تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۲۶‬درصد آلودگي هواي تهران ناشي از دود موتورسيكلت هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۲۶‬درصد آلودگي هواي تهران ناشي از دود موتورسيكلت هاست
اجتماعي. هواي پاك. همايش
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: خودروهايي كه داراي استاندارد پايين تر از يورو ‪ ۲‬هستند و موتورسيكلت‌ها بيشترين سهم آلودگي هواي تهران را دارند، به طوري كه ‪ ۲۶‬درصد ميزان آلودگي هواي تهران ناشي از دود موتورسيكلت هاست.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، سيد جعفرتشكري هاشمي در همايش روز هواي پاك كه در مركز معاينه فني نيايش برگزار شد، افزود: سهم نسبتا زياد موتورسيكلت‌ها در آلودگي هواي تهران قابل تامل است و بايد هر چه زودتر براي از رده خارج كردن موتورسيكلت‌هاي فرسوده و ارتقاي سطح استاندارد اين نوع وسيله نقليه از سوي شركت‌هاي سازنده اقدام كرد.

وي با اشاره به اينكه معاينه فني خودرو يكي از راههاي كاهش آلودگي هواست، تصريح كرد: اين اقدام نقش مهمي در كاهش آلودگي هوا دارد ولي بهترين و مهمترين راهكار كاهش ترافيك، عدم استفاه از خودروهاي شخصي و توسعه حمل و نقل عمومي است.

تشكري هاشمي از ارايه لايحه به شوراي شهر در خصوص ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده خبر داد و گفت:اگر اين لايحه تصويب شود بر اساس آن از تردد خودروهاي فرسوده جلوگيري مي‌شود.

وي افزود: برخي از خودروهاي فرسوده با آلايندگي ‪ ۳۰‬تا ‪ ۱۰۰‬برابر خودروهاي استاندارد در شهر تردد مي‌كنند و باعث آلودگي هوا و مشكلات زيست محيطي مي شوند بنابراين بايد خروج اين قبيل خودروها در اولويت كاري مسوولان و متوليان امر قرار گيرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص معاينه فني اتوبوس‌هاي شركت واحد گفت: در حال حاضر حرف ما اين است كه اين اتوبوس‌ها فرسوده بوده و نبايد در ناوگان سرويس دهي كنند در حالي كه بايد اسقاط شده و از رده خارج شوند.

تشكري هاشمي خاطر نشان كرد: اتوبوس‌هايي كه هم اكنون در شهر تردد دارند بيش از ‪ ۱۵‬سال از سال ساخت آنها مي‌گذرد بنابراين تلاش مي‌كنيم با خريد اتوبوس‌هاي دو كابين خارجي بخشي از كمبودهاي موجود در اين بخش را بر طرف كنيم.

به گفته وي، شهرداري تهران برنامه ريزي براي ورود تدريجي، ‪ ۹۰۰‬دستگاه از اين اتوبوس‌ها را در دستور كار قرار داده كه تاكنون دو مرحله از آنها وارد چرخه حمل و نقل درون شهري تهران شده است.

معاون شهردار تهران با انتقاد از روش‌هاي كوتاه مدت و زودبازده در حل مشكلاتي همچون ترافيك و آلودگي هوا افزود : توسعه خطوط مترو اگرچه راه حلي كوتاه مدت نيست ولي يكي از بهترين راهكارها در كاهش آلودگي هواي تهران و ترافيك است.

تشكري هاشمي يادآور شد: در كنار توسعه خطوط مترو، راهكارهاي كوتاه مدتي همچون توسعه خطوط تندرو اتوبوسراني هم در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد كه استفاده از اين راهكار در زمان كوتاه مي‌تواند زمينه حل معضل ترافيك و كاهش آلودگي هوا را فراهم كند.

وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد مديريت واحد براي حل معضل ترافيك تهران افزود : اگر مديريت واحد شكل گيرد ديگر شاهد تداخل در تصميم‌گيري ها نخواهيم بود بنابراين مي‌توان با برنامه ريزي درست معضل ترافيك را حل كرد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به روز بودن مراكز معاينه فني شهرداري گفت: استاندارد معاينه فني در تهران با استانداردهاي اروپا يكسان است و در آنها مجهزترين امكانات معاينه فني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن