تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817048376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه ستاد بحران و مديريت خشكسالي معاون وزير نيرو: با نگاه ساده نبايد مسايل را حل كنيم سرمايه‌گذاري در راستاي تفكيك آب شرب و بهداشتي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در جلسه ستاد بحران و مديريت خشكسالي معاون وزير نيرو: با نگاه ساده نبايد مسايل را حل كنيم سرمايه‌گذاري در راستاي تفكيك آب شرب و بهداشتي ضروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: انرژي

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در جلسه ستاد بحران و مديريت خشكسالي در اصفهان اظهار كرد: وضعيت آب كشور به صورتي نيست كه با نگاه ساده مسايل را حل كنيم

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رضا عطازاده گفت: مقرر شده مسئوليت اداره آب در حوزه استاني به ستاد بحران و خشكسالي واگذار شود تا مسوولان بتوانند بهتر تصميم گيري و مديريت كنند.

وضعيت آب كشور به صورتي نيست كه با نگاه ساده مسايل را حل كنيم

وي با بيان اينكه مسايل مربوط به آب با زندگي مردم گره خورده و ارتباط نزديك دارد، خاطر نشان كرد: وضعيت آب كشور به صورتي نيست كه با نگاه ساده مسايل را حل كنيم و تلاش مي كنيم با تمام توان با مديريت بهتر و صحيح تر با راهبرد مناسبتر خدمتگزار بيشتر باشيم.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا بيان كرد: سعي شده در بودجه سال آتي پروژه‌هايي كه سرمايه هنگفتي پيش بيني شده را به سر انجام برسانيم در اين راستا پروژه كوهرنگ، پروژه‌اي سخت و پيچيده است و كساني كه در ابتداي كار اين پروژه را شروع كردند شايد با درايت بيشتر و فراهم آوردن دستگاه‌هاي موثرتر اقدامات بهتري را مي توانستند صورت دهند.

وي در ادامه افزود: در راستاي حل مشكلات مديريت حوزه آبريز كه در گذشته كشور به 6 حوزه آبريز تقسيم شده، مديريت آب به آب منطقه اي استان واگذار شد و براي كنترل بيشتر و مديريت بهينه حوزه‌هاي آبريز كمسيون‌هايي با حضور مشاورين مربوطه، مديران آب منطقه‌اي استانها و متخصيص امر تشكيل شد.

وي جذب سرمايه گذاري‌هاي مختلف و بهينه سازي مصرف آب را از راهكارهاي غيرمالي دولتي عنوان و تصريح كرد: به دليل قيمت بحران زاي آب، تمام بخش‌ها متوقف شده‌اند و با برقراري رابطه مستقيم تر با بهره برداري اين بحث را گسترش و با بستر سازي و سرمايه گذاري كارها را سرعت داد.

بايد تلاش كنيم مشكلات همان گونه كه هست بيان شود

به گزارش خبرنگار ايسنا، مرتضي بختياري،استاندار اصفهان نيز در اين جلسه با بيان اينكه همكاري و تعامل دستگاه هاي استان تحسين برانگيز است، گفت: بايد تلاش كنيم مشكلات همان گونه كه هست بيان شود و اگر همراهي و همكاري مردم در خشكسالي نبود مديريت استان موفق به انجام وظايف خود نمي شد.

وي افزود: سه استان اصفهان، فارس و خوزستان بيشترين خشكسالي را داشته اند و با توجه به شرايط بودجه‌اي كشور بايد به اين استانها توجه بيشتري شود.

وي تعداد كشاورزان تك شغله استان را 157 هزار نفر دانست كه از اين تعداد 124 هزار نفر آنها در شهرستان اصفهان هستند و پيشنهاد كرد: امحال يكساله جهت وام كشاورزان براي مدت 2 سال ديگر نيز تمديد شود.

اختصاص 1000 ميليارد تومان وام قرض الحسنه به كشاورزان تك شغله

استاندار اصفهان راهكار ديگر در جهت كاهش آثار خشكسالي را اختصاص 1000 ميليارد تومان وام قرض الحسنه به كشاورزان تك شغله در سطح كشور و به عبارتي اختصاص پنج ميليون تومان به هر نفر عنوان و تاكيد كرد: اين بحث بايد به طور جدي در بانك مركزي مطرح شود زيرا در صورت عدم ياري رساندن به كشاورزان با سيل عظيم مهاجرت به شهرها روبرو خواهيم شد.

وي از مسئولين امر درخواست كرد: در بودجه سال 88 كشور كمك‌هاي فني ـ اعتباري را لحاظ كنند و افزود: اميدواريم بتوانيم با همكاري و همياري هم در حل مشكلات خشكسالي حيات جديدي را در بخش آسيب پذير جامعه به وجود بياوريم.

183 ميليارد تومان، خسارت سه ماهه سال زراعي امسال در اصفهان

وي خسارت سه ماهه سال زراعي سال جاري در اصفهان را 183 ميليارد تومان برآورد كرد و گفت: حدود 5 ميليارد متر معكب در سطح استان آب استخراج شده است كه 75 درصد از چاه‌هاي عميق و 25 درصد از آب سطحي تامين مي شود كه با برنامه ريزي در راستاي فرهنگ سازي و به كارگيري آبياري تحت فشار، از هدر رفت 11 ميليارد متر مكعب آب مي توان جلوگيري كرد.

اعتبار اختصاص يافته 40 ميليارد توماني به پروژه تونل كوهرنگ

بختياري با اشاره به اعتبار اختصاص يافته40 ميليارد توماني به پروژه تونل كوهرنگ اظهار كرد: در صورت احداث تونل براي چشمه لنگان و خلنگستان بالغ بر70 ميليون متر مكعب آب به ظرفيت آب زاينده رود افزوده خواهد شد.

وضعيت خشكسالي تكان دهنده است

وي در پايان با ذكر اين مطلب كه وضعيت خشكسالي تكان دهنده است، گفت: با توجه به اينكه سال سختي را در پيش رو داريم و امتحان الهي سخت تر از سالهاي گذشته است اگر مشيت الهي براي تداوم شرايط سخت باشد.

در شرايط فعلي بايد بيشتر در كنار هم باشيم

به گزارش خبرنگار ايسنا، كريم شهرزاد، نماينده مردم اصفهان در مجلس نيز با بيان سه محور اهداف ملي، ميان مدت و كوتاه مدت در خصوص مسائل مربوط به آب، گفت: پروژه بهشت آباد در بخش ملي و تونل سوم كوهرنگ، چشمه لنگان و حوزه گوكان در رابطه با اهدف ميان مدت و بحث استاني از اهداف كوتاه مدت مطرح هستند.

براي اجراي پروژه انتقال آب فلات مركزي رديف بودجه در نظر گرفته نشده است

وي بيان كرد: با توجه به هزينه 1000 ميليارد توماني پروژه فلات مركزي و با احتساب احداث سد كه حدود 2600 ميليارد تومان هزينه بابت اجراي اين طرح خواهد شد اما در سال 88 رديف اجرايي براي پروژه انتقال آب از فلات مركزي در نظر گرفته نشده است و اين درصورتي است كه اين طرح بالغ بر1200 ميليارد متر مكعب آب را منتقل مي كند و استدلال وزير نيرو در خصوص تحقق نيافتن بودجه اجرايي اين پروژه، عدم مطالعات كافي و همچنين ذكر اين نكته است كه نمي توانيم چنين ريسكي را انجام دهيم.

وي با بيان اينكه سال جاري 13 ميليارد تومان اعتبار به پروژه تونل سوم كوهرنگ اختصاص يافته است، اظهار كرد: مقرر شده در سال آينده 40 ميليارد تومان به اين پروژه اختصاص يابد و اما آنچه تحقق مي يابد20 ميليارد آن است و20 ميليارد تومان ديگر به روستائيان داده مي شود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اميدواريم با جذب همكاري و مشاركت منطقه‌اي بايد صورت گيرد تا اتمام پروژه تونل سوم كوهرنگ مجددا به تعويق نيافتد.

كاهش حجم زاينده رود از 690 ميليون متر معكب به 285 ميليون متر مكعب در سال جاري

منصور شيشه فروش، مدير كل حوادث غير مترقبه استان اصفهان نيز از برگزاري 179 جلسه كاري ستاد مديريت بحران و خشكسالي در راستاي كنترل منابع آبهاي سطحي و زيرزميني در استان خبر داد و افزود: بر اساس گزارش هواشناسي 45 تا 60 درصد كاهش بارندگي در مناطق غربي استان بويژه شهرستانهاي سميرم و فريدونشهر رخ داده است و كاهش حجم زاينده رود از 690 ميليون متر معكب به 285 ميليون متر مكعب در سال جاري نشان مي دهد كه با كاهش جدي منابع آبي روبرو هستيم.

وي با بيان اينكه در سال زراعي 86-85 بر اساس گزارش جهاد كشاورزي 2/7 ميليارد متر مكعب آب به بخش كشاورزي تحويل داده شد و در سال زراعي 86-87 اين مقدار به 4 ميليارد متر مكعب تقليل يافت، خاطر نشان كرد: كاهش تحويل آب در سال جاري به بخش كشاورزي منجر به كاهش 2 ميليون تن محصولات كشاورزي شد.

38 هزار هكتار كشت بهاره و 47 هزار هكتار كشت پاييزه صورت نگرفته است

شيشه فروش افزود: در حال حاضر 38 هزار هكتار كشت بهاره و 47 هزار هكتار كشت پاييزه صورت نگرفته است.

1100 ميليارد تومان خسارت سرمازدگي و خشكسالي به كشاورزان وارد شد

وي با بيان اينكه 1100 ميليارد تومان خسارت سرمازدگي و خشكسالي به كشاورزان وارد شد، تصريح كرد: با مصوبه دولت و مجلس شوراي اسلامي و اختصاص اعتبار جهت 37 هزار تن خريد علوفه و همچنين خريد 35 هزار راس دام به صورت اضطراري براي عشايران موافقت شد، همچنين در جهت آبياري باغات منطقه سميرم 670 هزار سرويس تانكر آب اختصاص داده شد و همچنين با به كارگيري 110 تانكر دستگاه هاي اجرايي و70 تانكر اجاره‌اي به 300 روستاي بحران زده مرتبا آبياري و آبرساني صورت گرفت.

كشاورزان 180 ميليارد تومان خسارت متحمل شده‌اند

وي ادامه داد: به دليل عدم كشت پاييزه، كشاورزان 180 ميليارد تومان خسارت متحمل شده اند.

وي افزود: با توجه به اقدامات موثر آب منطقه اي، مديريت بحران آب استان در كشور رتبه اول را كسب كرده است.

محمد حسين رامشت، رئيس دانشگاه اصفهان نيز در اين جلسه گفت: با گرم شدن تدريجي جهان در آينده و همچنين آثار گرم شدن هوا در ايران مرز برف از 2500 متر به 2900 متر خواهد رسيد و در صورت تحقق يافتن اين امر ذخاير به يك دهم مقدار فعلي خواهد رسيد.

مديريت بحران پاسخ گو نيست

وي با بيان اينكه وضعيت چندان مناسب نيست و اين امر نشان دهنده اين نكته است كه مديريت بحران پاسخ گو نيست، افزود: با برنامه ريزي و اجراي مديريت ديگر همچون طرح جامع آب ايران و ايجاد شبكه آب بايد اقدام كرد.

وي گفت: به جاي اينكه به آسمان و نزولات آسماني چشم بدوزيم توجه ويژه به دريا و شيرين سازي آب دريا داشته باشيم.

در بحث حوزه آبريز كوتاهي و قصور كرده‌ايم

حسن كامران، نماينده مردم شهر اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز با اعلام اينكه در بحث حوزه آبريز كوتاهي و قصور كرده‌ايم گفت: حوزه آبريز مبناي آمايش سرزمين است و وظيفه وزارت نيرو حفاظت از مرز حوزه آبريز است.

وعده سر خرمن ندهيد

وي در بخش ديگر سخنان خود با انتقاد از وزارت نيرو اظهار كرد: به گفته وزير نيرو زمان اتمام پروژه تونل سوم نيمه اول سال 88 است با صراحت اعلام كنيد زمان اتمام اين پروژه چه زماني است و وعده سر خرمن ندهيد.

توزيع عادلانه آب وجود ندارد

كامران در پايان در خصوص اخذ ماليات چاه از كشاورزان در زمان خشكسالي و با پايين رفتن آب چاه ها و افزايش ديماند افزود: چرا در اين مورد ماليات اخذ ميكنند.

انتهاي پيام
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن