تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798680962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب؛بنيادهاي معرفت‌شناسي در غرب و تشيع


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معرفي كتاب؛بنيادهاي معرفت‌شناسي در غرب و تشيع
از پرسشهايي كه دولت نهم در سالهاي گذشته با آن مواجه بوده، تبيين مباني تئوريك آن بوده است. كتاب "بنيادهاي معرفت‌شناسي در غرب و تشيع؛ جستارهايي در شناخت فلسفه دولت مدرن و دولت اسلامي" كه به عنوان ضميمه فصلنامه تخصصي نامه دولت اسلامي شماره 51 از سوي مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري انتشار يافته، از اين منظر ميتواند مورد توجه واقع شود.

مجموعه مقالات و انديشه هاي آيت الله جوادي آملي، داوود مهدوي زادگان، دكتر جميله علم الهدي، دكتر مظفر نامدار، حجت الاسلام دكتر صادق لاريجاني، دكتر رضا داوري اردكاني و حجت الاسلام دكتر احمد رهدار و تني چند از محققان خميرمايه كتابي شده است با عنوان "بنيادهاي معرفت‌شناسي در غرب و تشيع؛ جستارهايي در شناخت فلسفه دولت مدرن و دولت اسلامي" كه شايد يكي از جدي ترين و جديدترين تلاشها در اين زمينه باشد.

اين كتاب از سوي مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري با همكاري مؤسسه مطالعات و تحقيقات اسلامي فتوح قم در 432 صفحه منتشر شده است.

مقاله "امكانها و استعدادهاي حكومت اسلامي در اداره جهان" ( تأملات فلسفي – عرفاني آيت الله جوادي آملي در نامه تاريخي امام خميني (ره) به گورباچف) تأليف نفيسه فاضلي نيا تبيين يكي از موضوعات مهم مورد نظر اين كتاب را برعهده گرفته است.

هم چنين حجت الاسلام دكتر صادق لاريجاني با عنوان "مباني مشروع حكومتها" و دكتر رضا داوري اردكاني با عنوان "سنت، توسعه و تجدد" به ارائه مقاله پرداخته‌اند.

"مدرنيزاسيون تفكيكي؛ جستارهايي در شرايط مقدور و شرايط مطلوب توسعه بومي" اثر حجت الاسلام دكتر احمد رهدار، "مباني مؤلفه هاي تجدد و تصرف عرفاني و مراتب ظهور سياست و نظام متعاليه در انقلاب اسلامي؛ سيري در انديشه امام خميني (ره )" از سوي مجتبي زارعي، "در آمدي بر فلسفه عقلانيت تمدني؛ الگوي استعلايي از تأسيس تمدن ديني" به قلم حجت الاسلام ذبيح الله نعيميان از مقالات ديگر اين كتاب به شمار مي‌روند.

دكتر داوود مهدوي زادگان مقاله اي با عنوان "بنيادهاي عقلانيت در انديشه شيعي و مدرن" را تأليف كرده است.

"فراتر از دموكراسي؛ تأملي در مبادي و آثار عقلانيت مدرن و عقل اسلامي در تفسير و اداره جهان" عنوان مقاله اي از دكتر جميله علم الهدي به شمار مي‌رود.

"انقلاب اسلامي، حكمت آرمان خواهي و بايسته هاي نظام شناخت عقلاني سياست در عرصه پساسكولار و پساغربگرايي" به قلم دكتر مظفر نامدار مقاله اي ديگر در اين كتاب به شمار مي‌رود.

"نقد مباني و غايات نظام تجدد ابراهيم صادقي، سرشت و جايگاه عقل در فلسفه غرب و حكمت شيعي و نقش آن در مهندسي نظام سياسي" اثر حجت الاسلام مهدي ابوطالبي از ديگر مقالات هستند.

حجت‌الاسلام رضا رمضان نرگسي مقاله اي با عنوان "فلسفه استكمالي انقلاب اسلامي؛ سير تكاملي جامعه ايران در سايه مكتب تشيع در مواجه با غرب مدرن"، همچنين مقاله اي از سيد مرتضي آويني با عنوان "تأملاتي در چيستي حكومت فرزانگان"، "منطق صعود و نزول مقام و موضع فلسفه سياسي در اسلام و غرب" از سوي حجت الاسلام ابوذر مظاهري تأليف شده اند.

"مدرنيته و استعدادهاي نهاد مرجعيت شيعي در راهبري ملت در توسعه بومي" به قلم حجت الاسلام دكتر احمد رهدار، "ترازهاي تفكر شيعي در برابر مدرنيته و مدرنيزاسيون با تأكيد بر جامعه ايراني" به قلم مصطفي امه طلب و همچنين "نقش مباني فكري فلسفي علامه طباطبايي در مواجهه با مباني فكري مدرنيته" اثر محمد بهمني از ديگر مقالات اين كتاب محسوب مي شوند.

در ادامه اين كتاب عليرضا جوادزاده مقاله اي با عنوان "ديدگاه جريان مشروعه خواه حوزه نجف نسبت به غرب" مجتبي كاظمي با عنوان "تراز فرهنگ عمومي در توسعه بومي؛ سيري در مباني انتظام اخلاقي جامعه در انديشه سيد جمال الدين اسد آبادي" و راضيه زارعي نيز مقاله اي با عنوان "انقلاب اسلامي، گذر از معرفت شناسي تجربي؛ (گزارش و نقد كتاب "ايران، انقلاب به نام خدا") آمده است.

غرب و هراس بنيادين نوشته نفيسه فاضلي نيا، درباره كتاب "آينده اسلام سياسي" نوشته حسين وظيفه عالي نيز ديگر مقالات درج شده در اين كتاب هستند.

نظرات كاربران:
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن