تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ميراث بوشهر: مديريت سواحل از اولويت برنامه‌هاي گردشگري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان ميراث بوشهر: مديريت سواحل از اولويت برنامه‌هاي گردشگري است
داخلي. اقتصادي. گردشگري.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري وصنايع دستي استان بوشهرگفت: باتوجه به‌اينكه سواحل استان بوشهر نقش اساسي درجذب گردشگران دارد، مديريت سواحل از اولويت برنامه‌هاي گردشگري است.

دكتر احمد دشتي يكشنبه در نشست مشترك اعضاي كارگروه ستاد تسهيلات سفر استان بوشهر با مسوولان شهرستان گناوه افزود: وجود چندين بندر اين استان در ساحل خليج فارس موجب شده تا در فصول مختلف سال بويژه ايام نوروز گردشگران و مسافران بي‌شماري ازاقصي نقاط كشور وارد اين استان شوند كه خدمات رساني به اين افراد كه عمدتا در سواحل استقرار مي‌يابند نيازمند برنامه‌ريزي ومديريت است.

به‌گزارش ايرنا وي گفت:ستاد تسهيلات سفر استان تشكيل شده و با تقسيم بندي كارها در قالب معاونتهاي مختلف اين ستاد با عضويت دستگاههاي اجرايي فعاليتهاي موردنياز براي رفاه وآسايش گردشگران ومسافران تقسيم بندي شده است.

دشتي گفت: برخي دستگاهها متولي ايجاد كمپينگ‌هاي اسكان هستند، برخي مراكز عرضه كالاها و مواد غذايي مورد نياز از نانوانايي‌ها گرفته تا سوخت را ساماندهي مي‌كنند و برخي دستگاهها نيز خدمات عمومي نظير روان‌سازي ترافيك جاده‌ها، اطلاع رساني و راهنمايي مسافران وگردشگران و بهداشت ودرمان را ارايه مي‌كنند.

وي افزود: ستاد تسهيلات سفر استان بوشهر با هماهنگي و تعامل همه اعضاي استاني و شهرستاني سال گذشته بويژه در ايام نوروزخدمات مطلوبي را به بيش از سه ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار مسافر و گردشگر ورودي به اين استان ارايه داد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري وصنايع دستي استان بوشهرگفت: باتوجه به اينكه جمعيت مسافران و گردشگران ورودي نوروز گذشته به اين استان بيش از سه برابر جمعيت ساكن استان بود، تامين رفاه وآسايش آنان نياز به تلاش و فعاليت شبانه روزي و بي‌وقفه‌اي داشت كه با همكاري همه مسوولان استاني و شهرستاني به انجام رسيد.

وي افزود: براي اسكان اين مسافران و گردشگران علاوه بر مراكز اقامتي متعدد در سطح شهرهاي استان، ‪ ۱۱‬كمپينگ اسكان ودوهزار چادر بويژه در سواحل برپا شده بود و همچنين بيش از دوهزار كلاس درس مدارس نيز به‌اين امر اختصاص يافت.

دشتي با تقدير از همه دستگاههاي اجرايي عضو ستاد تسهيلات سفر گفت: چه دستگاههايي كه‌وظيفه ذاتي خود نظير تامين آب،برق،مخابرات و بهداشت و درمان را براي رفاه و آسايش مسافران و گردشگران انجام مي‌دهند و چه دستگاههايي نظير آموزش وپرورش، هلال احمر و شهرداري‌ها كه زمينه اسكان مسافران را فراهم مي‌سازند، كار بزرگي انجام مي‌دهند كه هم درتوسعه گردشگري و هم معرفي استان نقش مهمي دارد.

وي افزود: شهرستان گناوه با جذب بيش از دو ميليون مسافر و گردشگر رتبه نخست را در سطح استان بوشهر به خود اختصاص داد و تلاش مسوولان اين شهرستان براي خدمات رساني مطلوب به چنين جمعيتي بي‌شائبه و طاقت فرسا بود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري وصنايع دستي استان بوشهرگفت: وجود سواحل زيبا در شهرستان گناوه يكي از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهرستان است و اين سازمان نيز تاكيد دارد كه اعتبارات مناسبي به ساحل‌سازي بنادر استان اختصاص يابد.

وي گفت:در سال جاري از مجموع ‪ ۱۲۰‬ميليارد ريال اعتبار گردشگري استان بوشهر از محل پنج درصد اعتبارات استاني ‪ ۴۰‬ميليارد ريال براي ساحل‌سازي به شهرداري‌هاي شهرهاي بندري استان اختصاص يافته است.

دشتي گفت: در دولت نهم به بحث گردشگري مناطق مختلف كشور توجه ويژه‌اي شده و مصوبه دولت كه بر اساس آن پنج درصد از اعتبارات استاني به گردشگري اختصاص مي‌يابد موجب شده تا اعتبارات گردشگري استان بوشهر كه تا قبل از دولت نهم فراتر از دو ميليارد تومان نمي‌رفت در سال ‪ ۸۷‬به چند برابر اين رقم افزايش يابد.

وي به نقش جشنواره‌ها در رونق گردشگري پرداخت و ادامه داد: سال گذشته دو جشنواره آب و همچنين شب‌هاي خليج فارس در استان بوشهر گردشگران زيادي را جذب كرد و در سال جاري نيز پنج جشنواره در ايام نوروز براي نقاط مختلف استان تدارك ديده شده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري وصنايع دستي‌استان بوشهرگفت: جشنواره مجسمه‌هاي شني خليج فارس در ساحل بندر گناوه از مهمترين اين جشنواره‌هاست كه باتوجه به حضور هنرمندان مجسمه‌ساز ملي و بين‌المللي در اين جشنواره پيش بيني مي‌شود، گردشگران بي‌شماري را جذب كند.

وي خواستار همكاري همه دستگاههاي اجرايي در فعاليتهاي ستاد تسهيلات سفر و زمينه‌سازي براي حضور مناسب بخش خصوصي در تامين رفاه و آسايش گردشگران و مسافران در شهرهاي مختلف استان بوشهر شد.

فرماندار گناوه نيز در اين نشست گفت: جمعيت شناوري كه به عنوان گردشگر و مسافر بويژه در ايام نوروز وارد اين شهرستان مي‌شود، بيش از چند برابر جمعيت ساكن منطقه است و خدمات رساني به چنين جمعيتي بدون همت مسوولان اجرايي ممكن نيست.

تيمور يزدانشناس افزود: ما به عنوان مديران شهرستان وظيفه داريم شهر را اداره كنيم و براي تمام كساني كه وارد اين شهرستان مي‌شوند هم تامين امنيت كنيم و امكانات مورد نياز آنان را از آب و نان گرفته تا راهنمايي و اسكان به نحو مطلوب تامين كنيم و اين امر بدون توجه مسوولان استاني ستاد تسهيلات سفر ميسر نيست.

به گزارش ايرنا وي تاكيد كرد كه مدارس شهرستان كلاس براي اسكان دارند، شهرداري نيز فضا براي ايجاد كمپينگ فراهم مي‌كند و سالنهاي اداراتي نظير هلال احمر، تربيت بدني و ديگر دستگاهها نيز براي اسكان مسافران مهياست اما ستاد تسهيلات سفر استان بايد كمك كند كه در امكاناتي نظير چادر، سرويسهاي بهداشتي سيار، تانكر آبرسان، ماشين حمل زباله وكارگر خدمات براي نظافت بويژه در نقاط ساحلي و همچنين فرش براي كلاسهاي مدارس تامين شود تا رفاه و آسايش گردشگران و مسافران نوروزي بيش از پيش فراهم شود.

فرماندار گناوه همچنين خواستار توزيع عادلانه امكانات و اعتبارات ستاد تسهيلات سفر استان بوشهر و همچنين اعتبارات فصل گردشگري شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با بيش از ‪ ۸۳‬هزار نفر جمعيت بدليل جاذبه‌هاي گردشگري از جمله سواحل زيبا در كنار خليج فارس و مجتمع‌هاي تجاري عرضه كالاهاي خارجي در تمام فصول سال بويژه تعطيلات نوروزي پذيراي جمعيت بي‌شمار مسافران و گردشگران است. ك/‪۲‬
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن