تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820768048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غزه در آتش وخون/ احمدي نژاد: مردم غزه و مقاومت پيروز هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غزه در آتش وخون/ احمدي نژاد: مردم غزه و مقاومت پيروز هستند
تهران- دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در گفتگوي اختصاصي با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه مردم غزه و مقاومت در مقابل تجاوزگران صهيونيست پيروز هستند.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا،‌رئيس جمهوري در مصاحبه با شبكه خبري العالم تجاوز صهيونيست ها به مردم بيدفاع غزه و قتل عام آنان و تخريب گسترده اين منطقه را محكوم كرد و افزود : سه هفته است كه رژيم صهيونيستي بي سابقه ترين جنايت ها در طول تاريخ را مرتكب مي شود و تاكنون هيچگاه زنان و كودكان و مردم بي دفاع اينگونه از زمين و هوا و دريا هدف حملات وحشيانه قرار نگرفته اند.
احمدي نژاد ، ددمنشي صهيونيست ها را ناشي از دو عامل ذاتي رژيم صهيونيستي و مقطعي دانست و تاكيد كرد : رژيم صهيونيستي از اساس براي چنين كارهايي ايجاد شده است و ماموريت آن تجاوز و كشتار و اشغال و زمينه سازي براي توسعه سلطه قدرت هاي فاسد و استعمارگر بر ملت هاي منطقه است.
وي افزود : آنها با دروغ و فريب و طرح هاي خبيثانه و خيانت بار و با استفاده از غفلت تاريخي ملت هاي منطقه ، اين رژيم را تاسيس كردند.
وي خاطرنشان كرد : وظيفه اصلي اين رژيم جنگ دائم و مشكل تراشي و ايجاد بحران در منطقه است تا قدرت هاي سلطه گر بتوانند خواسته هاي خود را بر ملت هاي منطقه تحميل كنند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي با ادعاي دروغين ، افسانه شكست ناپذيري خود را بر كشورهاي منطقه تحميل كرده بود اظهارداشت : دوستانمان در كشورهاي عربي در پاسخ به اين سئوال كه چرا حركتي ضد جنايت هاي اين رژيم انجام نمي دهيد اينچنين استدلال مي كردند كه اين رژيم شكست ناپذير است ؛ اما در ماجراي حمله به لبنان اين افسانه دروغين و جعلي درهم شكست.
وي افزود : آنها بايد هم خوي تجاوزگري خود را نشان دهند هم اين افسانه را بازسازي كنند به تصور خود گشتند و حلقه ضعيفي را درجبهه مقاومت يافتند.
احمدي نژاد تاكيد كرد : آنها فكر مي كردند كه غزه منطقه اي محدود است و امكان پشتيباني آن وجود ندارد به همين سبب بعد از مدت ها محاصره گمان كردند با حمله اي گسترده در چند مرحله مي توانند يك پيروزي درخشان و تغييردهنده موازنه به نفع خود به دست بياورند ، كه خوشبختانه ايستادگي مردم غزه اين خيال خام آنها را به هم زد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت : اين حمله هم چهره زشت و تجاوزطلب و غير انساني آنها را نشان داد و هم ثابت كرد كه اين رژيم بسيار بسيار ضعيف تر از آن است كه بخواهد معادلات منطقه را به نفع خود تغيير دهد.
احمدي نژاد افزود: تا همين الان هم مردم غزه و مقاومت پيروز شده اند هر چند خسارت ديده اند اما از اين به بعد هر اتفاقي هم كه بيفتد مقاومت پيروز است. همه اقشار مردم غزه از جوانان گرفته تا پيران خود را با ايماني سرسختانه درگير هويت و سرنوشت خود كرده اند و بسياري از آنان رسالت تاريخي و تكليف انساني خود را در مقاومت مي بينند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفتگوي اختصاصي با شبكه خبري العالم با انتقاد از هرگونه بي تفاوتي نسبت به موضوع فلسطين ، نفوذ درون جبهه ملت هاي آزاده ، ملت هاي اسلامي و عربي جزء اهداف دشمنان ذكر كرد.
وي افزود : بيش از 50 سال است بر روي اين پروژه با برنامه ريزي بسيار دقيق كار كردند و عناصري را فريفته، عناصري را مرعوب كرده، عناصري را خريده و در اختيار گرفتند و در سازمان اداري و حكومتي برخي از كشورها نفوذ كردند ، حاصل آن همين است كه زن ها و بچه ها را قطعه قطعه مي كنند و اينها نيز با توجيهاتي بسيار ابتدايي و غيرقابل قبول از انجام وظايف اسلامي و عربي و حتي وظايف انساني خود سرباز مي زنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد : بالاخره جنگي اتفاق افتاده و عده اي در محاصره سنگين هستند و هيچ ياوري ندارند تمام درها بر روي آنها بسته است و عده ديگري كه هجوم آوردند هم اشغالگرند و هم مورد حمايت همه قدرت هاي فاسد جهاني هستند ، تداركات و امكانات و پشتيباني نظامي براي آنها به طور مستمر مي رسد و فلسطيني ها حتي از دارو هم محرومند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد : وظيفه انساني ايجاب مي كند كه اگر امكانات ديگري نمي توانيم براي آنها برسانيم حداقل آب و دارو و مواد غذايي براي آنها ارسال كنيم تا بتوانند زنده و سرپا بمانند و بتوانند از حقوق خود دفاع كنند.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: اين حادثه درسي بزرگ و حدفاصلي شد ميان كساني كه به ارزش هاي انساني و الهي و حتي به شعار عربي پايبندند و كساني كه مطلقا به هيچيك از ارزش هاي انساني پايبند نيستند و اين صف بندي، صف بندي جهاني است.
وي تاكيد كرد : در يك طرف ملت ها و دولت هاي آزاده و مستقل و حق طلب و در طرف ديگر دولت هاي خودخواه، غيرمتكي به مردم و زورگو و توسعه طلب قرار گرفته اند.
رئيس جمهوري درادامه گفتگو با العالم خاطرنشان كرد : ما در خصوص همه مسائل انساني احساس مسئوليت مي كنيم به خصوص در موضوع فلسطين كه مهم ترين مساله دوران ما است و بزرگترين ظلم و اجحاف تاريخي در فلسطين اتفاق افتاده است.
وي افزود : در واقع تاسيس رژيم صهيونيستي و رفتار اين رژيم توهين به كل جامعه بشري است و امروز فلسطين يك مساله بشري و جهاني است و هر كس ذره اي از انسانيت بو برده باشد در برابر آن احساس مسئوليت مي كند.
وي تاكيد كرد : از روز اول پيروزي انقلاب اسلامي و با فرمان امام ، حامي ملت فلسطين ، حقوق ملت فلسطين ، بازگشت آوارگان و حق تعيين سرنوشت ملت فلسطين بوده و تا امروز هستيم و طبيعي است كه در اين عرصه هم با همه توان حضور داريم.
رئيس جمهوري اسلامي ايران افزود : البته دست ما از حضور مستقيم در محل كوتاه است و حتي پزشكان و گروه هاي امدادي ما امكان مداواي مجروحان را ندارند.
وي اظهارداشت : اما در ارسال كمك هاي انساني، دارو و مواد غذايي تا آنجايي كه مي شد تلاش كرديم و حتي با كشتي ما در آنجا برخورد شد ، به طوري كه ناگزير به سواحل مصر بازگشت تا بتواند از آنجا كار امدادرساني را صورت دهد.
وي با تاكيد براينكه جمهوري اسلامي ايران در عرصه سياسي به صورت گسترده از مردم فلسطين حمايت مي كند تاكيد كرد كه ملت ايران در هفته هاي اخير در چند بخش به تلاش حمايت سياسي ايران از مردم فلسطين پرداخت .
وي افزود : نخست خروش ملت ايران بود كه با گسترده ترين و متنوع ترين تظاهرات و راهپيمايي مستمر در حمايت از مردم فلسطين و مردم غزه جلوه گر شد ، اين تظاهرات روزانه در تمام ايران برقرار است و انعكاس جهاني دارد. رهبري انقلاب و مسئولان از مردم خواستند كه به صحنه بيايند و اظهار نظر كنند و از تمام حركت هاي مردمي در دنيا به نفع غزه حمايت كرديم.
احمدي نژاد گفت : در عرصه ارتباط با دولت ها و كشورها گسترده ترين تماس هاي ديپلماتيك را برقرار كرديم. دولت، مجلس و همه توان ديپلماسي كشور به كار گرفته شده و اين راه را دنبال مي كنيم .
رئيس جمهوري اسلامي ايران با تاكيد براينكه دولت هاي استكباري با شعارهاي خود در باره دمكراسي ، آزادي و حقوق بشر گوش ملت هاي جهان را كر كرده اند ، افزود : همه اينها وقتي به رژيم صهيونيستي مي رسد تعطيل مي شود ، اين رژيم هيچ قانوني را به رسميت نمي شناسد و هيچ اصلي را از اصول انساني قبول ندارد ، چه برسد به حقوق خبرنگاران.
احمدي نژاد تاكيد كرد : اينها حتي به مردم خودشان هم رحم نمي كنند يعني گمان ندارم كه اينها اصولا ذره اي از انسانيت دروجودشان باشد.
وي افزود : اينها موجودات پليدي هستند كه خداي متعال آنها را به "بل هم اذل" يعني اينها از حيوانات هم پست تر هستند. آدم حيفش مي آيد آنها را با حيوانات و گرگ و درندگان تشبيه كند ، چون اينها از حد گذرانده اند. حيوانات در يك دايره اي محدودي حركت مي كنند و از آن تجاوز نمي كنند ، اما اينها هيچ حدي نمي شناسند ؛ نه قوانين بين المللي ، نه قوانين جنگي ، نه قطعنامه سازمان ملل، نه حقوق بشر، نه حق تعيين سرنوشت، نه خط مرزي و مرز سياسي و قانوني مي شناسند و نه مليت و نه دين و نه خدا مي شناسند .
وي خاطرنشان كرد : اينها حقي براي كسي نمي شناسند ، فقط خودشان را برتر از همه عالم مي بينند و براي بقيه انسان ها ارزشي قائل نيستند ، حالا خبرنگار باشد يا مغازه دار، دانشگاهي، سرباز، فرد معمولي، بچه باشد، بزرگ باشد يا زن باشد، بي دفاع يا بادفاع باشد براي انها تفاوتي نمي كند ؛ انها فقط مي خواهند عقده ها? خود را خالي و جيب خود را پر از پول كنند.
وي گفت : من فكر مي كنم مردمي كه درسرزمين هاي اشغالي و تحت سلطه رژيم صهيونيستي زندگي مي كنند توجه كنند و بيدار شوند. آنها از هر دين و مذهب و نژادي كه هستند بايد به رفتار رژيم صهيونيستي توجه كنند كه چه كار مي كند.
وي افزود : فرصت آن رسيده است كه از اين حاكمان صهيونيستي و اشغالگر بپرسند كه به چه دليل بايد مردم غزه كشته شوند ؟ چرا بايد با مردم غزه و لبنان اينگونه رفتار شود ؟ چرا بايد با انسان ها و بشريت كه عزيز خدا هستند وخداي متعال انسان ها را عزيز خود خلق كرده است ، اينگونه رفتار شود؟ چرا بايد كودكان بي گناه را اينطور بكشند؟
رئيس جمهوري اسلامي ايران بااشاره به اينكه در تاريخ سراغ نداريم كه كودكان را اينگونه قتل عام كنند ، خطاب به ملت هاي آزاده تاكيد كرد : اي مردم ساكن مناطق مختلف فلسطين اشغالي كه تحت حاكميت رژيم صهيونيستي هستيد ؛ يهودي ها ، مسلمانان، مسيحي ها و اي انسان هاي كه ساكن در سرزمين فلسطين هستيد ، بايد مانند مردم ساير نقاط دنيا به خيابان ها بياييد و تظاهرات كنيد و به اين وحشي گري هاي اين از خدا بي خبران اعتراض كنيد.
وي افزود : سربازان رژيم صهيونيستي نيز بايد توجه كنند و خطاب به انها مي گويم كه اطلاع دارم در ميان شما نارضايتي هست و شما ناراضي هستيد . در بين شما ناراضياني وجود دارد ، با فرماندهان خود درگيري داريد ، ما از اينها اطلاع داريم از اين وضع كه دائما از شما براي كشتن ملت ها سوء استفاده مي كنند خسته شده ايد و شما از اين زورگويي خسته شده ايد.
احمدي نژاد خطاب به نظاميان رژيم اسرائيل گفت : سوال من از شما اين است كه چرا بايد مردم بي گناه را بكشيد؟ دليلش چيست و شما چه پاسخي داريد؟ وقت آن رسيده است كه اعتراض كنيد و از دستور فرماندهان براي كشتن مردم سرپيچي كنيد. اين راه نجات است و راه مورد پسند خدا و ملت ها است . اميدواريم كه هركس وظايف خود را خوب بشناسد و خوب عمل كند.
صوير**1049**1396
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن