تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح دهمين نشست خبري دكتر احمدي نژاد با خبرنگاران ايراني و خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: مشروح دهمين نشست خبري دكتر احمدي نژاد با خبرنگاران ايراني و خارجي
خبرگزاري آريا- رييس جمهور در دهمين نشست خبري با خبرنگاران ايراني و خارجي به سوالات نمايندگان شبكه هاي خبري مختلف درباره مسايل سياسي، اقتصادي، بين المللي و فرهنگي از جمله آخرين اوضاع غزه، واكنش ملت ها و سران كشورهاي مختلف به جنايات رژيم صهيونيستي، دستاوردهاي مقاومت غزه، هدفمند كردن يارانه ها، تدوين برنامه پنجم توسعه و انرژي هسته اي پاسخ گفت.
مشروح گفتگوي دكتر محمود احمدي نژاد با اصحاب رسانه در دهمين نشست خبري به اين شرح است:

رژيم صهيونيستي آرامش ملت هاي منطقه را سلب كرده است

رييس جمهور در ابتداي كنفرانس مطبوعاتي با رسانه هاي داخلي و خارجي در سخناني با اشاره به تاريخ و نحوه شكل گيري رژيم صهيونيستي و عملكرد سازمان هاي بين المللي بعد از جنگ دوم جهاني و رفتار قدرت هاي زورگو ، گفت: جهان بشري با جنگ هاي متعدد در شرق آسيا، اروپا، آفريقا، آمريكاي جنوبي و خاورميانه و جنگ تحميلي 8 ساله عليه ملت ايران و 60 سال جنگ و درگيري و جنايت و تجاوز توسط رژيم صهيونيستي حتي يك روز آرامش را تجربه نكرده است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه اساس رژيم صهيونيستي با يك طراحي قبلي و براي تامين آرزوهاي تاريخي و تسلط برخي از دول غربي مثل انگليس و آمريكا در منطقه خاورميانه شكل گرفته است،گفت: ده ها سال تلاش براي تسلط بر خاورميانه و تسلط بر فلسطين به عنوان مقدمه سلطه بر كل منطقه و جهان توسط قدرت هاي غربي انجام شد اما هر بار با شكست مواجه شدند تا اينكه حدود صد سال قبل از يك غفلت تاريخي ملت هاي منطقه استفاده كردند و مقدمات تاسيس اين رژيم را به عنوان پايگاه نظام سلطه در دل ملت هاي منطقه فراهم كردند.
وي اضافه كرد: دول غربي بهانه هاي خود را در دو جنگ جهاني كامل كردندآنها با تبليغات گسترده و مزورانه و دروغين رژيم صهيونيستي را با زور سرنيزه و سلاح درسرزمين فلسطين بر ملت هاي منطقه تحميل كردند همه مقدمات و استدالال ها و فلسفه وجودي اين رژيم برپايه دروغ و توطئه و طراحي هاي ساختگي بوده است.
رييس جمهور گفت: به درستي قابل فهم است كه اين رژيم بدنبال ايجاد جنگ، تجاوز ، اشغال و كشتار مستمر است و از روزي كه در منطقه تاسيس شده است دائم شاهد تهديد ،تجاوز، ترور و كشتار مردم فلسطين بوده ايم. آواره كردن مردم فلسطين واشغال سرزمين هاي اطراف ماموريت اين رژيم است و اساس شكل گيري آن براي درگير كردن همه ملت هاي منطقه و فراهم كردن زمينه جاري شدن سياست هاي دولت آمريكا و انگليس و بعضي از هم پيمانان آنهادر منطقه است
رييس جمهور با بيان اينكه رژيم صهيونيستي پس ازگذشت حدود دو سال و نيم از حمله به لبنان به بهانه ديگري حمله به غزه را آغاز كرده است، خاطر نشان كرد: البته براي كساني كه منافع و حيات خود را در جنگ و تجاوز و ترور مي بينند شروع جنگ نيازمند بهانه نيست حتي با يك خبر جعلي و با يك طراحي رسانه اي هم مي توانند بهانه هاي لازم براي جنگ دست آورند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي در غزه زشت ترين و جنايتبارترين اقدامات را عليه مردم به كارگرفته است ،تصريح كرد:سردمداران اين ژريم يك مشت آدم كش حرفه اي هستند كه به استخدام نظام استكبار درآمده اند .امروز صحنه غزه يك صحنه آزمايش بزرگي براي همه ملت ها است و به سرعت صف بندي هاي جديدي در دنيا در برابركساني كه حامي تجاوز، كشتار و جنايت هستند و كساني كه حامي مظلومان ، ارزش هاي انساني ، عدالت و صلح و دوستي هستند در حال شكل گيري است.

رژيم صهيونيستي و حاميان آن شكست خورده قطعي صحنه غزه هستند

وي خاطر نشان كرد: در صحنه غزه چند نتيجه بسيار روشن به دست مي آيد. نتيجه اول ماهيت رژيم صهيونيستي است و نتيجه دوم استيصال و شكست قطعي اين رژيم است. امروز بر همگان حتي بر حاميان رژيم صهيونيستي و بر سران اين رژيم نيز به طور كامل آشكار شده است كه ادامه هيات اين رژيم در منطقه امكان پذير نيست كساني كه هر روز به بهانه اي زنان و كودكان و غيرنظاميان را با بمب و موشك قطعه قطعه مي كنند معلوم است كه از ادامه همزيستي با مردم منطقه مايوس باشند اگر چه آنان هيچگاه با ملت هاي منطقه همزيستي نداشتند.
رييس جمهور افزود: نتيجه ديگر كه از صحنه غزه حاصل مي شود شكست انديشه ليبراليسم ، سكولاريسم و اومانيسم است كه بيش از 200 سال عرصه هاي گوناگون فكري، سياسي و اقتصاي ملت ها را تحت سلطه خود داشت. امروز شعار دموكراسي ، آزادي و حقوق بشر و اصالت اين شعارها و پايبندي مدعيان آن در غزه به آزمايش كشيده شده و بر همگان آشكارشده است كه اين شعارها از اساس دروغ و براي سلطه وچپاول ثروت ملت ها بوده است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه جنايت هاي بي سابقه و بي نظير رژيم صهيونيستي نمايانگر باطن حقيقي نظام سرمايه داري حاكم بر جهان است،گفت: انتها و نقطه كمال نظام سرمايه داري آدم كشي و چپاول و تسلط به هر قيمت ممكن است كه التبه امروزبه پايان راه رسيده است.

شوراي امنيت ناكارآمد و ابزاردست آمريكا و انگليس است

رييس جمهور ناكارآمدي سازوكارهاي امنيتي و سياسي حاكم بر جهان را از ديگر نتايج جنگ غزه دانست و تصريح كرد : اصولا شوراي امنيت با شعار تامين امنيت جهاني و جلوگيري از تكرار جنگ هاي خانمان سوز تشيكل شده است اما تنها كاري كه اين شورا تا به امروز انجام نداده همين موضوع است. شوراي امنيت سازمان ملل در جنگ هاي قبلي از اشغال سرزمين هاي فلسطين و در جنگ سال 2006 هم به طور كامل از تجاوزگري رژيم صهيونيستي حمايت كرد و فرصت كافي را در اختيار او قرار داد تا حلقه جنايت خود را كامل كند.
وي اضافه كرد: شوراي امنيت فقط در مواردي كه از شكست اين رژيم و اضمحلال آن احساس خطر مي كند وارد صحنه مي شود. البته در جنگ عراق هم اول اشغال صورت گرفت و سپس مجوز گرفتندو اين بدين معناست كه شوراي امنيت ابزار دست دولت آمريكا و انگليس براي پيشرد اهداف جنايتكارانه است.از اين روي بسيار روشن است كه اين شورا قادر نيست امنيت را درجهان حاكم كند.
دكتر احمدي نژاد نتيجه بعدي صحنه غزه را بيداري ملت هاي جهان دانست و گفت:امروز به فضل الهي از شرق تا غرب و از شمال و جنوب جهان ملت هاي آزده حتي در اروپا و آمريكا در حمايت از مظلومين غزه به پا خاسته و به صورت خودجوش به صحنه آمده و از حيثيت و حريم انساني بشريت دفاع مي كنند.
وي با بيان اينكه اصلاح وضع جهان بر پايه امنيت پايدار و برپايي عدالت و دوستي از ديگرنتايج جنگ غزه است خاطر نشان كرد :امروز براي ملت ها روشن شده است كه برپايي عدالت وصلح و دوستي فقط و فقط از طريق اتحاد ملت هاو ايستادن در برابر زياده خواهي ها و زياده خواهان امكان پذير است. اميد به سازوكارهاي جهاني مثل حقوق بشر و شوراي امنيت امروز به ياس كامل مبدل شده است. اميد ملت ها بايد به ايمان و توانمندي خود و به اتحاد بين ملت هاي آزاده باشد البته يك نتيجه قطعي ديگركه در برابر ملت ها قرار گرفته، اينست كه در ادامه اين حادثه، هر اتفاقي بيفتد رژيم صهيونيستي و حاميان آن بدون ترديد شكست خورده قطعي اين مبارزه هستند.رژيم صهيونيستي همان هفته اول هجوم به غزه، شكست خورد و هر مقدار جنايت هاي خود را ادامه دهد پرونده سياه و ننگين خود را سنگين تر خواهد كرد.

رژيم صهيونيستي عامل ايجاد اختلاف و سلطه در خاورميانه

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري قدس مبني بر اينكه "چرا ما بعد از 20 روز جنايت هنوز شاهد برگزار نشدن اجلاس سران كنفرانس اسلامي هستيم؟" گفت:
علت اصلي برگزار نشدن اجلاس سران كنفرانس اسلامي درباره غزه دخالت قدرت هاي زورگو و سلطه طلب از جمله آمريكا و انگليس و ر‍ژيم صهيونيستي است.
دكتر احمدي نژاد ايجاد تفرقه و فاصله و كارشكني ميان كشورهاي منطقه و اسلامي را يكي از اهداف ايجاد رژيم صهيونيستي عنوان كرد و اظهارداشت: البته جمهوري اسلامي ايران پيگيري فراواني انجام داده و امروز هم رييس دوره اي سازمان كنفرانس اسلامي به تهران سفر مي كند.
رييس جمهور با بيان اينكه اصل ايجاد سازمان كنفرانس اسلامي براي حمايت از ملت فلسطين است، گفت: اگر نشستي برگزار مي شود بايد نتايج مشخص و قابل قبول براي دفاع از ملت مظلوم فلسطين و مردم بي دفاع غزه داشته باشد.

اقتصاد ايران درون زا و خود اتكا است

رييس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص تاثير تحولات و بحرانهاي اقتصادي غرب به توليدكنندگان و سرمايه گذاران و اقتصاد كشورمان گفت:خوشبختانه بخش توليد ما امروز با نشاط و پويا درحال حركت است و حجم سرمايه گذاري در دولت نهم روز افزون است . رشد سالانه توليد درسال گذشته 7.6 درصد، سال 85، 6/8 و در 84، 5.8 بوده است .
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه رشد توليدات كشور صعودي است ، افزود:اتفاقاتي كه در عرصه اقتصاد جهاني افتاده است تاثير قابل توجهي در كشور ندارد چراكه فرصت هاي خيلي خوبي را در اختيار ملت ما قرار داده است.
وي افتصاد كشورمان ما درون زا و خود اتكا دانست وگفت:فضاي اقتصادي ما فضاي بانشاطي است وخوشبختانه تقاضا براي سرمايه گذاري روز افزون است .در اين زمينه بخش خصوصي به سرعت جايگاه خود را پيدا و عرصه هاي جديدي را تجربه مي كند و ما نگراني نداريم.

هدفمند كردن يارانه ها كاري بسيار بزرگ براي نشاط و اصلاحات ساختار اقتصادي است

رييس جمهور در ادامه كنفرانس خبري در پاسخ به سوالي در خصوص ايرادات برخي نمايندگان مجلس نسبت به پرداخت نقدي يارانه هاگفت:خوشبختانه امروز يك فضاي خوبي در مجلس و دولت است . هم دولت همه توان كارشناسي كشوررا براي هدفمند كردن يارانه ها بكار گرفته و هم مجلس با توان خوب كار را رسيدگي مي كند.
دكتر احمدي نژاد يادآورشد: ما نگراني نداريم از اين جهت وظيفه دولت تهيه لايحه بود و وظيفه مجلس نيز رسيدگي به اين لايحه است .هر چيزي كه به قانون تبديل شود لازم الاجراست اما موضوع مهم اين است كه هدفمند كردن يارانه ها يك كار بسيار بزرگ براي نشاط و اصلاحات ساختار اقتصادي است .
رييس جمهور با بيان اينكه اظهار نظر حق نمايندگان است ، گفت: همه آزاد هستند اظهارنظر كنند و خيلي خوب است چراكه اين مساله سبب نشاط سياسي مي شود و از همين جا از همه صاحبنظران مي خواهيم كه نظر بدهند .

برچيده شدن اساس جنايتكاري صهيونيست ها و حاميان رژيم صهيونيستي حرف ملت هاي جهان

خبرنگار واشنگتن پست از رييس جمهور پرسيد "با خبر شديم كه گروه سياسي در ايران جايزه نقدي براي كشتن يكي از سران مصر در نظر گرفته و مبلغ آن 1.5 ميليون دلار است" كه دكتر احمدي نژاد در پاسخ گفت: من چنين چيزي نشنيده ام؛ اصلا موضوع اين حرف ها نيست. موضوع اين است كه اساس جنايتكاري رژيم صهيونيستي و حاميان او بايد برچيده شود.
رييس جمهور با بيان اينكه تمام ملت هاي منطقه در برچيده شدن رژيم صهيونيستي و حاميان او متحد هستند، گفت: تلاش هايي كه رژيم صهيونيستي و سران رژيم صهيونيستي انجام مي دهد به نتيجه نخواهد رسيد زيرا مخالفت با جنايتكاري رژيم صهيونيستي يك آرمان فرهنگي و سياسي و انساني است.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه كسي نبايد كشته شود، گفت: بايد جنايت برچيده شود و حاميان جنايتكاران بايد اجازه دهند ملت فلسطين سرنوشت خود را تعيين كند كه اين حرف ملت و مسوولان ايران و حرف بسياري از ملت هاي جهان است.

كشورهاي عربي فرصت حمايت از مردم غزه را از دست ندهند

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه تلويزيوني الفرات عراق مبني بر اينكه "عراق احتمالا در جلسه اتحاديه عرب درباره غزه شركت نخواهد كرد و در صورت شركت نكردن عراق ممكن است جلسه تشكيل نشود" گفت: اميدوارم عراق هم شركت كند و پيغام داده كه ما شركت مي كنيم. اميدواريم همه دولت ها از جمله عربستان و مصر نيز گلايه هاي داخلي را كنار بگذارند زيرا امروز روزي نيست كه بخواهند زمان را از دست بدهند.
رييس جمهور با بيان اينكه امروز، روزي است كه اتحاديه عرب بايد مسووليت خود را ايفا كند زيرا اگر اتحاديه عرب امروز كاري انجام ندهد پس كي مي خواهد كاري انجام دهد، اظهارداشت: من درخواستم از سران اعراب اين است كه اگر بين خود بگو مگوهايي دارند و دلخوري و رقابت دارند؛ امروز روزي نيست كه رقابت ها و دلخوري مانع از انجام رسالت هاي انساني و اسلامي آنها شود زيرا هر روزي كه مي گذرد صدها نفر از مردم غزه تكه و پاره مي شوند؛ آروزها بر باد مي رود و انسان هاي فراواني از زندگي محروم مي شوند.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه امروز روزي نيست كه مسايل جزيي مانع از همكاري كشورهاي اسلامي و عربي در خصوص غزه شود، گفت: البته بايد توجه داشت رژيم صهيونيستي و اربابان آن نمي خواهند كه كشورهاي عربي دور هم جمع شوند اما به نظر من سران عربي بايد اين حرف ها را كنار بگذارند و جلسه را تشكيل بدهند و از همت ها و امكانات خودشان استفاده كنند تا هچوم به غزه متوقف شود.
رييس جمهور تصريح كرد: سران كشورهاي اسلامي در برابر پيامبر گرامي اسلام و خداي متعال قرار دارند و اگر كاري نكنند نمي توانند جواب اين خون هاي به ناحق ريخته را بدهند.

مردم غزه همواره پيروز هستند

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه آي تي ان انگليس مبني بر اينكه تحولات غزه نشان دهند پيروزي براي غزه است يا ايران؟" گفت: امروز هم غزه پيروز است و مردم غزه مسووليت شان را در دفاع از شرف انساني و كرامت انساني به خوبي ايفاد كرده اند و هر اتفاقي كه بيفتد تاثيري در پيروزي آنها ندارد.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه تاريخ مقاومت مردم غزه را هيچ گاه فراموش نخواهد كرد، تصريح كرد: پيروزي صلح طلبي در برابر تجاوز گري و ظلم و جنايت دستاورد مقاومت مردم غزه است و در آينده هم مردم غزه با ايستادگي پيروز هستند.

دولت آمريكا بايد در دخالت ها و رويكرد هاي آمريكا درباره مسايل مختلف تغيير ايجاد كند

خبرنگار شبكه آي تي ان انگليس در سوال ديگري از دكتر احمدي نژاد پرسيد "رييس جمهور ايالات متحده با شعار تغيير بر سركار آمده است، آيا اين تغيير شامل شما مي شود؟" كه رييس جمهور در پاسخ با بيان اينكه دنيا در آستانه تحولات است، تاكيد كرد: هر دولتي كه در آمريكا روي كار بيايد، بايد در دو عرصه دخالت هاي آمريكا و رويكرد هاي آمريكا درباره مسايل مختلف تغيير ايجاد كند.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ريشه همه جنگ ها و نابساماني ها و تبعيض ها، دخالت هاي بي جاي دولت آمريكا است، تصريح كرد: بايد دايره دخالت هاي دولت آمريكا به مرزهاي آمريكا محدود شود و دولت آمريكا بايد خدمتگزار مردم باشد زيرا ملت ها آزادند و به دولت آمريكا چه ربطي دارد در آفريقا و آسيا چه مي گذرد و كسي اين حق را به آمريكا نداده كه در همه امور دخالت كند.
رييس جمهور با بيان اينكه رويكرد دولت آمريكا نسبت به ايران نيز بايد تغيير كند، گفت: 30 سال بلكه 55 سال است آنها به ملت ايران ظلم كرده اند و از كودتاي آمريكايي سال 1332 تا امروز، دولت هاي متوالي آمريكا همه در مقابل ملت ايران بوده اند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه ما نمي خواهيم نظري را به سياستمداران آمريكا تحميل كنيم و انتخاب با خودشان است، اظهارداشت: اگر مي خواهند شرايط خود را در جهان و آمريكا تغييردهند بايد رويكردهاي خود را تغيير دهند.
رييس جمهور تاكيد كرد: اگر چه ملت ايران از طرف دولت هاي آمريكا به طور مكرر آسيب هايي ديده اما اين آسيب ها باعث شده كه ملت ايران خود را پيدا كند و روي پاي خود بايستد و صنعت و علم و فناروي مستقل داشته باشد.

ملت ها از سياست هاي سلطه طلبانه استقبال نمي كنند

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه ان بي سي آمريكا در خصوص سياست وادبيات دولتهاي غربي نسيت به ايران با بيان اينكه ادبيات چماق و هويج متروك شده و دنيا تغيير يافته است ،اظهار داشت : موضع ما كاملا روشن است اگر تغييرات اساسي براساس عدالت ، احترام به حقوق ملت ها و قانون و دوستي باشد ،ملت ها استقبال مي كنند .اما اگر همان سياست هاي غلط و خودبرتر بيني قبلي بخواهد ادامه پيدا كند نتيجه اش معلوم است .

كنترل تورم يكي از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها است

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري كار ايران (ايلنا) مبني بر اينكه "بر اساس يكي از مواد لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها افزايش حقوق كارمندان متوقف مي‌‏شود، آيا اين ماده كارگران را كه از طبقه كم درآمد جامعه هستند، شامل مي‌‏شود؟"، گفت: اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي در كار نخواهد بود، يكي از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كنترل تورم است تا جلوي افزايش پايه پولي را بگيرد وآن را صفر كند. متاسفانه اين بار سنگيني است كه به‌طور مستمر به دوش طبقات كم درآمد اضافه مي‌شود كه اين بار را بايد برداريم.
دكتر احمدي ن‍ژاد خاطرنشان كرد: اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي نخواهد بود چون تورم مهار خواهد شد، ما افزايش‌هاي عادي سالانه را در بخش كارمندي كه بين 3 تا 5درصد است داريم كه اين به غير از بحث تورم است؛ بنابراين قوانين هر بخش به جاي خود جاري خواهد بود.

مشكلات غزه راه حل نظامي بيروني ندارد

رئيس جمهور در ادامه درباره احتمال وقوع جنگ با رژيم صهيونيستي، تصريح كرد: مشكلات غزه راه حل نظامي بيروني ندارد و خود مقاومت به خوبي حريف صهيونيست ها خواهد بود همانطور كه تاكنون بوده است.
دكتراحمدي نژاد در پاسخ به اين سوال خبرنگار لبناني گفت: در حال حاضر مهم اين است كه كشورهاي همسايه غزه، دست مردم غزه را نبندند و اجازه دهند مردم غزه به دارو، غذا و امكانات درماني مجروحان خود دسترسي داشته باشند.
وي تاكيدكرد : مردم فلسطين خودشان مي توانند اين جنايتكارها را سر جايشان بنشانند.
رييس جمهور با اشاره به رفع محاصره غزه گفت: از دولت مصر خواستهاين اينكار را انجام دهدو اميدواريم اين موضوع هر چه زودتر حل و تجاوز صهيونيست ها متوقف شود و فشارهاي بين المللي اين جنايت ها را متوقف كند.
وي تصريح كرد: بايد محاصره ملت غزه حذف شود تا آنان بتوانند زندگي عادي خودشان را از سر بگيرند.

دوران امپراتوري امريكا به پايان رسيده است

رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص رفتار دوگانه واشنگتن در موضوع دموكراسي، تلاش براي سرنگوني دولت مردمي فلسطين و همچنين سياست ايران هراسي امريكا در دوره باراك اوباما گفت: استعمار هميشه دشمن هاي فرضي و درگيري هاي فرضي و غيرواقعي درست مي كند تا توجهات را منحرف سازد و روي تعصبات، كينه ها و گسل ها انگشت مي گذارد.
دكتر احمدي نژاد افزود: استعمار با اين تلاش ها مي خواهد فرصت تحرك براي خود ايجاد كند اما آنها از اين طراحي ها نتيجه نگرفته اند و علت آن هم روشن است؛ چون رابطه ملت ايران با همه ملت هاي منطقه و جهان، بسيار صميمي و دوستانه است.
وي تاكيد كرد: روند ارتباطات سياسي دولت هاي منطقه با دولت جمهوري اسلامي ايران هم در مجموع روندي صعودي است و اگر اين حادثه غزه را از اين منحني برداريم، اين رابطه صعودي و در حال تعميق و گسترش است.
رئيس جمهور گفت: ما در جلسات با سران كشورهاي منطقه و در هر جاي دنيا اين بحث را مطرح كرده و خواسته ايم كه اجازه ندهند سايه ديگران بر روابط سنگيني كند يا دخالت هاي ديگران موجب ناامني و كدورت در منطقه شود.
وي تصريح كرد: دوران امپراتوري امريكا و اين گونه طراحي ها به پايان رسيده است و هيچ كس نمي تواند روند نزولي اقتدار و تاثير امريكا را تغيير دهد چون اصلاً شدني نيست.
رييس جمهور ادامه داد: تغيير دولت ها هم اثري ندارد اما يك راه وجود دارد و آن اين است كه از اساس رفتار خود را عوض كنند در آن صورت شرايط هم عوض مي شود وگرنه هر كسي به هر ترتيبي بخواهد در مسير قبلي سرعت خود را زياد كند بداند كه اين مسير به سوي دره است.

گفتگو و رابطه بايد بر پايه عدالت و احترام متقابل باشد

رييس جمهور در پاسخ به سوالي در باره اظهارات وزيرخارجه دولت آينده آمريكا پيرامون آغاز گفتگوها با ايران و پيش شرط كشورمان براي انجام اين گفتگو ، با بيان اينكه مواضع ما منطقي ، قانوني و عادلانه است،گفت: ما از گذشته هم گفته ايم از گفتگو و رابطه استقبال مي كنيم شرط آن اين است كه اين گفتگو و رابطه بايد بر پايه عدالت و احترام متقابل باشد.
دكتر احمدي نژاد افزود: اگر بازي هاي سياسي با همان رفتارهاي غلط گذشته و بسته بندي جديد باشد به نتيجه نمي رسد .از الان هم روشن است كه به نتيجه نخواهد رسيد. ما بايد تغييرات را به طور واقعي و حقيقي مشاهده كنيم اگر تغييرات حقيقي اتفاق بيفتد آن وقت شرايط عوض مي شود، اما اگرموضع ظالم و مظلوم و موضع استكباري و زورگويي و دخالت ها مثل تعبير چماق و هويج و از اين بازي هاي سياسي باشد، اين ادبيات، ادبيات منقرض شده اي است و تغييري در مناسبات نمي كند اگر تغيير اساسي اتفاق بيفتد مبنا بايد عدالت و احترام به ديگران باشد .
رييس جمهور يادآور شد: تغيير دولت براي ما به خودي خود اعتباري ندارد. براي ما فرقي نمي كند چه كسي سركار بيايد. مهم اين است كه چه كاري انجام مي شود. امااگر واقعا تغييرات اساسي اتفاق بيفتد ،استقبال مي كنيم .

نظام جمهوري اسلامي ايران روان ترين ، شفاف ترين و دقيق ترين نظام سياسي است

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار فايننشال تايمز كه خواستار ارائه مصاديق روشن از تغييرات در سياست دولت امريكا به ويژه دولت جديد اين كشور شد گفت : برخي از اين مصاديق دخالت هاي آمريكا در امور ديگر كشورها و جنايت هاي دولت هاي متوالي امريكاست . مشكل امروز دنيا ، رفتار دولت امريكاست ، سربازان امريكايي در ژاپن ، اسياي شرقي ، خاورميانه و امريكاي جنوبي چه كار مي كنند و چه كاره عالم هستند؟
وي افزود: شوراي امنيت به طور يكطرفه و دربست در دست امريكاست و اين موارد از همان مصاديق تغييررفتار آمريكا است.حمايت قاطع امريكا از رژيم صهيونيستي و كشتارها و جنايات اين رژيم و همه مسائلي كه در اين جلسه مطرح شد از مصاديق رفتارهاي غلط دولت امريكاست كه بايد تغيير كند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: البته يكي از تغييرهاي مهم اين است كه گوش خود را باز كنند و خوب بشنوند و ببينند و اين مقدمه تغيير است.
وي با بيان اينكه مواردي كه انتظار داريم تغيير يابد ، همان شعارهاي انتخاباتي خودشان است،گفت: تغييراتي كه خودشان گفته اند بايدتعريف شود. در نامه اي كه نوشته ام ، همه كدهاي مطالب را بيان كرده ام كه تمام آنها در گفته هاي خود مسئولان امريكاييهست .
دكتراحمدي نژاد گفت : حضور آنها در منطقه ما ، در عراق و افغانستان مشكل ساز شده است ، امريكايي ها براي اينكه رسماً به چين و هند فشار آورند ، وارد افغانستان شده و پاكستان را وارد تنش مي كنند تا چين و هند را منفعل كنند.
وي تاكيد كرد : امريكايي ها براي منافع اقتصادي ، جنگ درست مي كنند و اساس شبكه تروريستي و مواد مخدر را تحت پوشش قرار داده اند به نحوي كه در افغانستان قبل از حضور امريكايي ها سالانه سه هزار تن مواد مخدر توليد مي شد اما اكنون به بيش از هشت هزار تن رسيده است.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال ديگر اين خبرنگار درباره پيچيده بودن نظام جمهوري اسلامي ايران گفت : اينكه نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران پيچيده است ، خوب است براي اينكه اگر پيچيده نبود در اين سي سال، دشمنان مي توانستند ضربه بزنند . اتفاقاً حسن نظام ايران اين است كه پيچيده است.
دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : البته براي كساني كه در اين كشور زندگي مي كنند ، مسئول هستند و تصميم مي گيرند نظام جمهوري اسلامي ايران روان ترين ، شفاف ترين و دقيق ترين نظام سياسي است.
وي تاكيد كرد: در نظام جمهوري اسلامي ايران ، رهبري طبق قانون اساسي و فرهنگ اعتقادات ايران در بالاترين جايگاه قرار دارند . دولت هم جايگاه خود را دارد و رئيس قوه مجريه است و حدود وظايف و فعاليت هاي سه قوه معلوم است كه براساس نظم بسيار دقيق و به زعم شما (خبرنگار فايننشال تايمز) پيچيده ، وظايف خود را انجام مي دهند .

رابطه ايران با چين و آمريكا متفاوت است

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري از كشورچين مبني بر اينكه چه آرزويي داريد و نظرتان درباره رابطه با چين و آمريكا چيست ، اظهار داشت:آرزوهاي ما همان آرزوهاي انقلاب اسلامي است. مي خواهيم دنيا سرشار از صلح و صفا و برادري و همه ملتها در رفاه و آسايش باشند. ملت ايران هم در رفاه و آسايش باشد.
وي در ادامه با بيان اينكه رابطه با چين و آمريكا متفاوت است. ايران و چين رابطه دوستانه اي با يكديگر دارند. حجم سرمايه گذاري ها و تجارت روز افزون بوده و همواره ارتباطات دو كشور رو به گسترش بوده است. اما رابطه با آمريكا خاص است دولت آمريكا چون به دنبال سلطه گري بوده از ابتدا در مقابل ملت ايران اقدامات و موضع گيري هاي ناشايستي داشته غير از اينكه كودتا كرده و دولت ملي را سرنگون و دولتي خشن را جايگزين نمودند با حركت مردمي در جريان انقلاب اسلامي هم مقاومت كردند در 30 سال گذشته هم هميشه مقابل ملت ما قرار داشتند در جنگ تحميلي 8 ساله از صدام حمايت قاطع و بلا شرط داشتند.همه اين موارد باعث شده كه روابط ما با آمريكا يك روابط خاص باشد البته اميدواريم كه سردمداران آمريكا از مردم آمريكا درس بگيرند و اميدواريم روش هاي خود رااصلاح كنند .اما در هر صورت ملت ايران روي پاي خود ايستاده و قادر است از منافع و استقلال و حيثيت خود دفاع كندالبته ترجيح مي د هيم فضا فضاي دوستانه و عادلانه باشد.

سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه بسيار هوشمندانه ، جامع و منسجم تنظيم شده است

رئيس جمهور در ادامه نشست خبري در پاسخ به پرسش خبرنگار واحد مركزي خبر در باره ابلاغ سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه از جانب مقام معظم رهبري وتدابير دولت براي تحقق اهداف اين سياستها گفت: خوشبختانه سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري ، مسير حركت همه دستگاههاي قضايي، تقنيني و اجرايي را در بر مي گيرد .
دكتر احمدي نژاد افزود: اين سياستها بسيار هوشمندانه ، دقيق ، جامع و منسجم تنظيم شده و مسائل و جهت گيريهاي كلان در آن به خوبي ديده شده و بخش هاي مورد نياز در آن گنجانده شده است.
رئيس جمهور با قدرداني صميمانه از رهبر معظم انقلاب اسلامي براي اهتمام و تدوين و اعمال جهت گيريهاي ملي و آرماني در سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه اظهار داشت : دولت با همه وجود براي تحقق اهداف اين سياستها تلاش مي كند .

مردم دنيا بدنبال محاكمه سران رژيم صهيونيستي هستند

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تشكيل دادگاه بين المللي براي محاكمه سران رژيم صهيونيستي،اظهار داشت:قرار است لايحه اي با طراحي قوه قضاييه به مجلس ارايه شود كه ان شا الله درصورت تصويب اين اجازه را خواهد داد كه دادگاه هاي كشورمان هم بتوانند به جنايات بين المللي رسيدگي كنند. ضمن اينكه امروز حقوقدانان جهان بسيج شده اند و صدها كانون مردمي در سراسر دنيا مثل مردم ايران دست اندركار طراحي تشكيل چنين دادگاهي براي مجازات جنايتكاران صهيونيست هستند. امروز ديگر قدرت هاي زورگو قدرت تحميل و امكان تحميل خود را از دست داده و به سرعت رو به ضعف هستندو از طرف ديگر ملت هاي آزاده در حال قدرتمندشدن هستند.

جزييات لايحه تحريم شركت ها حامي رژيم صهيونيستي در حال تدوين است

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تحريم شركت ها و كالاهاي صهيونيستي تصريح كرد: چيزي كه در دولت تصويب شدكليات لايحه اي است كه به دولت اجازه مي دهد شركت ها و بنگاه هاي اقتصادي كه در سرزمين هاي اشغالي به نفع رژيم صهيونيستي سرمايه گذاري و يا به اين رژيم كمك مالي مي كنند را مجازات كند .جزييات اين لايحه در دست طراحي است به محض اينكه نهايي شد در اختيار افكار عمومي و مجلس محترم گذاشته خواهد شد. شناسايي عمده اين شركت ها كار مشكلي نيست.

شعارهاي برخي جريانات در معادلات مردم تاثيري ندارد

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره اهداف برخي گروه هاي سياسي كه به منظور القاي بحران در كشور، تشكيل دولت وحدت ملي و نجات ملي را مطرح كرده اند،گفت:اين هدف را به خوبي در سوال خود بيان كرديد. در كشور ما آزادي كامل حاكم است به خصوص در دوره دولت نهم افراد نسبت به اين دولت تقريبا از آزادي مطلق برخوردار هستند دولت هم تحمل مي كندچرا كه فكر مي كنيم براي كشور وجودچنين فضايي منافع زيادي دارد .
وي درباره اهداف جريانات سياسي نيز اظهار داشت : آنهايي كه حرف ها و القاياتي را مطرح مي كنند بهتر است عجله نكنند چرا كه انتخابات نزديك است و همه امور ما به انتخاب مردم بستگي دارد.ضمن اينكه هر كسي شعارهايي را براي خود انتخاب مي كندكه اين گونه شعارها در فضاي سياسي كشور و در معادلات مردم تاثيري ندارد.

حركت ملت ايران در دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي قانوني است

رييس جمهور درخصوص سئوال خبرنگار آسوشيتدپرس درباره برنامه هسته‌اي ايران و نيروگاه بوشهر و عقب نشيني ظاهري طرف‌هاي غربي از موضوع هسته‌اي ايران اظهار داشت: آنها در مقابل حق ايران ايستاده بودند و بر اساس اطلاعات نادرست اقداماتي را سامان داده بودند و حالا فهميده‌اند. اين نشان دهنده عقب‌نشيني نيست، بلكه به معناي اصلاح رفتار است .
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه موضوع هسته‌اي ديگر كهنه‌اي شده و استفاده از اين ابزار عليه ايران ديگر اثري ندارد، گفت: حركت ايران در مساله هسته‌اي با توجه به قانون و حقوق مسلم ايران است و نظارت‌ها هم به صورت مستمر جريان دارد.

فصل ميدان داري دين مداران واقعي آغاز شده است

رييس جمهوردر پاسخ به سوالي درخصوص علت وضعيت كنوني جهان، تصريح كرد : شرايط امروز جهان حاصل نگاه غيردينمدار به مناسبات انساني وحاكميت انديشه غيرديني است.البته امروز چنين ديدگاهي به پايان راه رسيده ومعناي آن اينست كه عرصه براي دينداران واقعي مهيا و فصل ميدان داري دانشمندان و دين مداران واقعي آغاز شده است.

روند كاهش قيمت مسكن و برخي كالاها همچنان ادامه خواهد داشت

دكتر احمدي نژاد درباره دلايل كاهش قيمت كالاهاي مصرفي و مسكن و ارزيابي خود از ادامه روند كاهش قيمت ها گفت :همه تلاش دولت اين است كه روند نزولي قيمت ها تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه پيدا كند. اين سياست دولت است وآنرا هم در بودجه 87 و هم در تصميمات سياسي به طور جدي دنبال مي كنيم . يكي از محورهاي اصلي دولت وشوراي راهبردي دولت پيگيري مساله مهم قيمت ها است چون به دلايل گوناگون جهشي در قيمت ها صورت گرفته بود .
وي افزود: مردم هم انصافا به خوبي همراهي كردند و اين جهش سنگين مهار شد و الان آرام آرام قيمت ها رو به كاهش است.پيش بيني من اين است كه روند كاهش قيمت مسكن و برخي كالاها همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش اصلي دولت اين است كه اجازه ندهد تغيرات بيروني تاثيري در قيمت ها داشته باشد و تا حدود زيادي موفق شده و اجازه نداده آن ركودي كه در دنيا ايجاد شده در كشور به وجود بيايد.

زمان دقيق حذف سهميه بندي بنزين مشخص نيست

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا سهميه بندي بنزين سال آينده نيز ادامه خواهد داشت ،گفت: اگر لايحه هدفمند كردن يارانه ها دقيقا به تصويب مجلس برسد آن گونه كه دولت طراحي كرده طبيعي است كه سهميه بندي مفهومي نخواهد داشت اما اينكه از چه زماني اجرا خواهد شد هنوز به طور دقيق مشخص نيست و براي تصميم گيري در اين رابطه بايد منتظر تصويب لايحه باشيم .

كشور را با قيمت پايين نفت هم مي توان اداره كرد

رئيس‌جمهور در ادامه نشست خود با خبرنگاران درباره سوال خبرنگار شبكه خبر در خصوص بودجه سال 88 اظهار داشت: مراحل نهايي تدوين بودجه در حال طي شدن است و يكشنبه آينده كه تمام شد، اطلاعات آن منتشر مي‌شود.
دكتر احمدي نژادگفت: قيمت نفت در بودجه موثر هست، اما با قيمت‌هاي پايين‌تر از اين هم كشور اداره شده است و برنامه‌هاي دولت ادامه خواهد يافت. بايد توجه هم داشته باشيم كه بودجه ما بر اساس برنامه 5 ساله است و روند شفاف و خوبي دارد و البته هميشه واقعيت با آن چه ما در دل داريم، تفاوت دارد.

ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در خصوص غزه با همه توان و ظرفيت ادامه دارد

دكتر احمدي ن‍ژاد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري برنا مبني بر كم رنگ بودن نقش وزارت امور خارجه در ديپلماسي غزه، گفت: ديپلماسي امروز جمهوري اسلامي ايران در خصوص غزه يك كار هماهنگ و با حضور بخش هاي مختلف دولت از جمله وزارت خارجه و همچنين مجلس شوراي اسلامي و ساير بخش هاي مردمي است.
رييس جمهور با بيان اينكه مسوولان و دست اندركاران و ملت ايران با همه توان و ظرفيت در خصوص غزه فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: حادثه غزه و فلسطين پيچيده و مهم است و عرصه ديپلماسي، عرصه اي بسيار گسترده و پيچيده است كه بعضي جاها به سرعت و بعضي جاها ميليمتري جلو مي رويم و موضوعات را پيگيري مي كنيم.

دعوت از صاحب نظران و كارشناسان براي مشاركت در تدوين برنامه پنجم توسعه

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از رييس جمهور پرسيد "طبق سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه، ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي، انديشه هاي امام خميني(ره) بايد زنده نگه داشته شود؛ اين مهم چگونه بايد از سوي دولت پيگيري شود؟" كه دكتر احمدي ن‍ژاد در پاسخ با تاكيد بر اينكه امروز حركت كشور در جهت راه و نام و مسير امام (ره) است، تصريح كرد: بايد فضاي عمومي كشور آرماني و نوع نگاه دستگاه هاي گوناگون به انجام وظيفه آرماني و طبق نگاه امام (ره) باشد.
رييس جمهور با بيان اينكه نهادينه شدن فرهنگ خدمتگزاري، دوري از اشرافي گري، دقت در برنامه ريزي، توجه به استقلال و خودكفايي كشور و توجه به عزت و كرامت مردم بايد در متن برنامه ريزي ها لحاظ شود، گفت: دولت همه تلاش خود را انجام مي دهد تا خرداد آينده برنامه را آماده كند كه مجلس شوراي اسلامي هم فرصت دقيق براي بررسي داشته باشد.
دكتر احمدي ن‍ژاد با اشاره به عزم دولت در استفاده از ظرفيت هاي كارشناسي و علمي كشور براي تدوين برنامه پنجم توسعه، اظهارداشت: همين جا از همه صاحب نظران و كارشناسان دعوت مي كنم كه نظرات خود را پيرامون برنامه پنجم توسعه در اختيار دولت قرار دهند.

اميدوارم هيچ كدورتي بين كشورهاي اسلامي نباشد

رئيس‌جهور در پاسخ به سئوال خبرنگار عرب نيوز مصر در خصوص اينكه مواضع مصر در خصوص ايران را چگونه مي‌بينيد و به نظر شما مشكلات كنوني غزه دو كشور را فعال‌تر خواهد كرد، اظهار داشت: اينگونه كه به نظر مي‌رسد شما دوست داريد بين كشورهاي اسلامي روابط برادارانه باشد و ما نيز دوست داريم، اين گونه باشد.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه اميدوارم هيچ كدورتي بين كشورهاي اسلامي نباشد، اظهار داشت: ما مشكلي براي رابطه با مصر نداريم، ولي فكر مي‌كنيم بيشتر مسائل در خصوص ايران و مصر دخالت بيگانگان است كه اميدواريم برطرف شود.
رييس جمهور همچنين در باره نوع كمك‌هاي ايران به مردم غزه گفت: محور اصلي كمك‌هاي ما ديپلماتيك و بشردوستانه است
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن