تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820379816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه ها
ادعاي مقامات آمريكايي در باره همكاري ايران با القاعده !
تلاش مقامات آمريكايي براي متهم ساختن ايران به رابطه با اعضاي شبكه تروريستي القاعده وارد مرحله تازه اي شد. وزارت خزانه داري آمريكا چهار فرد مظنون به عضويت در شبكه القاعده از جمله سعد بن لادن پسر بن لادن را به جرم آنچه ارتباط با ايران خواند مورد تحريم مالي قرار داد. اين وزارت خانه ادعا كرد : « پسر بن لادن و سه متهم ديگر از داخل ايران فعاليت هاي شبكه تروريستي القاعده را هدايت كرده و حتي برخي از آنها با دولت جمهوري اسلامي در ارتباط بوده اند! » استوارت لوي معاون امور تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خارجه آمريكا با طرح اين ادعاها افزود : « دارايي هاي مالي اين افراد در آمريكا مسدود شده و از اين پس شهروندان آمريكايي حق معامله مالي با اين چهار تن را ندارند. » اين تصميمات براساس فرمان اجرايي جرج بوش رئيس جمهور آمريكا كه آخرين روزهاي خود را در كاخ سفيد مي گذراند گرفته شده است . به ادعاي مقامات آمريكايي اين افراد در سال 82 در ايران دستگير و تحت بازداشت خانگي قرار گرفتند اما گمان مي رود كه پسر بن لادن در شهريور سال جاري ايران را ترك كرده است . در بيانيه وزارت خزانه داري آمريكا ادعا شده است : « پسر بن لادن عضوي از يك گروه كوچك القاعده است كه فعاليت هاي اين سازمان تروريستي را از ايران هدايت مي كرد و در اتخاذ تصميماتي كليدي نقش داشت . » در همين حال مايكل مك كونل مدير اطلاعات ملي آمريكا در يك كنفرانس خبري در پاسخ به سئوالي درباره پسر بن لادن مدعي شد : « وي اكنون ايران را ترك كرده و احتمالا در پاكستان به سر مي برد. »
هاله اسفندياري در ضيافت شام اوباما
مجله آمريكايي « فارين پاليسي » گزارش داد « باراك اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا اواخر پنج شنبه شب در يك ضيافت شام ميزبان جمع كوچكي از كارشناسان امور سياست خارجي از جمله هاله اسفندياري بود. » اين مجله با « مخفيانه » خواندن ضيافت رئيس جمهور آينده آمريكا نوشت : « يك گروه منتخب از كارشناسان سياست خارجي كه اغلب آنها جزو محققان امور خاورميانه و جنوب آسيا بودند به دعوت « لي هميلتون » عضو سابق كنگره از اينديانا و رئيس مركز تحقيقاتي « وودرو ويلسون » واشنگتن در ساختمان « رونالد ريگان » گردهم آمدند و شام را با رئيس جمهور منتخب آمريكا صرف كردند. براساس اين گزارش هاله اسفندياري عضو موسسه وودرو ويلسون كه سال گذشته به اتهام اقدام عليه امنيت ملي در ايران دستگير و براي چند ماه در زندان به سر برد يكي از شركت كنندگان در ضيافت شام اوباما بود . هرچند محتواي مذاكرات طرح شده بين حدود 10 فرد شركت كننده در ضيافت شام اوباما علني نشده اما گفته مي شود اين نشست بر روي مباحث مربوط به خاورميانه و ارائه راهكارهايي به اوباما براي مقابله با مشكلات احتمالي در اين خصوص متمركز بوده است . در اين ضيافت شام كه چند ساعت به طول انجاميد به جز اسفندياري اشخاصي همچون « احمد رشيد » يك ژورناليست پاكستاني و « سامانتا پاور » دوست و مشاور سياست خارجي اوباما از دانشگاه هاروارد نيز حضور داشتند. به علاوه « رام امانوئل » رئيس كاركنان كاخ سفيد و عضو تيم انتقالي اوباما يكي از شركت كنندگان در اين ضيافت بود. گفتني است لي هميلتون ـ سازمان دهنده اين ضيافت ـ ارتباط نزديكي با اوباما دارد و اغلب افراد نزديك به وي در پست هاي كليدي تيم سياست خارجي اوباما مشغول به كار شده اند.
اعلام شكست قطعي تهديد و تحريم عليه ايران
يك روزنامه آمريكايي سياست تهديد و تحريم واشنگتن و هم پيمانان آن را در قبال برنامه هسته اي تهران شكست خورده دانست و بر لزوم گفتگوي بدون پيش شرط آمريكا با ايران به عنوان يك كشور جدي با غرور با نفوذ و با فرهنگ و تاريخ غني تاكيد كرد. روزنامه اينترنشنال هرالد تريبون نوشت : يك چيز مشترك در سه مشكل سخت پيش روي « باراك اوباما » رئيس جمهوري آمريكا يعني اشاعه هسته اي جنگ درعراق و اوضاع در افغانستان وجود دارد و آن ايران است . « ويليام لورز » « توماس پيكرينگ » و « جيم والش » نويسندگان اين مطلب خاطر نشان كرده اند : هر سه اين مشكلات در اصل خاصيت حل ديپلماتيك را دارند اما تنها در صورتي كه ما آن را يكبار امتحان كنيم . موفقيت درهر يك از اين سه مشكل بدون تعامل جدي با ايران ممكن نخواهد شد. در ادامه اين مطلب آمده است : ما هماهنگ كردن و تركيب سياستها را در اين سه چالش امنيتي با يك راهبرد ديپلماتيك منطقه اي كه ايران را در برمي گيرد پيشنهاد مي دهيم . به عقيده نويسندگان آمريكا بايد به دنبال باز كردن باب گفتگوهاي بدون پيش شرط با ايران باشد. در موضوع هسته اي لورز پيكرينگ و والش پيشنهاد مي دهند كه آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن برنامه اي را ارائه دهند كه بر اساس آن برنامه كنوني غني سازي ايران به عنوان يك برنامه چند مليتي تحت نظارت و راستي آزمايي شدت يافته بين المللي بار ديگر سازماندهي شود. در ادامه اين مطلب آمده است : تحريمها و تهديدها در وادار كردن ايران جهت توقف برنامه هسته اي آن شكست خورده اند و حتي با وجود مشكلات اخير اقتصادي ايران بعيد است كه به خودي خود چنين كاري را انجام دهند. ايران تعداد سانتريفيوژهاي خود را طي سه سال گذشته كه تحت تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل بوده از رقم 9 به 5 هزار افزايش داده است . اين باور كه كشور پرغروري همچون ايران به سادگي همه سانتريفيوژهاي خود را برچيند تفكر بيهوده اي است . به عقيده نويسندگان توافق براي گزينه غني سازي چند مليتي به تضمين بيشتر درباره فعاليتهاي هسته اي ايران منجر خواهد شد و راه را براي مذاكرات جدي با ايران درباره ديگر مسائل حائز اهميت با آمريكا باز مي كند. هرالد تريبون افزوده است : در مورد عراق و افغانستان تعامل مستقيم آمريكا با ايران و ديگر بازيگران كليدي منطقه اي و بين المللي از جمله سازمان ملل ـ در صورتي كه آمريكا به كاهش سطح نيروهاي خود و برقراري ثبات براي اين كشورهاي جنگ زده اميدوار باشد ـ الزامي خواهد بود. اين روند هم بايد واقعا چند مليتي باشد و نمي توان آن را به عنوان ابتكار عمل ديگر و صرف آمريكا دانست .
پاپ در صدد توسعه تبليغ مسيحيت در ايران
پاپ بنديكت شانزدهم خواستار افزايش تبليغات مسيحيت ايراني در قالب امور خيريه شد. به گزارش سايت « فردا » نمايندگان كليساي كاتوليك ايران در ديدار روز جمعه خود با پاپ بنديكت شانزدهم دستورالعمل اولويت هاي كاري سال جديد ميلادي خود را دريافت كردند. در اين ديدار كه در كليساي واتيكان برگزار شده بود پاپ از نمايندگان ايراني خود به خاطر استقامت و پشتكار در برابر آنچه شرايط دشوار و تاسف آور(!) خواند سپاسگزاري نمود. عاليترين مقام مسيحيت كاتوليك در اين ديدار از اسقف هاي ايراني خواست تا ضمن در نظر گرفتن غناي فرهنگ و تمدن ايران بر حجم تبليغات خود افزوده و بر محوريت گفت و گوي آزاد در محلات تهران و ساير شهرها برنامه ريزي سال جديد خود را استوار كنند. پاپ همچنين در اين ديدار بر افزايش فعاليت هاي خيريه كليساي كاتوليك براي گسترش محبوبيت اين نهاد در ميان ايرانيان تاكيد نموده و تشكيل كليساهاي خانگي را از كم هزينه ترين راه ها براي مبشرين مسيحي دانست . اين در حالي است كه در سال جاري نيز فعاليت تبليغاتي مسيحيت ايراني به شدت رونق گرفت . افزايش برنامه هاي تلويزيون فارسي زبان مسيحيت راه اندازي تعداد زيادي سايت وبلاگ و اتاق گفتگو از نمونه هاي اين تلاش برنامه ريزي شده محسوب مي شود كه با توجه به ديدار اخير اسقف هاي ايراني با پاپ بنديكت شانزدهم به نظر مي رسد اين روند سير صعودي به خود خواهد گرفت .
رمزي كلارك : چاره اي جز تغيير نظام سلطه آمريكا نيست
دادستان اسبق آمريكا با بيان اينكه دولت اين كشور بيشترين هزينه را در زمينه ساخت تسليحات نظامي مي كند گفت : نظام فعلي آمريكا بايد تغيير كند و اين نمي شود مگر آنكه هزينه ساخت تسليحات نظامي كاهش يابد. رمزي كلارك دادستان اسبق آمريكا در كنفرانس حمايت از مقاومت كه در بيروت برگزار شد ضمن تشكر از كساني كه چنين همايشي را ترتيب داده اند اظهار داشت : ما بايد همواره ظلمي را كه در طول ساليان گذشته و خصوصا " از سال 1948 به بعد بر مردم مظلوم فلسطين وارد شد مدنظر داشته باشيم و بايد تاريخ تلخ زندگي فلسطينيان را به ياد داشته باشيم . رمزي كلارك ضمن يادآوري برخي اقدامات نظامي آمريكا عليه كشورهاي مختلف اظهار داشت : من 19 ساله بودم كه آمريكا به كره حمله كرد و در اين جنگ 4 تا 5 ميليون نفر را در زمان كمي به كشتن داد . وي با يادآوري جنگ هاي ويتنام و جنگ جهاني دوم كه ميليون ها نفر از مردم جهان در آن كشته شدند گفت : كشور من از دموكراسي حرف مي زند اما انتخابات مبتني بر دموكراسي را كه نمونه آن در غزه اتفاق افتاد برنمي تابد و شاهد هستيم كه اين دولت مردمي را زير بمب باران هاي شديد قرار مي دهند. وي به نمونه حمله آمريكا به عراق اشاره كرد و گفت : در عراق وضع از همه جا بدتر است كه شاهديم ميليونها انسان بي گناه در اين جنگ كشته شده اند. رمزي كلارك جنايت اسرائيل در اردوگاه هاي صبرا و شتيلا را نمونه بارز تراتژدي و ظلم دانست و بر اقدام براي جلوگيري از تكرار اين جنايت ها تاكيد كرد. دادستان اسبق آمريكا با اشاره به اينكه دولت اين كشور نزديك به سه دهه از شاه ديكتاتور ايران حمايت كرد و اجازه نداد تا ملت ايران روي آزادي و دموكراسي را در آن زمان ببينند افزود : امروز هم آمريكا بيشترين هزينه را بر روي تسليحات نظامي خود مي كند و امروز شاهديم كه ميلياردها دلار از سوي اين كشور براي ساخت و تست نسل هاي مختلف از بمب هاي اتمي سرمايه گذاري مي شود. رمزي كلارك خاطرنشان كرد : نظام آمريكايي بايد تغيير كند و ما معتقديم كه يكي از راههاي تغيير در اين سيستم اين است كه هزينه ساخت و استفاده از تسليحات نظامي كاهش يابد.
تجمع صهيونيست ها منافقين و همجنس گرايان مقابل سفارت ايران در لندن
تعدادي از طرفداران رژيم صهيونيستي در مقابل سفارت ايران در لندن تظاهرات كردند. اين تجمع كه حاضران كم تعداد آن موجب انگشت نما شدنش از سوي عابران شده بودند توسط اعضاي بنياد صهيونيسم سازماندهي شده بود و علاوه بر اعضاي اين بنياد تعدادي از ضد انقلاب هاي مقيم انگليس از جمله وابستگان به گروهك تروريستي منافقين و همجنس گرايان در آن شركت داشتند. تظاهركنندگان شعارهايي به هواداري از جنايات اسراييل در غزه و همچنين عليه حزب الله لبنان و حماس سر مي دادند.
زوددويچه سايتونگ : دوران حكومت بوش ; سالهاي تباه شده
يك روزنامه آلماني در مطلبي با برشمردن خطاهاي بي شمار بوش در هشت سال رياستش بر كاخ سفيد دوران حكومت وي بر آمريكا را سالهاي بر باد رفته و تباه شده ارزيابي كرد. روزنامه « زوددويچه سايتونگ » در مطلبي در اين باره به قلم « ريمر كلوور » با اشاره به اتمام هشت سال رياست جمهوري بوش بر آمريكا نوشت : بوش بعد از گذشت هشت سال كاري را انجام مي دهد كه خيلي از آمريكاييها پيش از اين منتظر آن بودند; وي كاخ سفيد را ترك مي كند. نويسنده در ادامه با تاكيد بر اينكه تنها 28 درصد شهروندان آمريكايي در حال حاضر از وجود چنين رئيس جمهوري ابراز خرسندي مي كنند اظهار داشت : ريچارد نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا نيز كه با ننگ و خفت و بي آبرويي كاخ سفيد را ترك كرد با 27 درصد رضايتمندي از حكومتش خيلي ارزيابي بدتري از بوش نداشت . نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب با اشاره به اينكه در اصل هيچ كس نمي تواند بگويد كه آمريكا بعد از دوران حكومت بوش بهتر از پيش شد اظهار داشت : بوش كشور آمريكا را در جنگ غير ضروري عراق وارد كرد كه حدود 4 هزار تلفات در سربازان آمريكايي به جا گذاشت . نويسنده در ادامه به كاهش اعتبار آمريكا در دوران حكومت بوش اشاره كرده و افزود : بوش قانون اساسي آمريكا را نيز تضعيف كرد و با سو استفاده از قدرت و بدون حكم قانوني به تلفنها و ايميلهاي شهروندان نظارت مي كرد. وي ثروتمندان آمريكايي را با هداياي مالياتي بدعادت كرده و به فقرا بي توجهي مي كرد. وي افزود : بوش فجايع و خسارات وارده به محيط زيست را به راحتي تكذيب مي كرد.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن