تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقليد خاتمي از روش بني‌صدر و هزينه‌كردن از رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تقليد خاتمي از روش بني‌صدر و هزينه‌كردن از رهبري
سايت هاي حامي كانديداتوري خاتمي امروز در حالي به صورت هماهنگ ادعا كردند "خاتمي فردا براي گفتگو درباره كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري دهم با رهبر معظم انقلاب ديدار و در اين زمينه طرح موضوع خواهد كرد" كه استفاده از اين ترفند براي اعلام كانديداتوري يا عدم اعلام به منظور فرافكني و فرار از پيامدهاي آن، پيش از اين نيز سابقه داشته و به عنوان نمونه بني صدر از اين ترفند استفاده كرده بود.

به گزارش رجانيوز، سايت ياري در اين زمينه گفتگويي از علي اشراقي نوه امام راحل را منتشر كرد. وي در اين گفتگو اظهار داشت: «هيچ دليلي براي ممانعت مقام رهبري از شركت آقاي خاتمي در انتخابات وجود ندارد. از رهبر بزرگوار انقلاب جز اين هم انتظاري نيست.»

بنا بر اين گزارش، سايت آفتاب نزديك به هاشمي رفسنجاني و حسن روحاني نيز به نقل از حاميان و نزديكان خاتمي نوشت: اگر در اين ديدار، رهبري مخالفت صريح و شفافي با كانديداتوري خاتمي نداشته باشند، او كانديداتوري در انتخابات را خواهد پذيرفت و تنها در صورتي از كانديداتوري منصرف خواهد شد كه با نظر صريحي در مخالفت با كانديداتوري خود در اين جلسه مواجه شود.

اما اين سايت در ادامه خبر داد: «به نظر مي‌رسد كه با گذشت زمان، تمايل محمد خاتمي براي كانديداتوري در انتخابات آينده كاهش يافته است. برخي منابع خبري با اشاره به جلسه اخير عبدالله نوري و محمد خاتمي درباب انتخابات از افزايش ترديدهاي خاتمي پس از اين جلسه خبر داده و حتي ازعبدالله نوري نقل كرده‌اند كه در اين جلسه، ميل خاتمي به كانديداتوري را ضعيف‌تر از قبل استنباط كرده است.»

با اين حال، رسانه اي كردن ديدار خاتمي با رهبر انقلاب در شرايطي انجام مي شود كه به نظر مي رسد وي قصد دارد هزينه هرگونه تصميم بعدي خود در زمينه پذيرش يا رد كانديداتوري را از خود سلب و متوجه رهبر انقلاب كند.

اين شيوه البته نوعي تقليد از روش بني صدر در اعلام كانديداتوري است. وي پيش از شروع فرآيند انتخابات، براي بي ميل نشان دادن خود به رياست جمهوري در جلسات مختلف (به طور خاص و مستند در جلسه شوراي انقلاب، در نشستي با اعضاء جامعه روحانيت مبارز و در ديداري با حضرت امام) موضوع تعويق انتخابات تا منظم تر شدن اوضاع كشور و تعيين يك شوراي انقلاب مردمي تر! را پيش كشيده بود كه البته با مخالفت مواجه شد. جالب تر اين كه او منافقانه به افكار عمومي وعده داد كه پس از ديدار با حضرت امام تصميم خود را براي شركت يا عدم شركت در انتخابات اعلام خواهد كرد و به اين ترتيب، يك روز در حالي كه از منزل امام خارج شده بود به خبرنگاران اعلام كرد كه نامزد رياست جمهوري خواهد شد.

نظرات كاربران:
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن