تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816138589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محاصره غزه و سكوت مسلمانان/بين‌الملل(15)رايزن ايران در قطر: آتش‌بس يك‌طرفه، شكست دوباره براي اسرائيل بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: محاصره غزه و سكوت مسلمانان/بين‌الملل(15)رايزن ايران در قطر: آتش‌بس يك‌طرفه، شكست دوباره براي اسرائيل بود
گروه بين‌الملل: اسرائيل به خيال خود مي‌خواست شكست در جنگ سي‌و‌سه روزه لبنان را با پيروزي در غزه جبران‌كند اما، اكنون مقاومت همه‌جانبه مردم غزه و اعلام آتش‌بس يك‌طرفه از سوي اسرائيل شكست دوباره اسرائيل و پيروزي مجاهدان فلسطيني را به جهانيان نشان داده‌است.
«محمد مهدي احمدي»* رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در قطر طي گفت‌و‌گوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: مقاومت 23 روزه مردم غزه ايمان و ايستادگي شرافتمندانه آنان را به تصوير كشيده و باعث عزت و افتخار امت اسلامي شده‌ و شهيد و مجروح‌شدن بي‌گناهان فلسطيني نيز ماهيت وحشيگرانه رژيم اسرائيل و حاميان اين رژيم را نمايان‌كرده‌است.

وي برگزاري نشست اخير سران عرب در «دوحه» براي بررسي جنايات‌ صهيونيسم در نوار غزه را اقدامي قابل‌تحسين و از ابتكارات بسيار خوب دولت قطر برشمرد و يادآور‌شد: اين نشست با بيانيه 10 ماده‌اي به پايان رسيد و غيبت برخي كشورهاي عربي نيز نتوانست در روند برگزاري آن خللي وارد‌كند؛ اين رويداد يكي از بهترين و اثر‌گذارترين نشست‌ها درباره فلسطين بود كه با گذشت زمان تأثير آن بيش از پيش نمايان خواهد‌شد.

موضع‌گيري احمدي نژاد در نشست دوحه مورد استقبال نخبگان عرب قرار‌گرفت

مدير پيشين اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در ادامه، سخن از مقاومت مجاهدان فلسطيني و حمايت از مردم مظلوم اين كشور را از ويژگي‌هاي بارز نشست دوحه عنوان‌كرد و با اشاره به سخنراني «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان در اين نشست گفت: حضور احمدي‌نژاد و موضع‌گيري‌ وي در اين رويداد، مورد استقبال مردم و نخبگان عرب قرار‌گرفت و سخنراني او در محكوميت جنايت‌هاي اسرائيل و حمايت از مسلمانان غزه تأثير بسزايي ميان حاضران برجاي گذاشت.

محمد مهدي احمدي به عدم حضور برخي كشورها همچون «عربستان» و «مصر» در نشست اخير سران عرب در دوحه اشاره‌ و يادآورشد: عدم حضور در اين نشست بين‌المللي بيانگر اين بود كه اين كشورها نسبت به سرنوشت مردم فلسطين بي‌تفاوت هستند و حاضران در اين نشست تأسف خود را نسبت به اين مسأله ابراز‌‌كردند.

رايزن فرهنگي ايران در قطر همچنين بر اين باور است كه عدم حضور برخي سران عرب در نشست دوحه به اعتبار آنان لطمه‌زده و تاريخ تمامي اين موضع‌گيري‌ها را ثبت خواهد‌كرد و آيندگان مي‌بينند كه چه كساني در شرايط حساس كنوني مدافع مظلومان بوده و چه كساني منافع مردم را رها‌كرده و منافع ظالمان را ترجيح‌دادند.

محمد مهدي احمدي با بيان‌ اين‌كه در پايان نشست دوحه فقط «موريتاني» و قطر موافقت خود را با به تعليق‌درآوردن روابط خود با اسرائيل اعلام‌كردند، اين حركت را امتيازي مهم براي اين دو كشور، اقدامي قابل‌قدرداني و بيانگر دغدغه آن‌ها نسبت به اوضاع غزه برشمرد و از عدم اتخاذ موضع‌گيري عملي ديگر كشورهاي حاضر در اين نشست در برابر اسرائيل اظهار تأسف‌كرد.

اين مسئول فرهنگي يادآورشد: انتظار مي‌رود تمامي كشورهاي اسلامي و غير اسلامي كه براي كرامت انساني ارزش قائل هستند با تحريم كالاهاي اسرائيلي و قطع رابطه با كشورهايي كه از كالاهاي اسرائيلي استفاده‌مي‌كنند، اين رژيم را عملاً با مشكل مواجه كرده و فقط به صدور بيانيه اكتفا‌نكنند؛ بلكه با تلاشي همه‌جانبه اسرائيل را در يك تحريم عملي قرار دهند.

بحران غزه اعتبار سازمان ملل را زير سؤال برده‌است

رايزن ايران در قطر معتقد‌است تهاجم وحشيانه اسرائيل در نوار غزه اعتبار سازمان ملل متحد و شوراي امنيت را به عنوان نهادهايي بين‌المللي و حافظ امنيت جهاني زير سؤال برده‌است؛ زيرا موضع‌گيري‌هاي اين سازمان‌ها در برابر اسرائيل نشان‌مي‌دهد، آن‌ها عملاً فاقد كارايي لازم بوده و دور از انتظارات افكار عمومي جهان ظاهر شده‌اند.

رايزن فرهنگي ايران در قطر همچنين به راهپيمايي‌ها و تظاهرات مردم جهان در محكوميت جنايت‌هاي اسرائيل اشاره‌ و اظهار‌كرد: مردم در سراسر جهان چه در كشورهاي اسلامي و چه غيراسلامي با برپايي تظاهرات گسترده، تنفر خود را نسبت به رژيم غاصب اسرائيل اعلام‌كردند و اين مسأله انزجار جهاني از اين رژيم نامشروع را براي همگان آشكار‌كرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد «قم» در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو به برنامه‌هاي مختلف دولت قطر به‌منظور محكوميت جنايت‌هاي اسرائيل و همدردي با مردم غزه اشاره‌كرد و گفت: اين كشور موضع‌گيري مناسبي در راستاي حمايت از مظلومان فلسطين اتخاذ كرده‌است و ارسال كمك‌هاي مادي به نوار غزه و گردهم‌آيي پانزده هزار نفره شهروندان و علماي قطري در باشگاه «فرهنگيان» اين كشور از جمله برنامه‌هاي قطر به‌منظور دفاع از بي‌گناهان فلسطيني بوده‌است.

احمدي افزود: رژيم صهيونيستي در ادامه نسل‌كشي فلسطينيان برآن است كه هولوكاست واقعي را در غزه رقم‌زده و جنايت‌هاي اين رژيم شبيه به جنايات «ديرياسين» و قتل‌عام مسلمانان در «حيفا» و اردوگاهاي «صبرا» و «شتيلا» است كه در ابعاد وسيع‌تر و در سكوت كامل جهان انجام‌‌مي‌شود.

رايزن فرهنگي ايران در قطر در ادامه با تأكيد بر اين‌كه در شرايط حساس كنوني مسئوليت مسلمانان در دفاع از مظلومان غزه را نبايد ناديده‌گرفت، تصريح‌كرد: امروز وحدت بيش از هر زماني مهم بوده و مسلمانان نبايد اجازه دهند دشمنان اسلام به‌ويژه صهيونيست‌ها به امت اسلام ضربه‌ بزنند؛ بلكه سرنوشت ديگر برادران مسلمان در گوشه و كنار جهان بايد براي آنان مهم باشد.

مسلمانان با حمايت از مظلومان غزه بزرگواري ديني خود را به جهانيان نشان‌دهند

مدير پيشين امور استان‌هاي وزارت ارشاد همچنين تأكيد‌كرد: اكنون واجب است جهان اسلام با حمايت از مظلومان غزه عزت، شرف و بزرگواري ديني خود را به جهانيان نشان‌دهد تا آنان بدانند مسلمانان نسبت به سرنوشت يكديگر احساس مسئوليت كرده و بي‌تفاوت نخواهند‌بود.

مدير پيشين امور مجلس سازمان اوقاف در ادامه تصريح‌كرد: امروز بر متفكران، صاحبان قلم، انديشمندان و علماي جهان اسلام واجب است كه مسأله غزه را جدي گرفته و در آيين‌هاي عبادي، محافل عمومي و عرصه‌هاي مطبوعاتي مردم را بيش از پيش از غيرمشروع‌بودن اسرائيل آگاه‌كنند تا زمينه مناسب براي نابودي كامل صهيونيسم در جهان فراهم‌شود.

وي در پايان تأكيد‌كرد: علماي جهان اسلام بايد با تبعيت از رهنمودها و عمل به پيام مقام معظم رهبري حضرت «آيت‌الله خامنه‌اي»(مدظله العالي) درباره جنايت‌هاي اسرائيل در نوار غزه، به همگان اعلام‌كنند كه ماهيت صهيونيسم ماهيتي ضدانساني و ضدمردمي است كه با وحدت همه‌جانبه مسلمانان بايد از بين‌برود.

*محمد مهدي احمدي در سال 1337 در «شاهرود» متولد‌شد و تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي‌ارشد رشته «الهيات و معارف اسلامي» دانشگاه تهران و مقطع دكتراي سطح خارج حوزه سپري كرد.

وي پيش از اين به عنوان مدير كل امور مجلس سازمان اوقاف و امور خيريه، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان‌هاي قم، «اراك» و «كهگيلويه و بويراحمد» و مدير كل امور استان‌هاي وزارت ارشاد مشغول فعاليت بوده‌است.

رايزن فرهنگي ايران در قطر تاكنون تأليفات متعددي را به رشته تحرير درآورده كه «توسعه فرهنگي از ديدگاه امام خميني(ره)» و كتابي تخصصي با عنوان «علم اصول» از جمله اين تأليفات است.

اين مسئول فرهنگي آثاري همچون «تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي»، «استصحاب»(حكومت يقين بر شك)» در اصول و از مباحث حقوق اسلامي را نيز در دست چاپ دارد.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن