تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816612590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استان كرمانشاه در آستانه سفر دوم رييس جمهوري (قسمت دوم- پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استان كرمانشاه در آستانه سفر دوم رييس جمهوري (قسمت دوم- پاياني)
داخلي. سياسي. اقتصادي. اجتماعي. رييس جمهوري.

روز سه‌شنبه ‪ ۲۸‬آذرماه سال ‪ ۸۵‬مردم كرمانشاه شاهد ورود رييس جمهوري و هيات دولت به كرمانشاه بودند.

آن روز چه شور و چه شوقي در بين مردم اين خطه فرهنگي، تاريخي و مذهبي براي ديدار رييس جمهوري بوجود آمده بود.

مسوولان استان از ابتداي پارسال وعده آمدن رييس جمهوري به كرمانشاه را به مردم اين سامان مي‌دادند، اما هربار تاريخي را كه اعلام مي‌كردند، سفر انجام نمي‌شد.

يكبار اعلام شد در خرداد ماه بارديگر گفتند در مردادماه، يكبار ديگر در مهر ماه و سرانجام تاريخ آذرماه اعلام شد كه اين بار اين تاريخ عملي شد و مردم خونگرم و مهمان نواز كرمانشاه از ساعت شش صبح در مكانهايي در مسير حركت و محل سخنراني رييس جمهوري تجمع كرده بودند.

گزارش خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي در روز ‪ ۲۸‬آذرماه سال ‪ ۸۵‬حاكي از آن بود كه مردم انقلابي كرمانشاه كم‌نظيرترين استقبال مردمي رااز رييس جمهوري محبوب به نمايش گذاشتند.

مردم كرمانشاه از ميدان امام خميني (ره) ورودي شهر كرمانشاه تا محل ورزشگاه آزادي براي ديدار با رييس جمهوري تجمع كردند.

دكتر محمود احمدي نژاد، پس از ورود به كرمانشاه براي ديدار با مردم از فرودگاه خارج و در ميدان امام خميني (ره) ورودي شهر كرمانشاه با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

حضور مردم كرمانشاه در اطراف اين ميدان و مسير ورود رييس جمهوري به حدي بود كه رييس جمهوري محبوب مجبور به توقف شد و با پياده شدن از ماشين به ابراز احساسات مردم پاسخ گفت.

برخي از مردم نيز اين لحظه را مغتنم شمرده و ضمن خوش آمدگويي، نامه‌هاي خود را به رييس جمهوري تحويل دادند.

در مسير فرودگاه كرمانشاه تا ورزشگاه آزادي سيل جمعيت مردم كرمانشاه كه با شور و شوق براي ديدار با رييس جمهوري آمده‌اند، به چشم مي‌خورد.

حضور مردم در اين فاصله به حدي بود كه حركت وسايط نقيله حامل رييس جمهوري و هيات همراه به كندي صورت مي‌گرفت و از ساعت ‪ ۹‬صبح كه رييس جمهوري وارد كرمانشاه شد تا ساعت ‪ ۹/۵۰‬دقيقه هنوز اين فاصله ‪ ۱۰‬كيلومتري طي نشده و رييس جمهوري نتوانسته بود وارد ورزشگاه آزادي شود.

صدها پلاكارد خوشامدگويي در سطح شهر با مضامين رييس جمهوري محبوب به كرمانشاه گهواره تمدن خوشامدي، رييس جمهوري محبوب قدومت را به كرمانشاه گرامي مي‌داريم و ... در سطح شهر نصب شده است.

پرچم‌هاي مقدس جمهوري اسلامي در گوشه و كنار شهر به اهتزاز درآمده و تصاوير بنيانگذار جمهوري اسلامي، رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري در همه نقاط شهر به چشم مي‌خورد.

كرمانشاه امروز به‌رغم سرماي شديد هوا با حضور مردم مشتاق ديدار رييس جمهوري فضايي گرم پيدا كرده و مردم پير و جوان، كوچك و بزرگ بدون توجه به سرماي هوا در انتظار ديدن رييس جمهوري هستند.

در داخل ورزشگاه آزادي كرمانشاه موج جمعيت مشتاق ديدار با رييس جمهوري در حاليكه پرچم‌هاي كوچك و پلاكاردهايي خوش آمد گويي در دست دارند، بسيار ديدني است.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفتند: همه مردم ايران رييس جمهور را دوست دارند و ماهم چون رييس جمهوري محبوب را دوست داريم براي ديدن ايشان در اين محل تجمع كرده‌ايم.

آنان گفتند: ما از ساعت شش صبح در داخل ورزشگاه تجمع كرده‌ايم تا به رييس جمهوري بگوييم به شهر ما خوش آمدي.

يكي از شهروندان كرمانشاهي مستقر در ورزشگاه آزادي گفت: بسيار خوشحالم كه امروز رييس جمهوري محبوب را در كرمانشاه زيارت مي‌كنم.

وي افزود: حضور عالي‌ترين مقام اجرايي كشور در كرمانشاه منشا خير و بركت براي مردم اين استان جنگزده است.

به هر حال مردم كرمانشاه براي استقبالي گرم از رييس جمهوري بدون توجه به اينكه ديگر در ورزشگاه جايي براي حضور آنان نيست، همچنان در حال حركت به سمت ورزشگاه هستند.

رييس جمهوري به خاطر ازدحام بيش از حد مردم در مسير حركت وي و متوقف شدن وسيله نقليه حامل ايشان، سرانجام ساعت ‪ ۱۰‬صبح به ورزشگاه آزادي كرمانشاه رسيد و با مردم اين شهر مقاوم و استوار سخن گفت.

رييس جمهوري گفت: كرمانشاه درطول تاريخ، كانون جوشش، تمدن، فرهنگ، عشق ايثار و قهرماني بوده و بدون ترديد مردم كرمانشاه حق بزرگي بر گردن فرهنگ تمدن، استقلال و عظمت ايران زمين دارند.

دكتر محمود احمدي نژاد افزود: استان كرمانشاه در تمام تاريخ سرزمين ايران و بخصوص در دوران دفاع مقدس پرچمدار عزت و سرافرازي ملت ايران بوده است.

وي گفت: من افتخار دارم كه مقطعي از دوران دفاع مقدس را در اين استان و در بين مردم عزيز اين ديار زندگي كردم و شاهد رشادت، بزرگي و عظمت اين مردم بوده‌ام.

وي افزود: در جريان جنگ تحميلي بيش از يكهزارو ‪ ۲۰۰‬نقطه از شهركرمانشاه مورد هجوم و بمباران‌هاي وحشيانه و ددمنشانه دشمن بعثي قرار گرفت.

رييس جمهوري تصريح كرد: جنگ از استان كرمانشاه آغاز شد و به ملت ايران تحميل شد و در آخر هم عمليات مرصاد براي پاكسازي باقي مانده‌هاي دشمن متجاوز و وابستگان اجنبي در همين استان اتفاق افتاد.

احمدي نژاد گفت: مردم استان كرمانشاه همزمان در دو جبهه مشخص نبرد كردند و از كيان ايران، استقلال، عظمت و ايمان ملت ايران شجاعانه دفاع نمودند.

وي افزود: در جلسه دولت در كرمانشاه تصميمات مهمي براي اين استان خواهد گرفت كه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌كنم و برخي از آن‌ها را از اخبار دولت خواهيد شنيد.

رييس جمهوري گفت: توسعه فرودگاه، افزايش ظرفيت نيروگاه كرمانشاه به دو برابر، توسعه و نوسازي و مدرن كردن پالايشگاه كرمانشاه، توسعه دانشگاهها بويژه دانشگاه علوم پزشكي و ايجاد يك مجموعه بزرگ و مجهز و شايسته به نام دهكده المپيك براي ورزش جوانان اين استان از جمله اين تصميمات است.

سرانجام پس از سه روز اقامت رييس جمهوري در اين خطه و ديدار از تمام شهرستانهاي استان، در نشست استاني هيات دولت ‪ ۱۵۱‬مصوبه و ‪ ۱۲‬توافق نامه با پيش بيني ‪ ۶۵‬هزار ميليارد ريال براي عمران، توسعه و ايجاد اشتغال براي استان كرمانشاه تصويب شد كه امروز پس از گذشت دو سال شاهد بثمر رسيدن بخش عمده‌اي از اين مصوبه‌ها هستيم.

استاندار كرمانشاه مي‌گويد: بيش از ‪ ۹۰‬درصد از مصوبه‌هاي سفر سال ‪۸۵‬ رييس جمهوري به استان در چرخه اجرايي قرار گرفته است.

مجيد غفوري گفت: مصوبه‌هايي كه در دست اجرا هستند عمدتا مصوبه‌هاي بزرگ و مهم از جمله دهكده المپيك، پالايشگاه نفت، طرح توسعه نيروگاه بيستون و چند طرح بزرگ ديگر است كه عمليات اجرايي احداث دهكده المپيك در مهرماه سال گذشته شروع شد.

وي افزود: مهمترين مصوبه دولت در كرمانشاه احداث پالايشگاه با ظرفيت ‪۱۵۰‬ هزار بشكه در روز بود كه در سال جاري كلنگ اجرايي آن در زميني به مساحت ‪ ۵۸۰‬هكتار با حضور وزير نفت به زمين زده شد.

غفوري در خصوص وضعيت كارخانه خودروسازي كه از مصوبات مهم سفر اول رييس جمهوري است، گفت: پيگير اجرايي شدن مصوبه احداث كارخانه خودروسازي در كرمانشاه هستيم.

وي افزود: اين مصوبه‌ايي است كه خيلي زمان صرف تحقق آن شده اما تاكنون به نتيجه نرسيده است.

وي گفت: براساس مصوبه سفر مقرر شد كه ايران خودرو با مشاركت سازمان تامين اجتماعي اقدام به احداث كارخانه خودروسازي در كرمانشاه كند كه مذاكرات در خصوص نوع خودرو يكسال به درازا كشيد.

وي افزود: پس از اين مدت ساخت يك نوع "ون" رنو از اروپا پذيرفته شد و توافق شد كه ايران خودرو ‪ ۴۹‬درصد و تامين اجتماعي با ‪ ۵۱‬درصد سهم نسبت به احداث كارخانه اقدام كنند.

استاندار كرمانشاه اظهارداشت: دوماه پيش صورت جلسه نهايي شد و مديرعامل شركت انتخاب و محل كارخانه و ميزان سرمايه‌گذاري مشخص گرديد و حتي محل موقت انتخاب و قرار شد كار ساخت كارخانه در ‪ ۵۰‬هكتار از اراضي در جوار شهرك صنعتي فرامان شروع شود.

وي گفت: اما ايران خودرو دوباره اعلام كرد كه به قطعيت نرسيده و در هفته گذشته با تماس با وزير صنايع و معاون رييس جمهوري خواستار پي‌گيري براي اجرايي شدن اين مصوبه شدم.

استاندار كرمانشاه در خصوص اجرايي شدن مصوبه قطار شهري گفت: مدير عامل قطار شهري كرمانشاه انتخاب شده و ‪ ۸۰‬ميليارد ريال از محل تبصره ‪ ۱۳‬براي اجرايي شدن اين طرح اختصاص يافته است.

غفوري تصريح كرد: پروژه قطار شهري به طول ‪ ۱۳‬كيلومتر به صورت منوريل اجرا خواهد شد.

وي در خصوص تامين آب آشاميدني بلندمدت كرمانشاه گفت: تامين بلند مدت آب آشاميدني مردم شهر كرمانشاه از طريق سد گاوشان در لايحه بودجه سال ‪۸۸‬ ديده شده و حدود ‪ ۱۰۰‬ميليارد ريال اعتبار براي اجراي آن پيش بيني شده است.

وي اظهارداشت: مطالعات فاز دوم اين طرح به‌اتمام رسيده و به تاييد كميسيون ماده ‪ ۳۲‬نيز رسيده است.

استاندار كرمانشاه در خصوص عمليات اجرايي هفت سد قشلاق، جاميشان، كل كش كبوترلانه، هواسان، كيلانبر و شرفشاه كه از مصوبات سفر اول رييس جمهوري بود افزود: فاز يك مطالعات هفت سد انجام شد و فاز دوم مطالعات سد قشلاق در صحنه نيز امسال با پنج ميليارد ريال انجام شده كه اين سد در بودجه سال آينده داراي رديف اعتباري شده است.

غفوري گفت: اجرايي كردن ‪ ۶۵‬هزار ميليارد ريال مصوبه يك كار سنگين است كه به ثمر رساندن آن نياز به يك كار جمعي و تلاش همگاني دارد.

وي اظهارداشت: استان كرمانشاه يك استان توانمند از نظر كشاورزي است به گونه‌اي كه به تنهايي مي‌تواند ‪ ۱۰‬درصد نياز غذايي كشور را تامين كند.

استاندار كرمانشاه گفت: وجود سه واحد پتروشيمي، كارخانه‌هاي بزرگ توليد سيمان، كاشي، پالايشگاه نفت، ذوب آهن، نورد فولاد، لاستيك، كاغذ و غيره حاكي از توجه استان به صنعت است چرا كه اين صنايع نيازمند حفظ و توسعه كشاورزي صنعتي است.
 سه شنبه 1 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن