تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804326574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجربه‌اي جديد براي بازار تلفن همراه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: تجربه‌اي جديد براي بازار تلفن همراه كشور
ولي آيا كسي فكر مي‌كرد در شرايطي كه اپراتورهاي موجود بيش از 40 ميليون سيم‌كارت واگذار كرده و عرضه سيم‌كارت نيز تقريبا به روز شده بود، باز هم وضعيتي شكل بگيرد كه مردم براي خريد سيم‌كارت صف بكشند؟ به نحوي كه اپراتور اول اطلاعيه نيز صادر كند كه مردم عجله نكنند، فروش ويژه ادامه دارد. حتي خبرهاي غير رسمي نشان مي‌داد كه برخي از مشتركان در حال جابجايي و تغيير اپراتور قبلي خود بودند.

تجربه‌اي جديد براي بازار تلفن همراه كشور
علي شميراني
زماني كه زمزمه‌هاي ورود سومين اپراتور تلفن همراه به كشور مطرح بود، تعداد كاربران اين وسيله ارتباطي در سطح امروزي آن نبود. اما چند سال بعد زماني كه موضوع مناقصه اپراتور سوم عملياتي شد، وضعيت و ميزان مشتركان تلفن همراه به مراتب متفاوت شده بود.

اپراتورها موفق شده بودند بالغ بر40 ميليون كاربر از كشور 75 ميليوني ايران را جذب كنند. همچنين سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي كه روزي كاربران تلفن همراه فقط در فيلم‌ها آن را مي‌ديدند، نيز عرضه شد تا به بخش ديگري از نياز آنها پاسخ داده شود. در چنين شرايطي بود كه برخي نقدها مطرح شد كه با اين تفاسير چه مي‌ماند براي اپراتور سوم؟ منتقدان معتقد بودند كه با رشد شتابان واگذاري اپراتورهاي موجود و تلاش آنها براي ارتقاي نسل شبكه‌هاي خود، اصولا مزيتي براي رقابت اپراتور ديگر باقي نخواهد ماند.

شايد در آن مقطع اين تفاسير واقع بينانه به نظر مي‌رسيد و برخي از متقاضيان اپراتور سوم نيز از تغيير شرايط اپراتورهاي قبلي تا حدودي ابراز ترديد و ناراحتي مي‌كردند. اما طي روزهاي گذشته بازار تلفن همراه كشور شاهد يك درس در عرصه بازاريابي بود. اپراتور اول كشور موفق شده بود در اين بازار 40 ميليون مشتركي، ظرف يك هفته ركورد فروش يك ميليون سيم‌كارت را به جاي بگذارد و كار تا جايي پيش رفت كه خبرها حكايت از احتكار، گرانفروشي و بازگشت بازار سياه به كشور داشت!

ولي آيا كسي فكر مي‌كرد در شرايطي كه اپراتورهاي موجود بيش از 40 ميليون سيم‌كارت واگذار كرده و عرضه سيم‌كارت نيز تقريبا به روز شده بود، باز هم وضعيتي شكل بگيرد كه مردم براي خريد سيم‌كارت صف بكشند؟ به نحوي كه اپراتور اول اطلاعيه نيز صادر كند كه مردم عجله نكنند، فروش ويژه ادامه دارد. حتي خبرهاي غير رسمي نشان مي‌داد كه برخي از مشتركان در حال جابجايي و تغيير اپراتور قبلي خود بودند.

اتفاقات و خبرهاي روزهاي گذشته نشان داد كه بخش عمده‌اي از مردم و حتي كاربران فعلي تلفن همراه همچنان در صورت مشاهده خدمات گسترده‌تر، ارزان‌تر و مطلوب‌تر حاضر به پرداخت بها هستند.
به قول يك دوست كاربران به سرويس دهنده و تبليغات وفادار نيستند بلكه آنها به سرويس عرضه شده توجه دارند. به اين ترتيب اين موضوع تقريبا قطعيت پيدا كرده كه خدمات و سرويس‌هاي ارزان‌تر و با كيفيت‌تر مي‌تواند به راحتي منجر به جذب تعداد قابل توجهي از مصرف‌كنندگان شده و تكان محكمي به آمار مشتركان اپراتور ديگر وارد كند. نظير اتفاقي كه در خصوص انواع محصولات در كشور روي داده و ادامه نيز خواهد داشت.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن