تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816896840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوشي همراه؛ بايدها و نبايدها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گوشي همراه؛ بايدها و نبايدها
ارتباطي- از زماني كه تلفن همراه اختراع شد،‌استفاده‌هاي متعددي از آن شده است. برخي از آنها ابتكاري و عجيب بوده و برخي متناسب با شرايط و نيازها.

مرا بياب! با تلفن همراه

ده‌ها هزار نفر از مردم هنگ‌كنگ، خواستار ارائه سرويسي شده‌اند كه آنها را قادر ‌سازد تا حركت‌هاي همسران خود را با استفاده از تلفن همراه مانيتور كنند.به گزارش آژانس خبري تلفن همراه، اشتراك ماهانه 5/3دلاري سرويس «مرا بياب» به مشتركان اجازه مي‌دهد تا به‌صورت نامحدودي امكان جست‌وجوي مكاني يك فرد را با استفاده از شناسايي مكان سيگنال تلفن همراه وي داشته باشند. در شهر پرجمعيت 9/6ميليوني هنگ‌كنگ، اين سرويس تنها درصورتي مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد كه هر دو طرف موافق اين امر باشند.

ده‌ها هزار نفر از مردم اين شهر براي استفاده از اين سرويس از زمان راه‌اندازي آن در سال2005 ثبت نام كردند كه همه آنها همسراني نبودند كه به شريك زندگي خود مظنون باشند؛ بيشتر مشتركان، والديني هستند كه از اين سرويس براي جست‌وجوي فرزندان خود استفاده مي‌كنند و برخي ديگر نيز براي شناسايي موقعيت مكاني والدين پيري كه ممكن است در راه خانه گم شوند.

ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس ژاپن و ايران

دولت ژاپن قصد دارد استفاده از تمامي گوشي‌هاي تلفن همراه در مدارس را قدغن اعلام كند. ظاهرا حوادث رعب‌انگيز اخير علت اين امر بوده است. براساس گزارش‌هاي منتشر‌شده از سوي دولت ژاپن، طي سال گذشته 6000 حادثه رعب‌انگيز در اين كشور اتفاق افتاده كه
تلفن همراه در همه آنها به نوعي نقش داشته است. يكي از اين حوادث، مرگ غم‌انگيز دانش‌آموزي بود كه در گوشي تلفن همراهش با تصوير برهنه خود روبه‌رو شد و انتشار اين تصوير از طريق اي‌ميل در سراسر مدرسه، خودكشي او را در پي داشت. براساس گزارش‌هاي به‌دست‌آمده پس از اين حادثه، دولت ژاپن گروهي را مسئول بررسي اين مشكل كرد و هم‌اكنون لايحه‌اي مبني بر ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در سرتاسر اين كشور در دست بررسي است. گفتني است استفاده از تلفن همراه در مدارس ايران نيز ممنوع است.

آزمايش خون به وسيله تلفن همراه

محققان مدعي شده‌اند كه در يك تلفن همراه معمولي تغييراتي صورت داده‌اند تا در موقعيت‌هاي دشوار مختلف با استفاده از آن آزمايش خون به عمل آورند. محققان دانشگاه كاليفرنيا يك تلفن همراه معمولي را باز كرده و يك دستگاه تصويربرداري در آن نصب كردند كه مي‌تواند سرعت تشخيص بيماري را در مناطق دورافتاده جهان سرعت ببخشد. دكتر Avdogan Ozcan از دانشگاه UCLA با ايجاد تغييراتي در يك گوشي معمولي، اين گوشي را به ابزاري براي انجام آزمايش خون تبديل كرده است كه مي‌تواند وجود HIV، مالاريا و چندين ويروس ديگر در خون فرد بيمار را تعيين كند. به گفته اين محققان، پزشكاني كه در چنين مناطقي ممكن است با هر نوع بيماري‌‌اي مواجه باشند به جاي اينكه روزها يا هفته‌ها در انتظار نتايج آزمايشگاه سنتي باشند مي‌توانند به يك تشخيص سريع اوليه دست يابند.

قابليت آزمايش خون در اين تلفن همراه دستكاري‌شده به وسيله يك حسگر دوربين ديجيتال و يك فيلتر منبع نور LED ويژه كه مي‌تواند سلول‌هاي آلوده را براي آناليز روي صفحه تلفن نشان دهد امكان‌پذير شده است. اگر صحت و درستي عملكرد دستگاه ساخته‌شده توسط اين محققان به اثبات برسد بايد در انتظار تحول در ارائه مراقبت‌هاي پزشكي در مناطق دورافتاده جهان بود كه از دسترسي به امكانات اوليه محروم هستند.

چيني‌ها در ارائه آيفون تقلبي گل كاشتند

چيني‌ها كپي متفاوتي از گوشي تلفن همراه آيفون محصول اپل، موسوم به «Flip» ارائه كردند كه بر خلاف گوشي‌هاي تقلبي ديگر داراي قابليت‌هاي بالا و كيفيت خوبي است. به نقل از پايگاه اينترنتي اينتوموبايل، تا‌كنون گوشي‌هاي تقلبي زيادي از آيفون در بازار چين به بازار آمده است اما فليپ با نمونه‌هاي ديگر متفاوت است. دوربين VGA، نمايشگر 6/2 اينچي QVGA با 320×240 پيكسل، مدياپلير و چندين بازي، از قابليت‌هاي اين گوشي است كه ابعاد آن 17× 53× 105 ميليمتر و وزن آن110 گرم است.

فليپ، با طراحي بسيار زيبا و قابليت‌هاي خوب، با استقبال گسترده كاربران روبه‌رو خواهد شد اما متخصصان، خريد گوشي‌هاي تقلبي را توصيه نمي‌كنند.

گوشي تخم‌مرغي ساخته شد

گوشي تلفن همراه تخم‌مرغي‌شكلي موسوم به EGG توسط رومان توبل ساخته و به بازار تلفن همراه معرفي شد.

به نقل از پايگاه اينترنتي «فونزريويو» اين تلفن همراه نوعي گوشي تاچ‌اسكرين است و تمام قابليت‌هاي يك گوشي هوشمند را دارد. اين گوشي داراي امكانات و قابليت‌هاي مختلف از جمله دوربين، ام‌پي‌تري‌پلير و پورتال USB براي شارژ و انتقال داده‌هاست. اين تلفن همراه در رنگ‌هاي مختلف ارائه مي‌شود و براي جوانان و كاربراني كه به‌دنبال گوشي‌هاي مد روز هستند، طراحي شده است. نام شركت سازنده اين تلفن همراه كه طراحي آن به شكل تخم مرغ است، در خبر اعلام نشده است.

نوعي گوشي كه براي آرايش به شما كمك مي‌كند

يك شركت مشهور تلفن همراه نوعي گوشي با كاربرد جديدتوليدكرده است. اين گوشي در رنگ‌هاي قرمز، آبي تيره و سفيد صدفي توليد شده است. گوشي Make-up اين‌ امكان را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه با استفاده از تصاوير متحرك سايه‌روشن LED، روي جلويي 18 شكلك اينترنتي گوناگون ايجاد كند. اما چرا اين نام را روي اين گوشي گذاشته‌اند؟ از نام اين گوشي اين‌طور استنباط مي‌شود كه حداقل يك صفحه نمايش آيينه‌اي داشته باشد. ويژگي‌هاي اين محصول عبارتند از: صفحه نمايشQVGA 4/2اينچي و صفحه نمايش خارجي 1/1اينچي، دوربين 3مگاپيكسلي، بلوتوث، عملكردهاي PMP، فرهنگ لغت الكترونيك و 512مگابايت حافظه داخلي.

رواج دستگاه‌هاي مسدودكننده تلفن همراه در كشور

با گسترش روزافزون تلفن همراه در كشور روزانه بيش از 40 ميليون مشترك از اين فناوري استفاده مي‌كنند كه مكالمات آنها در برخي از اماكن عمومي موجب سلب آرامش و آسايش ديگران مي‌شود؛ به همين جهت براي رفع اين مشكل بسياري از توليدكنندگان دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي در كشور، به توليد و عرضه دستگاه‌هاي مسدودكننده امواج تلفن همراه روي آورده‌اند.

به گزارش ايران موبايل، اين سيستم كه مدل‌هاي متنوع آن در بازار عرضه مي‌شود و براي سيم‌كارت‌هاي اپراتورهاي مختلف در كشور به‌صورت همزمان قابل استفاده است، باعث مي‌شود امواج تلفن همراه در اماكن مختلف با هر وسعت و بدون اختلال در سيستم‌هاي ارتباطي مدرن و بي‌هيچ خطري براي انسان، مسدود شود.

به اين ترتيب با استفاده از مسدودكننده‌ها مي‌توان تمامي باندهاي فركانسي شبكه
تلفن همراه ايران را مسدود كرد.

اين سيستم‌ها قابل نصب در بانك‌ها، مراكز بهداشتي- درماني نظير بيمارستان‌ها و كلينيك‌ها و بخش‌هاي CCU و ICU، سالن‌هاي مذاكره و كنفرانس، اماكن آموزشي (دانشگاه‌ها، مدارس، سالن‌هاي امتحانات و كتابخانه‌ها) و مراكز فرهنگي (سالن‌هاي نمايش، موسيقي و سينما) خواهد بود. به اين ترتيب تلفن همراه مشتركان در اماكن عمومي مسدود بوده و صداي زنگ و مكالمه طولاني‌مدت با آن باعث اختلال و سلب آسايش ديگران نمي‌شود.

گوشي تلفن همراه به شكل اسلحه كمري

برخي سايت‌هاي خبري حوزه تلفن همراه، تصويري از يك اسلحه كمري (كلت) منتشر كرده‌اند كه كاربرد تلفن همراه هم دارد و روي قبضه آن يك صفحه نمايش و صفحه كليد ديده مي‌شود.

به گزارش ايران موبايل، تلفن همراه روي اين قبضه اين كلت داراي صفحه كليد شماره‌اي و يك كليد چندجهتي و همچنين يك صفحه نمايش نسبتا كوچك در قسمت بالاي صفحه نمايش است. روي قسمت لوله اين كلت، آرم يك شركت معروف سازنده گوشي تلفن همراه حك شده ولي در هيچ‌كدام از سايت‌هاي اينترنتي توضيحي درباره اين وسيله منتشر نشده است.

پيش‌تر نيز اعلام شده بود كه يك اسلحه كمري به شكل تلفن همراه ساخته شده است و پليس ايتاليا اين گوشي مرگبار را كه قابليت تغيير شكل به يك اسلحه كلت را دارد، به نمايش گذاشت. اين كلت كمري به همراه تعدادي از ديگر سلاح‌ها و مقداري مواد‌مخدر، در نزديكي ناپل ايتاليا از يك باند قاچاقچي كشف و ضبط شده بود.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن