تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816812962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:اغلب داروهاي قاچاق خطرات جدي بهداشتي درماني به دنبال دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:اغلب داروهاي قاچاق خطرات جدي بهداشتي درماني به دنبال دارند
زنجان - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه علوم پزشكي زنجان گفت: استفاده از بيش از 90 درصد داروهاي قاچاق عوارض و خطرات جدي بهداشتي درماني به دنبال دارند.

رحيم سروري زنجاني در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان، داروها و مواد بهداشتي قاچاق بايد از چرخه توزيع خارج شوند و اين اقلام تنها ازسيستم دارويي رسمي كشور به دست مصرف كنندگان برسد.

وي ادامه داد: ميزان قاچاق دارو در حال حاضر از 33 درصد درسال 83 به كمتر از سه درصد رسيده است.

سروري زنجاني، افزود: براساس برنامه ريزيهاي انجام شده ميزان قاچاق دارو تا پايان برنامه چهارم توسعه در اين استان به كمتر از يك درصد خواهد رسيد.

سروري زنجاني قاچاق دارو را پس ازقاچاق مواد مخدرو اسلحه، پرسودترين كار خلاف و سوداگري عنوان كرد و يادآورشد: بخش عمده داروهاي قاچاق از مرزهاي غربي وارد اين استان مي شوند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي زنجان گفت: تا نيمه آبان سال 87 بيش از 485 كيلو گرم مواد غذايي فاسد در قالب كميسيون ماده 11 تعزيرات حكومتي توقيف و معدوم شده است.

افزود: 369 بازديد در سال گذشته و 329 مورد تا نيمه آبان سال جاري از مراكز عرضه، تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي توسط واحد بهداشت محيط معاونت بهداشتي دانشگاه در رابطه با گشت مشترك با تعزيرات حكومتي انجام گرفته است.

وي با عنوان اينكه نظارت بر كليه خدمات مرتبط با امر سلامت در استان بر عهده دانشگاه علوم پزشكي است، ادامه داد: مجموع جرائم نقدي انجام شده توسط اين كميسيون در برخورد با متخلفين بيش از 871 ميليون ريال بوده است.

سروري زنجاني جرائم غير نقدي در برخورد با تخلفات تعزيراتي حوزه سلامت استان شامل ايجاد انجمن پزشكي غيرمجاز ، بيش از 10 مورد موسسه پزشكي غيرمجاز سقط جنين، عدم نظارت مسئول فني در توليد مواد غذايي، عرضه دارو بدون حضور پزشك مسئول فني، بكارگيري افراد غير مجاز در داروخانه‌ها و دخالت افراد غير مجاز در عرضه دارو در داروخانه، فروش داروهاي غير مجاز در داروخانه‌ها ، ايجاد دندانسازي غير مجاز، اخذ وجه مازاد بر تعرفه پزشكي توسط پزشكان، توليد كالاي غيرمجاز و فاقد پروانه، همچنين عدم رعايت ضوابط بهداشت محيط موضوع ماده 39 كليه اصناف و اماكن عمومي هستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي زنجان كميسيون ماده 11 تعزيرات حكومتي را يكي از ساز و كارهاي اصلي برخورد با متخلفين حوزه بهداشت و درمان استان معرفي كرد و گفت: اعضاي تشكيل دهنده اين كميسيون شامل رئيس دانشگاه به عنوان رئيس كميسيون ، معاون درمان دانشگاه به عنوان نماينده وزير بهداشت، رئيس سازمان نظام پزشكي و دو نماينده از هر يك از حوزه‌هاي غذا و دارو و درمان و بهداشت هستند.

سروري زنجاني بازديد از كارخانجات توليدي مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي استان، پلمپ دو واحد توليدي در سال 85 و 9 واحد در سال 86 ، يك مورد معدوم كردن كالا در سال 85 و 3 مورد در سال 86 ، 21 مورد توقيف كالا در سال 85 و 22 مورد مربوط به سال 86 ،همچنين ارجاع بيش از 20 پرونده به مراجع قضايي را از جمله اقدامات اداره نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي استان برشمرد.

وي گفت: در سال گذشته تعداد 365 مورد ادوات استعمال قليان از اماكن عرضه قليان جمع آوري شده است.

سروري زنجاني افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در امور دارويي مي توانند مراتب را از طريق شماره تلفن 4269891 به سازمان مربوطه اطلاع دهند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي زنجان در ادامه با اشاره به انتخابات اعضاي هيئت مديره سازمان نظام پزشكي استان زنجان افزود: متعاقب انتخاب اعضاي هيئت مديره سازمان نظام پزشكي كه هر چهار سال يكبار انجام مي گيرد و مدير عامل و رئيس شوراي هماهنگي نيز برگزيده مي‌شود.

سروري زنجاني گفت: از 68 نفر شركت كننده استان زنجان ، 28 داوطلب از زنجان، 21 نفر از ابهر و خرمدره و 19 تن نيز از شهرستان خدابنده هستند كه تعداد مواردي كه محرز نشده و يا به لحاظ تعزيراتي پذيرفته نشده يا انصراف داده‌اند، 6 نفر هستند.

وي تعداد افراد انتخابي جهت هيئت مديره سازمان نظام پزشكي را 11 نفر شامل 6 پزشك و 6 نفر به عنوان متخصص علوم آزمايشگاهي ، داروساز ، دندانپزشك ، ليسانسيه مامايي ، همچنين يك ليسانس پروانه دار به غير از ليسانس‌هاي گروه پرستاري عنوان كرد و ادامه داد: اين انتخابات با رأي جامعه پزشكي عضو سازمان نظام پزشكي صورت گرفته و بر مبناي ماده 24 قانون سازمان نظام پزشكي ، مسئوليت اجراي انتخابات بر عهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و در استان‌ها بر عهده دانشگاه‌هاي علوم پزشكي است.

سروري زنجاني زمان برگزاري انتخابات را 27 دي ماه و مكان انجام آن را بيمارستان شهيد بهشتي عنوان كرد و افزود: در استان زنجان نيز منطبق با آمار كشوري 30 درصد از افراد كانديد انتخابات نظام پزشكي را پزشكان عمومي تشكيل مي دهند.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن