تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806920007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقاضا براي سرمايه‌‏گذاري خارجي در كشور افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: تقاضا براي سرمايه‌‏گذاري خارجي در كشور افزايش يافت
وزير امور خارجه:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير امور خارجه گفت: به دنبال طرح پيشنهادي رئيس‌‏جمهور در شوراي اجلاس دوحه و شوراي همكاري خليج‌‏فارس، به زودي گفت‌‏وگوها براي جذب سرمايه‌‏گذاري خارجي آغاز مي‌‏شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "دكتر منوچهر متكي" در همايش بررسي بحران اقتصادي غرب، فرصت‌‏ها و چالش‌‏هاي آن براي منطقه و ايران كه صبح امروز در جزيره كيش برگزار شد، اظهار داشت: امروز ايران در تعامل با كشورها بر اساس احترام متقابل عمل مي‌‏كند. موقعيت ايران حلقه اتصال شرق و غرب است كه مي‌‏تواند زمينه‌‏ساز سرمايه‌‏گذاري خارجي هم باشد.

وي افزود: حتماً ايران مي‌‏تواند در ايجاد و تقويت همكاري‌‏هاي بين حوزه خليج‌‏فارس و كشورهاي مشترك‌‏المنافع نقش مهمي را ايفا كند.

متكي با اشاره به سفر دبيركل شوراي همكاري خليج‌‏فارس در راستاي پيشنهاد محمود احمدي‌‏نژاد، رئيس جمهور در اجلاس اخير دوحه اظهار داشت: در سفر دبيركل شوراي همكاري خليج فارس راهكارهاي اجرايي براي امضاي موافقتنامه تجارت آزاد مورد بررسي قرار گرفت و به زودي گفت‌‏وگوها براي جذب سرمايه‌‏گذاري خارجي در حوزه خليج‌‏فارس آغاز مي‌‏شود.

وي با اشاره به تشكيل سازمان ملل و تشكيل برتون‌‏وودز اظهار داشت: با تشكيل نظام برتون‌‏وودز يكي از محوري‌‏ترين اصول منشور سازمان ملل در حالت اغما قرار گرفت، زيرا اين نظام با محور قرار دادن برتون‌‏وودز بر همه تصميم‌‏سازي‌‏ها تاثير گذاشت.

متكي با اشاره به بحران اقتصاد جهاني و تاثيرات آن بر ايران و ساير كشورها خاطر نشان كرد:‌ شرايط اقتصادي ايجاد شده پيش‌‏روي دولت قرار گرفته است و موجب شده تا دولت تصميم‌‏هاي خود را با جسارت بگيرد. شايد در گذشته دولت‌‏ها كمتر فرصت ورود به تصميم‌‏هاي تحول‌‏ُساز را داشته‌‏اند اما دولت نهم در اين زمينه مصمم است.

وي افزود:‌ در شرايط جديد اقتصادي دنيا دولت در نظر دارد با اتصال به ايرانيان در سراسر دنيا بر اساس منطق زمينه را براي حضور اين سرمايه‌‏ها در ايران فراهم كند.

متكي ادامه داد:‌ بحث تاثيرگذار اقتصاد ما بهاي نفت است. تحولات قابل توجهي در سال‌‏هاي اخير به وقوع پيوسته است و شرايط جديد اقتصادي در حوزه‌‏هاي مختلف از انرژي تا تجارت را شاهد بوديم و سرمايه‌‏گذاري و تخصيص منابع براي اجراي پروژه‌‏ها در داخل كشور در ماه‌‏هاي گذشته از شتاب بسيار خوبي برخوردار شده است.

وزير امور خارجه در عين حال به مشكل موجود در بازار كالاهاي ساخته شده اشاره كرد و عنوان داشت: با وجودي كه دولت مصمم به توسعه ميادين انرژي و تكميل پروژه‌‏هاي حوزه نفت است، اما مشكلي كه در بازار كالاهاي ساخته شده به دليل بحران اخير ايجاد وجود دارد اين است كه اين بحران بر قيمت كالاها تاثير بسياري گذاشته است. با اين حال دولت در تلاش است تا فاصله بين تجارت و توليد را كم كند.

وي با بيان اينكه مواردي در يك سال گذشته در دستور كميسيون‌‏هاي وزارت خارجه قرار داشت كه براي سرمايه‌‏گذاري خارجي با آنها وارد مذاكره شويم اما آنها تقاضاها را معطل مي‌‏كردند، گفت: پس از بروز بحران اقتصادي دنيا و در شش ماهه گذشته به سهولت مي‌‏بينيم كه پيشنهادها يكي پس از ديگري پذيرفته مي‌‏شوند و تقاضا براي سرمايه‌‏گذاري خارجي در كشور افزايش يافته است.

متكي ادامه داد: نكته مهمي كه بسياري از تحليل‌‏گران و صاحب‌‏نظران نيز بر آن تاكيد دارند اين است كه برخلاف جو ايجاد شده در سال‌‏هاي اخير كه ايران را در حلقه تحريم قرار داده ‌‏بودند، امروز مي‌‏بينيم كه حلقه تحريم ديگر كارساز نيست و ناكارآمدي آن به افراط رسيده است.

وي تاكيد كرد:‌‏ به همين دليل نيازمنديم در داخل كشور با نشاط و پرتلاش سرمايه‌‏گذاري خارجي تقويت شود تا مسير توليد و خودكفايي طي شود.

وزير امور خارجه تصريح كرد: كساني كه به صورت ويژه و هوشمندانه تحولات اخير را بررسي مي‌‏كنند روزي خواهند گفت كه علي‌‏رغم شرايط تحميل تحريم، دولت به خوبي ‌‏توانست آن را مديريت كند و حتي بازدهي اين مديريت در چارچوب‌‏هاي قالب ارائه براي بسياري از كشورها مهيا است.

وي با اشاره به واگذاري‌‏ها بر اساس سياست‌‏هاي كلي اصل 44 يادآور شد:‌ در حوزه واگذاري‌‏ها فكر مي‌‏كنيم به ميزاني كه بتوانيم مالكيت را توأمان مديريت كنيم، وارد عرصه خواهيم شد.

وزير امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه جمهوري‌‏اسلامي‌‏ايران طي 30 سال گذشته و سال‌‏هاي اخير سياست خارجي متين، منطقي و قابل دفاعي را در پيش گرفته است، گفت: اين سياست در عين حال عدالتخواهانه و حق‌‏طلبانه در جهت حفظ منافع ملت‌‏ها تعريف شده است. اگر روند سياست‌‏خارجي ايران را در 30 سال اخير در همين منطقه دنبال كنيد، به نمودار منطقي تعامل ايران دست مي‌‏ِيابيد كه نشان‌‏مي‌‏دهد در آن فرصت‌‏طلبي وجود نداشته است.

وي افزود:‌ ايران در مركزيت 15 كشور از استعمارگر تا مستعمر قرار داشته است. همواره ايران بخشي از حل بحران در منطقه بوده است؛ نه آنچنان كه تبليغ مي‌‏كردند كه ايران برخي از مشكلات منطقه بوده است.

او با اشاره به تلاش‌‏هاي ايران براي حل بحران لبنان خاطر نشان كرد: براي حل بحران لبنان كشورهاي مختلف‌‏فرمول‌‏هاي زيادي دادند، حتي رفتند در آن كشور اطراق كردند اما سرانجام بحران لبنان در قالب فرمول اجلاس چهارجانبه دوحه از سوي ايران مطرح شد و ما نشان داديم كه مواضع ايران برتر بوده است.

وزير امور خارجه همچنين گفت:‌ تجربه نشان داده اگر در جايي حرفي زديم كه بعداً معلوم شده سخن ما درست بوده، نبايد كساني از ما گله‌‏مند شوند.

متكي با بيان اينكه مي‌‏گويند كسي حق داشتن سلاح را ندارد، تاكيد كرد:‌‏ اولين حق طبيعي دولت‌‏ها داشتن سلاح است، مي‌‏خواهيد سگ‌‏ها را آزاد كنيد و سنگ‌‏ها را ببنديد؛ ما مي‌‏گوييم اين غلط است.

وي ادامه داد: شما كي هستيد كه از ينگه دنيا به منطقه ما مي‌‏آئيد و مي‌‏گوييد مي‌‏خواهيم اينجا را كنترل كنيم؛ آقاي بوش عصاره شكست آمريكا بعد از دوران جنگ سرد بود.

وزير امور خارجه با بيان اينكه امروز تكنولوژي و فناوري‌‏هاي پيشرفته، اطلاع‌‏رساني را در دنيا متفاوت كرده است، خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي ديگر نمي‌‏توان پشت درهاي بسته تصميم گرفت.

وي افزود: چهل سال است آمريكائي‌‏ها فكر مي‌‏كردند كه در دنيا با ناوهايشان با كشورها صحبت كنند. ما امروز مي‌‏گوييم اين دوران به سر آمده و ديگر اين عملكرد و تئوري كه برآمده از روحيه سلطه‌‏طلبي است، شكست خورده است.

متكي يادآور شد: ديگر آمريكائي‌‏ها نمي‌‏توانند با ناوهايشان سخن بگويند، زيرا كشورها به تعامل سازنده با يكديگر اعتقاد پيدا كرده‌‏اند.

انتهاي پيام//
 جمعه 4 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن