تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817015103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي سازمان بورسشرايط بازگشايي نماد مخابرات اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: از سوي سازمان بورسشرايط بازگشايي نماد مخابرات اعلام شد
ايسنا - با گذشت دو ماه از برگزاري مجمع شركت مخابرات و تقسيم سود 130 ريالي مخابرات به صورت مشروط و بعد از تصويب استفساريه دولت، بازگشت مجدد شركت مخابرات به بازار سرمايه همچنان در گرو ابلاغ كتبي استفساريه دولت قرار دارد تا چشم سهامداران دوباره به شركت مخابرات روشن شود.
اميرحمزه مالمير ـ رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس آخرين وضعيت بازگشايي نماد مخابرات را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترين علت تاخير در بازگشايي نماد مخابرات موضوع استفساريه دولت است كه اخبار غير رسمي و شفاهي حاكي از آن است كه استفساريه تصويب شده ولي تاكنون به صورت كتبي به شركت مخابرات و سازمان بورس ابلاغ نشده است.
وي افزود: علاوه بر ابلاغ استفساريه دولت، پيش‌بيني عملكرد واقعي 6 ماهه و 9 ماهه شركت مخابرات بايد ارايه شود كه طبق گفته مسوولان شركت مخابرات صورت‌هاي مالي 6 ماهه حسابرسي شده و آماده ارايه است ولي تاكنون به سازمان بورس ارايه نشده است. وي خاطرنشان كرد: همچنين طبق قانون بايد گزارش 9 ماهه شركت نيز ارايه شود و شركت دو روز فرصت دارد تا گزارش 9 ماهه خود را ارايه كند ولي مشكلي از جهت ارايه گزارش شش و 9 ماهه وجود ندارد و زماني كه استفساريه ارايه شود بلافاصله نماد شركت بازگشايي خواهد شد.
به گفته مالمير زماني كه استفساريه دولت به صورت كتبي ابلاغ شود نماد شركت مخابرات براساس گزارش 6 ماهه و با فرمت سازمان بورس بازگشايي مي‌شود و ديگرمنتظر ارايه گزارش 9 ماهه نخواهيم ماند.
وي با اشاره به اينكه تاريخ دقيقي از زمان بازگشايي نماد شركت مخابرات نمي‌توان اعلام كرد گفت: سازمان بورس به دليل صلاح سهامداران جزء پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد تا نماد شركت مخابرات هر چه زودتر بازگشايي شود كه با توجه به اخبار غير رسمي مبني بر تصويب استفساريه و تعلق 13 تومان سود به سهامداران اميدواريم ابلاغيه ظرف اين هفته به سازمان و شركت مخابرات ابلاغ شود و پس از آن شركت مخابرات مجددا به بازار باز گردد.
نياز مخابرات به دو اتفاق
از سوي ديگر علي صالح‌آبادي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با توقف نماد شركت مخابرات توضيح داد: بر اساس قانون بودجه 40 درصد سود شركت مخابرات به دولت تعلق دارد كه در اين رابطه اين تفسير وجود دارد كه به همين نسبت نيز ديگر سهامداران بايد از سود ساليانه مخابرات منتفع شوند. صالح آبادي ادامه داد: اين موضوع بايد تفسير شود تا با دريافت مصوبه مجمع ساليانه مخابرات نماد آن مورد بازگشايي قرار گيرد اما هنوز مصوبه‌اي در اين رابطه دريافت نشده است.
صالح آبادي با بيان اينكه چنانچه دو رويداد در مورد شركت مخابرات رخ دهد چنين مشكلاتي ديگر بروز نخواهد كرد اظهار داشت: اول اينكه درقانون بودجه دولت نبايد بحث برداشت سود از شركت مخابرات توسط دولت مطرح شود كه اين موضوع به معاونت راهبردي رياست جمهوري اعلام شده است.
وي ادامه داد: از سوي ديگر سهام شركت مخابرات بايد به بخش خصوصي واگذار شود تا از شمول دولتي بودن آن خارج شود.
عضو شوراي عالي بورس بابيان اينكه وجود مشكلاتي در اطلاع رساني شركت‌هاي بزرگي مانند مخابرات وجود دارد گفت: باتوجه به برخورداري شركت مخابرات از 31 شركت تابعه، از اين شركت نمي‌توان انتظار داشت كه يك شبه اطلاع رساني آن متحول شود. وي ادامه داد: شركت‌هاي بورسي بايد اطلاعات شفاف بدهند و دراين رابطه سازمان و شركت بورس نهايت سعي خود را در اين باره كرده و خواهند كرد. صالح آبادي تصريح كرد: موضوع اطلاع رساني و بازگشايي نماد مخابرات فقط مربوط به سازمان و شركت بورس نيست و در اين باره بايد ديگر ارگان‌ها مانند سازمان حسابرسي به بازگشايي نماد مخابرات كمك كنند.
وي در خاتمه گفت: بازگشايي نماد مخابرات مربوط به شركت بورس است اما موضوع اطلاع رساني آن و بررسي اطلاعات به عهده سازمان بورس و اوراق بهادار است.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن