تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814781583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله امامى كاشانى با تاكيد بر وحدت كلمه:برخى سران كشورهاى اسلامى از وقايع اخير عبرت بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: آيت الله امامى كاشانى با تاكيد بر وحدت كلمه:برخى سران كشورهاى اسلامى از وقايع اخير عبرت بگيرند


سرويس فرهنگ و معارف-

آيت الله امامي كاشاني با اشاره به جنايت هاي جنگي رژيم صهيونيستي و همكاري برخي از كشورهاي عربي نادان با اين رژيم و تاكيد بر بيداري مردمي و عبرت گرفتن از حضور مردم تصريح كرد: همه اينها در حوادث اخير ذليل شدند و اين معناي آن است كه تاريخ دور مي زند و زمان روزي از دست قاتل درمي آيد و به دست حق مي رسد.

آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي نمازجمعه تهران يادآور شد: آقاي بوش هشت سال پيش در نطقي گفت مي خواهم ارتش آمريكا را از انزوا بيرون بياورم و در دنيا به آن اقتدار بدهم و هم چنين جنگ هاي صليبي و جنگ مسيحي و مسلمانان را مطرح كرد. همين دو حرف اهداف او را نشان مي داد اما بعد از هشت سال اتفاقي افتاد كه همه قدرتمندان بايد از آن درس بگيرند.

وي با طرح اين پرسش كه «بوش جز تحقير ملت آمريكا و خود و كوچك كردن ارتش چه كرد؟» افزود: قبل از آمدن بوش، در كشور ما كساني بودند كه مي گفتند آمريكا چنين و چنان است و حالت غربي داشتند. اما همه اين ها از بين رفت. آن چنان آمريكا عقب افتاد و سقوط كرد كه وقتي اوباما مي آيد، براي ورودش جشن مي گيرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمايت بوش از جانيان تاريخ يعني صهيونيست ها و عملكرد آمريكا در كشتار مردم عراق و افغانستان و رفتار آمريكايي ها در زندان هايي مانند ابوغريب و گوانتانامو، تصريح كرد: مردم دنيا عليه آمريكا بسيج شده اند و در دنيا همه شعار مرگ بر بوش سر مي دهند و بايد جرج بوش را بر آيينه اين جنايت ها ديد.

وي ادامه داد: بوش بايد خود را در آينه جناياتي ببيند كه در عراق، افغانستان، غزه و زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب اتفاق افتاد. اسرائيل غاصب هم در جنگ شش روزه كه به سه كشور مسلط شد، شعار از نيل تا فرات داد ولي زمان عوض شد، در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه آن خفت و ذلت را كشيد و همه دنيا از اين رژيم متنفر شدند و آن را لعن مي كنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه اسرائيل تمام جنايات جنگي مثل سلاح هاي ممنوعه، ايجاد محاصره و محدوديت هاي دارويي و غذايي، حمله به پير و جوان و كودك را مرتكب شد، خاطرنشان كرد: برخي كشورهاي عربي هم از آن ها حمايت كردند ولي زمان مي گذرد، اين گونه باقي نمي ماند و زمان از دست باطل بيرون مي آيد و به دست حق قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: به هر حال ما خوشحاليم كه اوباما در نطقش اعتراف كرد كه زمان عوض شده است؛ البته سياست ما بايد صبر باشد و نه مداهنه و هجوم. اگر مداهنه باشد با شخصيت و كيان نظام اسلامي نمي خواند و سياست هجوم هم به مصلحت كشور نيست. وي در همين زمينه ابراز اميدواري كرد كه صهيونيست ها چترشان را از كارخ سفيد كنار بكشند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه بايد از مرور زمان عبرت گرفت و سران كشورهاي اسلامي و ديگران بايد بفهمند مردم عوض شده اند، اين تغيير و تحولات را كليدي براي موفقيت و ترقي كشورها دانست و افزود: اين كه مهدي(عج) را صاحب الزمان مي خوانند؛ به همين معناست كه زمان تا آخر به دست ايشان كه همان «حق» است، خواهد افتاد. اميدواريم تاريخ حركت كند و به زودي دنيا به دست امام زمان (عج) بيافتد.

وي با اشاره به گذشت سي سال از پيروزي انقلاب يادآور شد: ببينيد در اين سي سال جمهوري اسلامي چه كرده است شخصيت آن زمان ايران و اكنون را ببينيد كه قابل مقايسه نيست. وظيفه ماست با وحدت كلمه، توجه به علم، درايت، تدبير، فكر، توحيد و دوري از شرك همه باهم پشت سر رهبري عادل و فقيهي جامع الشرايط نظام را به دست صاحبش امام عصر(عج) برسانيم.

بنابراين گزارش، آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نمازجمعه تهران نيز با تسليت شهادت امام سجاد(ع) گفت: صحيفه سجاديه را زبور آل محمد مي نامند، زبور كتابي است بسيار عالي كه بر قلب مبارك حضرت داوود نازل شده است در كتاب هاي آسماني حتي تورات و انجيل گرچه بدون شك تحريف شده است ولي بازهم احكام و حلال و حرام وجود دارد ولي در زبور مباحث عقلي، مناجات، تسبيح، تحميد و مباحثي درباره سير انسان به سوي خدا وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: داوود پيامبري خوش يمن بود زبور را مي خواند و همه موجودات حتي پرندگان جذب او مي شدند. در مورد حضرت سجاد هم روايات متعددي است. از جمله اين كه مي گويند او كلام خدا را زيبا مي خواند و پرجاذبه مناجات مي كرد. چه بسا كساني كه عبور مي كردند و صداي او را مي شنيدند مي ايستادند، لذت مي بردند و حتي از صداي خوش او به خود مي آمدند و با خدا نجوا مي كردند.

وي تصريح كرد: حضرت سجاد(ع) بعد از حادثه عاشورا، 35 سال زنده بود، آن حوادث را ديده بود و دلي پر از غصه و رنج داشت و در عصري پرخفقان مي خواست رسالت خود را ادا كند و اين رسالت را با عنوان تربيت جامعه ادا مي كند.

وي ادامه داد: در فراز به فراز صحيفه مي بينيم صلوات وجود دارد و اين تكيه بر رهبري آل محمد(ص) است. اين كتاب و فرازهايش گرچه معنوي و روحاني است ولي در عين حال از سير سياسي هم خالي نيست.

اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به بخش هايي از صحيفه سجاديه، گفت: در صحيفه آمده اگر انسان، حمد خدا را نكند، سقوط مي كند و حيوان مي شود. رازش اين است كه انسان اگر نعمت ها را حمد نكند، مقام، شهوات و طبيعت برايش اصالت پيدا مي كند و بيرون از طبيعت را نمي بيند. در تمام نعمت ها و حركت ها انسان بايد خدا را مالك و رب العالمين ببيند و از خدا كمك بگيرد. اين گونه است كه انسان رشد مي كند.

وي تاكيد كرد: اما اگر انسان در لذت ها فرو رفت و خدا را نديد، قامتش به اندازه طبيعت مي شود و ديگر آسمان و ماوراي خود حتي جهان را هم نمي بيند، بلكه خودش را مي بيند، در لذت غرق مي شود، از لذات معنوي بي بهره مي شود و زندگي اش تباه مي شود. انسان وقتي قيمت دارد كه هستي را مي فهمد گرچه خودش هم جزيي از هستي است.

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر آشنايي فرزندان با نماز به عنوان اصلي ترين راه سازندگي اخلاقي انسان، به تربيت خانوادگي صحيح فرزندان در خانه اشاره كرد و گفت: در خانه ها با دلالت، راهنمايي و نصيحت بايد فرزندان را به سمت نماز هدايت كرد و به آن ها گفت اين نماز است كه آينده آن ها را مي سازد. اگر انسان چنين نكند، از مرحله انسانيت خارج مي شود.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن