تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805655345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشرفتهاي فناوري درتعاملات سياسي كشورها يك عامل تعيين كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيشرفتهاي فناوري درتعاملات سياسي كشورها يك عامل تعيين كننده است
رييس دفتر همكاريهاي فناوري رياست جمهوري با اشاره به اينكه دستاوردهاي پژوهشگران ايراني در زمينه هاي مختلف مانند توليد داروي ايدز و سلولهاي بنيادي در ديدارهاي سياسي جايگاه ويژه اي دارد، افزود: در تعاملات سياسي و روابط ديپلماتيك كشورها، بحث فناوري به عنوان يك عامل تعيين كننده مطرح است.


به گزارش روابط عمومي مركز رشد آي سي تي جهاد دانشگاهي (رويش) ، مهندس "حميد رضا اميري‌نيا" در نشست تخصصي انتقال فناوري، فرصت ها و چالش هاي فرارو كه روز دوشنبه با حضور جمعي از صاحب نظران نهادهاي پژوهشي و دانشگاهي برگزار شد، خاطر نشان كرد: رييس جمهور اكوادور در ديدار چندي پيش خود از ايران تصميم به درمان دهها بيمار ايدزي اكوادوري با داروي ايراني آيمود گرفته است.
اميري نيا با بيان اينكه فرهنگ‌ سازي براي توسعه و انتقال فناوري يك ضرورت براي توسعه كشور است، گفت: در هر زمينه‌اي كه در توسعه فناوري كشور به رشد و پيشرفت رسيده‌ايم، ابتدا در آن زمينه فرهنگ ‌سازي لازم صورت گرفته و زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي لازم براي توسعه آن فناوري فراهم شده است.
دكتر "سيد محمد فصيح" استاد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي نيز در اين نشست به بحث حقوق انتقال فناوري پرداخت و گفت: حقوق مالكيت فكري در راستاي بحث انتقال فناوري قرار مي‌گيرد و براي توسعه و انتقال فناوري، قوانين مالكيت فكري بايد متحول و به روز و كارآمد شود، چرا كه زيربناي اختراع، ابتكار، نوآوري و فناوري داشتن قانون مترقي در زمينه مالكيت فكري در كشور است.
اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي با تصريح بر اينكه هنوز در كشور متصدي انتقال تكنولوژي در كشور وجود ندارد، گفت: مطالعات بر روي كشورهاي مختلف و پيشرو در بحث انتقال تكنولوژي نشان مي‌دهد نهادهاي مختلف و كارآمدي در بحث انتقال فناوري در آن كشورها فعاليت مي‌كنند كه رياست شوراي حاكم بر اين مراكز را رييس جمهور بر عهده دارد، ولي در كشور ما چنين شورايي وجود ندارد تا رياست آن بر عهده رييس جمهور قرار گيرد.
دكتر "كوروش خسروي" رييس سابق پارك فناوري اصفهان و دبير چند دوره جشنواره كارآفريني شيخ بهايي درباره توسعه تكنولوژي، گفت: آنچه در سال گذشته در بحث توسعه و انتقال تكنولوژي در دنيا مطرح بوده موضوع انتقال تكنولوژي با شعار فناوري با همه براي همه" بوده است و براي تحقق اين شعار ميليون‌ها نفر در دنيا براي بهبود و توسعه يك تكنولوژي تلاش مي‌كنند.
دكتر خسروي با ارائه تجربياتي از شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان در توسعه و انتقال تكنولوژي گفت: جمعيت جوان و دانشگاهي كشور بزرگترين منبع نوآوري در كشور محسوب مي‌شود و بايد از ظرفيت‌هاي صنعتي و دانشگاهي براي توسعه و انتقال و فروش فناوري استفاده كنيم.
دبير ستاد نانو فناوري در ادامه اين نشست با تاكيد بر اينكه بايد ظرفيت‌ها و دانش لازم را براي جلب و جذب فناوري در كشور فراهم كنيم، گفت: بدون معرفت و دانش لازم و بدون فرهنگ‌ سازي براي توسعه فناوري، اصولاً امكان انتقال فناوري در زمينه‌هاي مختلف مشكل است.
دكتر "سعيد سركار"، موضوع انتقال فناوري را يك بحث فرا بخشي عنوان كرد و گفت: بايد همه دستگاه‌ها اعم از وزارت صنايع و علوم، قوه قضائيه، نهادهاي حامي سرمايه‌گذاري، مشاوره‌اي، فناوري در اين بحث فعال شوند.
رييس موسسه پژوهش و فناوري سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران، نيز با تاكيد بر نظام ملي نوآوري در كشور، اظهار داشت: توسعه نيروي انساني و انتقال فناوري از مباحث بسيار مهم زير مجموعه نظام ملي نوآوري در كشور است و بايد بحث انتقال فناوري در اين نظام جايگاه برجسته و شايسته‌اي داشته باشد، چرا كه از كاركردهاي يك نظام ملي نوآوري كارآمد، توسعه و انتقال فناوري است.
دكتر "حجت اله حاج حسيني" افزود: بايد نظام ملي نوآوري به گونه‌اي عمل كند كه با حمايت دولت هم انتقال فناوري از خارج به داخل صورت گيرد و هم از داخل به داخل و در سطح ملي انجام پذيرد.
همچنين در اين نشست، سردبير نشريه رشد فناوري و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس با تاكيد بر اين موضوع كه توسعه فناوري و انتقال فناوري زير بناي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور است، اظهار داشت: يكي از مهمترين موضوعات در بحث توسعه و انتقال فناوري درگير كردن مردم به اين موضوع اساسي در رشد و توسعه كشور است.
دكتر "جعفر توفيقي" بر توسعه كسب و كار در كشور اشاره كرد و گفت: يكي از راهكارهايي كه مي‌تواند به توسعه و انتقال بهتر و بيشتر فناوري در كشور بينجامد، حمايت و توسعه كسب و كارهايي است كه در آن‌ها مردم نقش اساسي دارند.
سردبير نشريه علمي و ترويجي رشد فناوري با اشاره به اينكه بيش از 6 ميليون اختراع در دنيا وجود دارد، گفت: 90 درصد اختراعاتي كه در دنيا صورت گرفته و به فناوري و محصول و ايجاد كسب و كار منجر شده است، مربوط به مردم است و تنها 10درصد اين اختراعات دولتي است.
پانزدهمين نشست تخصصي نشريه رشد فناوري با عنوان "انتقال فناوري؛ فرصت‌ها و چالش‌هاي فرارو" روز دوشنبه در مركز همكاري هاي فناوري رياست جمهوري برگزار شد.
نشريه رشد فناوري مركز رشد رويش هر شماره خود را به موضوع مرتبط با بحث فناوري اختصاص مي‌دهد كه محتواي آن نوآوري و كارآفريني است.
در اين نشست جمعي از مسئولين و مقامات دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري و ساير نهادهاي پژوهشي و دانشگاهي، چالش‌ها و ظرفيت‌هاي انتقال فناوري را در ابعاد ملي و بين‌المللي مورد بحث و بررسي قرار دادند.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن