تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820916266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
مدير گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت:
رشته هاي كارداني علوم پزشكي از دفترچه كنكور 88 حذف شد

گروه آزمون وسنجش : مدير دفتر گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از حذف كليه رشته هاي كارداني به استثناي رشته هاي بهداشت حرفه اي، بهداشت محيط و فوريت هاي پزشكي از دفترچه كنكور88 خبر داد.
دكتر سيد امير محسن ضيايي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به پذيرش دانشجو در رشته كارداني فوريت هاي پزشكي از طريق كنكور، تصريح كرد: البته پذيرش دانشجو در اين رشته به دو روش كنكور و بومي در دانشگاه هاي علوم پزشكي انجام مي شود.
وي با اشاره به حذف رشته هاي كارداني در دفترچه كنكور 88، گفت: پذيرش متقاضيان تحصيل در رشته هاي كارداني كه كنكور آنها حذف شده است بر اساس اعلام نياز دانشگاه ها و شيوه نامه پذيرش، انجام مي شود، بر اين اساس اين افراد به نوعي متعهد به خدمت در اين محلها هستند.
دكتر ضيايي از ايجاد رشته بهداشت عمومي در مقطع كارشناسي خبر داد و افزود: پذيرش مقطع كارداني اين رشته از طريق دانشگاه هاي علوم پزشكي انجام مي شود.
وي با اشاره به ارتقاي رشته كارداني مدارك پزشكي به كارشناسي مديريت اطلاعات و سلامت، اظهار كرد: البته اين ارتقا در محتواي رشته هم انجام شده است كه به نوعي به روز كردن رشته مورد نظر است.
مدير كل دفتر گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت در عين حال خاطرنشان كرد: سطح رشته مدارك پزشكي در راستاي جذب داوطلبان بهتر و متناسب با نيازهاي جامعه ارتقا يافته است، همچنين در اين راستا عرصه وسيعي براي بازار كار آنها ايجاد خواهد شد.

ايجاد دو دانشكده جديد در دانشگاه سمنان

گروه آزمون وسنجش : با تصويب هيات امناي دانشگاه هاي منطقه البرز جنوبي با ايجاد دو دانشكده جديد در دانشگاه سمنان موافقت شد.
به گزارش ايسنا، علي خيرالدين رييس دانشگاه سمنان، گفت: با توجه به قابليتهاي بسيار قوي در گروه هاي آموزشي مهندسي شيمي، اقتصاد و مديريت اين دانشگاه، طرحي مطالعاتي جهت بررسي اين موضوع در دستور كار اين دانشگاه قرار گرفت و حاصل اين طرح، پيشنهاد ارتقاي گروه هاي آموزشي نامبرده به دانشكده بود كه اين پيشنهاد مورد موافقت هيات امناي دانشگاههاي منطقه البرز جنوبي قرار گرفت.
وي افزود: بر اين اساس با ايجاد دانشكده هاي مهندسي شيمي، نفت وگاز با 6 گروه آموزشي طراحي فرآيندهاي نفت، فرآيندهاي گاز، پليمر، صنايع شيميايي معدني، مديريت انرژي، پتروشيمي و دانشكده اقتصاد و مديريت با 6 گروه آموزشي اقتصاد، مديريت بازرگاني، مديريت صنعتي، مديريت دولتي، مديريت كسب و كاركوچك و حسابداري در دانشگاه سمنان موافقت شد.
اين در حاليست كه فعاليتهاي آموزشي دانشگاه سمنان خصوصا در بخش توسعه تحصيلات تكميلي به موازات فعاليتهاي پژوهشي و خصوصا فعاليتهاي عمراني اين دانشگاه رشد چشمگيري داشته است.
دكتر خيرالدين افزود: اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته هاي دكتري مهندسي شيمي با گرايش جداسازي و دكتري حرفه اي دامپزشكي وهمچنين ايجاد دو دانشكده جديد از دستاوردهاي اخير دانشگاه سمنان در توسعه فعاليتهاي آموزشي بوده است. رييس دانشگاه سمنان در خاتمه، گفت: در حال حاضر دانشگاه سمنان با 12 دانشكده،20 رشته دكتري، 41 رشته كارشناسي ارشد، 43 رشته كارشناسي و2 رشته كارداني و داراي حدودا 8400 دانشجو است.

معاون آموزشي دانشگاه شريف خبرداد :
پذيرش دانشجويان به صورت همتراز انجام شود

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزشي دانشگاه صنعتي شريف همچنين با اشاره به سه شيوه پيشنهاد شده جهت پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد در سه سطح Research (تحقيق، پژوهش و گذراندن پايان نامه)، Course(گذراندن واحد درسي) و Research Course (تلفيقي از انجام فعايت تحقيقاتي و گذراندن واحد)، گفت: سياست وزارت علوم دراين زمينه بايد به گونه اي باشد كه اين سه شيوه از نظر نظام آموزشي كشور به صورت همتراز لحاظ شود تا مصرف كننده و داوطلب به انتخاب خود يكي از شيوه ها را انتخاب كند.
دكترعلي مقداري در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه هريك از اين شيوه ها داراي مزاياي خاص خود است و هيچ يك بر ديگري ارجحيت ندارد، تاكيد كرد: نگاه جامعه به ويژه آموزش عالي به اين شيوه ها نبايد به صورت درجه بندي شده باشد.
وي تصريح كرد: در واقع نبايد تلقي شود كسي كه وارد مقطع كارشناسي ارشد به شيوه آموزشي مي شود تنبل است يا برعكس. بلكه هر سه شيوه بايد به صورت همتراز لحاظ شود. همانگونه كه به تحصيلكرده هاي ايراني در خارج از كشور نيز كه از يكي از اين شيوه ها فارغ التحصيل شده اند با اين نگرش در ايران نگاه نمي شود.
وي با بيان اينكه نمي توانيم براي اشتغال يا استخدام فارغ التحصيلان اين شيوه ها تعيين تكليف كنيم، تصريح كرد: اين مباحث را بايد به بازار مصرف كننده واگذار كرد تا بر اساس نياز خود، فارغ التحصيلان را جذب كنند و در واقع آيين نامه ها نبايد حالت خط كشي شده به خود بگيرند.
وي در ادامه با اشاره به اجراي اين سه شيوه در دانشگاه هاي كشورهاي بزرگ دنيا، گفت: اين شيوه ها مي توانند پاسخگوي نيازهاي متنوع سازمان ها و ارگان هاي مختلف باشند كه در اين راستا آموزش عالي بايد متناسب با نيازهاي داوطلبان خود شرايط لازم را ايجاد كند و بحث اشتغال را به بازار مصرف واگذار كند. دكتر مقداري در پايان با بيان اينكه فارغ التحصيلان هر كدام از اين شيوه ها مي توانند از هر كجاي دنيا پذيرش گرفته و ادامه تحصيل دهند، گفت: در ايران نيز بايد اين موضوع در آيين نامه لحاظ شود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران:
ادغام دو دانشگاه تهران و علوم پزشكي به وضعيت درمان لطمه مي زند

گروه آزمون وسنجش : رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ارتقاي جايگاه دانشگاه تهران در مجامع علمي و بين المللي در صورت ادغام دانشگاههاي تهران و علوم پزشكي تهران، گفت: 4 ميليون نفر از مردم تهران زير پوشش 16 بيمارستان درماني اين دانشگاه هستند و تلفيق دو دانشگاه به وضعيت درمان لطمه وارد مي سازد.
دكتر باقر لاريجاني در گفت وگو با ايسنا منطقه علوم پزشكي تهران، خاطر نشان كرد: دو دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران هر كدام مسووليت خاص خود را داشته و با حفظ جايگاه فعلي به فعاليت و همكاري با يكديگر ادامه مي دهند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران در خاتمه اظهار كرد: با گسترش همكاري هاي بين بخشي و امضاي تفاهم نامه هاي همكاري و ايجاد بخش هاي ضروري در دو حوزه اساتيد و دانشجويان، هر دو دانشگاه مي توانند ضمن ارتقاي جايگاه بين المللي، به وظايف و مسئوليت هاي خود عمل كنند.

دانشگاه تهران با دانشگاه روسي و قرقيزي تفاهم نامه همكاري امضا كرد

گروه آزمون وسنجش : در ديداري كه هيات دانشگاهي قرقيزي با رييس دانشگاه تهران داشتند دو طرف ضمن بررسي زمينه هاي همكاري دانشگاهي تفاهم نامه همكاري امضا كردند.
به گزارش ايسنا، در اين ديدار كه رييس پرديس دانشكده هاي فني، رييس دانشكده اقتصاد، رييس دانشكده زبان ها و ادبيات خارجي و مدير كل روابط بين المللي و دانشگاهي نيز حضور داشتند، دكتر رهبر رييس دانشگاه تهران به معرفي دانشگاه تهران پرداخت. وي تربيت كادر علمي براي ساير دانشگاه هاي كشور، توليد علم و حل مسائل جامعه را از ماموريت هاي دانشگاه تهران عنوان كرد و گفت: دانشگاه تهران دانشگاه جامعي است كه مي تواند در زمينه هاي تبادل استاد و دانشجو، كارهاي پژوهشي مشترك و تاسيس رشته هاي جديد در دو دانشگاه و گسترش رشته هاي زبان فارسي و روسي با دانشگاه قرقيزي همكاري داشته باشد. پروفسور ولاديمير نيفاديئف سرپرست اين گروه نيز با ابراز خرسندي از حضور در دانشگاه تهران به معرفي دانشگاه متبوع خود پرداخت و علاقمندي اين دانشگاه را براي گسترش همكاريهاي دو دانشگاه اعلام كرد. وي همچنين از رييس دانشگاه تهران براي ديدار از قرقيزستان و دانشگاه روسي قرقيزي و اسلاوي دعوت به عمل آورد. در پايان اين ديدار تفاهم نامه همكاري بين دو دانشگاه از سوي روساي دو دانشگاه به امضا رسيد. گفتني است اين هيات ديدارهايي نيز از پرديس دانشكده هاي فني و دانشكده اقتصاد خواهند داشت. يادآور مي شود، دانشگاه روسي قرقيزي و اسلاوي پس از فروپاشي شوروي سابق و در سال 1993 راه اندازي شده است و داراي 8 دانشكده با 11 هزار دانشجوست كه تا مقاطع فوق دكترا در اين دانشگاه تحصيل مي كنند. در دانشكده روابط بين الملل اين دانشگاه زبان فارسي به عنوان زبان دوم تدريس مي شود. همچنين اين دانشگاه داراي مركز ايران شناسي است كه با همكاري سفارت ايران در قرقيزستان راه اندازي شده است.

پرديس دانشگاه هاي غيرانتفاعي مشهد در چناران ايجاد مي شود

گروه آزمون وسنجش : معاون پشتيباني و توسعه استاندار خراسان رضوي گفت: 18 دانشگاه غيرانتفاعي كه به صورت پراكنده در سطح شهر مشهد در حال فعاليت هستند، در پرديسي واقع در شهرستان چناران تجميع خواهد شد.
به گزارش ايسنا منطقه خراسان، عبدالملكي در جلسه شوراي اداري چناران، افزود: چناران داراي توان هاي محيطي، كشاورزي و صنعتي بالفعل و بالقوه اي است كه بايد از اين عوامل در جهت رشد توسعه منطقه كمك گرفت.
وي با اشاره به قرار گرفتن چناران در كريدور علم و فناوري خراسان رضوي، اظهار نمود: با عنايت رييس جمهور موافقت هاي اوليه اين كريدور كه گستره آن از فردوگاه مشهد تا چناران است، با توجه به 21 جلد گزارش مطالعاتي از شوراي آمايش گرفته شده و به زودي كارهايي اجرايي آن آغاز مي شود.
وي ادامه داد: تمام ويژگي هاي يك منطقه آزاد در اين كريدور وجود دارد كه برخورداري از هيات علمي و اقتصاد دانش بنياد از ديگر ويژگي هاي اختصاصي اين كريدور كه بزرگترين امكان تاريخي خراسان است، مي باشد.
معاون استاندار همچنين با اشاره به وجود يكي از بزرگترين شهركهاي صنعتي استان در چناران، گفت: ايجاد شهرك فناوريهاي نو(IT) كه يكي از مصوبات سفر اول رياست جمهوري به چناران بوده، در حال پيگيري و مكان يابي است.
عبدالملكي افزود: در استان با توجه به وجود 4800 واحد صنعتي خلا وجود يك دانشگاه تخصصي حس مي شد كه با درايت دولت نهم، دانشگاه صنعت و معدن در گل بهار در حال ايجاد است و هم اكنون 20 اولويت بورسيه دكتري جهت هيات علمي اين دانشگاه اخذ شده است.
وي اضافه كرد: در طي دوران 3 ساله دولت نهم سرانه ورزشي استان به اندازه 30 سال گذشته از رشد چشمگيري برخوردار شده و اكنون اكثر شهرستان هاي استان داراي يك مركز فرهنگي و هنري شده اند.
عبدالملكي از مديران دستگاه هاي دولتي خواست در آستانه برنامه پنجم توسعه و برنامه بودجه سال 88 ضمن توجه به اين برنامه ها، در تحقق آن بكوشند.
اين مسوول در استانداري خراسان رضوي، گفت: در دولت نهم خيلي كار شده است اما كم گفته شده و هر دستگاه اجرايي شرعا و عرفا مكلف است در دهه فجراطلاع رساني مستمر و مناسب در جهت پاسخ به اعتماد مردم انجام دهد.
به گزارش ايسنا، همچنين در اين جلسه سيد علي حسيني، فرماندار چناران، افزود: 18 سال از ارتقاي چناران به شهرستان مي گذرد اما همچنان اين شهرستان فاقد اداراتي چون ميراث فرهنگي، هلال احمر، مسكن و شهرسازي و صنايع و معادن است و برخي ادارات نيز به صورت نمايندگي اداره مي شوند كه بايد ارتقا يابند.
وي خاطر نشان كرد: روساي ادارات به برنامه پنجم توسعه كه مبتني بر الگوي توسعه اسلامي ايراني است، توجه جدي داشته باشند.
حجت الاسلام كوثري، امام جمعه شهر چناران نيز گفت: ادارات نبايد مردم را با كاغذ بازي در ميان پيچ و خم هاي اداري دلسرد كنند و بايد تا ممكن است در تسهيل امور مردم كوشا باشند.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن