تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807239092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون شهردار تهران خبرداد: ارايه لايحه‌اي براي ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده مديرعامل معاينه فني: برخي مسؤولان فراموش مي‌كنند كه اگزوست خودرو به سمت منزلشان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون شهردار تهران خبرداد: ارايه لايحه‌اي براي ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده مديرعامل معاينه فني: برخي مسؤولان فراموش مي‌كنند كه اگزوست خودرو به سمت منزلشان است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - محيط زيست

معاون ترافيك شهردار تهران از ارايه لايحه‌اي به شوراي شهر تهران خبر داد كه در صورت تصويب نهايي تردد خودروهاي فرسوده در تهران ممنوع مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس تشكري هاشمي در مراسم روز هواي پاك كه در مركز معاينه فني نيايش برگزار شد، با بيان اين كه خودروهايي كه داراي استاندارد پايين‌تر از يورو 2 هستند و موتورسيكلت‌ها بيشترين سهم آلودگي هواي تهران را دارند، افزود: بايد تدبير جدي براي ارتقاي استاندارد ساخت داخل، خروج خودروهاي فرسوده و ساماندهي موتورسيكلت‌ها صورت گيرد.

وي با اشاره به سهم 26 درصدي موتورسيكلت‌ها در آلودگي هواي تهران گفت: اين رقم بسيار قابل تامل بوده و بايد براي خروج موتورسيكلت‌هاي فرسوده و ارتقاي استاندارد توليد اين وسايل نيز اقدامات جدي صورت گيرد.

وي با بيان اين كه معاينه فني خودروها يكي از راهكارهاي كاهش آلودگي هواست گفت: اگرچه معاينه فني خودروها مي‌تواند نقش مهمي در كاهش آلودگي هوا داشته باشد اما مهمترين راهكار و راه حل كاهش ترافيك، كاهش استفاه از خودروهاي شخصي و در نتيجه كاهش آلودگي هوا، توسعه حمل و نقل عمومي و ايجاد شبكه‌اي منسجم و كارآمد است كه متاسفانه تاكنون ابزار ايجاد اين شبكه به طور كامل فراهم نشده است.

وي همچنين از ارائه لايحه‌اي به شوراي شهر در خصوص ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده خبر داد و گفت : لايحه‌اي به شورا ارائه شده است كه بر اساس آن ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده به تصويب برسد كه اميدواريم با اين كار آن چه قانونگذار در برنامه توسعه دوم، سوم و چهارم پيش‌بيني كرده محقق شود و خودروهاي فرسوده ديگر در سطح شهر تهران تردد نكنند.

تشكري هاشمي تصريح كرد: اين منصفانه نيست كه خودروهاي فرسوده با آلايندگي 30 تا 100 برابر خودروهاي استاندارد در شهر تردد كنند و سبب آلودگي هوا و مشكلات زيست‌محيطي براي شهر شوند، به همين دليل همه مسؤولان بايد خروج اين خودروها را در اولويت كاري خود قرار دهند.

معاون شهردار تهران در مورد اتوبوس‌هاي فرسوده نيز گفت: متاسفانه به دليل كمبود ناوگان ، اتوبوس هايي در شهر تردد مي كنند كه 15 سال از عمرشان مي گذرد، اين اتوبوس ها نيز بايد هرچه سريع تر از رده خارج شده و كاملا اسقاط شوند و به همين دليل در تلاشيم تا با ورود اتوبوس هاي دو كابين بخشي از كمبودهاي موجود را جبران كرده و اين امكان را فراهم كنيم تا اتوبوس هاي فرسوده از سيستم حمل و نقل عمومي شهر تهران خارج شوند كه در اين راستا تا سقف 900 دستگاه اتوبوس دو كابين استاندارد در حال ورود به تهران است.

وي با انتقاد از اين كه متاسفانه ما همواره به روش هاي كوتاه مدت و زودبازده در حل مشكلاتي مانند ترافيك و آلودگي هوا توجه داشته ايم ، افزود : توسعه خطوط مترو اگرچه راه حلي كوتاه مدت محسوب نمي شود ، اما بهترين وسيله حمل و نقل عمومي و يكي از راهكارهاي اصلي كاهش ترافيك و آلودگي هواست كه به طور جد بايد به آن توجه شود .

معاون شهردار تهران در ادامه با تاكيد بر ضرورت ايجاد مديريت واحد براي حل معضل ترافيك ، افزود : اگر مديريت واحدي شكل گيرد ديگر شاهد تداخل و تعدد تصميم گيري ها نخواهيم بود و مي توانيم با برنامه‌ريزي در كوتاه ترين زمان ممكن معضل ترافيك را حل كنيم .

به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه استاندارد معاينه فني در تهران با استانداردهاي اروپا برابري مي كند ، گفت : در كمتر شهري در كشورمان مانند تهران از به روزترين و مجهزترين امكانات معاينه فني استفاده مي شود و در واقع ما بهترين شرايط را براي معاينه فني خودروها و كاهش آلودگي هوا در اختيار داريم.

تشكري هاشمي درادامه با تشكر از همكاري و همياري شهروندان براي دريافت برگه معاينه فني و همچنين زحمات كاركنان اين مراكز گفت : صف هاي طولاني كه در مقابل مراكز معلينه فني شكل گرفته است ، نشان مي دهد خدماتي را كه بايد در طي سال انجام مي داديم در چند روز در حال شكل گيري است ، اما در هر حال گرفتن برگه معاينه فني از سوي شهروندان نشان از تعهد اجتماعي آنان دارد و اميدواريم مسئولان نيزبراي حل معضل آلودگي هوا و ترافيك مشاركت و همكاري لازم را با يكديگر داشته باشند زيرا اين معضل بدون هماهنگي همه مسئولان و ارگان ها و نهادها امكان پذير نخواهد بود.

وي در عين حال گفت: بسياري از خودروهاي توليدي در كشور كه تيراژ انبوهي دارند از استانداردهاي زيست‌محيطي پاييني برخوردارند.

به گزارش ايسنا، مهندس نوروزي، مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران نيز در اين جلسه گفت: آلودگي هوا مساله اي است كه سلامتي و جان همه ما را به خطر مي اندازد و ربطي به مسائل جناحي و سياسي ندارد به همين دليل لازم است كه همه مسئولان براي حل اين معضل همه تلاش خود را به كار گيرند و خودروسازان نيز خود را در مقابل خودروهايي كه توليد مي كنند و آلودگي هاي ناشي از آن مسئول بدانند.

وي ادامه داد : هنگامي كه ما با خودروي شخصي خود از خانه خارج مي شويم ، آلودگي كه از اگزوست خودرويمان خارج مي‌شود به سمت منزل خودمان است كه اين امر را برخي مسؤولان فراموش مي‌كنند.

نوروزي با استقبال از ورود خودروسازان به موضوع معاينه فني گفت: اين امر مسؤوليت اجتماعي خودروسازان است. از سوي ديگر بايد معاينه فني با حفظ كيفيت انجام شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن