تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817282585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امور خارجه:كيفرخواست ملت‌ها بايد به محاكمه صهيونيست‌ها در دادگاه دولت‌ها تبديل‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سخنگوي وزارت امور خارجه:كيفرخواست ملت‌ها بايد به محاكمه صهيونيست‌ها در دادگاه دولت‌ها تبديل‌شود
گروه سياسي: خيزش جهاني و بيداري انساني در سراسر جهان عليه جنايات رژيم صهيونيستي كه مرز مذهب، عقيده و نژاد را درنورديده‌، آغاز شده و افكار عمومي كيفرخواست خود را عليه رژيم صهيونيستي صادر كرده‌اند و اين كيفرخواست بايد تبديل به محاكمه در دادگاه دولت‌ها شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه صبح امروز، دوشنبه 23 دي‌ماه در نشست خبري خود در پاسخ به انتقاد خبرنگاري از عملكرد دستگاه ديپلماسي كشور در قبال مسائل غزه، با تشريح اقدامات اين وزارتخانه از عملكرد آن دفاع كرد.

وي در اين ارتباط گفت: بعد از وقايع خونبار غزه و به‌ويژه به دنبال پيام مقام معظم رهبري و امري كه ايشان داير بر بكارگيري همه ظرفيت‌ها براي توقف اين جنايات داشتند، همه ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران اعم از دولتي، غيردولتي، رسمي و غيررسمي و نهادي دولتي و مردمي در كنار ديپلماسي پارلماني فعال شدند.

قشقاوي با بيان اينكه وزارت خارجه قلب مديريت و هدايت ديپلماتيك در كشور است، افزود: اين امر منافي با بهره‌گيري از طرفيت‌ نهادهاي قانوني كشور از جمله مجلس شوراي اسلامي و شورايعالي امنيت ملي نيست.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور تأكيد كرد: وزارت خارجه درخصوص مسائل غزه به شدت فعال بوده و در حال مديريت و هدايت ابعاد مختلف اين بحران است و تركيب هيئت‌هاي اعزامي از سوي رئيس‌جمهور به ساير كشورها و نيز انتخاب‌ كشورهاي هدف، همگي از سوي وزارت خارجه انجام شده است.

وي با رد ادعاي عملكرد ضعيف دستگاه ديپلماسي كشور در بحران غزه يادآور شد: در حال حاضر هم وزارت خارجه به‌ويژه حوزه معاونت خاورميانه‌اي اين وزارتخانه فعال است و بايد تأكيد كرد وزارت خارجه كشورمان مشرف بر مسائل و بسيار فعال است.

قشقاوي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه دستاوردهاي ملموس اين تحركات ديپلماسي كشور در قضيه غزه چه بوده، ابراز كرد: اين رايزني‌ها همچنان ادامه دارد كما اينكه رئيس مجلس شوراي اسلامي سه‌شنبه (23 دي‌ماه) سفري به تركيه خواهد داشت و ابتدا در آنكارا با مقام‌هاي اين كشور ديدار مي‌كند و سپس چهارشنبه در اجلاس رؤساي مجالس كشورهاي اسلامي در استانبول شركت مي‌كند و از طرفي ديگر ايران در روزهاي آينده ميزبان مقام‌هايي از سازمان كنفرانس اسلامي خواهد بود.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به قطعنامه 1860 شوراي امنيت سازمان ملل درباره غزه گفت: اين قطعنامه بسيار ديرهنگام و بعد از دو‌هفته جنايت صهيونيست‌ها صادر شد و به جاي اينكه تحت فصل هفتم مبني بر توجه به جنايات جنگي صهيونيست‌ها باشد، تحت ترتيبات فصل ششم كه غيرالزام‌آور است، قرار دارد.

وي با اشاره به بخش‌هايي از جنايات انبوه رژيم صهيونيستي در نوار غزه، تأكيد كرد: رأي ممتنع آمريكا به اين قطعنامه و دو مصوبه بعدي كنگره و سناي آمريكا، چراغ سبزي به اسرائيل براي ادامه جنايات خود است.

قشقاوي، رفع تجاوز، عقب‌نشيني فوري، رفع محاصره و توجه به كمك‌هاي انساني را چهار محور اساسي موردنظر همه نهادها و سازمان‌هاي بين‌المللي و جمهوري اسلامي ايران براي كمك به مردم مظلوم غزه و حل بحران در اين منطقه عنوان كرد.

خبرنگاري سؤال كرد كه رئيس‌جمهور ايران در پيامي به رئيس‌جمهور الجزاير تأكيد كرده‌ كه كشورهاي اسلامي مستقل بايد فشارهاي اقتصادي به رژيم صهيونيستي وارد كنند، منظور از اين فشارهاي اقتصادي چيست، كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: ملت‌ها در حال حاضر پيشتاز دولت‌ها هستند و خيزش جهاني و بيداري انساني در سراسر جهان كه مرز مذهب، عقيده و نژاد را درنورديده‌، آغاز شده و افكار عمومي كيفرخواست خود را عليه رژيم صهيونيستي صادر كرده‌اند و اين كيفرخواست بايد تبديل به محاكمه در دادگاه دولت‌ها شود.

وي با اشاره به نامه 89 نفر از يهوديان انگليس به نخست‌وزير اين دولت و تأكيد آنها بر لزوم پايان دادن به جنگ در غزه و نيز تحريم بسياري از شركت‌هايي كه از حمايت صهيونيست‌ها برخوردارند، اظهار كرد: آنجه مدنظر رئيس‌جمهور ايران بوده اين است كه ما از غافله ملت‌ها عقب نمانيم و نمي‌شود كه دولت‌ها به تعطيلات تاريخي رفته و فقط فيلم جنايات صهيونيست‌ها را مشاهده كنند بلكه اين تعطيلات تاريخي بايد از بين برود و اقدام عملي جدي در قبال اين جنايات انجام شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور افزود: همانطور كه در فضاي مجازي و در حوزه اقتصادي و سياسي ملت‌ها مقابله خود را با رژيم صهيونيستي آغاز كرده‌اند، دولت‌ها نيز بايد فعاليت‌هاي خود را آغاز كنند و براي توقف اين جنايات به شكل همگام اقدام شود.

قشقاوي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به آغاز جنايات صهيونيست‌ها در غزه همزمان با تعطيلات سال نو در كشورهاي غربي متذكر شد: آنها با اين اقدام به دنبال جلوگيري از پوشش خبري گسترده جنايات خود بودند.

وي افزود: با توجه به دستگيري خبرنگاران العالم و حمله صهيونيست‌ها به دفتر ساير شبكه‌هاي خبري، معتقديم كه وظيفه ماست كه نگذاريم اين آفتاب خونين در پس ابر سانسور و كنترل شديد كشورهاي غربي و اسرائيل كه مرز آزادي بيان آنها تا جايي است كه به منافع صهيونيست‌ها ضربه وارد نشود، پنهان شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور خطاب به خبرنگاران تأكيد كرد: بياييد با احترام به اصل آزادي بيان، جو سانسور را بشكنيم و به غرب تفهيم كنيم كه اجازه نمي‌دهيم كه صهيونيسم خط قرمز سانسور، محدوديت آزادي بيان و كنترل در آنجا باشد.

بازگشايي سفارت مصر در ايران با توجه به مسائل اخير درباره غزه محور سؤال خبرنگاري بود كه قشقاوي در پاسخ آن گفت: اين واقعيت جغرافيايي را نمي‌توان ناديده گرفت كه به هر حال بخشي از كمك‌هاي ما به غزه بايد از طريق مصر انجام شود و وزير امور خارجه‌ كشورمان نيز در نامه‌اي به همتاي مصري خود در خصوص ايجاد بيمارستان‌ صحرايي تأكيد كرده است كه در عين حال كه تا الان پاسخ مثبتي به آن داده نشده است.

وي با بيان اينكه ديپلماسي ايران ديپلماسي واقع‌گرايانه است، يادآور شد: ديپلماسي ما براساس واقعيت موجود به ويژه همبستگي كه در جهان اسلام و سراسر دنيا در مقابل جنايات صهيونيست‌ها صورت مي‌گيرد، اعمال مي‌شود.

قشقاوي در بخش ديگري از اين نشست لزوم حضور وزير امور خارجه كشورمان در تهران را براي هماهنگي فعاليت‌ها در قبال مسائل غزه را دليل اصلي عدم‌ سفر وي به كشورهاي مختلف بيان كرد.

خبرنگاري درباره انگشت‌نگاري ايران از اتباع امارات در بدو ورود به ايران سؤال كرد كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور توضيح داد: رفتار كنسولي متكي بر عمل متقابل است و ما در موارد اينچنيني بر اساس عمل متقابل اقدام مي‌كنيم.

آغاز به كار شبكه‌ «بي بي سي» فارسي و خبرهاي مبني بر جاسوسي از سوي برخي خبرنگاران اين شبكه محور سؤال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ آن تصريح كرد: وزارت خارجه‌ مسئول رسانه‌هاي داخلي و خارجي نيست و اين وظيفه‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است ولي در عين مسئول دفتر بي بي سي در تهران حضور افرادي خارج از كادر خبرنگاران اين شبكه در اين دفتر را تكذيب كرده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره سخنان اخير رئيس‌جمهور منتخب آمريكا درباره تغيير نگاه به ايران اظهار كرد: اوباما عنوان كرده كه بعد از 20 ژانويه رياست جمهوري را بر عهده مي‌گيرد و ما نيز بارها گفته‌ايم كه بايد ببينيم كه اين تغيير رويكرد مطرح در تبليغات انتخاباتي اوباما در عمل به چه صورت است و آيا به تغيير اساسي در رفتار و مواضع آمريكا نسبت به ايران منجر خواهد شد.

قشقاوي تأكيد كرد: بايد تلاش شود اظهارات گذشته و مواردي كه عدم حقيقي‌بودن آن ثابت شده توسط تيم و رئيس‌جمهور جديد آمريكا در خصوص ايران تكرار نشود و ايران نيز متناسب با رويكرد، رفتار و عملكرد اقدام متناسب و به موقع را خواهد داشت.

وي همچنين علت لغو سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به مصر در چارچوب تصميم تروئيكاي مجالس آسيايي عنوان كرد.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين امضاي پروتكل الحاقي توسط آمريكا را يك كار و سياسي خواند و گفت: آمريكا در خط مقدم تهديد عليه بشريت و حامي تروريسم دولتي صهيونيستي است.

قشقاوي در ادامه با بيان اينكه ديپلماسي به معناي اعمال قدرت نرم است و موفقيت آن به ميزان تأثيرگذاري آن بستگي دارد، ديپلماسي كشور را با توجه به تأثيرگذاري وسيع آن موفق ارزيابي كرد.
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن