تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815613768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لبنان به تصميم اجلاس دوحه اعتراض كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: لبنان به تصميم اجلاس دوحه اعتراض كرد
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/10/28
لبنان جمعه شب به بيانيه پاياني اجلاس اضطراري سران عرب درباره غزه در دوحه كه در ان بر تعليق طرح صلح عربي با رژيم صهيونيستي تاكيد شده است ، اعتراض كرد .
يك مبنع هيئت اعزامي لبنان به دوحه كه نخواست نامش فاش شود ؛ تصريح كرد بيروت به تصميم شركت كنندگان در اجلاس دوحه درباره تعليق ابتكار صلح پيشنهادي اعراب با رژيم
صهيونيستي معترض است .
ميشل سليمان رييس جمهور لبنان نيز درسخنراني ديروز خود در اجلاس دوحه بر اهميت
همگرايي و همبستگي كشورهاي عربي و پايبندي به ابتكار صلح اعراب با تل اويو تاكيد كرده بود .رييس جمهور لبنان در حالي اين موضوع را مطرح كرد كه برخي ديگر از روساي كشورهاي عربي شركت كننده در اجلاس اضطراري دوحه براي بررسي بحران غزه بر حمايت از مقاومت فلسطين ، توقف تلاشها براي عادي سازي روابط با رژيم صهيويستي و نيز تعليق ابتكار صلح عربي تاكيد كردند .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از دوحه ؛ بشار اسد رييس جمهور سوريه نير در اجلاس دوحه تصريح كرد برخي كشورهاي عربي كه با اسرائيل روابط ديپلماتيك دارند بايد روابط خود را با اين رژيم فوري قطع و سفارت اسرائيل را تعطيل كنند . وي تاكيد كرد كشورهاي عربي بايد روابط مستقيم و غير مستقيم خود را با تل اويو قطع كنند.
بشار اسد گفت ابتكار صلح عربي با اسرائيل عملا به يك جسد مرده و بي تحرك تبديل شده است زيرا اسرائيل همواره با صلح و ثبات در منطقه مخالف است .
سران كشورهاي عربي روز جمعه در پايان اجلاس اضطراري در دوحه قطر بر تعليق ابتكار صلح پيشنهادي اعراب با رژيم صهيونيستي تاكيد كردند .
احمد بن عبد الله ال محمود وزير مشاور در امور خارجه قطر درباره بيانيه پاياني اجلاس دوحه تصريح كرد شركت كنندگان در اين اجلاس از كشورهاي عربي خواستند ابتكار صلح پيشنهادي عربي با رژيم صهيونيستي را به حال تعليق دراورند .
عبد الله ال محمود ياداور شد شركت كنندگان در اين اجلاس همچنين بر توقف اشكال مختلف مذاكرات با رژيم صهيونيستي تاكيد كردند .
سران عرب همچنين از تصميم قطر و موريتاني براي تعليق روابط با رژيم صهيونيستي استقبال كردند .
كشورهاي عربي در بيانيه پاياني نشست دوحه از رژيم صهيونيستي خواستند حملات وحشيانه عليه مردم بي دفاع غزه را فوري متوقف و بدون هيچ قيد و شرطي همه نظاميان خود را از اراضي اشغالي نوار غزه خارج و نيز همه گذرگاههاي مرزي با نوار غزه را با هدف تردد افراد و انتقال انواع كالاها و خدمات براي ساكنان نيازمند اين منطقه بازگشايي كند.
در بيانيه پاياني نشست دوحه تاكيد شد رژيم صهيونيستي مسئول كامل همه جنايتها و اقدامات غير انساني در نوار غزه است .
شركت كنندگان در اجلاس اضطراري دوحه طرح تاسيس صندوق بازسازي ويرانيهاي نوار غزه را تصويب كردند و از كشورهاي عربي و دوستاران صلح خواستند شرايط لازم براي ارسال كمكهاي بشردوستانه براي مردم غزه از طريق دريا فراهم كنند.
سران عرب همچنين حملات نظامي ارتش اسرائيل به نوار غزه را كه بر اثر ان شمار زيادي از مردم بي دفاع شهيد و يا زخمي شده اند به شدت محكوم كردند و از همه طرفهاي فلسطيني خواستند به اختلافهاي داخلي خود پايان دهند .
اجلاس اضطراري غزه با حضور سران برخي كشورهاي عربي ، نمايندگان جنبش حماس
به همراه محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران در دوحه قطر برگزار شد .
106//148/
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن