تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور شهردار تهران خبر داد:استقبال سازمانهاي فعال در حوزه سلامت از تجربه هاي شهرداري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشاور شهردار تهران خبر داد:استقبال سازمانهاي فعال در حوزه سلامت از تجربه هاي شهرداري
مشاور شهردار تهران در امور سلامت گفت: پنجاهمين جلسه كميته مطالعات راهبردي بهداشت و سلامت شهري با موضوع شاخصهاي كلان برنامه توسعه كشور روز گذشته با حضور اساتيد و مديران حوزه سلامت شهرداري تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمدمهدي گلمكاني اظهارداشت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري و ابلاغيه برنامه پنجم توسعه كشور تجربه هاي شهرداري تهران در شاخصهاي سلامت بعد از نقد و بررسي مورد استقبال سازمانها و مراكز فعال در عرصه سلامت قرار گرفت.

مشاور شهردار تهران در امور سلامت گزارش نهايي اجراي طرح سنجش عدالت در سلامت شهر را از ديگر موضوعات بررسي شده در اين جلسه ذكر كرد و افزود: در اين پروژه كه به صورت بين المللي و با همكاري سازمان بهداشت جهاني به اجرا در آمده، به شناسايي نابرابريهاي بخش سلامت پرداخته و شاخصهاي سلامت به تفكيك 22 منطقه شهر تهران مورد استفاده قرار مي گيرد.

گلمكاني تصريح كرد: طي برگزاري كارگاههايي، تجربه سنجش عدالت در شهر به چهار كلانشهر كشور و شهرهاي پنج كشور كه به عنوان نمونه انتخاب شده اند منتقل شده است.

مشاور شهردار تهران، جامعه ايمن و محله دوستدار كودك را از ديگر پروژه هاي در حال اجرا توسط اين كميته برشمرد و اظهارداشت: با همكاري دانشگاه سوئد، منطقه 22 تهران به عنوان نمونه براي اجراي اين طرح و پياده سازي شاخصهاي حوزه سلامت انتخاب شد و در حال حاضر به مناطق 4، 5، 20 و 21 نيز هدايت شده است.

گلمكاني درباره طرح محله دوستدار كودك كه از 5 ماه پيش با همكاري يونيسف به اجرا درآمده نيز گفت: در اين طرح تمامي مطالعاتي كه تا كنون براي بخش رشد استاندارد يك كودك ايراني انجام شده با نگاه محله محوري در منطقه 12 تهران آغاز كرده ايم.

وي ادامه داد: در اين مدل متخصصين سلامت كودكان با همكاري ساير متخصصان، شاخصهاي مربوط به رشد كودك از دوران جنيني تا سن 14 سالگي را مورد بررسي قرار داده و خانواده ها و نهادهاي موثر بر رشد كودكان را بر اين اساس مورد آموزش قرار خواهند داد.

مشاور شهردار تهران به ديگر طرحهاي در حال اجرا در حوزه سلامت اشاره كرد و بيان داشت: نظام جامع آموزش سلامت در تهران، وضعيت سبد غذايي خانوار در شهر تهران، تهران عاري از چاقي، ايمني در كارگاههاي ساختماني، سرمايه اجتماعي شهر تهران و... از جمله طرحها و برنامه هايي است كه كميته مطالعات راهبردي شهر تهران نظارت دقيقي بر اجراي آن دارد.

گلمكاني افزود: همچنين كميته در حال تدوين برنامه اي منسجم بر اساس نيازهاي مطالعاتي سلامت شهر تهران است كه براي اجرايي نمودن آنها از همكاري مداوم نخبگان و محققان اين حوزه استفاده خواهد شد.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن