تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمرين خوب، فيلم ديدن


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تمرين خوب، فيلم ديدن
گروه فرهنگي هنري: برگزاري جلسات نمايش، نقد و بررسي فيلم هاي مطرح سينماي جهان در فرهنگسراي جهاد دانشگاهي بستر مناسبي براي علاقه مندان به هنر هفتم در مشهد است.

اين جلسات كه از حدود يك سال و نيم قبل پنج شنبه ها در آمفي تئاتر اين فرهنگسرا برگزار مي شود توانسته است مخاطباني را به خود جلب كند. در حال حاضر نمايش و نقد آثار برگزيده آلفرد هيچكاك در دوره اي با عنوان «مردي كه زياد مي دانست» در حال برگزاري است.

بر آن شديم در حاشيه يكي از اين جلسات در گزارشي از كم و كيف اين نشست ها، نظرات مخاطبان و برگزاركنندگان آن را جويا شويم. يكي از شركت كنندگان، خودش را بيگي و دانشجوي حقوق معرفي مي كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از اين برنامه فرهنگي چيست و چه تاثيري در رشد دانش سينمايي شما داشته است مي گويد: انتخاب فيلم ها بسيار خوب است و شكل گزينش فيلم ها را مي پسندم، چه حالا كه اين انتخاب بر اساس كارگردان است و چه پيش تر كه بر اساس ژانر بود و زمينه آشنايي شركت كنندگان را با مقوله ژانر و گونه هاي سينمايي فراهم مي كرد. وي مي گويد: از آن جا كه در مشهد اين گونه برنامه ها و نمايش فيلم كمتر است براي من فرصت مغتنمي است تا عصرهاي پنج شنبه خوبي را در اين مكان سپري كنم.

تلگردي يكي ديگر از مخاطبان اين برنامه به خبرنگار ما مي گويد: تقريبا از ابتداي اين نشست ها از شركت كنندگان آن بوده ام.

وي درباره متنوع نبودن منتقدان و كارشناسان برنامه مي گويد: به نظر من اين موضوع نمي تواند آسيب باشد چرا كه تعداد زيادي از شركت كنندگان در اين نشست ها نگاه جدي به بحث نقد فيلم ها ندارند به طوري كه حتي با اصطلاحات سينمايي نيز آشنا نيستند.

وي اضافه مي كند: به نظر من اين نشست ها شبيه يك كلاس آموزشي است كه معلم با طرح اطلاعات پايه و مقدماتي مي داند چگونه دانش آموزان خود را با مجموعه اي از مطالب همراه كند تا مخاطبان از سطوح مختلف بتوانند به نسبت از بحث ها بهره ببرند.

جلالي يكي ديگر از شركت كنندگان است كه به همراه پسرش در اين نشست ها شركت مي كند. وي مي گويد: حضور در اين جلسات نقش زيادي در رشد اطلاعات سينمايي ام داشته است. بايد در انتخاب فيلم ها آثار جديدتر نيز بيشتر مورد توجه قرار گيرند. وي مي افزايد: گاهي اوقات كارشناسان برنامه فضاي مناسبي را براي پرسش كنندگان ايجاد نمي كنند و اين باعث مي شود كه اگر كسي سوال يا صحبتي داشته باشد، به خاطر اين ذهنيت ها حرفش را مطرح نكند.

به سراغ مسئول اجرايي اين نشست ها مي رويم. وي به اهداف برگزاري اين برنامه اشاره و اولين هدف برگزاري اين برنامه را تمرين درست فيلم ديدن عنوان مي كند.

افخمي زاده اضافه مي كند: اين نشست ها به نظر تاكنون توانسته است ذائقه ديدن فيلم هاي ارزشمند به لحاظ فرم و محتوا و همچنين تجربه درست فيلم ديدن را در مخاطبان ايجاد كند.

افخمي زاده به مشكل نبود مخاطب يكدست در اين برنامه اشاره مي كند و مي گويد: مخاطبان اين برنامه از سنين مختلف و طيف ها و ذائقه هاي مختلف در اين نشست ها شركت مي كنند. اين مسئله باعث شده است تا انتخاب فيلم و شكل بحث هايي كه مطرح مي شود كار را كمي سخت كند. وي در خصوص رفع اين مشكل به خراسان مي گويد: براي ارتقاي سطح برنامه، طرح كارگاهي كردن و سطح بندي مخاطبان را در برنامه هاي بعدي طرح ريزي كرده ايم.

افشين پويان يكي از كارشناسان برنامه نيز در گفت و گو با خراسان به زبان مشترك شكل گرفته بين كارشناسان و مخاطبان برنامه ها اشاره و انعكاس مثبت آن را دليل موفقيت اين جلسات عنوان مي كند.

وي در مورد ثابت بودن منتقدان در اكثر جلسات نقد و بررسي مي گويد: اين درست است كه تنوع كمتري در حوزه كارشناسان و منتقدان برنامه وجود دارد، اما ما به خاطر آن كه از طرح مطالب تكراري جلوگيري كنيم بين خودمان تقسيم وظايف كرده ايم.

پويان در اين خصوص به كمبود منتقد خوب در مشهد اشاره و اضافه مي كند: برخي دوستان منتقد فقط مي توانند نقد نوشتاري ارائه دهند و در گفتار و بيان موضوعات دچار مشكل اند لذا وجود اين مسئله ما را با محدوديت مواجه كرده است.

وي مي گويد: ما در اين زمينه تجربه هايي داشته ايم و كساني كه اعلام آمادگي كردند، از حضور آن ها در قسمت نقد فيلم ها بهره برده ايم.

علي باقري يكي ديگر از كارشناسان برنامه به ضرورت سطح بندي كردن مخاطبان اشاره مي كند و مي گويد: اگر بخواهيم در ادامه راه، سطح اين نشست ها را افزايش دهيم چاره اي جز سطح بندي كردن مخاطبان بر اساس ميزان دانش و علاقه مندي آن ها نداريم.

وي مي گويد: طرح ديگري كه براي رشد اين نشست دنبال مي كنيم دعوت از نخبگان سينما در عرصه هاي مختلف است كه اميدواريم بتوانيم آن را هر چه زودتر عملي كنيم.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن