقاط خراسان رضوي

خراسان امروز: اداره كل هواشناسي خراسان رضوي از احتمال بارش باران براي امروز و فردا در اغلب نقاط استان خبر داد. اين اداره اعلام كرد؛ نقشه هاي پيش يابي بيانگرعبور سامانه كم ارتفاع از روي خراسان رضوي مي باشد كه با تغييرات فشار در سطح زمين همراه است. همچنين استان خراسان رضوي طي روز جاري تحت سامانه باران زايي قرار مي گيرد كه باعث بارندگي در روز سه شنبه در شمال استان و در روز چهارشنبه در بعضي نقاط استان خواهد شد.
همچنين بنا بر اعلام مركز اطلاعات راههاي استان، ديروز رانندگان عبوري ازمحورهاي درگز و سبزوار شاهد بارش باران در طول مسير بودند.بر اساس اين خبر، ديروز وجود مه در گردنه هاي گوجگي، مزداوند و ارتفاعات حد فاصل چناران و قوچان گزارش شده است.بر اساس اين اعلام هم اكنون در همه راههاي استان رفت و آمد به صورت عادي جريان دارد.
اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي، از تمامي رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي مواصلاتي استان را دارند، درخواست كرد: پيش از حركت از طريق شماره ارتباطي 1 4 1 از آخرين وضعيت مسير مورد نظر خود اطلاع يابند.

اطلاع رساني مسؤولان اولين حركت براي توسعه بشرويه

بشرويه- خبرنگار قدس: طي سالهاي گذشته به دليل مستقل نبودن ادارات بخش بشرويه به بهانه نداشتن مجوز لازم از سوي مسؤولان بالا دست، كار اطلاع رساني در اين منطقه به سختي انجام مي شد.
در آن زمان برخي از مسؤولان بخش انجام هر گونه مصاحبه يا پاسخگويي به خبرنگاران را در حيطه كاري خود، منوط به كسب مجوز مي دانستند.اين موضوع باعث مي شد تا مردم از آنچه پيرامون آنها مي گذشت، بدون اطلاع بمانند و پاسخگويي كمتري نيز صورت گيرد.اينك پس از ارتقاي بشرويه به شهرستان و از آنجايي كه خبرنگاران پل ارتباطي بين مردم و مسؤولان مي باشند و بايد نقطه نظرات و ديدگاههاي مردم را از طريق درج در مطبوعات به گوش مسؤولان برسانند، انتظار اين قشر(خبرنگاران) اطلاع رساني مسؤولان شهرستان از اقدامها و فعاليتهاي انجام گرفته براي توسعه شهرستان است تا بدين وسيله مردم نيز خود را براي حضور در تمام عرصه ها يار و مددكار مسؤولان بدانند.

توزيع 00 1 بخاري استاندارد در مدارس سرولايت

سرولايت- خبرنگارقدس: به منظور حذف بخاري هاي چكه اي و غيراستاندارد، جلوگيري از حوادث احتمالي و جايگزيني بخاريهاي استاندارد در مدارس 00 1 بخاري استاندارد در مدارس سرولايت توزيع شد.
مسؤول كارپردازي و خدمات آموزش و پرورش سرولايت در اين رابطه گفت: تاكنون يك سوم مدارس بخش به بخاري هاي استاندارد تجهيز شده اند كه اميدواريم بزودي ساير مدارس نيز به بخاري هاي استاندارد مجهز شوند.

بهره برداري از راه آسفالته 3 روستاي چناران

خراسان امروز: رئيس نمايندگي راه و ترابري شهرستان چناران از بهره برداري راه روستاهاي حسين آباد، اميرآباد و يك روستاي ديگرشهرستان چناران خبر داد.
ناصر خانزاده عنوان كرد: پروژه احداث و آسفالت راه سه روستا از سال 6 8 آغاز شده و همزمان با جشنهاي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بهره برداري رسمي از اين راه ها آغاز مي گردد.وي با بيان اينكه اين پروژه در طول سه كيلومتر از راههاي روستايي شهرستان چناران به اجرا درآمده است، اعتبار اختصاص يافته براي احداث اين راهها را دو ميليارد و چهارصد ميليون ريال اعلام كرد. وي اظهار داشت: با افتتاح اين پروژه 90 1 خانوار ساكن اين سه روستاي شهرستان چناران از راه ارتباطي مناسب برخوردارمي شوند.

هدف

فرماندار تأكيد كرد؛ تسريع در ساخت پروژه هاي ورزشي سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: فرماندار سبزوار امر به ورزش را امر به معروف دانست و خواستار توسعه و ترويج آن درجامعه شد.
علي اصغر عنابستاني در بازديد از روند ساخت فضاهاي ورزشي آموزش و پرورش شهرستان با بيان اين مطلب، بر تسريع در ساخت پروژه هاي ورزشي تأكيد كرد و گفت: برقراري پيوند بين دانش آموزان و ورزش بسياري از مشكلات فعلي جامعه ما را مرتفع خواهد كرد. وي بر سوق دادن بيشتر جوانان و نوجوانان به سمت ورزش تأكيد كرد. مدير آموزش و پرورش سبزوار نيز در اين مراسم اين بازديد را در راستاي اهميت به ورزش جوانان و نوجوانان دانست و گفت: اين مراسم از 2 پروژه ورزشي در حال احداث شامل مجتمع ورزشي شهيد چمران واقع در بولوار توحيد شهر و ميدان ورزشي در اردوگاه شهيد مطهري بازديد شد و مشكلات و موانع پروژه ها بررسي گرديد.مهندس قدرت ا... راه چمني افزود: در اين بازديد علاوه بر فرماندار، رئيس اداره تربيت بدني شهرستان، معاونت پرورشي و تربيت بدني و مسؤول تربيت بدني آموزشگاه هاي اين مديريت حضور داشتند.

رئيس هيأت جودو و كوراش خراسان شمالي انتخاب شد
بجنورد- خبرنگار قدس: مجمع هيأت جودو و كوراش خراسان شمالي با حضور دكتر اميني، نايب رئيس هيأت جودو و كوراش در سالن اجتماعات سازمان تربيت بدني خراسان شمالي تشكيل شد.
در اين جلسه مصيب سامانيان با كسب 5 1 رأي موافق براي مدت چهار سال به عنوان رئيس هيأت جودو و كوراش خراسان شمالي انتخاب گرديد.

معاون فرماندار مه ولات خواستار شد؛
توجه به ورزش حرفه اي، همگاني و ادارات
مه ولات- خبرنگار قدس: جلسه شوراي ورزش شهرستان مه ولات در محل دفتر معاونت فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
رجبي، معاون فرماندار مه ولات در اين جلسه با اشاره به اهميت ورزش و خدمات دولت نهم در اين عرصه گفت: احداث سالنهاي ورزشي سرپوشيده، استخر شنا و مجموعه هاي ورزشي روستايي حاكي از توجه دولت به امر ورزش است.وي همچنين خواستار توجه به ورزش در سه بخش حرفه اي، همگاني و ورزش ادارات شد.رجبي توجه به ورزش و نهادينه كردن فرهنگ ورزش را موجب سالم سازي جامعه خواند.

برگزاري پياده روي خانوادگي در جوين
جوين- خبرنگار قدس: به مناسبت فرا رسيدن سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران برنامه پياده روي خانوادگي در جوين برگزار مي شود.مسؤول تربيت بدني شهرستان جوين اعلام كرد: براي بهره مندي خانواده ها از ورزشهاي صبحگاهي و آشنايي آنان با دستاوردهاي دوران انقلاب، اين برنامه برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: اجراي اين برنامه ها، دوران انقلاب را در يادها تداعي مي كند.ابوالقاسم محمدي طول مسير اين برنامه پياده روي را از چهارراه جهاد كشاورزي تا ميدان حر كه حدود چهار كيلومتر مي باشد اعلام نمود. وي افزود: به 30 نفر از شركت كنندگان در اين پياده روي جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.

قهرماني تيم سنگنوردي خراسان شمالي در مسابقات كشوري

بجنورد- خبرنگار قدس: تيم سنگنوردي خراسان شمالي در مسابقات سنگنوردي قهرماني كشور كه در كرمان برگزار شد، در رده سني جوانان به مقام قهرماني دست يافت.سنگنوردان خراسان شمالي در اين مسابقات با مربيگري حسين پيل پا و سرپرستي محسن مجيدي حضور يافتند كه در بخش انفرادي مسابقات سورنا غلامي توانست مقام اول و مدال طلاي مسابقات را به خود اختصاص دهد.

خراسان شمالي، قهرمان مسابقات كوراش كشور شد
بجنورد- خبرنگار قدس: اولين دوره مسابقات كوراش قهرماني كشور با حضور 6 3 ورزشكار در قالب 0 1 تيم از استانهاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، قم و تهران برگزار شد كه در پايان تيم خراسان شمالي به مقام قهرماني رسيد.
اين دوره از مسابقات در وزنهاي 66 ، 3 7 ، 1 8 ، 90 و 90 + كيلو برگزار گرديد كه در وزن 66 كيلو دليريان، باغچقي و نجف قوي هيكل از خراسان شمالي، در وزن 3 7 كيلو علي فرزانه، باغچقي و قادري هر سه از خراسان شمالي، در وزن 1 8 كيلو، يزداني، صداقتي و وليزاده از خراسان شمالي و در 90 كيلو اكبري از تهران علي اكبري از خراسان شمالي و ميرزاپور از خراسان رضوي و در 90 + كيلو نيز ايوب حسني و نيكونژاد از خراسان شمالي و مرادي از خراسان رضوي به ترتيب نفرات اول تا سوم اين وزنها را به خود اختصاص دادند. گفتني است، نفرات اول و دوم به اردوي تيم ملي كه 2 1 بهمن ماه در تهران برگزار مي شود، دعوت شدند.
خبر ديگري حاكي است تيم خراسان شمالي به مسابقات اسكيت كه با حضور تيمهايي از خراسان رضوي، مازندران، خراسان شمالي، تبريز، قزوين و اصفهان در سه ماده 00 1 متر، 500 متر و 0 0 0 1 متر برگزار شد، اعزام گرديد. در اين مسابقات اعضاي تيم خراسان شمالي، متشكل از آقايان: شريفيان، وحداني، اسدي، پورطيبي و فيروزه اي بودند كه در پايان مسعود شريفيان توانست در ماده 00 1 متر مقام دوم را به خود اختصاص دهد.
 دوشنبه 7 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن