تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815477263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش آخرين آمار WHO در خصوص تراكم موارد انساني ابتلا به آنفلوآنزاي پرندگان منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش آخرين آمار WHO در خصوص تراكم موارد انساني ابتلا به آنفلوآنزاي پرندگان منتشر شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

سازمان جهاني بهداشت (WHO) در گزارش جديدي كه در ژانويه سال 2009 منتشر كرده، آخرين شمار تراكم موارد تاكيد شده ابتلاي انساني به بيماري كشنده آنفلوآنزاي پرندگان را ارائه كرده است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين سازمان بين‌المللي در حال حاضر مسووليت هماهنگ كردن واكنش جهاني به موارد انساني ابتلا به عفونت كشنده H5N1 آنفلوآنزاي ماكيان را عهده دار است و در حال كنترل نظارت بر تهديد مرتبط با همه گيري احتمالي اين بيماري است. اطلاعاتي كه در اين گزارش منتشر شده وضعيت و روند تكاملي اين بيماري را دنبال مي‌كند و امكان دسترسي هم به دستورالعمل‌هاي فني و هم به اطلاعات مفيد براي عموم مردم را فراهم مي‌سازد.

در اين گزاش، تمام موارد ابتلا به اين بيماري و مرگ و مير ناشي از آن از سال 2003 كه زمان شيوع اين بيماري بوده تا پايان سال 2008 ارائه شده است.

هم چنين سازمان جهاني بهداشت در پايان گزارش تاكيد كرده است كه آمار فوق فقط مربوط به موارد تاييد شده آزمايشگاهي است.

بر اساس اين گزارش، در سال جديد ميلادي (2009) تنها در دو كشور چين و ويتنام موارد جديد ابتلاي انساني به آنفلوآنزاي پرندگان گزارش شده است.

وزارت بهداشت چين بر همين اساس اعلام كرده است كه مورد جديد عفونت انساني به ويروس H5N1 در سال جديد گزارش شده كه اين قرباني يك زن جوان 19 ساله از منطقه چائويانگ در پكن بوده است.

به گفته متخصصان؛ علائم بيماري در اين زن از 24 دسامبر سال 2008 مشاهده شده بود و بر اساس شواهد، قرباني با پرندگان آلوده در تماس بوده است.

از سوي ديگر، وزارت بهداشت ويتنام نيز در سال 2009 يك مورد جديد عفونت انساني را در اين كشور تاييد كرده است كه يك دختربچه هشت ساله بوده است.

مقامات بهداشتي ويتنام اعلام كرده‌اند كه اين دختر هنوز در بيمارستان است و فعلا در وضعيت نسبتا متعادلي است.

بر اساس جدول سازمان جهاني بهداشت كه در همين گزارش منتشر شده از سال 2003 تا پايان سال 2008 در 15 كشور مختلف موارد انساني تاكيد شده ابتلا به آنفلوآنزاي پرندگان از نوع H5N1 گزارش شده است كه اين كشورها عبارت از آذربايجان، بنگلادش، كامبوج، چين، جيبوتي، مصر، اندونزي، عراق، لائوس، ميانمار، نيجريه، پاكستان، تايلند، تركيه و ويتنام هستند.

بر اساس جدول اين سازمان، هيچگونه مورد ابتلا و يا مرگ و مير انساني در طول مدت اين شش سال در كشور ايران مشاهده نشده است.

دو كشور چين و ويتنام اولين كشورهايي هستند كه در سال 2003 هم مورد ابتلا و هم مرگ و مير انساني ناشي از اين بيماري در آنها گزارش شده است. در چين در سال 2003 يك نفر به آنفلوآنزاي پرندگان مبتلا شده و در همان سال هم درگذشته است.

در ويتنام هم سه نفر قرباني شده و هر سه نفر جان باختند و مجموع تلفات جاني در اين سالها 4 تن بوده است.

در سال 2004 در دو كشور تايلند و ويتنام به ترتيب 17 و 29 مورد ابتلا و 12 و 20 مورد تلفات جاني گزارش شده است. به همين ترتيب در سال 2004 به طور كلي اين بيماري 32 قرباني گرفته است.

در سال 2005 بر اساس جدول فوق، شيوع بيماري در بين قربانيان انساني در كشورهاي كامبوج، چين، اندونزي، تايلند و ويتنام مشاهده شده است. در اين سال به طور كلي 98 نفر مبتلا و 43 نفر كشته شدند، در حالي كه بيشترين آمار تلفات مربوط به كشور ويتنام با 61 بيمار مبتلا و 19 قرباني بوده است.

بر اساس جدول آماري سازمان جهاني بهداشت، سال 2006 شيوع اين بيماري در تعداد بيشتري از كشورها از جمله آذربايجان، كامبوج، چين، جيبوتي، مصر، اندونزي، عراق، تايلند و تركيه مشاهده شده است. در حالي كه طبق اين آمار هيچ نمونه ابتلا يا مرگ و مير برخلاف سالهاي قبلي در ويتنام گزارش نشده است. اين امر نشان مي‌دهد كه ويتنام در اين سال اقدامات قابل توجهي در زمينه مقابله با بيماري اتخاذ كرده و در اين زمينه نيز موفق بوده است. در سال 2006 مجموع مبتلايان به آنفلوآنزاي ماكيان به 115 تن و شمار تلفات جاني به 79 تن رسيد. در اين سال بيشترين نرخ ابتلا و مرگ و مير مربوط به كشور اندونزي بوده است كه 55 مورد ابتلا و 45 مورد مرگ و مير گزارش كرده است.

اين نرخ تراكم ابتلاي انساني در كشورهاي مختلف در سال 2007 نيز مشاهده شده است. در اين سال شيوع بيماري در كشورهاي كامبوج، چين، مصر، اندونزي، لائوس، ميانمار، نيجريه، پاكستان و ويتنام به ثبت رسيده كه بازهم اندونزي بالاترين شمار تلفات را داشته است.

در سال 2007 نيز اين بيماري در مجموع 88 نفر را مبتلا كرده و جان 59 تن را گرفت.

طبق اطلاعات رسمي در اين جدول آماري سازمان ملل، در سال 2008 نيز موارد ابتلا به بيماري در بين انسانها در كشورهاي بنگلادش، كامبوج، چين، مصر، اندونزي و ويتنام بوده و اندونزي همچنان بالاترين نرخ تلفات را در اين سال به خود اختصاص داده است.

به طور كلي به اين ترتيب از سال 2003 تا پايان سال 2008 شمار مبتلايان به آنفلوآنزاي پرندگان در كشورهايي كه اطلاعات آماري آنها به طور رسمي به ثبت رسيده است 393 مورد و شمار قربانيان خارجي 248 مورد گزارش شده است كه در بين تمام كشورهاي نامبرده، اندونزي با 139 مبتلا و 113 قرباني بالاترين آمار را داشته است. در حالي كه در كشور ويتنام پس از سال 2006 بيماري تقريبا تحت كنترل درآمده است.

در پايان گزارش تاكيد شده است كه تلاشهاي اين سازمان براي كنترل وضعيت شيوع بيماري و انتقال آن به انسانها هم چنان ادامه دارد.

انتهاي پيام
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن