تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816722711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان سنجش نسبت به بلاتكليفي سهميه رزمندگان هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان سنجش نسبت به بلاتكليفي سهميه رزمندگان هشدار داد
فرهنگي. سازمان سنجش. آزمون
رييس سازمان سنجش آموزش كشور، خواستار تعيين تكليف سهميه رزمندگان و ايثارگران در كنكور سراسري از سوي كميسيون آموزش مجلس شد و گفت: در صورت ادامه بلاتكليفي قانون در مهر ماه سال آينده قطعا با بحران از سوي داوطلبان روبرو خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، عبدالرسول پورعباس روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: براساس قانون بايد ‪ ۴۰‬درصد ظرفيت پذيرش دانشجو به رزمندگان اختصاص يابد و اين ميزان در رشته‌هاي مطلوب مانند مهندسي، پزشكي و حقوق تقريبا بالاي ‪ ۲۰‬درصد و در برخي موارد بين ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد تكميل مي شود كه تعداد اين رشته‌ها بسيار اندك و انگشت شمار است.

وي، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ميانگين كل كشور در پذيرش رزمندگان بين يك تا ‪ ۲‬درصد است و حدود ‪ ۳۹‬تا ‪ ۴۰‬درصد ظرفيت خالي مي‌ماند كه هم اينك مازاد ظرفيت پذيرش دانشجو در سهميه رزمندگان با رعايت سهميه مناطق يك، دو و سه و با رعايت سيستم بومي گزيني به داوطلبان آزاد ، داده مي‌شود.

رييس سازمان سنجش كشور، يادآور شد: در عين حال يك مصوبه مجلس وجود دارد كه مي‌گويد مازاد ‪ ۴۰‬درصد سهميه رزمندگان را بايد به بسيجيان فعال واگذار كنيم كه اين قانون مسكوت مانده و تا الان توسط سازمان سنجش اجرا نشده است به گفته پورعباس، اجرايي نشدن قانون مذكور از سوي سازمان سنجش موجب اعمال فشارهاي زيادي از سوي ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور بر روي اين سازمان شده و حتي اخيرا تهديد به انفصال خدمت به مسوول سازمان سنجش بخاطر عدم اجراي اين قانون ابلاغ شده است.

وي، گفت: با وجود احترام زيادي كه براي بسيجيان قائل هستيم، معتقديم كه با اختصاص سهميه ‪ ۴۰‬درصد به بسيجيان به معناي خارج شدن ‪ ۴۰‬درصد ظرفيت خوب دانشگاه‌ها از رقابت آزاد و علمي است و اين امر مطمئنا دامنه اعتراضات داوطلبان را به مراتب افزايش خواهد داد.

رييس سازمان سنجش، تاكيد كرد: بارها از كميسيون آموزش مجلس براي حل اين مشكل چاره جويي كرديم اما تاكنون پاسخي دريافت نكرده ايم.

به اعتقاد پورعباس، ديوان عدالت اداري و قوه قضائيه براساس قانون عمل مي كند و كاملا حق با آنهاست و در اين ميان تنها قانونگذار قادر به اصلاح قوانين موجود است.

وي، پيش بيني كرد در صورت رسيدگي نكردن به اين موضوع و ادامه بلاتكليفي آن ، نظام آموزش عالي در سال آينده با يك چالش بسيار جدي روبرو خواهد شد.

رييس سازمان سنجش، در رابطه با اجراي قانون حذف كنكور تا سال ‪ ،۱۳۹۰‬اظهار داشت: به اعتقاد ما اجراي اين قانون تا آن زمان عملي نيست چرا كه كميسيون آموزش مجلس تاكنون به طور جدي وارد اين بحث نشده است و تا امروز هيچ دورنمايي در اين رابطه براي ما متصور نيست.

پورعباس، از كميسيون آموزش مجلس خواست تا هر چه زودتر موارد اجرايي قانون حذف كنكور را مورد بررسي قرار دهد تا دانش آموزان و داوطلبان كنكور از بلاتكليفي بيرون بيايند.

او، گفت: در حال حاضر دانش آموزان دبيرستاني دچار استرس و اضطراب زيادي هستند و نمي‌دانند كه بايد درس‌هاي خود را بصورت تستي يا تشريحي بخوانند و مكررا مي‌پرسند چه كسي مسوول سرنوشت ماست و اين موضوع حتي براي من هم گنگ و مبهم است.

وي، از نمايندگان مجلس خواست در صورت نياز به تجديد نظر در قانون حذف كنكور يا تمديد زمان اجراي آن و يا بازنگري در قانون كلي اجراي كنكور هر چه زودتر اقدام كنند.

پورعباس، با اشاره به افت تحصيلي شديد در دبيرستان‌هاي مناطق محروم كشور، تصريح كرد: فاصله آموزشي ميان مناطق محروم و برخوردار بين صفر تا ‪۱۰۰‬ است و با سهميه و امتياز دهي حل نمي‌شود.

رييس سازمان سنجش، افزود: الان معدل سال سوم دبيرستان بعضي از داوطلبان در برخي مناطق محروم كه در آزمون پذيرفته مي‌شوند بين پنج، شش و هفت نمره از مجموع ‪ ۲۰‬است در حالي كه برخي جاها اين ميانگين به ‪ ۱۷ ،۱۶‬و ‪ ۱۸‬هم مي رسد.

وي، تعداد داوطلباني كه با معدل ‪ ۲۰‬در كنكور امسال پذيرفته شده‌اند را حدود هفت هزار نفر اعلام كرد و گفت : در سال ‪ ۱۳۹۰‬در صورت اجراي قانون حذف كنكور چگونه مي‌توان تشخيص داد كه چند نفر از اين داوطلبان و با چه مكانيزمي به چه دانشگاهي فرستاده بشوند.

پورعباس، اجراي قانون حذف كنكور در سال ‪ ۹۰‬را به لقمه بزرگي تشبيه كرد كه در گلو، گير خواهد كرد.

رييس سازمان سنجش، تجميع آزمون‌هاي ورود به دانشگاه را يكي از خواسته‌هاي داوطلبان خواند و گفت: براساس نظرسنجي كه سال گذشته از داوطلبان حاضر در جلسه آزمون گرفته شد بيش از ‪ ۸۰‬درصد آنها با تجميع آزمون دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد موافق بوده‌اند و از آن استقبال كرده اند.

وي، صرفه جويي در هزينه‌هاي ملي و فردي اشخاص، كاهش استرس داوطلبان و صرفه جويي در وقت آنها را از جمله مزاياي تجميع آزمون‌ها ذكر كرد.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن