تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817271533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون برنامه ريزي استاندار مازندران: براي كاهش نرخ بيكاري به تحول در آموزش و پرورش نياز داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون برنامه ريزي استاندار مازندران: براي كاهش نرخ بيكاري به تحول در آموزش و پرورش نياز داريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

معاون برنامه‌ريزي استاندار مازندران گفت: براي توسعه اقتصادي و صنعتي، ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري، نياز به تحول در آموزش و پرورش داريم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مازندرن،‌ ولي اله فرزانه در هشتمين جلسه شوراي آموزش و پرورش مازندران كه در ساختمان معاونت برنامه ريزي استانداري مازندران برگزار شد، گفت:‌ توسعه اقتصادي، صنعتي و توسعه منابع انساني جوامع منوط به توسعه آموزش و پرورش خواهد بود.

وي تاكيد كرد: براي ارتقاء بهره وري در مدارس انگيزه دانش آموزان به تحصيل در مدارس فني و حرفه‌يي بايد افزايش يابد.

معاون برنامه ريزي استانداري مازندران با اشاره به اينكه در سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري به سران سه قوه توجه ويژه‌اي به مقوله توسعه آموزش و پرورش شده است، تصريح كرد: براي رسيدن به سهم هشت درصدي آموزش و پرورش در تحولات اقتصادي جامعه بايد تلاش جدي صورت گيرد.

فرزانه با بيان اينكه توجه به ارتقاء بهره وري و نيروي كار جامعه بايد توسط برنامه ريزان مسائل آموزشي تبيين شود، يادآور شد: سياست وزارت آموزش و پرورش براي ارتقاء هدايت تحصيلي دانش آموزان در برنامه پنجم بايد محوري تر و كاربردي تر باشد.

عبدالوحيد فياضي، رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران نيز با اشاره به اينكه در برنامه پنجم توسعه تحول آموزش و پرورش بايد در بدنه‌هاي مختلف جامعه موثر باشد، اظهار كرد: شوراي آموزش و پرورش مي تواند نقش اساسي را در تحول ساختاري جامعه، ايفا كند.

وي با اشاره به اينكه هفته شوراهاي آموزش و پرورش از 24 دي ماه در سراسر كشور آغاز خواهد شد، به برگزاري گردهم‌آيي بزرگ شوراهاي آموزش و پرورش استان روز يكشنبه، 29 دي ماه جاري در محمودآباد مازندران خبر داد.

فياضي با تاكيد بر رفع موانع پيش روي آموزش و پرورش در حوزه شهري از شهرداران خواست تا براي ارتقاء آموزش و پرورش ديني و اسلامي كه مربوط به همه نسل‌هاي جامعه است، تلاش كنند.

وي با تاكيد بر عملياتي كردن مصوبه اخير هيات دولت در مازندران و مصوبات شوراي آموزش و پرورش، يكي از سياست‌هاي مناسب توسعه فضاهاي آموزش و پرورش را تبديل به احسن كردن دارايي‌هاي اين دستگاه دانست و تصريح كرد: نبايد شهرداري‌ها زمين‌هاي مربوط به آموزش و پرورش را در زمينه خريد و معاوضه با كمترين قيمت كارشناسي شده خريداري كنند كه اين مهم در شرايط فعلي مالي، به آموزش و پرورش لطمه خواهد زد.

به گزارش ايسنا، اسكندر عباسپور، معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: به دليل عدم كسب نمره حد نصاب در پايه‌هاي بالاتر 25 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه از سيستم آموزشي خارج مي‌شوند.

وي اظهار كرد‌: به دليل اينكه قبولي در دانشگاه‌ها براي بعضي از دانش آموزان مقطع متوسطه فراهم نمي‌شود آن‌ها مجبور مي شوند از سيستم آموزشي خارج شوند.

وي افزود: هدايت تحصيلي و تشويق دانش آموزان براي تحصيل در رشته‌هاي فني و حرفه‌يي بسيار مي‌تواند كارگشا باشد.

عباسپور با اشاره به اينكه 60 درصد دانش آموزان مازندراني در مقطع دبيرستان در رشته‌هاي نظري تحصيل مي‌كنند، گفت: از اين تعداد 36 درصد در رشته انساني، 28 درصد در رشته رياضي و 34 درصد هم در رشته تجربي به تحصيل مشغولند.

وي يادآور شد: از كل دانش آموزان مقطع متوسطه 39 درصد در رشته‌هاي كاردانش و فني و حرفه‌يي تحصيل مي‌كنند و از اين تعداد 64 درصد در رشته‌هاي فني و حرفه‌يي و بقيه در كاردانش مشغول حرفه آموزي هستند.

عباسپور گفت: بر اساس اهداف برنامه چهارم توسعه بايد 45 درصد از دانش آموزان در رشته‌هاي فني و حرفه‌يي تحصيل كنند كه بر اساس برنامه 6 درصد از ميانگين كشوري در مازندران پايين تر هستيم .

وي ادامه داد: بر اساس سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه نيز بايد 55 درصد از دانش آموزان براي ادامه تحصيل به سمت فني و حرفه‌يي و كاردانش گرايش داده شوند.

معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش مازندران تصريح كرد: براي دستيابي به اهداف تعيين شده برنامه توسعه اي بايد نمرات دروس اختصاصي اصلاح شود كه در اين زمينه مي توان اعلام كرد كه كسب نمره 12 براي بعضي از دروس تخصصي رشته هاي نظري ملاك قرار گيرد تا از اين طريق كساني كه موفق به كسب اين نمره براي دروس اختصاصي نشدند به سمت رشته هاي فني و حرفه‌يي و كاردانش سوق داده شوند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن