تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817172682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در نامه‌اي به مديركل سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي: نسبت به منع استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح‌هاي شيميايي اقدام شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: متكي در نامه‌اي به مديركل سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي: نسبت به منع استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح‌هاي شيميايي اقدام شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

منوچهر متكي گفت:

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نامه منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان به مدير كل سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي در خصوص استفاده از سلاح‌هاي ممنوعه توسط رژيم صهيونيستي در غزه به شرح زير است:

«جناب آقاي روخليو فيرتو

مديركل محترم سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي

در حال حاضر جهان شاهد يكي از فجيع‌ترين جنايات قرن حاضر است كه توسط رژيم صهيونيستي اسراييل عليه مردم بي‌دفاع غزه انجام مي‌پذيرد؛ به طوري كه تاكنون موجب شهادت بيش از هزار نفر از مردم بي‌گناه شده است. وقوع چنين مصيبتي در ابتداي قرن حاضر براي بشريت تاسف‌بار است.

در حالي كه اين تجاوز سبوعانه به غزه ادامه دارد، بسيار هشدار دهنده است كه نظاميان رژيم صهيونيستي بي‌محابا و بدون اينكه مجازات مبادرت به استفاده از سلاح‌هاي ممنوعه از جمله سلاح شيميايي سمي و فسفر عليه مردم غزه كرده‌اند.

براساس اخبار گسترده و اطلاعات موثقي كه توسط پزشكان حاضر در محل به رسانه‌ها داده شده است ، مهماتي كه توسط رژيم صهيونيستي در غزه به كار گرفته شده حاوي مواد شيميايي سمي و ساير موادي است كه مي‌توانند موجب مرگ، معلوليت و يا آسيب دايمي به قربانيان در معرض اين سلاح‌ها شوند. وضعيت سلامتي افرادي كه مورد معاينه قرار گرفته‌اند نشان دهنده عوارض ناشي از عناصر شيميايي مانند تشنج شديد، گرفتگي عضلاتي، تهوع، فراموشي يا از دست دادن حافظه است. به طوري كه برخي از اين قربانيان دچار سوختگي شديد و يا اداري جراحات عميق روي چشم و دستگاه تنفسي شده‌اند.

اين جنايت ضد بشري، نقض فاحش مقررات حقوق بين‌الملل به ويژه حقوق بشردوستانه بوده و آشكارا دلالت بر بي‌توجهي عامدانه رژيم صهيونيستي نسبت به مقررات و اصول قابل اعمال حقوق بين‌الملل دارد.

چنين اقدام وحشيانه‌اي در به كارگيري سلاح‌هاي شيميايي توسط نظاميان رژيم صهيونيستي در غزه، مغاير با اسناد بين‌المللي و به طور خاص پروتكل 1925 ژنو درباره ممنوعيت استفاده از سلاح‌هاي خفه كننده، سمي و ساير گازها و جنگ‌هاي بيولوژيك و همچنين كنوانسيون سلاح هاي شيميايي است كه استفاده از مواد شيميايي به عنوان جنگ افزار را ممنوع ساخته‌اند.

بسيار دهشت‌آور است كه چنين استفاده گسترده‌اي از مواد شيميايي در غزه توسط رژيم صهيونيستي در مقابل چشمان همگان و با وجود سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي كه علت وجودي آن منع كامل سلاح‌هاي شيميايي است صورت مي‌پذيرد.

از اين رو جامعه بين‌المللي به طور جدي انتظار دارد كه سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي به عنوان تنها نهاد صالح، برابر وظايف اساسنامه‌اي خود در جهت منع استفاده از سلاح‌هاي هولناك شيميايي واكنش نشان داده و با ايفاي مسووليت بسيار خطير خود در جهت جمع‌آوري قراين چنين مصيبتي تحقيق كرده و كمك‌هاي لازم را براي قربانيان اين حملات ارسال و در اختيار آنان قرار دهد.

همچنين ، حائز اهميت بسيار است كه سازمان و مديركل محترم آن همچون روال گذشته خود اعمال غيرقانوني و ضدبشري رژيم صهيونيستي در غزه را با اميد به كاهش آلام مردم مظلوم و بي‌دفاع فلسطين و التيام جراحات قربانيان اين گونه اقدامات سبوعانه محكوم كنند. »

انتهاي پيام
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن