تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817179747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ از 28 دي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ از 28 دي
اخبار‌ بورس- گروه بورس:
پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ بورس از روز شنبه آغاز مي‌شود

به گزارش همشهري، پس از گذشت يكسال از آغاز به كار نخستين صندوق سرمايه‌گذاري كوچك در بورس، از روز شنبه مقدمات فعاليت نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ نيز در بورس تهران فراهم مي‌شود.

پيش از اين، 14 صندوق سرمايه‌گذاري كوچك فعاليت خود را در بورس تهران آغاز كرده بودند. هدف بورس تهران از تشكيل اين صندوق‌ها جذب نقدينگي و ايجاد تنوع در نحوه سرمايه‌گذاري در بورس تهران است. صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري ابزار‌هايي هستند كه در بيشتر بورس‌هاي دنيا، مردم از طريق آنها در بازار سهام سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

تعريف صندوق‌ها

صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در واقع واسطه‌هايي هستند كه سرمايه‌ها را از سرمايه‌گذاران دريافت مي‌كنند و به نام خودشان در اوراق بهادار سرمايه‌گذاري كرده و سود حاصل را بين اين اشخاص تقسيم مي‌كنند.

روشن است كه تصميم به خريد، فروش يا نگهداري اوراق بهادار نيازمند تخصص است و هر سرمايه‌گذار لزوماً چنين تخصصي ندارد.

يك راه‌حل آن است كه هر سرمايه‌گذار با يك متخصص قرارداد ببندد و سرمايه خود را در اختيار وي بگذارد تا او به جاي وي به خريد و فروش اوراق بهادار پرداخته و سود حاصله را به وي بپردازد و بابت خدماتي كه ارائه مي‌دهد حق‌العمل دريافت كند.

شركت‌هاي مادر (هلدينگ)، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، سبدگردان‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي جزء چنين نهادهاي مالي محسوب مي‌شوند.

صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري از نظر حقوقي در قالب شركت ثبت نمي‌شوند و تابع قانون تجارت نيستند، بلكه در چارچوب اساسنامه و اميدنامه خود و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اداره مي‌شوند.

هدف صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، مديريت سبد اوراق بهادار است نه مديريت بنگاه‌هاي اقتصادي؛ درنتيجه اين صندوق‌ها نيز بايد همچون شركت‌هاي سرمايه‌گذاري سبد متنوعي از اوراق بهادار را تشكيل دهند.

سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته تا‌كنون مجوز فعاليت 14 صندوق سرمايه‌گذاري را صادر كرده است و با آغاز به كار نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ، تعداد اين صندوق‌ها در بورس به عدد 15 خواهد رسيد. ارزش اسمي اين صندوق كه به صندوق سرمايه‌گذاري يكم ايرانيان نامگذاري شده، بالغ بر 50 ميليارد تومان برآورد شده است.

رئيس اداره امور نهاد‌هاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد پذيره‌نويسي اين صندوق به همشهري گفت: پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ از روز شنبه هفته آينده در شعب بانك‌ها آغاز خواهد شد.

رضا كياني افزود: اين پذيره‌نويسي در 350شعبه بانك‌هاي صادرات، سرمايه و اقتصاد نوين انجام خواهد شد. او با بيان اينكه سود مورد انتظار سرمايه‌گذاران در اين صندوق توسط شركت تامين سرمايه نوين تضمين شده است، تاكيد كرد: سود روز شمار اين صندوق براي سرمايه‌گذاراني كه از 3 ماه تا يكسال در اين صندوق سرمايه‌گذاري كنند به ميزان 19درصد تضمين شده است.

او تصريح كرد: اين حداقل سودي است كه توسط شركت تامين سرمايه نوين تضمين شده و انتظار مي‌رود ميزان سود آوري اين صندوق براي دوره يكساله به 25 درصد برسد.

كياني خاطر نشان كرد: متولي اين صندوق بانك اقتصاد نوين است و شركت تامين سرمايه نوين نيز مدير و ضامن اين صندوق خواهد بود. به گفته كياني، ارزش اسمي صندوق يكم‌ايرانيان 50 ميليارد تومان برآورد شده است.

ارزش صندوق‌هاي كوچك

رئيس اداره امور نهاد‌هاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار همچنين در مورد عملكرد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري كوچك در بورس توضيح داد: در حال حاضر 14‌صندوق سرمايه‌گذاري كوچك در بورس تهران در حال فعاليت هستند كه ارزش آنها تاكنون به 10 ميليارد دلار رسيده است.

به‌گفته او، تاكنون 600 سرمايه‌گذار در اين 14‌صندوق سرمايه‌گذاري كرده‌اند و ميزان بازدهي اين صندوق‌ها در طول 7 ماه گذشته به‌طور ميانگين به 21‌درصد رسيده است. كياني اظهار كرد: از ميان اين صندوق‌ها صندوق سرمايه‌گذاري بانك ملي با 70 درصد بازدهي بيشترين ميزان سود را در طول 7 ماه گذشته به دست آورده است.

صندوق‌هاي زمين و ساختمان

رئيس اداره امور نهاد‌هاي مالي سازمان بورس از آغاز به كار 2 صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال‌جاري خبر داد. كياني در اين زمينه اظهار داشت: موافقت اصولي براي تاسيس 2 صندوق زمين و ساختمان انجام شده و اين صندوق‌ها تا پايان امسال فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.

او تاكيد كرد: توافق‌هاي خوبي بين سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت مسكن و سازمان ملي زمين و مسكن براي تاسيس اين صندوق‌ها انجام شده و به همين منظور صندوق‌هاي زمين و مسكن اراضي‌اي را در نظر گرفته است.

او خاطرنشان كرد: مراحل نهايي تدوين مقررات صندوق‌هاي زمين و ساختمان در سازمان بورس در حال طي شدن است و سازمان بورس اين آمادگي را دارد كه درخواست‌هاي جديد را براي تاسيس اين صندوق‌ها از سوي متقاضيان دريافت كند.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن