تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري مهم الربيعي و جليلي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نشست خبري مهم الربيعي و جليلي
وي افزود: در ديدار با رئيس جمهور احمدي نژاد درباره مسائل سياسي و امنيتي و اقتصادي ميان دو كشور ايران و عراق مسائلي را مطرح و پاسخ هاي روشني از رئيس جمهوري اسلامي ايران دريافت كرديم.
مشاور امنيت ملي عراق با اشاره به دريافت پاسخ روشن از رئيس جمهوري اسلامي ايران درباره مسائل مهم عراق از توافقي بزرگ ميان عراق و ايران در سفرش به تهران خبر داد

به گزارش مهر، دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران و موفق الربيعي مشاور امنيت ملي عراق در هتل استقلال تهران در كنفرانس خبري مشترك به سئوالات خبرنگاران را پاسخ گفتند.

موفق الربيعي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره دستاوردهاي سفرش به تهران و مسائل مطرح شده با رئيس جمهور و پاسخ وي به اين درخواستها گفت: ما با تفاهم بسيار بزرگي ايران را ترك مي‌كنيم چون مسائل مهم و بزرگي را در اين سفر و در مذاكرات خود مطرح كرده ايم و پاسخ‌هاي مثبت، محكم و مستدلي را دريافت نموديم.

وي افزود: در ديدار با رئيس جمهور احمدي نژاد درباره مسائل سياسي و امنيتي و اقتصادي ميان دو كشور ايران و عراق مسائلي را مطرح و پاسخ هاي روشني از رئيس جمهوري اسلامي ايران دريافت كرديم.

خبرنگاري از مشاور امنيت ملي عراق پرسيد چرا با وجود گذشت 6 سال از سقوط صدام و تروريست خواندن منافقين حتي از سوي اتحاديه اروپا و آمريكا دولت عراق آنها را محاكمه نمي‌كند و اعلام مي‌دارد تروريست‌ها مختارند به هر كشوري كه مي‌خواهند بروند، وي در پاسخ تصريح كرد: ما از 1/1/2009 اين پرونده را به دست گرفتيم قبل از آن پادگان اشرف به دست آمريكاييها اداره مي‌شد، اما از روزي كه در اختيار دولت عراق قرار گرفت طبق قانون و بلافاصله تصميم به بستن آن گرفتيم.

الربيعي افزود: در بين گروهك منافقين حاضر در پادگان اشرف كساني هستند كه دستشان به خون مردم عراق آغشته است ما اين افراد را براي محاكمه به دادگاههاي صالحه عراق خواهيم سپرد. همچنين دست برخي از اين افراد به خون مردم ايران نيز آغشته است كه آنها را طبق توافقنامه امنيتي در مورد آنها عمل مي‌كنيم ، البته اكثر آنها قبلا ابراز علاقه كرده اند كه داوطلبانه به ايران باز گردند كه ما در صدد آنيم تا مقدمات اين موضوع را فراهم آوريم.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر ميزان آمادگي نيروهاي عراقي براي به دست گرفتن امور عراق زودتر از موعد مقرر كه توسط رئيس جمهور جديد آمريكا اعلام شده است، گفت: ما تاكنون بيش از يك بار تاكيد كرده ايم كه عراق بيش از هر زماني ديگري آماده تحويل گرفتن مسائل داخلي خود است. ما حتي آمادگي آن را داريم كه زودتر از 16 ماه اعلام شده از سوي اوباما مسائل عراق را در دست بگيريم چون مردم عراق نيروهاي امنيتي و نظامي آن بيش ازهر زمان ديگر آمادگي پذيرش اين موضوع را دارند و هم اكنون بيش از 95 درصد اقدامات داخل عراق توسط مردم و نيروهاي مردمي انجام مي شود.

همچنين سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد روابط آينده ايران و آمريكا را با توجه به نگاه مثبت اوباما به ايران و عراق چگونه ارزيابي مي كنيم كه اين گونه پاسخ داد كه تاريخ روابط ايران و آمريكا بخصوص در 30 سال اخير تاريخي سرشار از فشارها، تهديدها و نگاه‌هاي خصمانه‌اي را از سوي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد: آنچه براي مردم ما مهم است اين است كه آمريكاييها چه تغييري در رويكردشان خواهند داشت و اين رويكرد آيا تغييري در عمل خواهد بود يا خير؟

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به فجايع اخير رژيم صهيونيستي غزه تصريح كرد: يكي دو ماه پس از انتخاب اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا جهان شاهد يكي از فجايع ترين وقايع تاريخ خود يعني نسل كشي و تروريسم به بدترين شكل ممكن در غزه بود در اين جنگ نابرابر شاهد بوديم كه صهيونيستها حتي از سلاحهاي كه در كنوانسيون‌هاي جهاني ممنوع اعلام شده بهره گرفته اند گرچه اين موضوع همزمان با مسئوليت اوباما نبود اما جهان اين انتظار را داشت كه اين فجايع با سكوت مواجه نشود.

جليلي افزود: مسئله ديگر موضوع عراق است و اينكه ملت عراق اعلام مي كند آمادگي بر عهده گرفتن مسئوليت ها را در عراق دارد، بنابراين اشغالگري ديگر نمي‌تواند هيچ توجيهي داشته باشد.

در ادامه اين نشست موفق الربيعي در پاسخ به اين سئوال كه نظر عراق درباره توافقات امنيتي با كشورهاي منطقه يا به خصوص بهره گيري از جمهوري اسلامي ايران در ايجاد امنيت داخلي خود چيست؟ گفت: دولت عراق معتقد است بايد به مقوله امنيت منطقه به عنوان يك كل نگريسته شود بنابراين ما حاضريم با تمامي كشورهاي همجوار وبخصوص ايران در بحث ايجاد امنيت همكاري كنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه پرسيد آيا تاكنون كشور ثالثي براي پذيرش منافقين حاضر در عراق اعلام آمادگي كرده است، يا خير خاطرنشان كرد: تمامي اقدامات لازم براي بستن پادگان اشرف را انجام داده ايم. مسئوليت امنيت داخل اين پادگان به طوركامل به نيروهاي عراقي واگذار شده و هيچ كس نمي تواند بدون اجازه نيروهاي عراقي وارد اين پادگان شده و يا از آن خارج شود.

مشاور امنيت ملي عراق ادامه داد: 914 نفر از افراد اين گروهك منافقين را ثبت نام كرده‌ايم كه عمدتا گذرنامه يا اقامت در يكي از كشورهاي خارج از عراق را دارند. درهمين زمينه بنده پس از بازگشت از ايران بلافاصله با 12 سفير به گفتگو خواهم نشست تا هر چه زودتر وضعيت اعضاي گروهك منافقين مشخص شود البته با كمك سازمان جهاني صليب سرخ در گذشته صدها نفر از اعضاي گروهك منافقين به آغوش خانواده‌هاي خود در ايران بازگشتند اما عراق در برابر منافقين حاضر در پادگان اشرف براساس مسئوليت‌هاي انساني خود برخورد خواهد كرد.

درادامه اين نشست همچنين سعيد جليلي درباره ايجاد امنيت پايدار در منطقه اظهار داشت: امنيت يك كل به هم پيوسته است كه هر چه بيشتر باشد ضريب امنيتي رشد موفق‌تري خواهد داشت. بنابراين ايران و عراق هر چه بيشتر در زمينه ايجاد امنيت همكاري كنند، هسته امنيت و همكاريهاي امنيتي در منطقه گسترش خواهد يافت كه ما نيز براي اين موضوع نهايت تلاش خود را به كار خواهيم بست.

الربيعي نيز درباره اين موضوع چنين گفت: دشمنان منطقه در حال توطئه عليه كشورهاي منطقه هستند و در تمامي اين كشورها حضور دارند، حال ما دولتها بايد سياست‌هاي امنيتي و دفاعي واحدي را داشته و كاري هماهنگ با كمك يكديگر در اين زمينه انجام دهيم.

وي اضافه كرد: امنيت كل منطقه بايد به عنوان مبحثي يك پارچه نگريسته شود و هيچ كشوري از اين قاعده مستثني نگردد. ما بايد همه كشورهاي منطقه را به صورت يك پارچه در نظر بگيريم و براي مقابله با اقدامات تروريستي گروهك ها كارهاي لازم را انجام دهيم. چرا كه تروريست ها نه مرزي مي شناسند و نه دين واحدي را قبول دارند. لذا بار ديگر تاكيد مي كنم كه بايد به دنبال شكل دهي يك منظومه امنيتي واحد براي كل منطقه باشيم.

مشاور امنيت ملي عراق در پايان در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره اينكه آيا عراق اجازه خواهد داد كه از خاك اين كشور براي اقدام عليه ساير كشورهاي منطقه بخصوص ايران سوءاستفاده شود، گفت: دولت عراق سعي خواهد كرد كه تمام مفاد توافقنامه خروج نيروهاي بيگانه از اين كشور را به طوركامل اجرا كند
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن