تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816692712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري رئيس جمهور/كامل/ارتباط تجاري با رژيم صهيونيستي يعني مشاركت در كشتار ملت‌‏هاادبيات چماق وهويج ادبيات مطلوبي نيستبودجه مراحل نهايي تدوين را مي‌گذراند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نشست خبري رئيس جمهور/كامل/ارتباط تجاري با رژيم صهيونيستي يعني مشاركت در كشتار ملت‌‏هاادبيات چماق وهويج ادبيات مطلوبي نيستبودجه مراحل نهايي تدوين را مي‌گذراند


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌‏جمهوري گفت: اصلاح وضع جهان بر پايه امنيت پايدار، برپايي عدالت، صلح و دوستي تنها از طريق اتحاد ملت‌‏ها و ايستادن در برابر زياده‌‏خواهي‌‏ها و زياده‌‏خواهان امكان‌‏پذير است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدي‌‏نژاد در نشست خبري با بيان اين‌‏كه اساس رژيم صهيونيستي براي تسلط بر منطقه شكل گرفته است، گفت: اساس اين رژيم با طراحي غرب براي تامين آرزوهاي آنان صورت گرفت آن‌‏ها از غفلت تاريخي ملت منطقه استفاده كرده و مقدمات تاسيس رژيم صهيونيستي را به عنوان پايگاه نظام سلطه در درون منطقه فراهم كردند.
وي افزود: غربي‌‏ها با اقدامات مزدورانه و دروغين اين رژيم را با زور سرنيزه و سلاح در فلسطين و بر ملت‌‏هاي منطقه تحميل كرده‌‏اند فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي بر پايه دروغ، توطئه و طراحي‌‏هاي جنايتكارانه بوده است.
رئيس‌‏جمهور تصريح كرد: به روشني قابل فهم است كه هدف اصلي از تاسيس رژيم صهيونيستي و ماموريت رژيم جعلي و غيرقانوني ايجاد جنگ، تجاوز، اشغال و كشتار مستمر مردم است، از روزي كه رژيم صهيونيستي تاسيس شده ماموريت اصلي‌‏اش تهديد، تجاوز، ترور، كشتار مردم فلسطين و آواره كردن مردم و اشغال سرزمين‌‏هاي اطراف بوده است.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: اساس شكل‌‏گيري رژيم صهيونيستي براي درگير كردن ملت‌‏هاي منطقه و فراهم كردن زمينه جاري شدن سياست‌‏هاي دولت آمريكا، انگليس و هم‌‏پيمانان آن‌‏ها در منطقه است.
رئيس‌‏جمهور اظهار داشت: دو سال و نيم از حمله رژيم صهيونيستي به لبنان نگذشته كه امروز به بهانه‌‏اي ديگر به غزه حمله كردند البته كساني كه حيات و منافع خود را در جنگ، تجاوز و ترور مي‌‏بينند، نيازمند بهانه براي شروع جنگ نيستند و با يك خبر جعلي و طراحي رسانه‌‏اي مي‌‏توانند بهانه‌‏هاي لازم را به دست آورند.
وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي در غزه زشت‌‏ترين جنايت و بارزترين اقدامات را عليه مردم به كار گرفته است به گونه‌‏اي كه كلمات از ترسيم ابعاد زشت اين تبهكاري‌‏ها عاجزند. سردمداران اين رژيم آدم‌‏كشان حرفه‌‏اي هستند كه به استخدام نظام استكباري درآمده‌‏اند و براي جنايت، كشتار و چپاول ثروت‌‏هاي منطقه اقدام مي‌‏كنند.
احمدي‌‏نژاد گفت امروز صحنه غزه صحنه آزمايش بزرگ براي همه جهان است، صف‌‏بندي‌‏هاي جديدي در دنيا امروز در حال شكل‌‏گيري است. در يك طرف اين صف‌‏بندي كساني قرار دارند كه حامي كشتار و تجاوزند و در طرف ديگر حاميان مظلومان، ارزش‌‏هاي انساني، عدالت و صلح و دوستي قرار دارند.
وي با بيان اين‌‏كه در صحنه غزه چند نتيجه روشن به دست مي‌‏آيد، گفت: نتيجه اول ماهيت اين رژيم است و نتيجه دوم استيصال و شكست قطعي اين رژيم جنايتكار است. بر همگان حتي بر حاميان رژيم صهيونيستي و سران اين رژيم آشكار شده است كه ادامه حيات اين رژيم در منطقه، ديگر امكان‌‏پذير نيست كساني كه هر روز به بهانه‌‏اي زنان، كودكان و غيرنظاميان را با بمب و موشك قطعه قطعه مي‌‏كنند از ادامه همزيستي با مردم منطقه مايوسند هر چند هيچ‌‏گاه با ملت‌‏هاي منطقه همزيستي نداشته‌‏اند.
احمدي‌‏نژاد افزود: نتيجه ديگر شكست انديشه ليبرال و سكولار و امانيسم است كه بيش از 200 سال عرصه فكري و سياسي واقتصادي ملت‌‏ها را تحت سلطه خود داشت. شعار دموكراسي، آزادي و حقوق بشر در غزه به آزمايش كشيده شدند و اصالت و پايبندي مدعيان اين شعارها به آزمايش كشيده شد و درنهايت معلوم شد كه از اساس اين شعارها دروغ بوده و براي سلطه و چپاول ثروت ملت‌‏ها مطرح شده است.
وي ادامه داد: اين جنايت‌‏هاي بي‌‏سابقه رژيم صهيونيستي باطن حقيقي نظام سرمايه‌‏داري بر جهان است و انتها و نقطه كمال اين نظام آدم‌‏كشي و چپاول و تسلط به هر قيمت است كه امروز ديگر به پايان راه رسيده است.
رئيس‌‏جمهورگفت: نتيجه ديگري كه قابل دستيابي است ناكارآمدي سازوكارهاي سياسي و امنيتي حاكم بر جهان است. شوراي امنيت با شعار تامين امنيت جهاني و جلوگيري از تكرار جنگ‌‏هاي خانمان‌‏سوز تاسيس شد. شوراي امنيت براي تامين امنيت ملت‌‏ها تاسيس شد اما اين تنها كاري است كه اين شورا تا به امروز انجام نداده است.
احمدي‌‏نژاد افزود: شوراي امنيت در مواردي كه از شكست و اضمحلال اين رژيم احساس خطر كند وارد صحنه مي‌‏شود. در جنگ عراق اول اشغال كردند، بعد مجوز گرفتند. شوراي امنيت ابزار دست آمريكا و انگليس براي پيشبرد اهداف جنايتكارانه است و قادر نيست امنيت را درجهان برپا كند. در حادثه غزه نيز قطعنامه بي سر و تهي را صادر كردند كه در آن نه مسووليت‌‏ها مشخص است، نه زمان‌‏بندي معلوم است و نه تصميني براي اجرا وجود دارد.
رئيس‌‏جمهور اظهار داشت: به لطف خدا امروز، ملت‌‏ها بيدارند. از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب به صورت خودجوش به صحنه آمده و از حيثيت خود و حريم انساني بشريت دفاع مي‌‏كنند. امروز همه ملت‌‏ها حتي در اروپا و آمريكا به حمايت از مظلومين غزه به پا خواستند.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: اصلاح وضع جهان بر پايه امنيت پايدار، برپايي عدالت، صلح و دوستي تنها از طريق اتحاد ملت‌‏ها و ايستادن در برابر زياده‌‏خواهي‌‏ها و زياده‌‏خواهان امكان‌‏پذير است.
وي افزود: اميد به سازوكارهاي جهاني شوراي امنيت و حقوق بشر به ياس كامل بدل شده است. ملت‌‏ها بايد اميدشان به ايمان، توانمندي خودشان و اتحاد بين ملت‌‏هاي آزاده باشد.
احمدي‌‏نژاد تاكيد كرد: در ادامه حوادث غزه هر اتفاقي كه بيفتد، رژيم صهيونيستي و حاميانش، بدون ترديد شكست خورده قطعي اين تقابل و مبارزه هستند. رژيم صهيونيستي در هفته اول شكست خورد و هر چه جنايت‌‏ها را ادامه دهد پرونده سياه و ننگين خود را سنگين خواهد كرد.
وي خطاب به دولت آمريكا، انگليس و هم‌‏پيمانان آن‌‏ها تصريح كرد: چشمان تيزبين ملت‌‏ها همه حوادث را به حساب آن‌‏ها مي‌‏گذارد، نبايد تصور كنند با سكوت، لبخند و كناره‌‏گيري و بي‌‏توجهي نشان دادن كاذب، ملت‌‏ها، ريشه اصلي جنايت‌‏ها را فراموش مي‌‏كنند. ملت‌‏ها ريشه اصلي جنايت‌‏ها را سردمداران كاخ سفيد ودولت شكست خورده انگليس و هم‌‏پيمانان آنان مي‌‏دانند و با ادامه جنايات پرونده آنها قطورتر خواهد شد و در آينده نزديك دادگاه محاكمه سران رژيم صهيونيستي و حاميان آن‌‏ها برپا خواهد شد.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: خيال نكنند يك مشت سگ وحشي را به جان ملت‌‏ها بيندازند و بعد آتش‌‏بس اعلام كرده و بگويند هر كس حالا به خانه خود برو،د همه چيز تمام مي‌‏شود، آن روز ملت‌‏ها در خواب بودند اما امروز ملت‌‏ها بيدارند و يقه شما را خواهند گرفت. از خون مردمان غزه شما رهايي نخواهيد داشت اين‌‏كه بزنيد، بكشيد و بعد تمام، چنين چيزي نخواهد بود.
رئيس‌‏جمهور گفت: ملت‌‏ها مي‌‏دانند كه ماهيت نظام سلطه تحقير و چپاول ملت‌‏هاست و همه سازوكارهايي كه در دنيا برپا كردند براي تضمين تداوم قدرت‌‏هاي سلطه است. دنيا بايد به دست ملت‌‏ها و برپايه عدالت، ايمان، پاكي و برادري اداره شود و تنها راه آن حضور ملت‌‏ها در صحنه است.
وي افزود: تظاهرات بايد ادامه يابد تا انديشه جنايت، تجاوز، اشغالگري در جهان ريشه‌‏كن شود.
احمدي‌‏نژاد با بيان اين‌‏كه ملت‌‏ها ماموريت خود را خوب انجام مي‌‏دهند، گفت: در اين مساله برخي دولت‌‏ها خوب عمل كردند، برخي نسبتا خوب،‌‏ برخي نسبتا بد و برخي نيز خيلي بد عمل كردند از كساني كه ارتباط خود را با رژيم بي ريشه و مجعول صهيونيستي قطع كردند جاي تشكر دارد، قطع رابطه توسط كشورهاي منطقه، عربي و اسلامي حداقل انتظار ملت‌‏ها از اين دولت‌‏ها است.
رئيس‌‏جمهور تصريح كرد: تجار،‌‏ بازرگانان و صاحبان ثروت روابط اقتصادي را با رژيم صهيونيست قطع كنند، كساني كه كالاهاي ساخت رژيم صهيونيستي و حاميان آن‌‏را استفاده مي‌‏كنند، پولشان تبديل به گلوله‌‏هاي اروانيومي، فسفري و كشنده مي‌‏شود، اين وحشي‌‏هاي بي‌‏فرهنگ از گلوله‌‏هايي استفاده مي‌‏كنند كه رگ‌‏هاي گوش و چشم را متلاشي مي‌‏كند. همه بدانند ارتباط تجاري با اين رژيم غاصب يعني مشاركت در كشتار ملت‌‏ها، زنان، كودكان و بي‌‏گناهان.
وي افزود: امروز چشمان ملت‌‏ها باز است، رفتار دولت‌‏ها را مي‌‏بينند، همه بايد اعلام موضع كنند، هيچ‌‏‌‏كس از دايره محاسبه مردم و خدا خارج نيست، تك‌‏تك رفتارها ثبت مي‌‏شود، همه بايد تكليف خود را مشخص كنند يا طرف دوستي،‌‏صلح و پاكي هستند يا طرف آدم‌‏كشي، جنايت و تجاوز.
احمدي‌‏نژاد خطاب به مردم ساكن در مناطق اشغالي گفت: از هر دين، مذهب و نژادي كه هستيد فرصت رسيده كه از حاكمان صهيونيستي بپرسيد، چرا بايد با مردم غزه،‌‏لبنان انسان‌‏هايي كه بهترين مخلوق خدا هستند، اين‌‏گونه رفتار شود؟ چرا بايد كودكان بي‌‏گناه را قتل‌‏عام كنند؟. اي مردم ساكن در مناطق، يهود، مسيح و مسلمان و اي كساني كه در وجود شما بويي از انسانيت مانده است به خيابان‌‏ها بياييد و فرياد خود اعتراض خود را عليه اين جنايت‌‏ها بلند كنيد.
رئيس‌‏جمهور خطاب به سربازان تحت سلطه فرماندهان صهيونيست گفت: اطلاع دارم كه در بين شما ناراضياني وجود دارد و با فرماندهان خود درگيري داريد، از اين وضع خسته شده‌‏ايد، چرا بايد مردم بي‌‏گناه را بكشيد، اعتراض كنيد و از دستور فرماندهان براي كشتار بي‌‏گناهان سرپيچي كنيد.
احمدي‌‏نژاد گفت: به لطف خدا شرايط منطقه و جهان به سرعت در حال تغيير است، خيال نكنيد اين حوادث به نفع سلطه تمام خواهد شد، جغرافياي سياسي هر كجا كه باشد از دايره دوستي با آمريكا و انگليس هزاران كيلومتر فاصله خواهد داشت، جغرافياي سياسي هر كجا كه باشد اشمئزاز از انديشه استكبار در آن موج خواهد زد.
لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها درصدد جلوگيري از افزايش پايه پولي است
رئيس‌‏جمهور گفت: يكي از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كنترل تورم است تا جلوي افزايش پايه پولي را بگيرد وآن را صفر كند. متاسفانه اين بار سنگيني است كه به‌طور مستمر به دوش طبقات كم درآمد اضافه مي‌شود كه اين بار را بايد برداريم.
محمود احمدي‌‏نژاد در نشست خبري با رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي در پاسخ به سوال خبرنگار"ايلنا"،مبني بر اينكه بر اساس ماده 13لايحه هدفمند كردن يارانه‌‏ها افزايش حقوق كارمندان متوقف مي‌‏شود، آيا اين ماده كارگران را كه از طبقه كم درآمد جامعه هستند، شامل مي‌‏شود،گفت: اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي در كار نخواهد بود، يكي از اهداف اصلي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كنترل تورم است تا جلوي افزايش پايه پولي را بگيرد وآن را صفر كند. متاسفانه اين بار سنگيني است كه به‌طور مستمر به دوش طبقات كم درآمد اضافه مي‌شود كه اين بار را بايد برداريم.
وي ادامه داد: اين مساله به معناي آن نيست كه افزايش حقوقي نخواهد بود چون تورم مهار خواهد شد، متناسب با تورم افزايش معنا ندارد. ما افزايش‌هاي عادي سالانه را در بخش كارمندي كه بين 3 تا 5درصد است داريم كه اين به غير از بحث تورم است بنابراين قوانين هر بخش به جاي خود جاري خواهد بود.
رئيس‌‏جمهور گفت:ما با صلح و آتش بس موافقيم، اما صلح و آتش بسي كه حقوق ملت فلسطين را تامين كند و مشكل هم اين جاست زيرا اگر حقوق تامين شوند، اشغالگري ، تجاوز و دولت نامشروع همه از بين مي‌‏روند.
به گزارش"ايلنا"،احمدي نژاد در نشست خبري در پاسخ به خبرنگار آي. تي. ان انگليس كه پرسيد:آيا تحولات غزه نشان‌‏دهنده پيروزي ايران و مردم غزه است، گفت: تا امروز هم مردم غزه پيروز بوده‌‏اند و مسووليت‌‏شان را در دفاع از شرافت انساني ايفا كردند. پيروزي مردم غزه پيروزي كرامت در برابر تحقير ملت‌‏ها، پيروزي صلح خواهي در برابر تجاوز و جنايت است. تاريخ مقاومت مردم غزه را فراموش نمي‌‏كند.
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا شعار تغيير اوباما شامل ايران مي‌‏شود يا نه، گفت: هر دولتي كه در آمريكا سر كار بيايد، بايد دو تغيير اساسي را اعمال كند؛ اول اين كه دخالت‌‏هاي آمريكا را در نقاط مختلف جهان پايان دهد زيرا اين دخالت‌‏ها ريشه تمامي تبعيضات است و بايد به مرزهاي آمريكا محدود شوند.
وي افزود: تغيير دوم كه ضروري است، تغيير رويكرد نسبت به ايران است. آمريكا از سال 1332 در مقابل ايران ايستاده است و اگر مي‌‏خواهد شرايط و جايگاه خود را تغيير دهد، بايد اين رويكردهاي خصمانه را تغيير دهد. اگر چه ملت ما آسيب‌‏هاي زيادي ديده است اما هم اكنون سرعت پيشرفت مطلوبي دارند. اگر تغييرات واقعي و اساسي باشند، ملت‌‏ها از آنها استقبال مي‌‏كنند اما اگر مانند گذشته باشند آنها را رد مي‌‏كنند.
احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه كيهان كه هدف طرح آتش بس دائم بين حماس و اسرائيل كه توسط مصر ارايه شده چيست، گفت:ما هم با صلح و آتش بس موافقيم، اما صلح و آتش بسي كه حقوق ملت فلسطين را تامين كند و مشكل هم اين جاست زيرا اگر حقوق تامين شوند اشغالگري ، تجاوز و دولت نامشروع همه از بين مي‌‏روند.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به پرسش ديگر اين خبرنگار مبني بر اين كه آينده روابط با مصر و عربستان با توجه به رويكردهاي آنها نسبت به مسايل نوار غزه ، را چگونه مي‌‏بينيد، گفت:ما نسبت به برخي رفتارها انتقاداتي داريم و اين رفتارها بايد اصلاح شوند و همه رفتارها بايد عليه رژيم صهيونيستي باشند و اگر رفتارهاي اشتباهي هم ديده مي‌‏شود حاصل فشارها و سياست‌‏هاي آمريكا و حاميان رژيم صهيونيستي است. ولي نبايد اجازه داد كه اين تفرقه افكني‌‏ها نتيجه دهد.
احمدي نژاد افزود: ما انتقاد داريم نسبت به رفتار بعضي از دولت‌ها، اما خط‌گيري را گم نمي‌كنيم و همه فريادها بايد عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي باشد و قطعا رفتارهاي سست حاصل فضولي‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي است. ما نبايد اجازه دهيم بين ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه فاصله ايجاد شود؛ چون اين خواست رژيم صهيونيستي است. بايد همه فريادها عليه رژيم صهيونيستي و حاميانش در آمريكا و رژيم صهيونيستي باشد.
وي ادامه داد: البته انتقادها هم مطرح است و ديديد كه به پادشاه سعودي نامه دادم و خواستار اعلام موضع سريع شدم، تا اميد دشمنان به ياس تبديل شود.
احمدي نژاد در پاسخ به خبرنگار ايرنا كه درباره پروژه ايران‌هراسي آمريكا و نيز اقدامات دولت اوباما در اين مورد پرسيد، گفت: شيوه استعمار نو و كهنه اين است كه دشمنان فرضي و غير واقعي درست كند و تعصبات را جلوه‌گر سازد تا براي خود فرصت تحرك ايجاد كند كه از اين طراحي‌هايشان تجربه نگرفتند.
وي افزود: رابطه ايران با ملت‌هاي منطقه و ملت‌هاي جهان صميمي و دوستانه است كه كمترين رابطه‌اي به اين شكل وجود دارد. ضمن اينكه روند ارتباطات سياسي دولت‌هاي منطقه با ايران يك روند صعودي است. در تمامي اجلاس‌ها و ديدارهاي با كشورهاي منطقه اين بحث را مطرح كرده‌ايم كه اجازه ندهيم سايه ديگران بر روابط ما سنگيني كند. دوره امپراطوري آمريكا و اين طراحي‌ها به سرآمده و تغيير دولت‌ها نيز اثري ندارد.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر صدا و سيما در مورد ابلاغ سياست‌هاي برنامه پنجم توسعه از سوي مقام معظم رهبري، گفت: اين سياست راهنماي عمل دستگاه‌هاي كشور در پنج سال برنامه است. خوشبختانه سياست‌ها بسيار هوشمندانه، دقيق، جامع و منسجم تنظيم شده و جهت‌گيري‌هاي كلان و درست در آن ديده و گنجانده شده است.
وي افزود: بناي اين سياست‌ها اين است كه به برنامه ايراني و اسلامي برسيم كه از آرزوهاي تاريخي ملت ما بوده است.
احمدي‌نژاد ادامه داد: دولت با تمام وجود آن را دنبال مي‌كند و از قبل نيز خود را آماده كرده بود و كارشناسان حوزه ودانشگاه را دعوت كرديم تا در تنظيم برنامه مشاركت كنند.اميدواريم قانون پنجم كارآمدتر، پوياتر و منسجم‌تر تنظيم شود.
رئيس‌‏جمهور گفت: تلاش كرديم تحولات بيروني تاثير تعيين كننده‌‏اي بر اقتصاد نداشته باشد.
به گزارش"ايلنا"،محمود احمدي‌‏نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي خود گفت: از جمله تلاش‌‏هاي اصلي دولت اين بود كه اجازه ندهيم تحولات بيروني تأثير تعيين كننده‌‏اي بر اقتصاد ما داشته باشد. دولت تا حدود زيادي در اين زمينه موفق شد، البته در بخش‌‏هاي گوناگون مشكلاتي داريم كه در طرح تحول اقتصادي به آن پرداخته شده و آن را روند مثبتي مي‌‏دانم و اميدوارم در سال‌‏هاي بعد روند رشد ما ادامه يابد.
محمود احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اقتصاد پويا مبني بر اينكه، حادثه غزه در واقع پيامي براي مصلحان و روشنفكران واقعي داشت كه عصر سياست‌‏هاي تخريب گر حاكم بر جهان پايان مي‌‏يابد و در اين دوره خلأ دانشمندان و رهبران اديان احساس مي‌‏شود، آيا شما اين كمبود را حس مي‌‏كنيد و در اين صورت چه پيامي داريد، گفت: شرايط امروز جهان حاصل نگاه غير دين‌‏مدار به مناسبات است و حاصل حاكميت انديشه غيرديني است.
در ادامه اين نشست مطبوعاتي رئيس‌‏جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگار راديو ايران مبني بر اينكه اين روزها شاهد كاهش قيمت كالاي مصرفي و مسكن هستيم، علت اصلي اين كاهش را چه مي‌‏دانيد و ارزيابي شما از ادامه روند كاهش چيست و آيا نويد ادامه اين روند را براي رفاه مردم مي‌‏دهيد، تصريح كرد: همه تلاش ما اين است كه روند نزولي تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه پيدا كند. اين سياست دولت است كه هم در بودجه سال 87 و هم در تصميمات سياسي اين موضوع را به طور جدي دنبال كرديم. يكي از راهبردهاي اقتصادي دولت پيگيري همين موضوع است. به دلايل مختلف داخلي و خارجي جهشي در قيمت‌‏ها داشتيم كه دولت در اين زمينه خوب عمل كرد و اميدوارم به نقطه مهار مطلوبي كه مصرف كنندگان دچار مشكل نشوند، برسيم.
همچنين وي، در پاسخ به سوال ديگري از خبرنگار اين راديو مبني بر اينكه با توجه به اشاره شما به تشكيل دادگاه بين المللي براي محاكمه سران رژيم صهيونيستي با توجه به سازوكارهاي نهادهاي بين المللي كه هيچكدام پاسخگو نيستند، پيشنهاد شما در اين زمينه چيست ، گفت: لايحه‌‏اي با طراحي قوه قضاييه دارد به مجلس مي رود. اگر آن لايحه تصويب شود اين اجازه را خواهد داد كه دادگاه‌‏هاي ما هم اين جنايات را مورد رسيدگي قرار دهند. برخي كشورهاي ديگر اين توان را دارند كه به جنايات بين‌‏المللي رسيدگي كنند.
احمدي نژاد افزود: امروز حقوق‌‏دانان جهان بسيج شدند و صدها كانون مردمي مثل مردم ايران دست‌‏اندركار چنين برنامه‌‏هايي هستند. اين مناسبات عوض خواهد شد و آنها به سرعت رو به ضعف هستند. سرعت اين تحول بسيار سريع‌‏تر از چيزي است كه برخي تحليل ميك‌‏نند و من اين را نزديك مي‌‏دانم.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه‌تلويزيوني الفرات عراق مبني بر اينكه نظر شما درباره برگزاري اجلاس عرب براي بررسي موضوع غزه چيست؟ و اينكه گفته مي‌شود عراق در اجلاس دوحه شركت نخواهد كرد كه در اين صورت اجلاس به خاطر اينكه به حد نصاب نمي‌رسد، برگزار نخواهد شد، موضع جمهوري اسلامي ايران چيست؟ گفت: ما فكر مي‌كنيم امروز روزي است كه اتحاديه عرب بايد مسووليت خود را انجام دهد و اگر امروز كاري انجام ندهد، پس كي مي‌خواهد كار انجام دهد؟ درخواست ما از سران عرب اين است كه اگر بين خود بگو مگو، دلخوري‌ها، گلايه‌ها و رقابت‌هاي جزيي دارند، امروز روزي نيست كه اينها مانع از انجام رسالت‌هاي عظيم انساني و اسلامي آنها شود.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: هر روز كه مي‌گذرد انسان‌ها در غزه تكه پاره شده و كودكان و زنان كشته مي‌شوند و آرزوها بر باد مي‌رود و انسان‌هاي فراواني از زندگي محروم مي‌شوند، امروز مسايل جزيي نبايد مانع از همكاري شود. البته مي‌دانيم رژيم صهيونيستي و اربابان آن نمي‌خواهند كشورهاي عربي دور هم جمع شوند و اقدامي كنند.
رئيس‌جمهور گفت: وقت آن رسيده است كه اين حرف‌ها را كنار بگذارند و تلاش كنند، جلسه تشكيل دهند و از توان خود، از همت‌ها و امكانات خود استفاده كنند تا جنايت‌ها متوقف و حقوق مردم غزه استيفا شود و اميدواريم كه در اين كار موفق شوند. كشورهاي عربي بايد بدانند امروز در برابر تاريخ قرار گرفتند و بالاتر از آن در برابر پيامبر گرامي اسلام و بالاتر از آن در برابر خداي متعال قرار دارند. ما نمي‌توانيم اين خون‌هاي به ناحق ريخته شده را جواب دهيم.
احمدي‌‏نژاد گفت: همه كشورها شركت كنند و عراق نيز شركت كند. عراق به ما پيغام داد كه شركت مي‌كند؛ لذا اميدواريم همه‌دولت‌ها از عربستان و مصر گلايه‌ها را كنار بگذارند زيرا امروز زماني نيست كه فرصت‌ها را از دست بدهند چرا كه ممكن است فردا پشيماني باشد و آن قابل جبران نباشد.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاري درخصوص استفاده از سلاح نفت براي پايان دادن به تنش در غزه با همكاري كشورهاي اسلامي و عربي و قطع فروش نفت به كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اين پيشنهاد خوب است و اگر كشورهاي عربي همكاري كنند، امكان‌پذير خواهد بود؛ چراكه نمي‌شود ملت‌ها نفت را بدهند و همين نفت تبديل به گلوله و موشكي شود كه بر سر مردم غزه فرو مي‌ريزد چراكه اين معادله‌اي ناعادلانه است، اما فعلاً چنين چيزي در دستور كار نيست.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار يكي از رسانه‌‏هاي كشور چين در ارتباط با روابط ايران با آمريكا و چين در طي سي سال پس از انقلاب اسلامي، گفت: آرزوهاي ما آرزوهاي انقلاب است و مي‌خواهيم همه دنيا پر از صلح و صفا و برادري باشد و مي‌خواهيم همه ملت‌ها در رفاه و آسايش باشند و ملت ايران نيز در صلح، آرامش و پيشرفت باشد.
وي افزود: رابطه ايران با چين متفاوت از رابطه ايران و آمريكاست؛ چراكه ما با چين روابط دوستانه تاريخي داريم و هيچگاه چين و ايران در نقطه مقابل هم نبودند، اگرچه اين رابطه فراز و نشيب‌هايي داشته است اما همواره پايه اين روابط براساس دوستي و روابط سازنده بوده است و الان هم اين روابط بسيار خوب است به‌طوري كه حجم سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك و حجم تجارت روز‌افزون شده است.
وي با اشاره به توافق‌نامه دوسال گذشته دولت ايران با رئيس‌جمهوري چين در خصوص200 ميليارد دلار روابط تجاري ظرف مدت10 سال گفت: بر اين اساس قرار بود كه هر سال20 ميليارد دلار مبادله تجاري صورت بگيرد، اما سال اول تجارت ما از مرز 20 ميليارد دلار گذشت و امسال هم اين رقم به 30 ميليارد دلار نزديك شده است و اين به معناي اراده دو ملت و دو دولت براي توسعه روابط دوستانه است.
رئيس‌‏جمهور همچنين در ادامخ درباره روابط ايران با آمريكا توضيح داد: اين رابطه، خاص است. از آنجايي كه دولت آمريكا به دنبال توسعه‌طلبي و استيلاي بر جهان بوده است، از ابتدا در مقابل ملت ما اقدامات ناشايستي را انجام داد و موضع‌گيري‌هاي ناپسندي داشته است؛ به‌طوري كه با كودتا، دولت ملي را ساقط و دولتي خشن و غيرمردمي را حاكم كردند.
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: اين دولت تمام منابع كشور ما را بردند و با حركت مردمي انقلاب اسلامي مخالفت كردند و طي سي سال گذشته هميشه مقابل ملت ما قرار داشتند و به ويژه در جنگ تحميلي با همه توان از دشمنان ملت ما حمايت كردند و هشت سال از همان دشمناني كه بعدها آن را از قدرت ساقط كردند در مقابل ايران حمايت قاطع و بلاشرط كردند و همين‌ها باعث شده است روابط ما با دولت آمريكا خاص باشد.
رئيس‌‏جمهور در ادامه ابراز اميدواري كرد كه سردمداران آمريكا از مردم آمريكا درس بگيرند و خواسته‌هاي مردم آمريكا را اجرا كنند.مردم آمريكا مخالف رفتار دولتشان در عرصه جهاني به خصوص با ملت ايران هستند لذا ما اميدواريم آنها رفتار خود را اصلاح كنند اما در هر حال ملت ايران بر روي پاي خود ايستاده است و قادر است از منافع، استقلال و حيثيت خود دفاع كند و ما ترجيح مي‌دهيم فضا دوستانه و عادلانه و بر پايه احترام متقابل باشد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره روي كار آمدن دولت جديد كاخ سفيد و تغيير نگرش و سياست‌هاي جديد در قبال ايران و به ويژه سياست چماق و هويج و بهترين زمان براي تغيير روابط طي سي سال گذشته با آمريكا، تصريح كرد: فكر مي‌كنم ادبيات چماق و هويج ادبيات مطلوبي نيست و دنيا عوض شده است و فكر مي‌كنم همه سياست‌مداران و حتي رسانه‌ها متوجه اين تغيير شده باشند. احمدي‌‏نژاد گفت: موضع ما كاملاً روشن است و اگر تغييرات، تغييرات اساسي و براساس عدالت، احترام به حقوق ملت‌ها، احترام به قانون و دوستي باشد، قاعدتاً ملت‌ها استقبال خواهند كرد اما اگر همان سياست‌هاي قبلي بر پايه مباني غلط و خود برتربيني گذشته ادامه پيدا كند، نتيجه آن از قبل معلوم است.
وي اعلام كرد: ما نمي‌خواهم از پيش قضاوتي داشته باشيم و منتظر مي‌مانيم و حوصله‌مان زياد است تا ببينيم آنها چه كار خواهند كرد.
احمدي‌نژاد درباره سهميه‌بندي بنزين در سال آينده گفت: اگر لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها آن‌‏گونه كه دولت طراحي كرده به تصويب مجلس برسد، طبيعي است كه ديگر سهميه‌بندي بنزين مفهومي نخواهد داشت اما زمان دقيق اجراي آن منوط به تصويب لايحه است تا ما ببينيم چقدر مقدمات لازم است تا بر اساس پيش‌بيني‌هايمان مردم را در جريان بگذاريم.
احمدي‌نژاد در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه هدف طراحان از طرح دولت وحدت ملي و يا دولت نجات ملي در شرايط كنوني كشور چيست؟ اظهار داشت: در كشور ما آزادي است و من نمي‌گويم اين آزادي مطلق است، اما نزديك به مطلق است، به خصوص در دوره اين دولت افراد نسبت به اين دولت تقريباً از آزادي مطلق برخوردارند و هرچه دلشان مي‌خواهد، مي‌گويند و حتي آمارهاي دروغ و ساختگي با تيترهاي بزرگ و در مصاحبه‌هاي جنجالي منتشر مي‌شود.
وي ادامه داد: دولت تحمل مي‌كند و ما فكر مي‌كنيم اين فضاي آزادي كه در كشور است، منافع بيشتري از آن دارد كه دولت بخواهد به دستگاه قضايي شكايت كند و با اينها برخورد قانوني و قضايي شود.
رئيس‌‏جمهور با اشاره به اينكه قانون اساسي حاكم است و همه اركان كشور با راي مردم انتخاب مي‌شوند و آنهايي هم كه اين گونه حرف‌ها را مي‌زنند عجله نكنند، بالاخره انتخابات نزديك است و هر چيزي كه مردم انتخاب كردند، همه بايد گردن نهند، گفت: قوانين ما بسيار روشن است و همه امور ما به انتخاب مردم برمي‌گردد و بالاخره هر كس شعاري را براي خود در فضاي سياسي انتخاب مي‌كند و به نظر من اين اظهارنظرها خيلي در معادلات مردم اثر ندارند.
احمدي‌نژاد در خصوص تحقق كوچك‌سازي دولت در دوره رياست جمهوري‌اش توضيح داد: كوچك‌سازي دولت به كاهش مسووليت‌ها و وظايف دولت بازمي‌گردد و در همان قوانيني كه دولت موظف به كوچك‌سازي شده است، در همان قوانين مسووليت‌ها و وظايفش افزايش پيدا كرده است و قاعدتاً وقتي مسووليت‌ها و وظايف افزايش پيدا مي‌كند، معناي آن گسترش دولت است اما با اين حال تا امروز دولت شش درصد حجم خود را كاهش داده است.
رئيس‌‏جمهور ادامه داد: تقريباً همه نهادهاي اقتصادي وابسته به دولت كه در قانون سياست‌هاي اصل 44 مجاز به واگذاري آنها هستيم در صف واگذاري هستند و اين شش درصد كوچك‌سازي مربوط به كارمندان رسمي دولت است و در بخش اقتصادي اين رقم به بيش از 60درصد مي‌رسد، به‌طوري كه كاركنان و وابستگي‌ها از دولت در حال انقطاع است و اين بدان معنا نيست كه 60 درصد از سهم دولت به‌طور كلي فروخته شده است، بلكه ممكن است اين سهم كمتر از 60 درصد فروخته شده باشد و در برخي جاها دولت 20تا30 درصد سهم داشته باشد اما كارمندان ديگر كارمندان دولت محسوب نمي‌شود.
رئيس‌‏جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌فاينشيال‌تايمز مبني بر اينكه درخصوص مصداق ايران براي تغيير رفتار دولت آمريكا و مذاكره با آمريكا گفت: همه حرف‌هايي كه در اين جلسه زده شد، مصداق بود؛ همه‌ي اينها مصداقي از جنايات دولت‌هاي متوالي آمريكاست. مشكل امروز دنيا مشكل رفتار آمريكاست.
احمدي نژاد در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه در مورد اقدامات ايران درخصوص تحريم و توقف مبادلات با شركت‌هايي كه منافع صهيونيست‌ها را تامين مي‌كنند، افزود: لايحه‌اي كه در دولت تصويب شده است، ابه دولت اجازه مي دهد كه شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي كه به نفع رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي، سرمايه‌گذاري يا اين رژيم را كمك مي‌كنند، مجازات كند كه جزييات آن در دست بررسي است.
وي اضافه كرد: با فضاي موجود مجلس، اين مصوبه به سرعت تصويب و راهكارها در آن ديده مي‌شود، شناسايي اين شركت‌ها كار سختي نيست.
رئيس‌جمهوري ادامه داد: سربازان آمريكايي در ژاپن، آمريكاي جنوبي و خاورميانه چه مي‌كنند، چه كاره‌عالمند، حمايت قاطع از رژيم صهيونيستي و كشتارها و جنايات آن به چه معنا است.
احمدي نژاد گفت: يكي از تغييراتي كه آمريكايي‌ها بايد در رفتار خود بدهند، اين است كه گوش‌هايشان را بيشتر باز كنند، ببينند و بشنوند و اين مساله مقدمه‌ي تغيير است. در نامه‌اي كه به آنها داديم مطالبه‌ي تغيير بر اساس كدهايي از خود مسوولان آمريكايي ارايه شده بود كه حضور در منطقه، عراق و رفتار با ملت‌ها از آن جمله است.
وي افزود: آمريكا هم‌اكنون در افغانستان براي منفعل كردن چين و هند، پاكستان را دچار تنش مي‌كند و امروز اساس شبكه‌ي تروريسم و مواد مخدر را تحت كنترل دارندو توليد مواد مخدر از سه هزار تن به هشت هزار تن رسيده است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار فرانسه گفت: اگر نظام ايران پيچيده نبود 100 دفعه به ما ضربه زده بودند؛ اما اين نظام براي كساني كه در ايران در حال زندگي هستند يا تصميم مي‌گيرند، يكي از روان‌ترين سيستم‌هاست و رهبري بر اساس قانون و عرف ملت ايران در بالاترين جايگاه قرار دارند و دولت و قواي ديگر نيز جايگاه خود را دارند، كار و وظايف‌شان نيز مشخص است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آمريكايي‌ها در مورد اينكه با چه كسي در ايران مذاكره كنند دچار ترديد هستند، گفت: در اين طرف هيچ مشكلي وجود ندارد و آنها بايد مشكل خود را حل كنند.
رئيس‌‏جمهوري كشورمان همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار LBC لبنان مبني بر اينكه وضعيت بحراني غزه و احتمال مشاركت ايران در اقدام نظامي مشترك احتمالي عليه رژيم صهيونيستي وجود دارد يا خير؟ گفت: مساله غزه، راه‌حل نظامي بيروني ندارد و خود مقاومت حريف آنها مي‌شود كما اينكه اين كار صورت گرفته است.
احمدي نژاد افزود: مهم اين است كه همسايگان غزه دست آنها را نبندند؛ مردم فلسطين مي‌توانند جنايتكارها را بر سر جايشان بنشانند. از دولت مصر نيز خواسته‌ايم و اميدواريم مساله‌ي تجاوز حل شود و فشارها جواب دهد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ي اطلاعات در مورد اظهارات وزير خارجه‌آينده آمريكا در مورد گفت‌وگو با ايران و شروط ايران براي اين مساله گفت: مواضع ما روشن، منطقي، قانوني و عادلانه است. از گذشته نيز گفته‌ايم كه از گفت‌وگو و رابطه استقبال مي‌كنيم اما شرط آن، اين است كه بر پايه‌عدالت و احترام متقابل باشد.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: چنانچه بازي‌هاي سياسي و دسته‌بندي‌هاي جديد مطرح باشد، به نتيجه نخواهد رسيد و ما بايد تغييرات را به طور واقعي و حقيقي مشاهده كنيم؛ اگر تغييرات حقيقي اتفاق بيفتد شرايط عوض مي‌شود.
وي گفت: اگر موضع همان موضع استكباري و زورگويي باشد، اين ادبيات منقرض شده است. اينگونه برخوردها هيچ تغييري در مناسبات نمي‌دهد و اگر مبنا، عدالت و احترام به ديگران باشد، مثبت است و در غير اين صورت تغيير دولت‌ها به خودي خود خيلي اعتبار ندارد و براي ما فرقي نمي‌كند كه چه كسي سر كار بيايد بلكه مهم رفتار او است.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي درباره وظيفه دولت در زنده نگه‌داشتن انديشه امام(ره) چيست، گفت: امروز، نام، راه و آرمان امام(ره)، هويت ملي، انساني و انقلابي ماست، مسير امام(ره)، مسيري است كه امروز در كشور دارد طي مي‌شود و همه قوا موظفند معيارهاي انديشه‌امام(ره) را در برنامه‌ريز‌ي‌ها وارد كنند تا فضاي عمومي قواي ما آرماني باشد. نوع نگاه‌ها بايد نگاه آرماني و نگاه امام(ره) باشد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد درباره تدوين برنامه پنجم نيز اظهار داشت: ما همه تلاشمان را داريم انجام مي‌دهيم كه تا خرداد آينده برنامه را آماده كنيم تا مجلس فرصت كافي براي بررسي دقيق قانون برنامه را داشته باشد و براي اين كار از ظرفيت‌هاي كارشناسي و علمي كشور استفاده مي‌كنيم.
وي نهادينه شدن فرهنگ خدمتگزاري، دوري از اسراف‌گرايي، توجه به استقلال كشور، توجه به خودكفايي كشور و عزت كشور را از اركان ديدگاه‌ها و مشي امام(ره) عنوان كرد كه در ولايت و رهبري استمرار دارد و ما بايد تصميماتي بگيريم كه مقوم اينهاست. اميدوارم موفق شويم و من از كارشناسان و برنامه‌ريزان دعوت مي‌كنم نظراتشان را پيرامون برنامه در اختيار رئيس‌جمهور قرار دهند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار شبكه خبر درباره بودجه سال 88 گفت: بودجه مراحل نهايي تدوين را مي‌گذراند و اجازه دهيد يكشنبه آينده كه بودجه كامل مي‌شود، اطلاعاتش منتشر شود
وي درباره تاثير قيمت نفت بر اين بودجه خاطر نشان كرد: درست است كه نواسانات قيمت نفت موثر است؛ ما تجربه‌ي جدي داريم كه در گذشته با قيمت‌هاي خيلي پايين نيز كشور اداره شده و خوشبختانه با ذخاير قابل توجهي كه در كشور داريم و با پيش‌بيني‌هايي كه از گذشته شده ما مشكلي نداريم و برنامه‌هاي اقتصادي و توسعه زيرساخت‌ها و تأمين اجتماعي و اصلاحات اجتماعي ادامه پيدا خواهد كرد.
وي اظهار داشت: بايد توجه كرد كه بودجه ما يك بودجه‌برنامه‌اي است كه براي كشور يك برنامه پنج‌ساله تدوين شده و براي هرسال اهدافي معين شده و دولت، مقداري اهداف را شفاف‌تر كرده و اولويت‌بندي‌ها و سازوكارهاي تحقق اهداف را اصلاح كرده و ابتكارات جديدي اضافه كرده است.
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به خبرنگار برنا درباره چرايي كمرنگ بودن نقش وزارت خارجه در ديپلماسي قوي اسران در قبال بحران غزه، توضيح داد: برداشت من از صحنه اين نيست؛ چراكه ديپلماسي كه امروز دنبال مي‌شود، يك كار هماهنگ است و همه دارند كار مي‌كنند؛ دولت، وزارت خارجه، مجلس محترم و ساير بخش‌هاي مردمي با همه توان خود كار مي‌كند و وزارت خارجه نيز روزهاي نسبتا پركاري را دنبال مي‌كند اما حادثه پيچيده است و عرصه ديپلماسي در اين حادثه، يك عرصه گسترده و پيچيده‌اي است و بعضي جاها به سرعت و بعضي جاها ميليمتري به جلو مي‌رود؛ يعني موضوعات متنوعي در برابر ماست اما داريم تلاش خودمان را مي‌كنيم.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه مدتي است راجع به فعاليت‌هاي ايران كمتر صحبت مي‌شود و به نظر مي‌رسد غرب چندان پيگير نيست، آيا اين نشانه‌اي از عقب‌نشيني غرب است و در مورد به كار افتادن نيروگاه بوشهر توضيح دهيد، پاسخ داد: نيروگاه بوشهر مسير خود را طي مي‌كند و آن طور كه پيمانكاران برنامه دادند، سال آينده برنامه‌هاي آن پيش مي‌رود؛ الان نسبتاً دارد خوب پيش مي‌رود.
احمدي‌نژاد در مورد بخش اول سوال اين خبرنگار نيز توضيح داد: من اين واژه‌هاي عقب‌نشيني و پيشرفت را نمي‌پسندم؛ اشتباهي اتفاق افتاد كه برابر حق ملت ايران موضع‌گيري شد؛ اگر عده‌اي به اين نتيجه برسند كه اطلاعات غلطي به آنها رسيده، اسمش را پذيرش حقيقت و واقعيت مي‌نامم و آن‌را از نشانه‌هاي كمال انسان‌ها و پيشرفته‌بودن دولت‌ها مي‌دانم.
وي افزود: موضوع هسته‌اي موضوع كهنه‌اي است و ظرفيت ندارد كه عده‌اي بخواهند به بهانه آن شرايط جهان را تغيير دهند؛ اگر كساني بخواهند اشتباهات گذشته را تكرار كنند، دستاوردي ندارد؛ ما كشوري عضو آژانس هستيم و از حقوق قانوني خود كه طبق مقررات آژانس از آن برخورداريم، استفاده مي‌كنيم و بيش از حقمان را نمي‌خواهيم و نظارت‌ها در اين زمينه به طور مرتب انجام مي‌شود.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال يك خبرنگار عرب درباره ارتباط كشورهاي اسلامي با يكديگر گفت: كدورتي بين ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي وجود ندارد. اميدوارم موانعي كه در ارتباط با گسترش هر چه بيشتر اين روابط وجود دارد برطرف شود.كمك ما به ملت فلسطين كمك‌هاي سياسي، معنوي و ديپلماتيك است و در واقع ما سعي كرده‌ايم كه كمك‌هاي بشردوستانه‌اي را به مردم مظلوم غزه انجام دهيم و اميدواريم كه راه براي رساندن اين كمك‌ها هرچه زودتر باز شود.
احمدي‌نژاد درخصوص رابطه‌ايران و مصر و احتمال وجود مشكل در ايجاد رابطه با مصر گفت: ما مشكلي نداريم و فكر مي‌كنيم بيشتر مسايل مربوط به دخالت‌هاي بيگانگان است و ما اميدواريم اين شرايط عوض شود.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار BBC مبني بر اينكه آيا جمهوري اسلامي ايران كمك تسليحاتي به حماس انجام داده است يا نه؟ گفت:ما فكر نمي‌كنيم كه حماس نيازي به سلاح داشته باشد و ايران هم نيازي به انجام اين كار ندارد و آنچه كه در واقع رژيم صهيونيستي را شكست داد، مقاومت مردم غزه است و در واقع اين مقاومت است كه آنها را به پيروزي رسانده است.
احمدي‌نژاد گفت: آنها هر وقت به اهداف خود نمي‌رسند و شكست مي‌خورند، به جاي پذيرش شكست، ديگران را محكوم مي‌كنند و ما ديديم در عراق نيز وقتي آمريكا زمين‌گير شد، ايران را متهم كرد اما بعدا معلوم شد كه دست آنها خالي است.آن‌‏ها بايد حق مردم فلسطين و غزه را بپذيرند در حالي كه به جاي پذيرش اين حق و واقعيت، ديگران را متهم مي‌كنند كه البته نتيجه‌اي نمي‌گيرند و بر شكست‌هايشان افزوده مي‌شود.
وي افزود: به دولت‌هاي غربي كه به رژيم جعلي صهيونيستي سلاح مي‌دهند تا مردم غزه را بكشند اعتراض داريم و اسنادي را در خصوص اين اقدامات به دادگاه ارائه خواهيم داد.
پايان پيام

كد خبر: 468522
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن