تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجمع جهاني صلح اسلامي كاربرد سلاح هاي شيميايي در غزه را محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مجمع جهاني صلح اسلامي كاربرد سلاح هاي شيميايي در غزه را محكوم كرد
تهران-حيات

مجمع جهاني صلح اسلامي با صدور بيانيه اي كاربرد سلاح هاي شيميايي و اورانيم ضعيف شده عليه مردم غزه را محكوم كرد.
به گزارش حيات متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
اقدامات غيرانساني رژيم غاصب اسرائيل طي روزهاي اخير و يورش نظاميان ددمنش به غزه، به اوج خود رسيده و هرلحظه خبرهاي ناگواري از اقدامات جنگي نامتعارف اين رژيم و قتل عام مردم بي دفاع غزه به جهان مخابره مي شود. اما اين بار، بربريت و خوي وحشي گري صهيونيست ها به حدي رسيده كه براي تضعيف مقاومت اسلامي مردم غزه در برابر تجاوزشان، از سلاحهاي نامتعارف به ويژه سلاحهاي شيميائي و اورانيم ضعيف شده بهره گرفته و به كرات اين سلاحها را عليه مردم غيرنظامي و اماكن مسكوني و همچنين محيط زيست طبيعي و انساني غزه، به كار گرفته و موجب كشتار و خسارت بيش از حد بر مردم و تخريب و آلودگي محيط زندگي شان شده است.
اين در حالي است كه 84 سال از ممنوعيت جهاني كاربرد عوامل شيميائي در جنگ ها مي گذرد و رژيم غاصب اسرائيل به رغم تصويب پروتكل 1925 ژنو، ضمن كاربرد اين گازها در غزه، خاطرات ناگوار كاربرد سلاحهاي شيميائي در جنگ هاي جهاني اول و دوم را براي جهانيان تداعي دوباره بخشيد. در چنين سطحي از نقض معاهدات بين المللي ژنو اعم از پروتكل 1925 و كنوانسيون هاي 1949 حقوق بشردوستانه، قواعد عرفي ناظر بر منع كاربرد سلاحهاي نامتعارف مندرج در كنوانسيون 1993 پاريس و همچنين اساسنامه دادگاههاي بين المللي مجازات جنايتكاران جنگي به ويژه اساسنامه ديوان بين المللي كيفري كه كاربرد اين سلاحها را به عنوان "جنايت جنگي" شناخته است، سكوت مجامع بين المللي در برابر اين جنايات بيش از پيش، غيرقابل توجيه و خيانت به بشريت جلوه گري مي نمايد.
مجمع جهاني صلح اسلامي ضمن محكوميت كاربرد فسفور سفيد و هرگونه گاز و عامل شيميائي و اورانيم ضعيف شده عليه مردم غزه، جامعه بين المللي و افكار عمومي جهاني را به محكوميت اين جنايت و اتخاذ اقدام موثر در حمايت از قربانيان اين جنايات فرا مي خواند.
بر اين اساس، مجمع جهاني صلح اسلامي:
1- از كميته بين المللي صليب سرخ مي خواهد فوراً و بي درنگ وظائف خود بر اساس معاهدات بين المللي ژنو را در حمايت از قربانيان اين جنايات به عمل آورد.
2- از دبيركل سازمان ملل متحد مي خواهد ضمن خاتمه دادن به سكوت اين سازمان و انجام اقدام فوري در ايفاي وظائف قانوني در قبال مردم بي دفاع غزه، كميته اي حقيقت ياب را براي بررسي آثار ناشي از كاربرد سلاحهاي شيميائي و اورانيم ضعيف شده توسط رژيم اسرائيل عليه مردم و محيط زيست غزه تشكيل داده و به اين شهر اعزام نمايد و سريعاً توجه اركان سازمان ملل متحد را به عمق اين فجايع جلب نموده و تشكيل نشست فوق العاده براي بررسي اين مسائل و اتخاذ تدابير موثر در واكنش به آنها را درخواست نمايد.
3- تمامي سازمان هاي غيردولتي حمايت از حقوق بشر و صلح در جهان را به محكوميت اين جنايات و حمايت گسترده از حقوق قربانيان غزه فرامي خواند.
پايان پيا
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن